Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opintolaina ja takaisin maksu.

Vierailija
15.11.2010 |

Mun ei ole vielä ikinä tarvinnut ottaa opintolainaa, mutta nyt sitten olisi tarvetta.

Mutta missään ei ole kerrottu sen takaisinmaksu aikatauluista, koroista ja mistään muustakaan.

Joten auttakaa hiukan. Kannattaako sen ottaminen ollenkaan jos valmistuu pienpalkka alalle? Meneekö kaikki ekat palkat lainan takaisin maksuun?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei ole vielä ikinä tarvinnut ottaa opintolainaa, mutta nyt sitten olisi tarvetta.

Mutta missään ei ole kerrottu sen takaisinmaksu aikatauluista, koroista ja mistään muustakaan.

Joten auttakaa hiukan. Kannattaako sen ottaminen ollenkaan jos valmistuu pienpalkka alalle? Meneekö kaikki ekat palkat lainan takaisin maksuun?

jälkeen voitais tietää? Älytön kysymys.

Vierailija
2/4 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja takaisinmaksu ei minusta ihan heti ala, kun on valmistunut. Summa mitä voi pienimmillään maksaa on minusta tosi pieni lainamäärään verrattuna. Tarkkoja summia en muista mutta käy ihmeessä pankissa kysymässä näistä. Eli pieni palkkaisenakin pystyt hyvin ne maksamaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein 17 000€ !

Erillisiä lainoja oli kolme. Aluksi makselin pois 300€/kk, josta osa lyhensi yhtä lainaa kerrallaan ja osalla maksoin muista pelkät korot. Kun 2 lainaa oli kokonaan maksettu, jatkoin makselemalla 140-150€/kk riippuen vähän koroista. Enemmänkin tietty vois maksaa, mutta olkoon nyt näin. On se loppulaina viidessä vuodessa silti maksettu. (Olen välissä lyhentänyt isompia kertasummia, esim. auton myydessäni käytin rahat opintolainan lyhennykseen)

Että en mä nyt ihan nääntynyt ole tän velkataakkani alle, vaikka olenin joutunut paljon lainaa ottamaan lukiosta lähtien (suurimman osan opinnoistani olen suorittanut sen edellisen laman aikaan ja asunut koko ajan omillani, ja töitä ei ollut oikeasti kenellekään. Vähiten opiskelijalle vailla koulutusta)

Maksuaikaa mulla olis muistaakseni ollut 25 vuotta. Se eka ehdotelma takaisinmaksusta (koko summa jossain kolmessa vuodessa) meinas heittää persiilleen, mutta pankissa kävin sit sopimassa "vähän" löyhemmän systeemin

Vierailija
4/4 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisenä opiskeluvuonna ja valmistuin pienipalkkaiselle alalle. Aloin maksaa lainaa takaisin 20 € kuussa heti kun menin töihin ja laina oli maksettu ehkä kuudessa vuodessa takaisin. Ne korot on tosi pienet ja pankissa mulle taivasteltiin ettei tätä heti tartte ruveta maksamaan takaisin, sain kovasti vakuutella siellä että minä haluan alkaa lyhentää sitä heti kun mahdollista..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän