Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Villa-allergia ja kutomisvimma

Vierailija
17.11.2010 |

Tuntuu että allergia vaan pahenee aina kun koitan kutoa. Voiko mennä koko ajan pahemmaksi vai kuvittelenko vaan?

Kuinka pitkälle voin jatkaa ennen kuin pitää lopettaa harrastus? Siis onko haittaa jos tulee iho ja hengitysoireita?

Villavaatteita en tietenkään ole koskaan pitänyt (kudon muille) mutta ennen pystyin silti kutomaan jos lanka kosketti vain sormea ja oli paksut vaatteet päällä.

Onko muilla samaa? Miten olette ratkaisseet ongelman?

Minusta mikään muu lanka ei korvaa villaa...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellenikin tulee astmaoireita villalangasta. varsinkin flunssan aikana. mies osti mulle hengityssuojaimen. tollasen valkoisen, mitä raksoilla käytetään. ikävä on käyttää, mutta en vain malta olla kutomatta. eikä mulle kukaan kotona naura. julkisilla paikoilla en tuota pidä.

lisäksi pidän taukoja villalangasta ja kudon jollakin muulla langalla välillä. onhan noita mohareita, akryylejä sun muita. niistä mulle ei tule allergiaa. mulla onkin aina monta työtä yhtä aikaa kesken, niin voi kuitenkin kutoa koko ajan. vaihtelu virkistää muutenkin. aika paljon on tullut nyt viime aikoina virkattua hartiahuiveja mohairlangoista salomoninsolmutekniikalla. niitä virkkaan koko ajan muiden töiden ohessa. ovat niin nopeita tehdä. lisäksi olen opetellut palmikoiden tekemistä ja kudonkin parhaillaan palmikkotunikaa todella pehmeästä nylonin ja akryylin sekoitelangasta.

vaihtoehtoja villalangalla kutomiseen on paljon. suosittelen siis lämpimästi muillakin langoilla kutomista villatöiden ohella ja mahdollisesti sitä hengityssuojainta, jos sinun tilanteesi sitä vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla