Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko käyneet japanissa?

Vierailija
17.07.2024 |

Japani on hieno maa. Hauskaa siellä on kun kadunkulmissa on automaatteja josta saa juotavaa. Ajatella jos suomessa olisi joku juoma-automaatti kadulla niin joku sen hajottaisi paskaksi heti mutta japanissa ei niitä kukaan hajota.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käytiin. Oltiin kimonot (miehellä se miesten malli, en tiedä onko sille oma nimi) päällä teeseremoniassa :D 

Vierailija
2/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus käytiin. Oltiin kimonot (miehellä se miesten malli, en tiedä onko sille oma nimi) päällä teeseremoniassa :D 

Mä en halua aivottomana tehdä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua aivottomana tehdä 

Tehdä mitä?

Vierailija
4/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani on kallis maa mikäli muistan en taida mennä uudelleen. Jos muutat japaniin vaikka niin joudut maksamaan useamman 4-5 kuukauden vuokran etukäteen. Eläminen on kallista siellä muutenkin.

Vierailija
5/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japani on kallis maa mikäli muistan en taida mennä uudelleen. Jos muutat japaniin vaikka niin joudut maksamaan useamman 4-5 kuukauden vuokran etukäteen. Eläminen on kallista siellä muutenkin.

Entä sitten?

Vierailija
6/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole innostunut japanilaisesta ruoasta, ja syömättä ei lomalla selviä.

Vierailija
7/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen moninaisia kertoja ja eri puolilla maata. Siisti, turvallinen ja mielenkiintoinen maa, jonne matkustan edelleen erittäin mielelläni. 

Vierailija
8/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta kiinnostaisi kyllä vierailla Japanissa.

Vierailija
9/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt 2 kertaa ja molemmilla kerroilla kiertelin pari viikkoa.

Vierailija
10/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti olen käynyt Tokiossa. Nythän siellä olisi jenin kurssista johtuen hyvin edullista matkustaa.

Vierailija
11/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna kävin, haalin sieltä itselleni tuliaiseksi isot kassit kaikkea anime jne juttuja mitä suomesta ei saa. Mies pyöritteli silmiään kun hän ei oikein ymmärrä harrastustani mutta siinäpä pyöritteli.

Vierailija
12/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt. Kiva matka oli. Automaatit kaduilla tosiaan vähän ihmetyttivät, mutta miksipäs ei. Lienee loogista kyseisen maan hektistä työkulttuuria ajatellen. 

Vierailija
13/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt työmatkalla Tokiossa vuonna 2006. Voisin mennä uudestaankin lomareissulle, mutta aikaa ja budjettia se vaatisi kohtuu paljon. Kielitaidon puute tietysti myös vähän hankala.

Vierailija
14/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti ole vielä, mutta toivottavasti pääsen piakkoin. Huvittaa, kun Suomessa varoiteltiin joutumasta Japanin tielle. Miten kävikään. Suomi on ihan yhtä kuralla, ellei enemmänkin. Japani ei ottanut ma muja. Siellä on turvallista eikä kansa ole jakautunut kahtia. Liberaaleihin hyysäreihin ja konservatiiveihin, kuten kaikissa niissä maissa, joihin tur viksia otettiin kannattelemaan taloutta.

Viisaat japanilaiset, kateeksi käy. Meillä vain tyhmiä ja ahneita pässejä päättämässä asioista. EU:n talutusnarussa.

Vierailija
15/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin siellä lomailla, mutta en haluaisi asua. Ruokakulttuuri varsinkin kiinnostaa.

Vierailija
16/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen käynyt veljeni kanssa kesälomalla, noin neljä viikkoa kummallakin kerralla. Ehkä ensi vuonna kolmannen kerran putkeen.

Omasta mielestä suomalaiselle perusluonteelle hyvin sopiva maa. Kieli on tietenkin hankala opeteltava, mutta kourallisella perusfraaseja, -sanoja, Google Translate + Google Lens äpillä pärjää.

Vierailija
17/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt.

Vierailija
18/18 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi kertaa käynyt ja menisin mielelläni uudestaankin, nythän jenin kurssi olisi edullinen. Lennot oli kalliimpia ja lentoaika pidempi kuin aiemminkin.

Vaikka englantia ei hirveän hyvin Japanissa osata, hymyllä, elekielellä ja Googlen kääntäjällä pärjää hyvin. Asemien nimet ovat länsimaisen kirjaimin. Kannattaa vuokrata lentokentältä pocket wifi, jonka voi jakaa kahteen puhelimeenkin, Tällä pääsee Googlen karttoihin, joiden avulla on helppo suunnistaa kaupungin kaduilla ja julkisilla liikennevälineillä.

Ruokaa löytyy laidasta laitaan, ei pelkkää japanilaista, vaikka izakaya-ravintoloidenja yakitorikojujen japanilainen ruokatarjonta on mieleemme.