Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

(Pöljän) Pirkon julkinen dieettiäiväkirja

Vierailija
16.11.2010 |

Hei, olen Pirkko ja tänään on tiistai 16.11.2010.

Olen 40 + ikäinen, 168 cm pitkä ja tänä aamuna painoin 65,3 kg.

Tästä pitäisi laihtua...

Tämän julkisen dieettipäiväkirjani aloitan yhden toisen ketjun innoittamana, ja pöljäksi itseni tituleeraan syystä, että tuohon em. ketjuun kommentoidessani joku minua fiksumpi haukkui minut tyhmäksi tai yksinkertaiseksi tai miten se nyt menikään.

Yhtäkaikki.

Aloitan epätoivoisen laihtumisyritykseni tänään, nyt.

Liikuntaa en juurikaan voi harrastaa, kun en voi jättää pieniä lapsia yksin kotiin eikä heidän raahaaminen lenkillä mukana ole kenenkään edun mukaista.

Olohuonejumpasta en ole ikinä innostunut.

Ikä, sitähän minulla on. Joten aineenvaihdunta ei ole lainkaan samaa luokkaa kuin parikymmentä vuotta sitten...

Laihtua pitäisi ihan vaan syömistä vähentämällä. Katsotaan miten pöljän käy :D

Klo on nyt 17:15 ja olen tähän mennessä:

- juonut maitokahvia aamulla ja iltapäivällä

- syönyt kaksi pientä palaa kasvis-kalapiirkkaa (itse tehtyä)

- juonut 2 lasia light-mehua (veteen laimennettua)

- syönyt 2 banaania, rasvatonta (0,1 %) vaniljajugurttia määrällisesti yht. aika paljon + All-Bran - muroja, sekä syönyt yhden kokojyväpaahtoleipää jossa vähän margariinia, kalkkunaleike + juustoa.

- kävellyt hissukseen (ei hikiliikuntaa) yht. n. 4 km.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite olisi laihtua 59-60 -kiloiseksi.

Teen tästä julkisen, jos olisi sitten motivaatio ja pysyisin päätöksessä.

Jokainen päivä ilman karkkia on voitto! Ja niitä on nyt ollut muutama, tai ainakin melkein :) mutta sekin vähennys on edistystä.

Vierailija
42/62 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kyllä aika pöljä jos tuosta aiot laihduttaa. Sun bmi on vain 22,5. Älä kyttää syömisiäsi liikaa, syö vain terveellisesti. Ala kiinteyttää itseäsi harrastamalla aerobista liikuntaa. Lisää lihasmassaa salilla. Hyvä tulee, usko pois, ja muodot säilyy samalla. Tikku-ukko-nainen ei ole kaunis kuin poikkeustapauksissa. Norminainen näyttää parhaalta jos on hieman ylimääräistä.

Niinkuin sanoin, pöljä olen.

Mikään salilla käynti tai muukaan kuntoliikunta ei onnistu, koska en saa lastenhoitoa järjestymään. Käytännössä olen yh - mies on paljon poissa eikä mulla ole mitään lastenhoitoapua tarjolla.

Toinen ongelma on raha, jota ei ole, en voi mennä maksullisiin mihinkään.

Olen aikaisemmin ollut hoikempi / laihempi, ja tämä röllävatsa ällöttää. Tarkoitus olisi sopia entisiin vaatteisiin kuten ennenkin, nyt ne ovat makkarankuoria.

Jos mulla olisi rahaa tai mahdollisuutta, aloittaisin kuntosaliharrastuksen. Harrastin sitä ennen.

Naisten liikuntaryhmiin minua ei saa kilon palasinakaan. Olohuonejumpat eivät ole minua varten, en koe mielekkäänä.

Nyt siis mennään näillä eväillä. Pelkällä ruokavaliolla.

Mainittakoon, että miehelle kelpaan ihan näin, mutta itselleni en. Haluan vyötäröni takaisin, en tätä röllöä. Tämä on tullut syömällä, se lähtee syömistä vähentämällä.

Katsotaan miten jaksan illan olla jääkaapilta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole nälissäni. Enkä korvaa aterioita välipaloilla. Kirjoitin jo alussa, etten syö normaalioloissakaan lämmintä ruokaa joka päivä.

Leivälläni on kyllä margariinia.

En koe kävelylenkkenjä arkiliikuntaa / hyötyliikuntaa ikävänä tai vastenmielisenä, mutta eihän se ole mitään kuntoliikuntaa! On ihan kiva kävellä lasten kanssa, tai tehdä pikkuostokset ruokakaupasta kävellen tms. asiointia, mutta ei se kiinteyttävää tai laihduttavaa ole.

Teen istumatyötä, ja aikoinaan työpaikkalääkäri suositteli sauvakävelyä, oikeaoppisesti se olisi hyväksi hartioille ja liikeradoille, niska-hartiaseudulle. Joo. Ei innostanut. Tiedän että mutta kun ei natsaa. No, tuohon aikaan kävin sitten kuntosalilla.

Synnytyksen jälkeen tein vatsalihaksia ja kiinteytysjumppaa, syvät vatsalihkaset lähinnä, se ei todellakaan vie juurikaan aikaa, on kiinni vain viitsimisestä.

Tykkäisin vaan taas harrastaa ihan kunnolla,s aada omaakin aikaa siis sillä tavalla, että kotoa pois.

No, työpäivinä tulee rappusissa liikuntaa kun 5. kerrokseen kävelen ja työpäivän aikana käyn kävelemässä portaat ylös alas. Meillä on aika tiukka valvonta, eli työpaikalta ei saa postua työpäivän aikana, suomessa on oikeasti edistyksellisen plakaatin alla tällainen erittäin tiukasti työntekijöitä kontrolloiva yksikkö... jos olen omalla autolla töissä, auto on kiekkopaikalla, joudun 2 tunnin välein menemään kääntämään kiekkoa, hisputtelen salaa esimieheiltä portaat alas ja autolle (ei saisi ulos asti mennä),käännän kiekkoa ja hipsuttelen takaisin. siinä tulee muutama kävelykerta edes takaisin työpäivän aikana.

Työmatkoja en voi tehdä kävellen, koska työmatka on 60-70 km.

Vierailija
44/62 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla oli nuo kohdat 1-3, kiitos niistä, jään miettimään niitä ja juu, olen aloittanut neulomisprojektin. Tv.n ääressä touhua muutakin kuin napostelu. Kohta valmistuu lapaset monimutkaisella kuviolla ja sen jälkeen aloitan toiset lapaset, sitten on vuorossa villasukat lapselle.

Vierailija
45/62 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ykköseltä alkaa Prisma vartin kuluttua.

Vierailija
46/62 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoitko Areenalta sen ohjelman laihduttamisesta? Siinä eräs nainen piti ruokapäiväkirjaa ja lisäksi hänen verestään mitattiin syödyt kalorit (suunnilleen näin). Pointti oli, että ihmiset tuppaavat unohtamaan aika paljon syömästään ruuasta. Se nainen oli ruokapäiväkirjansa mukaan syönyt reilusti alle 2000 kaloria, verikoe paljasti, että oli syönyt yli 3000 kaloria.

Mä sain siitä ohjelmasta lisäpontta omaan projektiini. Yritän siis liikunnalla ja järkisyömisellä samaa, viimeksi kun kirjoitin, ei paino ollut liikahtanut mihinkään. Mutta nytpä on: 62,5 kg tänään aamulla. Sitä ei ole vaaka näyttänyt aikoihin.

Tsemppiä!

Vierailija
47/62 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä terveellisesti eikä light-mehuja jotka ovat epäterveellisiä.

Vierailija
48/62 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen Pirkko ja tänään on tiistai 16.11.2010. --- ---

Klo on nyt 17:15 ja olen tähän mennessä:

- juonut maitokahvia aamulla ja iltapäivällä

- syönyt kaksi pientä palaa kasvis-kalapiirkkaa (itse tehtyä)

- juonut 2 lasia light-mehua (veteen laimennettua)

- syönyt 2 banaania, rasvatonta (0,1 %) vaniljajugurttia määrällisesti yht. aika paljon + All-Bran - muroja, sekä syönyt yhden kokojyväpaahtoleipää jossa vähän margariinia, kalkkunaleike + juustoa.

- kävellyt hissukseen (ei hikiliikuntaa) yht. n. 4 km.

Hei taas.

Tuon edellisen lisäksi olen syönyt pikkuisen piparitaikinaa :p tein, ja oli "pakko" maistaa. Ja muutama kurkkuviipale, mutta niitä ei tarvitse laskea.

Kävin pikaisesti puolijuoksulla kaupassa puuttuvat artikkelin hakemassa, liikuntaa noin 2 km lisää.

Yhteensä on kävelty 6 km.

Vaaka näyttää nakupainona 64,9 kg, yöasun kanssa 65,4 kg.

Mielenkiintoista.

Jatkan huomenna.

Kaikkia varmaan kiinnostaa tää mun juttuni ihan mielettömästi ! :D

Vierailija
49/62 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin rasvaton jugurtti. Elimistöä ei pidä yrittää huijata!

Tsemiä.

Vierailija
50/62 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen Pirkko, myös 40+. Laihduin vähähiilarisella ruokavaliolla 13 kg, eli olen 170 cm, entinen paino 73 kg ja nyt 60 kg ja tähän olen tyytyväinen. Paino on myös pysynyt näissä luvuissa jo vuoden. Laihdutuksen aikana liikuin muutaman km:n kävelylenkin verran päivittäin. Nyt liikun vähän enemmän, käyn kuntosalilla pari kertaa viikossa ja uimassa kerran viikossa.

Tämän päivän syömiseni:

aamiainen: juustomunakasta puoli pannullista, iso kasa lehtisalaattia ja porkkanaraastetta, kuppi kermakahvia.

lounas: kala-juureskeittoa (jossa voita ja kermaa), lautasellinen kurkkua, tomaattia, paprikaa, ituja. Kuppi kermakahvia ja pala leipäjuustoa.

päivällinen: rasvaista possunulkofilettä, kermakastiketta, paistettua kesäkurpitsaa, annos salaattia, lasi punkkua. Jälkkäriksi turkkilaista jugua kerman ja marjojen kera.

Suosittelen. Tsemppiä kuitenki, laihdutitpa miten tahansa!

Vierailija
51/62 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkilaista jogurttia kermalla? :O

Hei Pirkko!

Täällä toinen Pirkko, myös 40+. Laihduin vähähiilarisella ruokavaliolla 13 kg, eli olen 170 cm, entinen paino 73 kg ja nyt 60 kg ja tähän olen tyytyväinen. Paino on myös pysynyt näissä luvuissa jo vuoden. Laihdutuksen aikana liikuin muutaman km:n kävelylenkin verran päivittäin. Nyt liikun vähän enemmän, käyn kuntosalilla pari kertaa viikossa ja uimassa kerran viikossa.

Tämän päivän syömiseni:

aamiainen: juustomunakasta puoli pannullista, iso kasa lehtisalaattia ja porkkanaraastetta, kuppi kermakahvia.

lounas: kala-juureskeittoa (jossa voita ja kermaa), lautasellinen kurkkua, tomaattia, paprikaa, ituja. Kuppi kermakahvia ja pala leipäjuustoa.

päivällinen: rasvaista possunulkofilettä, kermakastiketta, paistettua kesäkurpitsaa, annos salaattia, lasi punkkua. Jälkkäriksi turkkilaista jugua kerman ja marjojen kera.

Suosittelen. Tsemppiä kuitenki, laihdutitpa miten tahansa!

Vierailija
52/62 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö ns. punaista lihaa. Poikkeuksia on, mutta noin pääsääntöisesti. En erityisemmin pidä siitä.

En syö myöskään munakasta. Ajatuskin jostain pekonista - yök. En halua opetella rasvaiseen ruokaan, kun en ole siitä erityisemmin koskaan pitänyt.

En pysty tuohon atkinsin dieettiin.

Muutama tuttava on laihduttanut vähähiilihydraattisella dieetillä onnistuneesti..

Tiedän, että syön piiloravoja, enkä ala niitä välttelemään, menisi jo stressin puolelle. Mutta jos pitsat ja lihapiirakat kera nakkien jäisi pois... mutta makea on minun ongelmani. Jokainen päivä ilman karamelliä on voitto.

Ja kuten jo sanoin, tämän kummemmin en juurikaan pääse liikkumaan tai kuntoilemaan kun ei tuo lastenhoito oikein onnistu.

huomenna jatkuu, kuullaan taas !

Vierailija
53/62 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin rasvaton jugurtti. Elimistöä ei pidä yrittää huijata! Tsemiä.

Juu, niin teinkin. Lopetin rasvattomien jugurttien syömisen ja ostin mitä milloinkin rasvaprosentteihin tuijottamatta.

Sama tilanne mehun kanssa; ostin ihan sitä sokerimehua...

Ja tässä sitä ollaan! Paino nousi.. joten on palattava takaisin vanhaan systeemiin.

Syön jugurttia paljon. Yhdellä aterialla 3-4 dl. Pidän rasvattoman mausta enemmän, se tuntuu suussa raikkaammalta.

t. pöljä pirkko

Vierailija
54/62 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustaa tänne omaa blogia johon valitsee mieleisensä kommentit. Pirkko vaikuttaa kireältä ja kontrollintarpeiselta, Pirkon pinna sanoo kohta *ping* silkasta nälästä.

.. en voi rajata tästä "blogista" sinua ulos, mutta hienoa jos minun ketjuni auttaa sinua; olet löytänyt oman kanavasi minne purkaa turhaumasi ja patoutumasi ja sitten vielä kuvittelet olevasi hauska.

Nähdään taas huomenna *ping* jos nyt sitten jaksan mitään kirjottaa kun näännyn nälkäääänn...

Vierailija
55/62 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustuu hiilareista!

Eikä liikunta kuulu elämääsi, onnea vaan!

Tosta on helppo Pirkko lähteä laihtumaan.

Vierailija
56/62 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla ei ole aikaa liikkua. Liikunta ei ole hyödyksi pelkästään laihtumismielessä vaan endorfiineistä saat hyvää oloa ja jaksamista arkeen. Siitä hyötyy koko perhe.

Ruoasta "kieltäytyminen", pahimmillaan, taas tuo suhun vaan negatiivista energiaa ja sinnittelyn tarvetta "en voi syödä tuota enkä tuota jne." Kuulostaa itserankaisulta kun ekstraa on vain 5 kg. Diagnoosia en osaa antaa. Jos kroppa ei näytä hyvältä peilissä vika ei ole sun painossa vaan kropan kiinteyden puuttumisessa. Siihen ei auta viiden kilogramman pudottaminen tarkkailemalla syömisiäsi.

Tsemppiä kuitenkin! Jatka kirjoittelua jos se auttaa sua.

t. se yhden viestin kirjoittanut kyökkipsykologi

Kuten alustuksessa kirjoitin, olen käytännössä yh. Mies on aina töissä.

Vierailija
57/62 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sullekin. Minäkin toivoisin pääseväni tyttömittoihin, 55 kg olisi ihanne, mutta en jaksa olla niin vähällä syönnillä mitä tuon painon ylläpito edellyttäisi.

Liikunalla ja ruokailun tarkkailulla saisin pysymään painoni max 58 kg, mihin olisin myös erittäin tyytyväinen,

mulla ongelma on, etten pääse liikkumaan niin että sillä laihtumisen tai painon hallinnan kannalta olisi merkitystä, kun en saa lastenhoitoa järjestymään.

60 kg on realistinen. Mulla ainakin.

Tämmöisen vähäisen kilomäärän pudottaminen tuntuu olevan hankalampaa, just tämmöset 2-5 kg..

t. pirkko, pöljäksi täällä haukuttu :)

pöljä, koska haluaa laihtua, vaikkei ole mitään tarvetta

ja koska keskii tekosyitä , esim lastenhoito-ongelmat ja taloustilanne, ettei tarvitse harrastaa liikuntaa

:)

Mä yritän suunnilleen samaa, mutta liikuntaa lisäämällä. Olen 167 ja 64kg, haluaisin olla 55kg. Siihen tuskin pääsen ihan lähitulevaisuudessa, mutta uskoisin, että 60kg on ihan realistinen välitavoite. Dieettaamaan en vielä ryhdy, koska imetän. Yritän kumminkin pitää herkut kurissa ja vähentää leivän syömistä. Minä aloin pitämään heiaheia.comissa liikuntapäiväkirjaa. Ihan vaan siksi, että saan jonnekin kirjata ylös liikkumiseni ja tekemisestä tulee konkreettista. Nuorempana laihdutin aika helposti poistamalla herkut ruokavaliosta ja jättämällä iltasyömisen kokonaan pois. Mulla on ikää 35 vuotta ja kiloja tulee syömällä ainoastaan lisää. Toiseen suuntaan ei tunnu vaaka liikahtavan, ei sitten millään.

Vierailija
58/62 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla ei ole aikaa liikkua. Liikunta ei ole hyödyksi pelkästään laihtumismielessä vaan endorfiineistä saat hyvää oloa ja jaksamista arkeen. Siitä hyötyy koko perhe. Ruoasta "kieltäytyminen", pahimmillaan, taas tuo suhun vaan negatiivista energiaa ja sinnittelyn tarvetta "en voi syödä tuota enkä tuota jne." Kuulostaa itserankaisulta kun ekstraa on vain 5 kg. Diagnoosia en osaa antaa. Jos kroppa ei näytä hyvältä peilissä vika ei ole sun painossa vaan kropan kiinteyden puuttumisessa. Siihen ei auta viiden kilogramman pudottaminen tarkkailemalla syömisiäsi. Tsemppiä kuitenkin! Jatka kirjoittelua jos se auttaa sua. t. se yhden viestin kirjoittanut kyökkipsykologi

Kuten alustuksessa kirjoitin, olen käytännössä yh. Mies on aina töissä.

Minulla on omaa aikaa, esim. nyt, kuten omaa aikaa koko kulunut ilta. Lapset nukkuu ja mies on töissä.

Mutta kuntoilemaan tai liikkumaan tässä ei lähdetä. Siihen tarvitsen lastenhoitajan ja sitä minulla ei ole saatavilla.

Korppa ei näytä peilistä hyvätlä ja juu, kiinteyttää pitäisi siihen tarvitaan liikuntaa .. mutta en ole myöskään tyytyväinen vaa'an lukemaan. Kyse on todellakin vain 5 kg:sta. Se on realistista. Haluaisin olla 10 kg hoikempi, mutta koska en pääse harrastamaan liikuntaa, sinne asti on turha haikailla.

Enhän minä ruuasta kieltäydy!! Olen syönyt koko päivän eikä minulla ole nälkä !!

Kieltäydyn mässäilystä, syöpöttelystä, napostelusta ja makeasta. Siitä, mitä olen pitänyt tässä noin vuoden ajan.. ja syksyn enenevässä määrin. Tosin tänään tuli makeaa syötyä, mutta minun mittapuussa tuo määrä on erittäin vähän.

En normaalioloissakaan syö lämmintä ateriaa joka päivä.

Olen palaamassa normaaliin ruokailutapaani; se pitää sisällään hedelmiä, salaattia, jugurttia, jonkusen voileivän. Ja lämpimän aterian esim. kerran viikossa.

Syön hiilaripainotteisesti. En ole erityisemmin proteiinin ystävä. Syön kyllä kalaa ja kanaa/broileria, kalkkunaa, mutta se, että rakentaisin niistä itselleni jonkin aterian tai että söisin pelkästään tai söisin joka päivä.. ei kiitos. En ole ikinä syönyt siten, ja olen ollut silloin tuon 10 kg hoikempi.

Tiedän että ulkopuolisen ja minua tuntemattoman korvaan tämä kuulostaa omituiselta.

Ne jotka minut tuntee paremmin, eivät ihmettele lainkaan.

Kontrollintarvetta tarvitaan, jotta laihtuu. Eihän se muuten onnistu edes niiltä, joilla sitä ylipainoa ON.

Ja sinnehän sitä löllähdetään, jos ei itseään kontrolloi.

Myös liikunnan harrastaminen / kuntoilu on kontrollointia ja itsekuria.

Mutta olenko noin yleensä ottaen kontrollifriikki.. koska haluan laihduttaa, niin olen, vai? Aika hyvin. Kaikki laihduttajat sitten ovat, kontrolloijia, joilla on syvempiä ongelmia.

Vierailija
59/62 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et syö punaista lihaa ja kananmunia? Etkö vain pidä niistä? Tokihan ilmankin pärjää, ei sillä. Minäkin syön mieluummin kalaa ja riistaa kuin nautaa ja possua ja kun niitä syön, syön luomuna. Pekonia en minäkään saata syödä. Tässä vhh-dieetissä on se hyvä puoli, että makeannälkä katoaa, se oli ennen minunkin ongelmani.

Kermasta joku kyseli. Kerma on hyvää ja rasvaista, pitää hyvin nälän pois. Syömällä rasvaa laihtuu, mutta tietysti pitää vähentää roimasti hiilareita ja se on helppoa tällä ruokavaliolla. Juu ja ei oo korkea kolesteroli, tosin pidän sitä muutenkin ihan hömppänä.

Voisitko Pirkko harrastaa liikuntaa yhdessä lasten kanssa? Lapset rattaisiin ja pitkä, reipas kävelylenkki on aika hyvää liikuntaa. Kotona voi jumpata, kirjastostakin saa lainata jumppalevyjä. Käsipuntit ei monta euroa maksa eikä hula-vanne. Taitaa telkustakin tulla jumppaohjelmia. Liikunnasta tosiaan saat iloa ja hyvää oloa ja se edesauttaa laihtumista, kiinteyttää ja lapsetkin oppivat liikkuvan elämäntavan.

Iloista huomista sulle t. se toinen Pirkko

Vierailija
60/62 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siroluinen vai isoluinen?