(Pöljän) Pirkon julkinen dieettiäiväkirja
Hei, olen Pirkko ja tänään on tiistai 16.11.2010.
Olen 40 + ikäinen, 168 cm pitkä ja tänä aamuna painoin 65,3 kg.
Tästä pitäisi laihtua...
Tämän julkisen dieettipäiväkirjani aloitan yhden toisen ketjun innoittamana, ja pöljäksi itseni tituleeraan syystä, että tuohon em. ketjuun kommentoidessani joku minua fiksumpi haukkui minut tyhmäksi tai yksinkertaiseksi tai miten se nyt menikään.
Yhtäkaikki.
Aloitan epätoivoisen laihtumisyritykseni tänään, nyt.
Liikuntaa en juurikaan voi harrastaa, kun en voi jättää pieniä lapsia yksin kotiin eikä heidän raahaaminen lenkillä mukana ole kenenkään edun mukaista.
Olohuonejumpasta en ole ikinä innostunut.
Ikä, sitähän minulla on. Joten aineenvaihdunta ei ole lainkaan samaa luokkaa kuin parikymmentä vuotta sitten...
Laihtua pitäisi ihan vaan syömistä vähentämällä. Katsotaan miten pöljän käy :D
Klo on nyt 17:15 ja olen tähän mennessä:
- juonut maitokahvia aamulla ja iltapäivällä
- syönyt kaksi pientä palaa kasvis-kalapiirkkaa (itse tehtyä)
- juonut 2 lasia light-mehua (veteen laimennettua)
- syönyt 2 banaania, rasvatonta (0,1 %) vaniljajugurttia määrällisesti yht. aika paljon + All-Bran - muroja, sekä syönyt yhden kokojyväpaahtoleipää jossa vähän margariinia, kalkkunaleike + juustoa.
- kävellyt hissukseen (ei hikiliikuntaa) yht. n. 4 km.
Kommentit (62)
Itse en ole karppaaja, mutta tiedän kuitenkin ruokavalioista ja laihduttamisesta ym. yhtä sun toista, ja Pirkko tekee kyllä todella hallaa itselleen näin epäterveellisellä syömisellä. Pelkkää ravintoköyhää vaaleaa viljaa ja sokeria ja ihan liian vähän kaloreita.. menetetty paino on pelkkää nestettä ja jatkossa vähäiset lihakset lähtee nekin, jäljellä pelkkä läski ja huonokuntoinen kroppa, joka on niin sekaisin ja jumissa, että kun kieltäymyksen kurimuksessa piehtaroiva Pirkko saa taas yhden ahmimiskohtauksen, painoa pamahtaa samantien lisää 3-5 kg. Ja laihtuminen senkun vaikeutuu. Ruokavalion pitäisi olla sellainen, että sitä pystyy noudattamaan loppuelämänsä! Ja sillä, mitä Pirkko nyt syöt, et kauaa hengissä pysy. Tekee ihan pahaa lukea ruokapäiväkirjaasi, ei pahalla.
aamulla kaksi täsyjyväleipää, beceliä, kalkkunaa, paprikaa, kurkkua ja rucolaa, lisäksi kahvia ja yksi porkkana.
Välipalalla omena ja vähän pähkinöitä.
Lounaaksi lohta, kasviksia ja sekasalaattia.
Välipalalla satsuma ja taas vähän pähkinöitä :)
Päivälliseksi wokattuna kanaa ja kasviksia, tänään ei ollut riisiä, yleensä on, mutta oli niin vähän, että lapset saivat ne :)
Iltapalaksi rahkaa ja ananasta.
Vettä menee kolmisen litraa päivässä.
Annokset eivät ole niin isoja kuin ennen, mutta kun usein syö, ei tule mielihaluaja, näemmä, ja paino putoaa tasaisen hyvin.
.. ei mn syömisissä koskaan ole ollut päätä ei häntää.
Enkä tänne ole nyt kahteen kolmeen päivään tarkkaan kirjannut, kun ne eivät senkään vertaa järjellisiä ole olleet.
Yrittelin aikaisemmin "karpata", eli syödä proteiinipainotteisesti. Ja olen yrittänyt syödä säännööllisesti. Lopputulos on, että homma ei toimi minun kohdalla.
Mutta aloitetaan alusta, moitteista huolimatta:
18.11.
oli työpäivä. Aikainen herätys. Töissä 2 banaania, kahvia ja vettä, illalla klo 17-18 kiinalaisessa ateria, vettä ja 1 olut.
Leffassa vähän karkkia ja illalla kotona sipsipussista pohjat, mielitekoon.
19.11. töissä sämpylä jossa kinkkuleike + juusto + marg ja taisin syödä taas sen banaanin tai kaksi, kun niitä tosiaan saatiin noin 2 kg enkä viitsinyt nakata roskiin.
Vettä ja pari kuppia kahvia.
Illalla kotona söin voileivän ja napsin sipsejä, ja sitten olikin jo ilta ja vieraita, en ennättänyt syödä ennenkuin joskus klo 21 joulutortun. Illalla tv.n äärssä herkuttelin makeisilla vähäisessä määrin.
Tänään 20.11. oli taas pikkujoulut.
Aamulla sämpylä jossa kinkkuleike ja margariinia. Pikkujouluissa söin pullan, kun lapsi ei halunnutkaan sitä ja kahvia ja marjapiirakkaa pala. Illalla kotona broilerikastiketta, siis pelkkää broileiria. Ja 1 olut. Ja tummaa suklaata, eiliset vieraat toi, hyi heitä.
Kun hörpin olutta ja napsin suklaata muistin, miten tähän on tultu.
V*tutus liittyen parisuhteeseen ja yksinäisyys. Mies on paljon poissa, olen liian paljon yksin/lasten kanssa. Onhan minulla työ ja kavereita, mutta illat ja viikonloput olen yksin, kavereilla on puolisot silloin kotona. Mulla ukko on yöt viikonloppupainotteisesti töissä, Ei kukaan halua tulla kylään eikä kukaan halua luokseen ketään kylään illalla ja viikonloppuna.
JOO. ei tämä mikään dieetti ole. Kuten sanoin, nyt meni pieleen, nämä 3 pv eivät tähän linjaan olisi sopineet.
Onneksi mulla ei ole mitään firman pikkujouluja ryyppäämisineen.
Ja kuten alussa sanoin, minun ruokailuissani ei ikinä ole ollut järkeä, ei päätä ei häntää.
Mutta nyt on sitä proteiinia syöty. Ja hedelmiä = kuituja. Vaikka se banaania vain onkin.
Jokaista kurkkuviipaletta en nyt viitsi tänne kirjata. Niissä kun ei ole kaloreita.
Banaanin syömisen takia et varmasti ole lihonut, etkä lihokaan...
Taidat tosiaan elää leivällä liikaa?
Kasviksia ihan liian vähän. Mitä maitotuotteita käytät?
Banaanin syömisen takia et varmasti ole lihonut, etkä lihokaan... Taidat tosiaan elää leivällä liikaa? Kasviksia ihan liian vähän. Mitä maitotuotteita käytät?
Minut on jo ihan alussa mollattu kun pelkkää hiilaria syön.. ja banaani on sitä.
Leipää liikaa, jos päivässä 1-2 leipäviipaletta / sämpylä?
Kasviksia on liian vähän, totta. Nyt ne on korvattu banaanilla.
Salaatti meni pilalle: piti syödä 18. pv, mutta tulikin tuo ravintolaillallinen.
Maitotuote on jugurtti. Mutta sekin täällä mollattiin, kun hiilareita vaan. Ja rasvaton ei saisi olla, eikä mehu light, vaan rasvallinen ja sokerimehu pitäisi kuulemma.
on jugurtti rasvatonta tai ei, sillä osa on toisen kannalla ja osa toisen, eli ihan selvää, että molleja tulee :)
Mä penään ehkä sitä, että miksi et tee tarkkaa suunnitelmaa syömistesi suhteen, kokonaisuutena siis, silloin ei haittaa yksi ravintolareissu tms.
Terveellisestä ruuasta sinäkin varmasti tiedät paljon, puhumattakaan laihduttamisesta?
Haluan siis auttaa, siksi ehdottelen tai kyselen tarkennusta, mutta apuahan ei voi antaa, jos sitä ei halua edes vastaan ottaa.
Tsemppiä jatkoon!
on jugurtti rasvatonta tai ei, sillä osa on toisen kannalla ja osa toisen, eli ihan selvää, että molleja tulee :) Mä penään ehkä sitä, että miksi et tee tarkkaa suunnitelmaa syömistesi suhteen, kokonaisuutena siis, silloin ei haittaa yksi ravintolareissu tms. Terveellisestä ruuasta sinäkin varmasti tiedät paljon, puhumattakaan laihduttamisesta? Haluan siis auttaa, siksi ehdottelen tai kyselen tarkennusta, mutta apuahan ei voi antaa, jos sitä ei halua edes vastaan ottaa. Tsemppiä jatkoon!
En tiedä kuka sinä tuolta edellisistä olet, vai oletko "uusi kasvo", joten en tiedä aina miten ottaa näitä kommentteja vastaan, siis että millä mielellä kirjoittaja on.
Olen oikeasti yrittänyt tehdä semmoista "karkeaa suunnitelmaa" mitä syön ja mihin aikaan, eikä sekään toimi. MIKÄÄN ei toimi.
Tottakai minun pitäisi liikkua enemmän, ja ylipäätään kuntoilla / liikkua, että kiinteytyisin jne. Mutta joku kävelylenkki lasten kanssa on oikeasti tosi turhauttavaa, JOS sitä ajattelee painon pudottamisen tai kiinteäyttämisen kannalta. JOS sen ajattelee ulkoiluna ja yhteisenä hetkeä lasten kanssa, se on kivaa.
On myös tylsää lukea täältä, että "mene uimahalliin" - kun käytännössä menen sinne sitten istumaan lastenaltaan reunalle ja katsomaan ettei tenavat huku. Ja se lähin on 30 km:n päässä.
Tai pitäisi mennä kuntojumppaan tai kuntosalille - lasten kanssa?
Ja sitten keksinkin tekosyitä, enkä oikeasti halua liikkua lainkaan. Käsipainot ja olohuonejumppa, joo.
Ihan mielelläni minä neuvoja ja vinkkejä otan vastaan, mutta siinä pitäisi ottaa huomioon nämä minun rajoitteet. Ja sekin, että se mikä sopii yhdelle ja mistä yksi nauttii, ei päde kaikkien kohdalla.
Prisma: laihduttamisen lyhyt oppimäärä
Asiaa syömisestä. Kannattaa katsoa! Tulee uusintana huomenna ja lauantaina, pitäis löytyä myös areenalta.
http://ohjelmat.yle.fi/prisma/prisma_dokumentti
Prisma: laihduttamisen lyhyt oppimäärä Asiaa syömisestä. Kannattaa katsoa! Tulee uusintana huomenna ja lauantaina, pitäis löytyä myös areenalta. <a href="http://ohjelmat.yle.fi/prisma/prisma_dokumentti" alt="http://ohjelmat.yle.fi/prisma/prisma_dokumentti">http://ohjelmat.yle.fi/prisma/prisma_dokumentti</a>
Meni töiden jälkeen kaupungilla asioidessa koko ilta. Eipä siinä ennättänyt fiksusti syödä eikä telkkaria katsoa.
Maaseutuasumisen haittapuoli on, että paljon joutuu hankkimaan asioita ja tarvikkeita kaupungista ja siihen tuhratutuu matkoineen aikaa. Unohtui yksi artikkeli etsiä joten jään tänään töiden jälkeen ja katson löytyisiko lähikauppakeskittymästä. Kotona vasta iltamyöhällä bussiaikataulujen takia.. mutta nyt on fiksummat eväät kuin eilen, kun eilen en tiennyt varautua, tänään varauduin.
herkuttelusi. Syöt liian vähän ja huonosti päivällä, mikä kostautuu illalla sipsien kaapimisella. Lisäksi jos itse huomaat syöväsi vitutukseen (olen samanlainen ollut samanlainen..) niin silloinhan siitä pääsee eroon, koska tiedät ettet syö nälkään vana tunteeseen. Alat keksimään vitutuksen karkoitukseen jotain muuta kuin mutustamista.
Itse syön 5 kertaa päivän aikana ja treenaan salilla ja olen näillä konstein saanut kiloja pois 6. Ja matka alaspäin jatkuu, vielä 5kg jäljellä...
Tsemppiä!
Onko sulla 7 ja 3 vuotiaat lapset, joista 3v on päiväkodissa, ja sulla ei ole aikaa liikkua?????
Vai menikö mulla nyt jotain ohi?
Jos lapsia onkin enemmän, löytyy vielä pienempi, niin laita se pulkkaan ja vedä.
Itse vedän meidän muksuja pulkassa pitkin pihoja ja metsiä, hengästyy kyllä kummasti ja kunto nousee :D
Onko sulla 7 ja 3 vuotiaat lapset, joista 3v on päiväkodissa, ja sulla ei ole aikaa liikkua????? Vai menikö mulla nyt jotain ohi? Jos lapsia onkin enemmän, löytyy vielä pienempi, niin laita se pulkkaan ja vedä. Itse vedän meidän muksuja pulkassa pitkin pihoja ja metsiä, hengästyy kyllä kummasti ja kunto nousee :D
Kyllä sulla meni ohi.
Pienempi on päiväkodissa silloin kun minä olen töissä.
Silloin kun olen kotona, myös lapsi tai molemmat lapset ovat kotona.
Mikäs se olisikaan, jos itse olisin vaan kotona ja lapsi päiväkodissa + toinen koulussa!
Ei täällä niin paljon ole lunta että voisin pulkassa vetää. Sitten kun sitä on niin paljon, se aurataan ja kadut hiekoitetaan.
Meidän piha on niin pieni ettei siinä pulkassa ketään vedellä.
Lumityöt on tehty parilla kolan työnnöllä.
Olen se, joka kirjoitti yrittävänsä liikunnan lisäämisellä samaa. Mulla on nyt kolmatta viikkoa menossa juoksukoulu (http://www.pori.fi/vav/liikunnanohjaus/juoksuohjelma_11vkoa.pdf), lisäksi käyn pari kertaa viikossa jumpassa ja kuntosalilla, kotona joogaan kun sattuu sopiva hetki.
Joka päivä olen tehnyt jotain, vaikka jumppa on jäänyt pari kertaa välistä miehen menojen takia ja jooga on keskeytynyt lasten kamelileikkeihin.
Eikä mun paino ole tippunut piirun vertaa. Olen siitä huolimatta tyytyväinen. Jumpassa pystyn taas tietoisesti panostamaan tekemiseeni, kun alussa homma oli lähinnä kipua ja tuskaa pelkästä nivelten liikuttamisesta. Tunnen taas lihasteni olemassaolon. Ja mikä ihana tunne on liikunnan jälkeen.
Mulla on kolme pientä lasta, mies tosin on useimmiten illalla kotona vaikkei ihan normityötä teekään. Aloitin ton juoksemisen, koska sehän on alkuun vain vartti päivässä ja kuntosalilla mulla on ollut pari kertaa koko lapsilauma mukana.
Kuulostaa siltä, että sulla on liian armottomat tavoitteet itsellesi ja samalla asennoitumisongelma. Olohuonejumppaa, kuntosalille lasten kanssa - kuulostaa tehottomalta, mutta itse yritän ajatella, että vähäinenkin teho on enemmän kuin ei tehoa ollenkaan. Ja mitä tulee syömisiin, niin nälkäkurkena ihminen on vain pahantuulinen ja sortuu lopulta hulluun mässäilyyn.
Ja se on aika yllättävää, että koet kävelylenkin lasten kanssa epämiellyttäväksi, jos ajattelet lenkkiä liikuntana. Häh mitäh? Sun täytyy vähän ajatella näitä asioita uusiksi. Et pysty tekemään samalla tavalla kuin ennen lapsia, mutta ei se tarkoita ettei voi tehdä ollenkaan!
Tsemppiä oikeesti, huomenna taas herkut nurkkaan ja uutta alkua. Syö kunnolla, ettet nälissäsi sorru ahmimaan paketillista tuc-keksejä iltasella :) (been there, done that).
Kiitos kaikille kauheesti vinkeistä, miten lahtua.
Ruokaa usein, ja pieniä annoksia. Aamupainotteisesti. Lämmin ruoka / oikeaa ruokaa / ateria lautasmallin mukaisesti koottuna välipalojen sijaan. Proteiinia ja rasvaa eikä mitään rasvattomia jugurtteja esim, oikeaa sokeria light-versioiden sijaan.
(Makeisethan minä jätin jo pois, samoin iltanapostelun, sitä ei tainnut kukaan huomata, kun en aloittanut kirjaamista siitä, mitä ja miten usein aiemmin söin.)
Vaa'alla ei tarvitse joka päivä seistä, eikä varsinkaan kahdesti päivässä ja joka aterian jälkeen punnitseminen on neuroottista, joten kerran viikossa riittää.
Näitä on noudatettu vajaa viikko.
Painan 66,7 kg.
Lähtötilannehan oli 65,3 kg, josta piti painoa pudottaa 5 kg, jotta sopisin omiin vaatteisiini.
esimerkkinä tämä päivä: aamulla monijuvävilja-sämpylä jossa juustoa, kalkkunaleikettä, rasvaa vähän, ja salaattia.
päivällä riisiä, vihanneksia ja broileria.
Kävelylenkki on se vakio, muutama kilometri hyötyliikuntaa asiointikäynneillä, eikä se ole hikiliikuntaa (-20 asteen pakkasessa), vaan tavallista kävelyä.
vaaka näyttää 66,7 kg enkä uskalla enää syödä mitään tänään, mutta nälkä on, sillä nälkä kasvaa syödessä.
Ei ehkä teillä av-mammoilla, mutta mulla käy aina näin, että kun syön ns. normaalisti, olen aina nälkäinen. Ja tottakai syön, koska normaali-ihmisethän syö 3-4 tunnin välein jotain pientä, olkoon se sitten miten hedelmää tai salaattia, mutta syövät kuitenkinvns. oikein. Jos minä syön ns. oikean kaavan mukaan, lihon. Näin on käynyt aina. Ja tarkoitan: AINA (olen kuitenkin yli 40 v reippaasti)
vaa'an lukema on mielenkiintoinen, sillä normaalisti olen painanut tämän verran raskauksieni loppusuoralla. Ja siinä on aina kuitenkin minun tapauksessani valtavasti hormonaalista lihomista (e-pillerit taannoin lihotti 4 kg kuukaudessa, vaikka söin saman verran kun aiemminkin ja liikuin todella runsaasti. lopetin pillerit 3 kk jälkeen).
Olen siis erittäin kiitollinen tästä kannustuksesta, sekä vinkeistä ja siitä, että luitte myös ennenkuin jaoitte ohjeita ja mielipiteitänne
No niin. Julkinen dieettipäiväkirja päättyy tähän.
Aloitan uuden loppuviikosta.
Siihen en kaipaa sitten yhtään vinkkiä, että syö rasvaa ja jätä se 0.1 % jugurtti pois ja syö oikeaa ruokaa äläkä välipaloja (hedelmiä ja jugurttia) ja syö koko ajan ja hei nainen, mene kuntosalille tai uimahalliin, olet laiska kun et jätä lapsiasi yksin kotiin ja lähde hölkkäämään jne.
terveisin turhautunut ja vihainen pöljä pirkko joka oli niin pöljä, että "kuunteli" teidän neuvoja eikä vaan mennyt oman, aiemminkin itselle toimivan, syöntisysteemin mukaan.
Kolmas päivä, 18.11.
Työpäivä. Mulla on harvoin töitä, mutta päivät on sitten aika pitkiä kotoalähdöstä kotiintuloon.
En ole vielä syönyt mitään, juonut kyllä.
Ei ole edes nälkä ollut.
Vaaka näytti aamulla jotain 64 ja vähän yli.
Sovin taas puseroon, jonka ostin vastikään, koko on se "minun normaali" 38. Vatsa ei röllötä. Kun tässä lähti jo niin, että pitää ottaa 40/42. Olisin ostanut tämänkin isompaa kokoa, vaan ei rekissä ollut enää. Ajattelin, että hitto, ihana paita, ostan sen vaikka kinnaakin tissien kohdalta (ja mulla on todella pienet rinnat!) ja vatsaröllö näkyy elikkä pitää palata takaisin entiseen!!
En pidä erityisemmin punaisesta lihasta. Siis sen mausta. Syön kyllä kinkkua, leivän päällä ja pitsassa. Ja syön esim. lasangea, vaikka muuten en makaronista tai jauhelihasta pidäkään.
Perunan ystävä en ole, lapsena tuli kiintiö täyteen kun meillä AINA oli perunaa.... mutta kinkku- tai lohikiusaus on ihan hyvää, sitä syön joskus. Lapset ei tykkää, joten eipä tule tehtyä.
En pidä käristetyistä ruuista, esim. kananmunia syön keitettynä, en paistettuna.
Jos laihduttaisin (vain) liikunnalla, sitä pitäisi olla enemmän ja sen pitäisi olla laadultaan toisenlaista. Tämä arkiliikkuminen lasten kanssa tai ilman lapsia on ok, mutta ei se mitään auta jos tarkoitus on painoa pudottaa.. siksi vähennän syömistä, menen kohti omaa normaaliuttani. Lopetan sen puputtamisen ja mässäilyn, karkit ja sipist ja iltakaljat. Niitähän tässä ei ole, kun ne loppui nyt. tai 3 pv sitten.
Tuolla aiemmin mainitut hyötyliikunnat on nimenomaan lasten kanssa tehtyjä.
Enkä pidä olohuoneliikuntaa mielekkäänä. Se olisi samanlainen kärsimys kuin naisten jumppa-tms. ryhmä, ei minua varten. En kiusaa itseäni, siksi en sitä harrasta enkä tee. Teen vain sen mikä kivlata tuntuu eli .. syön tälleen miten syön.. moitteita on teiltä tullut, senkus vaan. Tämä sopii mulle.
Menen tauolle ja syön banaanin. Kuten sanoin, niitä oli noin 2 kg, kun saatiin. "En viitsi nakata roskiin, on siis syötävä.
Eilinen päivä meni kahden banaanin voimalla, työpaikan kulhosta pieni makeinen.
Eilen Illalla juhliittin ja menitiin ulos syömään, nyt on sitten syöty sitä proteiinia myös.
Illalla kotona vanhaan tapaan teki mieli jotain ja löysin juustonaksuja, söin pussinpohjat.
Aamulla painoa oli 64.5 kg.
Tänäänkin tulee takapakkia, koska menen illalla kylään, on pikkujoulutarjottavaa.
1. Ihan oikeasti, et laihdu syömättä jättämisellä = aterioiden korvaamisella voileivillä, banaaneilla ym. välipaloilla. Ensinnäkään se ei tee hampaillekaan hyvää, ja kun syöt vähän, nälkä tulee nopeammin = tekee mieli nopeita hiilihydraatteja, jotka taas pitävät nälkää vain vähän aikaa. Jos vain yrität karsia, ei tuloksena ole muuta kuin ärtymystä tai sortuminen napostelukierteeseen jonka seurauksena saat enemmän kaloreita kuin normaalilla, lämpimällä ruualla. Puuro, mysli- tai täysjyvämurokulhollisen valmistamiseen ja syömiseen aamulla uhrattu aika korvautuu moninkertaisena iltaisin takaisin, koska aamuun ja päivään ( sis. lämmin lounas 3-4 tunnin päästä aamiaisesta ) painotettu syöminen paitsi kuluttaa hyvin, myös pitää verensokerit korkeampina koko päivän. Nimenomaan matalat sokerit edesauttaa kiusausta herkutella iltaisin, vaikka se ei yksinäisyyttä poistakaan. Syö vielä päivällinen alkuillasta. Kun on kylläinen, on helpompaa keksiä muuta tekemistä. Mene pitkään suihkuun ym. hemmotteluhetki, juo teekupponen parvekkeella tai terassilla, jätä kotitöitä iltaan, opettele neulomaan tai hanki stressilelu jos katsot tv:tä... Ja hoida parisuhdetta aina kun siihen on pienikin hetki, vaikkei olisi ilta!
2. Vaihda viljatuotteet täysjyvään ja kyllä - käytä myös rasvaa! Tällöin ruuan energia vapautuu hitaammin ja tasaisemmin, jolloin näläntunnekin ei yllätä heti. Ei tietenkään ylettömästi, se minkä saa normaalista ruuasta riittää ( neljänneslautasellinen hitaita hiilareita + proteiinilähteen rasva + ruuanvalmistuksessa käytetty rasva + kasvisten hiilarit ja mahd. rasvat ) . Ja jos 3 isosta ateriasta huolimatta tekee mieli herkutella, syö reilusti se pieni pala kakkua tai pala suklaata tai AITO jugurtti tai hedelmä tai lasillinen täysmehua eikä mitään aspartaami-lisäaine-light-roskaa! Silloin keho kaipaa sokerin antamaa "energiatujausta" mitä kemikaalit ei täytä, tulee vaan syötyä / juotua enemmän kaloreita ilman mieliteon katoamista. Joten pieni määrä sitä aitoa tavaraa hitaasti syötynä on paljon pienempi paha. Syö kuitenkin max. 5 kertaa päivässä, eli mahdollinen herkkuhetki iltapäivään - iltapalaksi en suosittele tuon iltanapostelun takia, syö silloin se leipä tai kuppi teetä.
3. Vaikka sanoitkin ettei olohuonejumppa ole sinua varten, jos maha on ongelma ei siihen pelkkä kävely ym. hyötyliikunta auta. Arkiliikunta auttaa paljonkin kokonaispainonpudotuksessa, mutta pelastusrenkaan kiinteyttämiseen tarvitaan töitä vatsalihaksille ( ja merkitys vain valitettavasti korostuu jos on synnyttänyt ). Itseään ei kannata kiusata, mutta hei... riittävä vatsalihastreeni vie 5 minuuttia päivässä. 5 minuuttia. Aikuinen ihminen. Onko 5 minuuttia nyt NIIN kamalaa, että jättää tavoittelematta jotain mitä haluaa? Jos salit sun muut ovat poissuljettuja vaihtoehtoja, ei paljoa jää muita tapoja hoitaa asia. Kannattaa asennoitua siihen kuin ällöttävänmakuisen lääkkeen ottamiseen tai hammaslääkäriin. Kerran se vain kirpaisee, sitten on vapaa tekemään muuta.
Laihdus on aina hyvä päätös, vaikka et sinä mikään valtava olekkaan. Onnea koitokseen.
Oot kyllä aika pöljä jos tuosta aiot laihduttaa. Sun bmi on vain 22,5. Älä kyttää syömisiäsi liikaa, syö vain terveellisesti. Ala kiinteyttää itseäsi harrastamalla aerobista liikuntaa. Lisää lihasmassaa salilla. Hyvä tulee, usko pois, ja muodot säilyy samalla. Tikku-ukko-nainen ei ole kaunis kuin poikkeustapauksissa. Norminainen näyttää parhaalta jos on hieman ylimääräistä.
perustaa tänne omaa blogia johon valitsee mieleisensä kommentit. Pirkko vaikuttaa kireältä ja kontrollintarpeiselta, Pirkon pinna sanoo kohta *ping* silkasta nälästä.