Pojan eskarissa tehtävänä tänään selata leluluetteloita (niitä postissa tulevia mainoksia)
ja kirjoittaa paperille hintoineen, mitä haluaa. Sitten eskariopettaja sanoi, että menee lista pukille:O
Mitä olette arvon mammat mieltä? Mun täytyy myöntää, että olen hiukan ihmeissäni ja mietin, olenko ihan törkeä niuho, jos kysäisisin huomenna, mikä pointti tuossa tehtävässä oli.
Kommentit (43)
Ihan pikku kommentti: minusta ei ole mitään pahaa selata lelukuvastoa ja poimia siitä toive ja jäljentää sen tiedot paperille.
Ainakin meillä lapset tietävät, että pukille lähtee toivelista, ei ostoslista. Lapset tietävät myös, että kalliita leluja eivät tule saamaan, ja eivätkä läheskään kaikkea mitä toivovat muutenkaan. Silti ovat vuosien ajan tykänneet katsella kuvia ja haaveilla, mitä ottaisivat. Moni nainen katselee muoti- tai sisustuskuvia naistenlehdissä samalla tavalla.
paha juttu varsinaisesti ap:n mielestäkään, mutta ehkä kuitenkin sellainen asia, mistä on ihan ok kysäistä LTO:lta. Olen itsekin opettaja ja olen kyllä itse sitä mieltä, että sekä tehtävät että materiaalit tulisi olla tarkoituksenmukaisia ja oppilailla tai heidän vanhemmillaan on oikeus kysyä tehtävien tavoitteita.
Minun on aika vaikea ymmärtää, miksi materiaaliksi on valittu lapsille kohdistuvaa markkinointimateriaalia, joka on ihan varmasti monille vanhemmille punainen vaate.
Mutta niin kuin sanottu aion kysyä asiasta todella ystävällisesti ja rakentavasti. Voihan olla, että sen jälkeen olen huomattavasti viisaampi. Voihan olla, että asiasta on keskusteltu ihan eri tavalla kuin lapseni antoi ymmärtää ja että tehtävänannolle on jokin hyvä peruste. Jos ketju on vielä huomenna voimissaan, tulen kertomaan. Kiitos osallistujille.
Ap
...ja aika moni koululainen ei taas niitä toivo. Tasan ei käy onnen lahjat.