Te, jotka olette 168cm ja painatte alle 60kg; mitä
te syötte yhden päivän aikana?? Laittakaa esimerkki, koska mun omat ruokailutottumukset eivät enää toimi...
Kommentit (41)
eilen söin:
-aamulla dajm kaakao ja paahtis jossa kinkkua ja oltermannia (ei light)
-töissä kievin kanaa ja riisä chilimajoneesin kanssa, salaattia, valkoista leipää ja suklaamoussea. Juomana vesi
-illalla kotona tortillalasagnea ja vettä
-puoli levyä joulusuklaata
- 2 kaljaa
Syön aina kuin possu, mutta en liho. Hyvät geenit ;-)
eilisen päivän menu:
-aamulla 2 dl jogurttia, itsetehtyä mysliä (pähkinöitä, leseitä, pellavarouhetta, kuivattuja marjoja) ja omena, keitetty kananmuna, kuppi teetä
-lounas: välimeren kasviksia (pakaste), pala paistettua lohta, viher-tomaattisalaattia ja jälkkäriksi vaniljarahka
-kahvi ja proteiinipatukka
-päivälliseksi lammaskeittoa, ruisleipää ja jälkkäriksi banaani
-iltapalaksi jogurttia, mysliä, hedelmää...
Syön vatsan täyteen, otan lisääkin, annoskokoja ei tarvi vahtia.
En laihdu millään ja en todellakaan syö enempää kuin tekään. Kilpirauhasen vajaatoiminta ilmeisesti pistänyt täydellisen stopin aineenvaihdunnalle. En tiedä miten edetä.
t.ap
En laihdu millään ja en todellakaan syö enempää kuin tekään. Kilpirauhasen vajaatoiminta ilmeisesti pistänyt täydellisen stopin aineenvaihdunnalle. En tiedä miten edetä. t.ap
ne lihottavat älyttömästi
Itse en millään laihtunut vaikka söin vähemmän. Pari kaljaa meni päivässä ja viikonloppuna enemmän. vaihdoin kuivaan valkoviiniin ja laihduin
mä pystyin tuonne 38-vuotiaaksi syömään mitä vaan lihomatta, ei tarvinnut yhtään katsella mitä syö. Sitten yhtäkkiä vaan nelikymppisenä tilanne muuttui, ja nyt pitääkin vähän seurata mitä syö tai paino nousee (ja nimenomaan ei laske vaikka kuinka yrittää!). No, tosin nyt nelikymppisenä olen jo sen verran armollinen itselleni että ei tarvitse olla enää "mallimitoissa". Nyt olen normaalipainoinen, 166cm/62kg, ennen painoin aina max 55kg. Olen ihan tyytyväinen tässä iässä tähän, nuorempana olisin ollut kauhuissani :).
Syön ihan normaalisti:
aamupalalla mysliä tai jogurttia, leipää, kahvia, hedelmiä
lounaalla joka arkipäivä ruokaisa salaatti + 2-4 viipaletta ruisleipää
päivälliseksi jotain tavallista kotiruokaa lautasellinen
iltapalaksi 2 leipäviipaletta ja iso kippo jogurttia
Lisäksi herkuttelen karkeilla, suklaalla, juustoilla, raksuilla, viinillä tms. muutaman kerran viikossa. Muutamana päivänä myös jätskiä tai muuta jälkiruoaksi.
Sen sijaan liikun kohtuu paljon: kuntosalitreeni 2-3 kertaa viikossa, juoksulenkki 2-3 kertaa viikossa.
Liikkumalla tarpeeksi kunnon hikiliikuntaa pysyy aineenvaihduntakin nopeana ja silloin ei ole niin paljon väliä mitä päivän aikana syö.
Viikonloppuna juon punaviiniä, siideriä ja kaljaa en juo, enkä viikolla koskaan. Kiloklubiin merkkaan syämiseni ja syön jo nyt sen verran, että laihtumista pitäisi tapahtua, vaan ei. Ja auta armias jos syön viikonloppuna enemmän kuin normaalisti; aamulla on silmät ja koko naama aivan turvoksissa.
Ennen lihoin helposti (koska en juurikaan liikkunut) ja sain vahtia jatkuvasti syömisiäni. Nyt kolmen lapsen jälkeen olen lihaksikas, urheilullinen ja painan vähemmän kuin alkaessani odottaa ekaa lasta 24-vuotiaana...
En laihdu millään ja en todellakaan syö enempää kuin tekään. Kilpirauhasen vajaatoiminta ilmeisesti pistänyt täydellisen stopin aineenvaihdunnalle. En tiedä miten edetä.
t.ap
Vaikuttaisiko ikä mitään?
Itse pysyin hoikkana, söin mitä vain, noin 35-vuotiaaksi. Sitten se ei vaan enää toiminut niin. Mullakin kyllä diagnosoitiin kilpirauhasen vajaatoiminta noin 36-vuotiaana, mutta uskon, että lääke pitää aineenvaihdunnan vilkkaampana kuin mitä se oli ennen. Silti nyt keski-ikäisenä yksikään vatsalle kertynyt makkara ei tunnu hievahtavankaan.
- aamulla mukillinen kahvia, ehkä yksi leipä Levillä
- päivän ainoa lämmin ateria n klo 14, syön ihan mitä vaan ja ison annoksen.
- illalla iltapalaksi esim. karjalanpiirakkaa, leipää, pala pizzaa tms.
- välipaloiksi syön hedelmiä
En syö juustoja, sipsejä enkä oikeastaan karkkiakaan. Suklaata joskus jälkiruuaksi pari palaa. En juo olutta, light-siideriä ehkä 2 pulloa viikossa. Viiniä ehkä lasillinen viikossa. Painan 53 kg.
Lounaaksi keitto tai salaatti, leipää ja jotain makeaa. Välipalaksi hedelmiä. Illalliseksi muutama pala ruisleipää, pari lautasellista "tavallista kotiruokaa" kuten makaronilaatikkoa tai jotain pastaa. Suklaata tai pari pullaa. Makeaa, suklaata varsinkin, menee joka päivä.
Työmatkat kuljen lihasvoimalla, noin 1000 kaloria menee päivässä siinä. Siitä kai johtuu myös syömisen iltapainotteisuus, hirveä sudennälkä on töistä palattua.
aamupalaksi pelkkää kahvia pari kuppia.
Lounaaksi aamupäivällä pari leipää (margariini+juusto+tomaatti/kurkku)
välipalaksi lisää leipää ja jotain hedelmiä tai jogurtti.
Iltapäivällä pieni annos normaalia lämmintäruokaa. Yleensä oon liian laiska tekemään lisäksi salaattia.
Iltapalaksi taas leipää, jos kaapissa ei oo karkkia. Jos syön illalla karkkia, jätän oikean iltapalan syömättä..
Ja tiedän, tiedän, on toooooosi epäterveelliset ruokatottumukset :/
Olin aikaisemmin alle 60 kg. Ja pituutta 168 cm.
On tylsää kuulla niitä lässytyksiä, miten on hoikka ja laiha ja ethän sinä lihava ole, syö vaan, syö nyt syö vaan.
Ja niin minä söin, kun makeasta tykkään ja syödäkin tykkään.
Lopputulos: painan melkein 66 kg nyt. Minulla on röllöttävä vatsa. Vaatekokoni on kasvanut numerolla.
Yritän nyt kovasti tarkkailla syömisiäni jotta saisin edes tuonne 60 kg:aan.
Ikää on jo reippaasti yli 40 v, joten tuskin pääsen enää 58 kg:aan tai sen alle, missä ennen olin. Ns. normaalipainoni oli 55-56 kg.
Liikuntaa en pääse harrastamaan ikinä, koska en voi jättää lapsia yksin kotiin, ovat liian pieniä. Se liikunta mitä tekisin lasten kanssa, ei ole laihtumisen kannalta riittävää. Hyvää ulkoilua se on, mennä 10 km mutka. Ekaluokkalainen menee fillarilla, pienempi ei jaksa fillaroida sitä, juoksee ja istuu rattaissa - ehkä teillä on ihmelapsia jotka 3 v kitkuttaa apurataspyörällä 10 km lenkkejä kuin tyhjää, tämä minun nuorimmainen ei jaksa sitä, enkä voi raahata mukana sekä rattaita että fillaria.
Niinpä jäljelle jää vain ruokavalio, ja tosi tiukkaa tekee. Päivän aikana pienelläkin ateriamäärällä tulee 1 kg ??!!!
Eli aamulla puntari näyttää 65,3 kg. Juon kahvia, syön kaksi pientä palaa kala-kasvispiirakkaa ja painan nyt 65,7 kg ???!!!!!
Ikää kohta ei ihan vielä, mutta melkein 35.
Liikunnasta sen verran käyn kaksi kertaa viikossa jumpassa lisäksi teemme useita kävely lenkkejä viikossa. Nämä lenkit on aina useamman kilometrin mittaisia.
Syön todella vähän ja silti paino ei tipu edes 60:neen kiloon. Ja pituutta on 168 cm.
Aamupala on arkena leipäviipale yleensä kaksi. Päällä on hitunen oivariinia ja kinkkua. Teetä mukillinen sekä lasillinen tuoremehua.
Päivällä en syö mitään paitsi jos olen menossa jumppaan silloin syön jotain pientä.
Illalla kotiin tullessa ruoka eilen esim oli kaalikeittoa sitä söin reilun lautasellisen eli hain pikkuisen lisää.
Iltapala on lähes aina maustamatonta jugurttia ja mysliä.
Viikonloppuisin aamupala on puuroa viipale leipää sekä mukillinen kahvia ja se lasillinen tuoremehua.
Perjantai on herkuttelu ilta silloin on jotain hyvää esim suolakeksejä, tuorejuustoa ja muutama lasillinen viiniä. Joskus on suklaata, mutta sitäkään ei mene montaa palaa.
Enään en pysty vähentämään syömistä ja omasta mielestä liikun suht kunnolla kun noiden jumppien lisäksi on nuo kävelylenkit jotka ei ole mitään löntystelyä vaan yritän raukka pysyä miehen perässä.
Päivän aikana pienelläkin ateriamäärällä tulee 1 kg ??!!! Eli aamulla puntari näyttää 65,3 kg. Juon kahvia, syön kaksi pientä palaa kala-kasvispiirakkaa ja painan nyt 65,7 kg ???!!!!!
Tietenkin sisään laitettu ruoka nostaa painoa. Jos juot 3 dl vettä, paino nousee 300 g. Ei se vesi mihinkään haihdu. Samalla tavalla, kun käyt vessassa tai hikoilet, paino laskee satoja grammoja.
Juuri tuon takia kannattaa vertailla aamupainoja, silloin ruoka on aika lailla imeytynyt ja neste poistunut (kun käy vessassa) ja voi vertailla. Silloinkin tietysti esim. edellisen illan erityisen suolaiset syötävät nostavat paijnoa kerätessään nestettä. Lihomisella tuon kanssa ei juuri ole tekemistä.
Ei minulla mitään ihmelapsia ole vaan ihan tavalliset 2v, 5v, ja 7v. Ja mies. (Ilmeisesti sinä olet yksinhuoltaja?)
Minun liikuntaani on siis 3 x salikäynti, jonka vuoksi nousen aamulla klo 5.30. Ajan 40km töihin ja teen tunnin rankan salitreenin ennen töiden alkua. Mies vie noina aamuina hoitoon / kouluun ja minä pääsen hakemaan iltapäivällä ajoissa, koska lähdin ajoissa töihin. Oma valintani on, että nousen 5.30 jotta ehdin treenata. Muuten riittäisi klo 7.00. Mistään muualta ei enää voi aikaa nipistää niin että lapset eivät kärsisi.
Lisäksi teen 2-3 tunnin juoksulenkkiä viikossa. Toisinaan klo 20 jälkeen, kun lapset ovat menneet nukkumaan tai yleensä illalla / viikonloppuna, kun mies on kotona. 5v. ja 7v. tulevat joskus mukaan polkupyörillä. Juokseminen on siitä hyvä harrastus, että sitä voi tehdä missä vaan milloin vaan, kunhan pieni väli löytyy. Ja hiton tehokasta.
Tuosta KALAPIIRAKASTA! Miksi ihmeessä syöt sellaisia kaloripommeja? SIinä taikinassa on vain rasvaa ja valkoisia jauhoja. Ei ole mitään järkeä syödä sellaista, kun tilalla samoilla kaloreilla voisi syödä monta palaa ruisleipää...
Liikuntaa en pääse harrastamaan ikinä, koska en voi jättää lapsia yksin kotiin, ovat liian pieniä. Se liikunta mitä tekisin lasten kanssa, ei ole laihtumisen kannalta riittävää. Hyvää ulkoilua se on, mennä 10 km mutka. Ekaluokkalainen menee fillarilla, pienempi ei jaksa fillaroida sitä, juoksee ja istuu rattaissa - ehkä teillä on ihmelapsia jotka 3 v kitkuttaa apurataspyörällä 10 km lenkkejä kuin tyhjää, tämä minun nuorimmainen ei jaksa sitä, enkä voi raahata mukana sekä rattaita että fillaria. Niinpä jäljelle jää vain ruokavalio, ja tosi tiukkaa tekee. Päivän aikana pienelläkin ateriamäärällä tulee 1 kg ??!!! Eli aamulla puntari näyttää 65,3 kg. Juon kahvia, syön kaksi pientä palaa kala-kasvispiirakkaa ja painan nyt 65,7 kg ???!!!!!
Ensin pari kuppia mustaa kahvia.
Myöhemmin yleensä pari Weetabixia, banaani ja maitoa.
Lounaaksi vaikkapa paistettu kananfilee, reilu salaatti ja hieman lisuketta, riisiä tms.
Sitten iltapalaksi ehkä siivu pari leipää juustolla ja leikkeleellä, teetä.
Siinäpä se. Välipaloja en yleensä syö. Toki välillä tulee syötyä tai herkuteltua enemmänkin mutta toi on arkirytmi. Aikoinaan laihdutin tällä tavalla 16 kiloa ja se jäi sitten päälle ja sopii hyvin.
t. 163 cm, 51 kiloa
Olen käytännön yh, eli mies on niin paljon poissa, ettei hänestä ole juurikaan arkea jakamaan.
7 vuotiaan voikin ottaa mukaan fillaroimaan tms. - juoksemisesta en pidä, pyöräilystä kylläkin. Mutta en 3 vuotiasta. On liian pieni mukana matkaamaan ja liian iso rattaisiin tai taakse istuimeen.
Yritetty on, ei onnistu.
Menee pienemmän kohdalla itkuksi ja väsymiseksi.
Kalapiirakka oli tämän aamun aamupala, koska menee muuten pilalle kaapissa, en yleensä syö. Mutta sama ilmiö on, vaikka ottaisin banaania ja/tai jugurttia.
En voi hyödyntää työmatkaliikuntaa; työmatkani on yli 60 km. Työpäivän pituus 7 h 45 min. Lapsi pitäisi viedä ja hakeakin päiväkodista sen aukioloaikojen puitteissa. Omalla autolla matka taittuu vähän nopeammin, mutta jos menen kaverin kyydissä aamulla (olen töissä klo 7) ja illalla kotiin bussilla, joka lähtee pysäkiltä 15.20, päivä menee niin, että mies vie lapsen päiväkotiin ja minä olen kotinurkilla klo 16.30, kotona klo 17, koululainen on ollut yövuoroaan nukkuvan isän kanssa ja sitten yksin, kumpikin on niin nälkäisiä, lapsille ruoka... ei siinä vesisateessa iltapimeällä enää mihinkään!
Siinä mielessä olen patti-tilanteessa... pelkkä ruokavalio siis vain. Eli miten, kun syödä olisi iuhan hyvä välillä.
Jumppaisin kotona jos ei muuta. Lihaskuntoharjoituksen voi tehdä kehon omaa painoa käyttäen tai vaikka hankkia pari eri kokoista kahvakuulaa. Ja jos jonnekin mahtuu, crosstraineri on myös tosi hyvä!
Mutta siis vaikuttaa siltä, että et yleensä ottaen jaksa/halua harrastaa liikuntaa.
Mutta esim.:
- aamiaiseksi puuroa
- lounas välillä ihan normaali ruoka, välillä ruokaisa salaatti
- välipalaksi joku hedelmä (joskus makeaa)
- päivälliseksi joko norm. ruoka, mitä koko perheelle illalla tehdään (paljon salaattia) tai joskus otan vain leipää.
- illalla vielä leipää, hedelmää, jogurttia tms.
Annoskoot pidän suhteellisen pieninä. Herkkuihin sorrun kyllä usein mutta myös liikun paljon.