Pliis kertokaa mulle varmoja kotikonsteja synnytyksen käynnistämiseen! :)
Alkaa olla jo hiukan tukala olo ja valmis olen kaikkea kokeilemaan :D
Kommentit (43)
Esikoisen vein katselemaan kalliolle maisemaa ja sitten seuraava puolituntinen menikin siinä. Et alas kalliolta ja sit takaisin "korkealle" ja sit taas alas ja uudestaan, lopuksi omat voimat poissa raahasin esikoisen väkipakolla kotiin. Mut synnytys lähtikin kiipeilystä liikkeelle.
Voin kertoa mitkä EI auta:
Saunominen joka päivä lasketusta ajasta lähtien, koko talon siivous(päiviä) remontin jäljiltä, pitkät reippaat yölenkkeilyt koiran kanssa, sekstailu päivittäin, muutto ja tavaroiden pakkaus sekä paikalleen laitto, omat häät, joissa neljä tuntia ison mahan kanssa tanssin, ostosreissu 1v kainalossa ja kärry kuormattuna. 2litran pullataikinan vaivaus käsin.
Paljon onnea synnytykseen, kun lapsi päättää tulla!
Esikoisen kanssa lähdettiin ex miehen kanssa yöllä kelkkailemaan :)Aamulla alkoikin sitten supistukset :)
Kuopuksen kanssa supistukset alkoi kun olin paria tuntia aikasemmin syönyt TODELLA TULISIA lihapullia...ei pikkuinen oikeen välittänyt ja halusi pihalle tulla :D
Ärsytys kohdunkaulalle käynnistää melko varmnasti. Siivoamiset ja sellaiset ei auta ku ne ei vaikuta paikallisesti.
Seksi auttaa just sinne minne pitääkin. Ja orgasmi rajuilla nännien kiskomisilla (siis niin että nännejä vedetään oikeasti 5 cm ylöspäin nopeilla vedoilla, mies voi tehdä sen samalla kun itse tulet, ihanaa ;)) aiheuttaa supistuksia ja oksitoniinia erittyy runsaasti.
Ja peppuseksi auttaa myös koska tökkii sinne sivuun jossa lantion lihakset on. Ja peppuorkut voimakkaampia.
Seksiä on muutenkin hyvä harrastaa ennen synnytystä n 4 viikkoa 2 krt/päivä. Valmistaa limakalvoja synnytykseen ja parantaa niiden kykyä palautua lisäämällä niiden elastisuutta ja vahvistamalla kudoksia (tutkittu juttu, voit googlettaa) ja tämä taas auttaa synnytykseen niin, että paikat ei repeä niin helposti eikä tule synnytyksen jälkeen väljyyttä koska kudokset on vahvemmat ja "emätinlihakset" tiukemmat ja palautuvat nopeammin.
Ja seksiä tosiaan pitää harrastaa niin että nainen saa orgasmin koska orgasmin saaminen lisää niiden hormonien määrää jotka parantavat emättimen limakalvoja ja tiukentavat kudoksia.
Unohtui sanoa että jos sormin venytät kohdunkaulaa niin pese kädet huolella ja käytä käsidesiä. Tai sitten vinyylihanskoja. Jos paikat on auenneet ja kalvo pullottaa niin se saattaa puhjeta ilman hanskoja jos kynnellä rappaat. Vesien meno käynnistää lähes 90% synnytyksen.
seksi ja niin, että spermat tulee sisälle
Tämä tepsi ainakin meillä.
tais iis paremminkin nipistely/venyttely. Kokeile edes, jos tosiaan haluat synnytyksen käynnistyvän...
Mulla käynnisti kaksi kertaa rv 42 paikkeilla.
Eipä ole vielä tepsinyt seksi eikä pakastepitsan paisto eikä siivous eikä myöskään päivittäinen jumppapallolla pompsuttelu. myös ikea-reissut ja vaikka mitkä ollaan tehty. La siis eilen oli. Oon myöskin maannut kaksi kokonaista päivää sohvalla eikä siltikään mitään :D No.. onneksi ei olla vielä pahasti yli lasketun.. Pitäisköhän tarpoa huomenna joku lenkki tuolla lumimyräkässä.. Ap
siivous, seksi ja sauna on vanhan uskomuksen mukaan se, jolla synnytys lähtee käyntiin.
Mutta ei se kuulemma aina päde, joten ota nyt tuostakin selvää...
Saa takuuvarmasti supistukset alkamaan ja siitä se synnytys sitten käynnistyy, jos on käynnistyäkseen.
Mulla tosin viikot tuolloin jo rv 41+6 ja rv 42+1... Toisaalta eka jouduttiin käynnistämään rv 41+6. Nännihieronnalla alkanut luonnollinen synnytys on jo 2 kertaa ollut huomattavasti lempeämpi kokemus...
anoppi oli raskaana ollessaan joutunut työntämään autoa ojasta (joo älkää kysykö miks ei se mies työntäny..!!??!!) ja seuraavana yönä alko synnytys :D
mikä synnytyksen saa lopulta käynnistymään, kuten ap sanoikin.
Liikunta kuitenkin hyväksi äidille muutenkin kun valmistautuu siihen maratooniin. Mutta pitkälle lenkille kannattaa ottaa puhelin mukaan.
tein ihan kaikkea, shoppailin, seksiä, siivousta ja saunaa sekä paljon kaikkea muuta. Vauva vain jaksoi pysyä vatsassa...
Heittäydyin sohvalle ja ilmoitin että liikun vasta kun vauva on syntynyt, enpä kerennyt "makoilla" kun vrk:den niin vauva syntyi 16 pv yli lasketunajan.
Kätillö tokaisi, että oikeasti lepokin voi laukaista synnytyksen.
ovat alkaneet lapsivesien menolla illalla tai iltayöstä, kun olen heittäytynyt pitkälleen lepäämään, lukemaan tai katsomaan leffaa. Päivän olen rehkinyt ihan normaalisti :).
Hän osaa painella oikeita akupisteitä. Itselläni käynnistyi synntys pian vyöhiksen jälkeen. Suosittelen!
rupee paistamaan pakastepizzaa ja kumarru sitte sitä kurkkaamaan uunista :) mulla kuulu vaan naps ja vedet loris pitkin lattioita :D ei tartte rasittaa itteesä muuta kun kumartumalla ;b
rupee paistamaan pakastepizzaa ja kumarru sitte sitä kurkkaamaan uunista :) mulla kuulu vaan naps ja vedet loris pitkin lattioita :D ei tartte rasittaa itteesä muuta kun kumartumalla ;b
kaupasta töistä tullessaan :D
ap
Eipä ole vielä tepsinyt seksi eikä pakastepitsan paisto eikä siivous eikä myöskään päivittäinen jumppapallolla pompsuttelu. myös ikea-reissut ja vaikka mitkä ollaan tehty. La siis eilen oli.
Oon myöskin maannut kaksi kokonaista päivää sohvalla eikä siltikään mitään :D
No.. onneksi ei olla vielä pahasti yli lasketun..
Pitäisköhän tarpoa huomenna joku lenkki tuolla lumimyräkässä..
Ap
Eipä ole vielä tepsinyt seksi eikä pakastepitsan paisto eikä siivous eikä myöskään päivittäinen jumppapallolla pompsuttelu. myös ikea-reissut ja vaikka mitkä ollaan tehty. La siis eilen oli. Oon myöskin maannut kaksi kokonaista päivää sohvalla eikä siltikään mitään :D No.. onneksi ei olla vielä pahasti yli lasketun.. Pitäisköhän tarpoa huomenna joku lenkki tuolla lumimyräkässä.. Ap
Minä ainakin oikein tunsin supistuket kun niitä raplasin.
autto kävely tai edisti ainakin supistuksien alkua, kun kävelin muutamana päivänä peräkkäin n.6km lenkit. tietenkin oli hiukka vaikeuksia kävellä. Jos ei siitä johtuen alkanut supistelut niin ainakin tuli virkeä mieli :D