Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erotilanne: mitä tehdä, kun mies ei haluakaan ottaa lapsia?

Vierailija
17.11.2010 |

Siis ehdotin ykkösvaihtoehtona, että lapset asuisi minun luonani ja olisi joka 2. viikonloppu miehen luona.

Mies ilmoitti, ettei suostu tähän vaan haluaa, että lapset asuu joka toinen viikko hänen, joka toinen viikko minun luona.

Minusta tuo on kamalaa pompotusta lapsille. Parempi sitten niin, että asuvat miehen luona ja tulevat minun luo joka 2. viikonloppu. Jos siis ajatellaan lasten parasta.

Tämä järjestely taas ei miehelle ja hänen uudelle naisystävälle sitten kelpaakaan. Menivät ihan kauhistuneen näköisiksi, kun ehdotin.

Miten saan miehen uskomaan, että on parempi, jos lapsilla on pysyvä koti jommankumman luona kuin tuollainen jatkuva vaihto?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi me puhuimme jo liiton aikana että lapsille on parempi asua yhdessä paikassa ja käydä kylässä toisessa. Ja päädyimme siihen että lasten ei tarvitse muuttaa vaan mies muutti kun ero tuli. Asuu tosi lähellä joten lapsilla samat kaverit ja puuuhat isäviikonloppunakin.

Vierailija
2/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän on ollut uutisointia tänäkin syksynä. Varmasti löytyy materiaalia asiantuntijoilta - eikä sinua voi ainakaan itsekkyydestä syyttää (sehän lienee tavallisin vastaväite, jos äiti ei halua vuoroviikkosysteemiä)!

Voit tietysti ehdottaa myös sitä, että lapset pysyvät paikallaan ja aikuiset vaihtavat huushollia viikon välein ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös paljon tuohon järjestelyyn. Jos ihan pieniä, niin vuoroviikkovaihtoehto ei ainakaan ole hyvä. Saisitko Liisa Keltinkangas-Järvisen haastatteluja tuohon liittyen vaikka netistä etsittyä ja printattua miehellesi? Ehkä ymmärtäisi sitten lasten parasta.

Vierailija
4/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti minkä ikäiset lapset on? Mutta jos kodit ovat kohtuullisen lähekkäin, niin miksi ei viikko ja viikko -systeemi toimisi? Monella tutullani, jolla jo kouluikäiset lapset, tämä järjestelmä toimii erittäin hyvin.

Vierailija
5/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis erotilanne ja miehellä jo uusi naisystävä, jonka kanssa asuu... Voi lapsia :(

Pidä puolesi ja lastesi puolta!

Vierailija
6/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatusavun maksamiselta tai jotain..

Vierailija
7/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli joko kokonaan sinulla tai kokonaan miehellä ja etävanhemmalla viikonloput tms. Menette sitten lastenvalvojalle sopimaan ja kerrot, että haluat lapsille yhden pysyvän kodin ja olet valmis kumpaan tahansa järjestlyyn.

Valinta jää silloin miehelle. Jos hän ehdottaa viikko/viikko niin toteat, että ei ole lapsille hyväksi etenkin kun he voisivat mainiosti asua joko isällä tai äidillä.

Vierailija
8/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi sentään haluaa nähdä lapsiaan ja jopa keskimääräistä enemmän! Ja sitten haukutaan luihuksi jne. Huh huh.

Vierailija
9/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vain haluaisi välttyä elatusavun maksamiselta tai jotain..

Koska minulla pienempi palkka, niin en varmaankaan joutuisi maksamaan niin paljon elatusapua kuin mies, jos lapset asuisi pääasiassa miehellä.

Lapsista toinen on 6v, toinen vasta 2v. Yllätyksenä tämä tilanne meille tuli, mies vaan sanoi, että tämä nyt sitten tässä, nyt mä muutan. Ja muutti.

Mutta se on toinen asia. Tärkeintä lasten paras. Sanon, että muuhun en suostu kuin siihen, että lapset asuu joko hänen tai minun luona. Piste.

Onneksi lapset ei näistä riitelyistä tiedä mitään.

Vierailija
10/10 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotia lapsilleen vaikka äiti suostuisi. Selvää keplottelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi