Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet synnytyssalissa työsekentelevien kätilöiden olevan

Vierailija
17.11.2010 |

käytökseltään todella inhottavia, verrattuna esim. synnytysvastaanotoissa, synnytysvuodeosastoilla tms. työskenteleviin kätilöihin?

Mistähän se johtuu, että saleihin valikoituu töihin tuollaiset inhottavat eukot?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten heillekin käyttäydytään

Vierailija
2/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(sellaiset epäilevät että oisko se synnytys kuitenkaan käynnissä) kun sitten taas salissa aivan ihanat ja osaavat, miellyttävät ja lämpimät ihmiset! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi Jorvissa synnyttäneenä.

Vierailija
4/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en nyt usko, että voi noin yleistää.

Vierailija
5/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa että maan parasta hoitoa olen saanut. Ei paremmasta väliä, oikein hyvä mieli jäänyt joka kerta. Kiitos kätilöt, teette arvokasta työtä!

t.3 lasta

Vierailija
6/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vastaavat kuten heillekin käyttäydytään

Eikä ihan vähänkään.

Kyllä ne kätilöt on vaan lähtkohtasesti ilkeitä ihmisä.

Vierailija
7/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin toisessa. Hän oli juuri sellainen, jollainen toivoinkin lähes näkymätön ja poissa tieltä, tarkkailli etäältä tilannetta, kun minä hoidin homman. Totteli, kun minä käskin, mutta ehdotti myös vaihtoehtoja, jos niitä kaipasin. Toteutti sen vaihtoehdon, jonka hyväksyin. Paremmin ei olisi voinut olla.

Mutta saattaa johtua prioriteettien muutoksesta. Kun tuolla vastaanotoissa yms. hoidetaan sinua odottavana äitinä, niin synnytyssalissa prioriteetti on sieltä jalkovälistä pilkistävä päälaki ja sinä olet toissijainen. Se pitkällisen hellyyttelyn, hoivan, huomioinnin ja paapomisen jälkeen voi tuntua kuin sinut olisi hylätty ja unohdettu yhtäkkiä ja koet sen olotilan muutoksen tyrmäävänä. Mietippä sitä vaihtoehtoa.

Vierailija
8/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ja täysin ammattitaidoton lääkäri siihen pääll, oikeammin Jorvissa taisi käydä 10 kätilöä suunnilleen pyörimässä siinä eli vaihtuivat koko ajan, ihan kaamea paikka. Happisaturaatiokone rikki ja antoi vääriä tuloksia ja lääkäri meni paniikkiin jne. Turussa oli taasen TYKS:ssä toisen lapsen kohdalla loistava palvelu ja henki.

Vierailija
9/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oli oikeen ihana. Epiduraalin antaja taasen vähän tiuski, mutta luulen että halusi näin varmistaa, että tajuan olla liikumatta siinä ilokaasuhuuruissani.

Vierailija
10/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten heillekin käyttäydytään

että minun kohdallani kyse oli tästä, ellei sitten ystävällistä itsensä esittelyä ja kohtelista kipulääkevoitomusta lueta huonoksi käytökseksi.

Palautteeksi sain kiroilua ja huutamista kätilön taholta.

Vierailija
11/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kahdessa synnytyksessä ollut aivan ihana kätilö ja yhdessä ihan ok (nuori ja kaikentietävä). Uskon, että kyse on henkilökemiasta.

Vierailija
12/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla kerroilla minull aon ollut aivan ihana kätilö :) + harjoittelijat joille annoin luvan tulla seuraamaan synnytystä :)

Vierailija
13/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannut mitään tuollaista jakoa naistenklinikalla, synnytyssalissakin ehdin useamman kätilön tavata (kesti pitkään ja työvuorotkin vaihtuivat sopivasti); olivat oikein mukavia, kannustavia ja puhuivat kuin normaalit ihmiset. En minäkään ollut kätilöitä kohtaan töykeä, haistatellut, kiljunut lisää kivunlievitystä (vaikka epiduraalikin pistettiin ties minne ensimmäisellä kerralla).

Niin metsä vastaa... Joskus voisi omaakin käytöstään ajatella hieman, siitäkin voi löytyä parantamista.

Vierailija
14/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttämään mennessä ei kyllä kenenkään tarvitse ruveta miettimään omaa käytöstään... Mielestäni saa käyttäytyä siinä tilassa huonostikin jos siltä tuntuu. Todellakaan tarvitse miettiä, että jos nyt päästän kirosanan tai tokaisen vähän äksysti niin loukkaantuukohan tuo kätilö siitä... Kyllä kätilön ammattitaitoon kuuluu osata ottaa vastaan SYNNYTYSTUSKISSA olevan ihmisen tokaisut loukkaantumatta ja paheksumatta oli ne sitten minkälaisia vain..

Vierailija
15/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulla ei ole mitään tarvetta ollut tiuskia kätilölle eikä miehellekään. Jokainen kokee sen synnytyskivun erilailla, mulle se oli vain muutamia asteita pahempi menkkakipu koskaan kun en niistä ole kärsinyt pahemmin.

Vierailija
16/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia ne on olleet. Ei sen epäystävällisempiä kuin hoitsut yleensä.

Mä luulen, että nämä valittajat vaan on jotenkin yliyliherkkiä, koska itse en ole ihan ääriilkeää hoitsua ikinä tavannut. Tympeitä kyllä mutta tympeitä ihmisiä tapaa muuallakin kun sairaaloissa.

Vierailija
17/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttämään mennessä ei kyllä kenenkään tarvitse ruveta miettimään omaa käytöstään... Mielestäni saa käyttäytyä siinä tilassa huonostikin jos siltä tuntuu. Todellakaan tarvitse miettiä, että jos nyt päästän kirosanan tai tokaisen vähän äksysti niin loukkaantuukohan tuo kätilö siitä... Kyllä kätilön ammattitaitoon kuuluu osata ottaa vastaan SYNNYTYSTUSKISSA olevan ihmisen tokaisut loukkaantumatta ja paheksumatta oli ne sitten minkälaisia vain..

nykyään vaan on muotia vaatia, että nainen saa muka synnyttäessä olla ilkeä muille, että se on sen etuoikeus. Kissanpissat, ei se synnytys nyt sentään niin ihmeellinen juttu ole että siinä pitäisi itsekontrolli heittää täysin nurkkaan vaikka vähän suoli ponnistaessa pettäisikin.

Vierailija
18/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kettumaisimmat kätilöt. Salissa mukavia.

Vierailija
19/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta anestesialääkäri ei niinkään... ei puhunu mulle sanaakaan (edes tervehtinyt), koitti pistää epiduraalia kesken supistuksen ja kun ei heti onnannu, puhisi ja pyöritteli päätään... lapsivuoteilla ei juuri kätilöitä kiireen takia näkynyt mutta se mitä näkyi, mukavia olivat. Ja se joka salissa oli, oli kyllä ihan oikeassa ammatissa!

Vierailija
20/23 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään vaan on muotia vaatia, että nainen saa muka synnyttäessä olla ilkeä muille, että se on sen etuoikeus. Kissanpissat, ei se synnytys nyt sentään niin ihmeellinen juttu ole että siinä pitäisi itsekontrolli heittää täysin nurkkaan vaikka vähän suoli ponnistaessa pettäisikin.

No ei tietenkään mitään henkilökohtaisia loukkauksia kätilölle tyyliin "läski, tee nyt jotain" tms. mutta kiroileminen ja asioiden töksäyttely "röyhkeästi" on ihan ymmärrettävää. Ehkä vähän turhan kärjistetysti sanoin, että oli ne töksäytyksen minkälaisia vain, mutta tarkoitin että mitä tahansa saa sanoa/huutaa niin kauan kun ei mennä henkilökohtaisuuksiin (mitä en kyllä usko kenenkään tekevänkään).

Ja ihan vain, että ei kuviteltaisi minun puolustelevan omaa käyttäytymistä mainitsen itse olleeni hyvin hiljainen synnyttäjä, ettei kyllä tullut loukattua ketään :) Mutta ymmärrän, että toiset reagoi erilailla niihin tuskiin ja voivat huutaa mitä sylki suuhun tuo eikä se ole minusta väärin (ellei mennä sinne henkilökohtaisuuksiin). On se sen verran tuskaista ja pelottavaakin, ettei nyt herranen aika voida vaatia synnyttäjältä mitään siveellisyyttä puheissaan :)

T. nro 15 (kai)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan