Lakitietoiset auttakaa! Vanha asukas on pilannut lattian omistusasunnostani
Minulla on omistusasunto, jota vuokraan kun itse asun omakotitalossa perheeni kanssa. Vuokra-asunto on kerrostalossa. Asunnossa oli vuokralaisena perhe, vuokrasopimuksessa kiellettiin kotieläimet. He olivat ensimmäisiä joille vuokrasin asunnon. Vuoden asumisen jälkeen perhe muutti pois perheenlisäyksen vuoksi. Uuden vuokralaisen kanssa puhuimme laittavamme yhdessä asuntoon parketin, kulut laittaisimme puoliksi. Asunnossa on ennestään lattiamatto, joka purettiin. Remppamiehiltä tuli sitten soittoa tänään, että lattiamaton alta on löytynyt hometta. Melkein jokaisesta lattian kulmasta oli löytynyt hometta sekä kissanpissaa. Lattiamaton poisoton jälkeen haju oli karmiva. Perheellä oli siis asunnossa kissa ilman minun lupaani.
Lattia pitää kunnostaa ennen parketin laittoa ja tästä aiheutuu paljon lisäkuluja. Onko minulla oikeus maksatuttaa lattianvaihto entisiltä asukkailta? Vuokravakuutena oli kahden kuukauden vuokra, jonka palautin kun kaikki näytti olevan ok. Vasta tosiaan lattian purkamisen jälkeen totuus tuli ilmi. Voitteko auttaa, mitä teen?
Kommentit (47)
olet jo käynyt asunnon läpi ja sanonut olevasi tyytyväinen sen kuntoon ja palauttanut vastikkeet ja muut
kyllä remppamiehiltä, voiko se olla jotain muuta kuin kissanpissaa. Lattiassa on nurkissa kosteudesta johtuneet läiskät, joiden vuoksi lattiassa on hometta. Liima ei haise tuollaiselle. Pitäisi kyllä viedä joku kissa-allergikko sinne haistamaan niin katsotaan miten käy. Pointti on kuitenkin se, että en antanut lupaa perheelle pitää asunnossa kissaa. Heti rikkoivat tätä sopimusta ja nyt on koko helkkarin lattia pilalla..
ap
se on pilalla koska asuntosi on vanha
olet jo antanut takuut takaisin ja sovinnut asunnon kunnosta kun he lähtivät.
kyllä remppamiehiltä, voiko se olla jotain muuta kuin kissanpissaa. Lattiassa on nurkissa kosteudesta johtuneet läiskät, joiden vuoksi lattiassa on hometta. Liima ei haise tuollaiselle. Pitäisi kyllä viedä joku kissa-allergikko sinne haistamaan niin katsotaan miten käy. Pointti on kuitenkin se, että en antanut lupaa perheelle pitää asunnossa kissaa. Heti rikkoivat tätä sopimusta ja nyt on koko helkkarin lattia pilalla..
ap
Aiemmassa sanoit, että henki lähtee, jos olet asunnossa jossa on ollut karvaturri...
entisillä vuokralaisilla on oikeus vaatia että heidän expertti tutkii lattian.
siihen menee aikaa, etkä sinä voi pitää lattiaa avoimene pitkään
Maksa kulut, olet asunnon omistaja ja olet siitä vastuussa
ollut ap joka sanoi aikaisemmin että henki lähtee jos on karvaturreja paikalla. Minä en ole allerginen. En kuitenkaan halua asuntooni lemmikkejä, koska he saavat vain tuhoa aikaan. Ei,asunto ei ole vanha. Kämppä on rakennettu vuonna 2007, asuin siinä mieheni kanssa vuoden ennenkuin muutimme toiseen asuntoon.
ap
enkä anna asunnossa pitää sen vuoksi eläimiä, että jos tarvitsen sen omaan käyttööni ja siellä on joku karvaturri ollut, niin henki multa lähtee. Olen sen verran allerginen. Lisäksi esim koira saattaa pilata lattiaa. Tämän olen ihan itse nähnyt, joten ei ole mitään huuhaata.