Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako olla valikoiva jos on saamassa hyväntekeväisyyslahjoituksen?

Vierailija
15.11.2010 |

En osannut ehkä otsikkoa muotoilla, mutta tilanne on se että meidän perhe saa Lionsien joululahjan eli vaate+lahja/lapsi.

Saanko esittää toivomuksen, että haluaisin lapsella nimenomaan MUSTAT Kuomat, en sinisiä enkä kirjavia.

Toiselle lapselle tarvitsisin perusvaatetta, saanko esittää toiveen että vaatteet eivät olisi tummansinisiä, sinisiä tai mustia?

Onko röyhkeää toivoa että saisin esim. Lindexin lahjakortin ja voisin sillä ostaa itse lapselle itseäni miellyttäviä vaatteita?

Vai pitäisikö minun köyhänä olla vain kiitollinen siitä mitä hyväntekijä lapselleni hankkii?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin varavaatteiksi, niin säilyy sitten ne ykkösvaatteet parempikuntoisina jälleenmyyntiä varten.

Tai sitten myyn markettivaatteet käyttämättöminä eteenpäin ja ostan niistä saaduilla rahoilla sitä mitä oikeasti lasteni päällä haluan nähdä.

Tummansiniset kuomat nyt vaan on niin järkyt, ei siitä mihinkään pääse.

Vierailija
22/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osallistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saat Lindexin lahjakorttia jos puhe on ollut vaate&lahja/ lapsi-systeemistä. Jo toiveita ovat kysyneet niin kerro heille tarkasti, kyllä niitä mustia Kuomia varmaan löytyy! Ja Cittarissakin on kivoja Tutan ja muiden merkkien vaatteita, mutta en usko että voit kovin tarkkoja vaatimuksia esittää, ellet sitten kerro ykkös- ja kakkosvaihtoehtoja, koska tietty koko ja väri voi olla sieltä loppunut....

Tottakai köyhälläkin saa olla tarkka maku, mutta lahjan suhteen ei voi ola niin nipo, tai sitten et ole niin lahjan tarpeessa.

Vierailija
24/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole tummansinisiä, sinisiä tai vaaleansinisiä. Tai niissä ei saisi olla mitään typeriä monsteri-örkkikuvia. Ja mieluummin ohuisia trikoisia kuin paksua collegekangasta.

Kerronpa teille sitten miten vaatteiden suhteen kävi.

Sukulaisillekin olen sanonut, että jos muistaa haluatte, älkää missään nimessä ostako vaatteita. Sukulaisten huono vaatemaku on nähty.

Vierailija
25/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että parempi ostaa se itseä miellyttävä kallis pusero, jota käytetään 100 kertaa, kuin se halpa pusero, jota tulee käytettyä 3 kertaa. ap

vaan on käytettävä sitä halpaa puseroa niin kauan kuin se on käyttökelpoinen.

Vierailija
26/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteet kun jaksaa kierrellä. Lauantaina löysin Moonkids puseron 2€, Kid Kid pusero 2€, Småfolk puserot 2,5€ ja 9€. ap Eivät lapseni ole huonoissa vaatteissa. Itseäni vaan harmittaisi ottaa koko lahjoitusta vastaan jos tietäisin että en värivikaisia lahjoitusvaatteita kumminkaan pystyisi lapsillani käyttämään. Mieluummin tosiaan jätän joulukinkun ostamatta jos ei muuten mustia kuomasaappaita lapselle saada.

Pyydät sitten jotain muuta vaatetta sieltä lahjoituksesta.

Vierailija
27/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan joka vuosi joulupaketteja rotareiden(?) keräykseen, jossa voi valita lahjan saajan iän ja sukupuolen (siis paketteja lapsille) ja minusta tuommoiset toivomukset, joita ap esitti, ovat ihan asiallisia. Helpottaisivat myös lahjan valintaa.

Yleensä olen päätynyt ostamaan jotain perusvaatetta sekä pienen lelun aina yhteen pakettiin.

Lahjakorttiakin olen miettinyt, mutta niissä voi helposti käydä niin ettei lahja päädykään lapselle vaan vanhemmille (varmaan harvinaisempaa semmoinen, mutta haluan oman pakettini menevän ihan varmasti lapselle).

Vierailija
28/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveita saat esittään jos niitä kysytään.

Muuten teidän on itse hankittava ne mitä tarvitsette! Ette te kyllä oikeasti niin köyhiä ole että tuota apua tarvitsisitte, jos kerran pitää ruveta valikoimaan lahjoja!

joo samaa ihmettelen. mikä vika sinisissä kuomissa on. lapsi tuskin pistää pahakseen niitä, hädin tuskin eroavat mustista.

ainoa asia jonka ymmärrän että ei pinkkiä pojalle ja tytölle mielummin punaista ja vaaleanpunaista ja hempeitä värejä. ja niin että toivoo jotain tiettyä vaatekappaletta, esim housut jos puseroja on tarpeeksi. tai uusia talvikenkiä jos vanhat rikki tai pienet.

muuten en kehtaisi valkata.

Vierailija
29/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vino pino maksamatta. Joulukuun lapsilisistä voin jättää jouluruuat ostamatta, en niitä itse kaipaa eikä lapsetkaan ja ostaa ne mustat kuomat.

Lapsella on kaikkea muuta vaatetta paitsi lämpimät talvikengät, kuukausi vielä pärjätään vanhoilla kengillä, sitten kengät on pakko hankkia.

Ja tummansininen on väreistä kauhein. Huomenna tulee kylään henkilö, jolle vaate+lahja-toiveet voi esittää.

Ainahan toivoa saa ja enemmän ilahtuu jos toive toteutuu sellaisena kun se on esitetty.

Vierailija
30/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin pojalle tarjoustalosta siniset (tuon uusimman vauva-lehden taustan väriset...) halpis "kuomat" 7 eurolla vaikka kyllä mustat oikeat kuomat silmääni paremmilta näyttääkin. Mutta hintaero niin suuri etten antanut värin haitata, vaikken köyhä olekaan... Ei ne nyt NIIN paljon sieltä puntin alta leikkiessä näy!

No, jos toiveita on kysytty niin voihan sellaisen esittää mutta ei liian yksityiskohtaisia.

Vierailija
31/45 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy, ostetaanko tänä vuonna joulukinkku vai lapselle mustat kuomat. ap

Vierailija
32/45 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

GUESSIA JA HILFIGERIÄ KEHIIN!!!

Vierailija
33/45 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikavaatteista kaikista tylsimmät, sinisiä, pikeekauluksisia peruspoikavaatekammotuksia. Metsolan lahjakortin kelpuuttaisin, mutta 30€:llä ei saa sieltä kuin yhden puseron.

Vierailija
34/45 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beggars can't be choosers.

Vierailija
35/45 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä kun joskus tuntuu että ei köyhänä saisi mitään "hyvää" toivoa.Koko ajan vaan pitäisi pyytää halvinta ja huonompaa koska nyt vaan ollaan köyhiä...raivostuttavaa!

Menin hommaamaan rillejä ja heti tuli sukulaisilta vinkkiä että osta kaikista halvimmat niin pärjäätte...okei,just just,vaikka olenkin köyhä niin en halua näyttää perseeltä ja hankkia rumia asioita vain siksi että niin kuuluu köyhänä tehdä.Minullakin on katos ihmisarvoa ja tahdon panostaa laatuun koska kokemuksesta voin sanoa että rihkamaan ei ole varaa koska eivät kestä!

Vierailija
36/45 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä kun joskus tuntuu että ei köyhänä saisi mitään "hyvää" toivoa.Koko ajan vaan pitäisi pyytää halvinta ja huonompaa koska nyt vaan ollaan köyhiä...raivostuttavaa! Menin hommaamaan rillejä ja heti tuli sukulaisilta vinkkiä että osta kaikista halvimmat niin pärjäätte...okei,just just,vaikka olenkin köyhä niin en halua näyttää perseeltä ja hankkia rumia asioita vain siksi että niin kuuluu köyhänä tehdä.Minullakin on katos ihmisarvoa ja tahdon panostaa laatuun koska kokemuksesta voin sanoa että rihkamaan ei ole varaa koska eivät kestä!

Me olemme kai keskituloisia, mutta silti olemme joutuneet tinkaamaan esimerkiksi silmälasi-, vaate- yms. hankinnoista, että saisin olla lasten kanssa kotona. Esimerkiksi silmälaseista löytyy ihan kivoja kohtuuhintaisia pokia, en koskaan raaskisi ostaa niitä kalleimpia. Jos ei raaski ostaa niitä ihanimpia, niin voi ostaa ihan kivat, ei nyt mitään rumimpiakaan ole pakko ottaa. Tai esimerkiksi lasten kengissä, ostan toki lapselle uudet kengät enkä käytetyt (paremmat jalalle), mutta jos huonompi väri on halvempi niin otan kyllä sen, pääasia että on lapsen jalalle hyvä ja lämmittää. Meillä hyvät asiat elämässä ovat ihan muuta kuin jotkut värit.

Vierailija
37/45 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ollut ko tilanteessa, mutta en ymmärrä mitä väärää siinä voi olla, jos esittää väritoiveita? Onhan lapsillakin mielivärinsä ja on kiva, jos ne lahjoituksena saadut vaatteet sopivat yhteen jo olemassa olevien kanssa.

Jos olisin lahjoittajapuolella, niin ottaisin mielelläni vastaan tuollaiset toiveet, joissa on väritkin mukana, ei tarvitse arvailla!

Lahjakortin pyytäminen on vähän röyhkeää, en ehkä itse pyytäisi lahjakorttia -enkä sellaista haluaisi lahjoittaakaan, haluaisin nimenomaan ostaa lahjan suoraan sille lapselle tai tietää mitä lapsi niillä lahjoitusrahoilla saa.

Vierailija
38/45 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vaatekoko vaihtelee valmistajan mukaan. Joistakin vaatteista sopii 90-senttinen, toisissa vaatemerkeissä se koko on auttamatta liian pieni. Sisävaatteissa on myös se ongelma, että housuista menee usein pienempi koko mitä puserosta.

Helpompaa olisi jos saisi itse lahjoitusvaatteet valikoida.

Ei ole hirveästi hyötyä vaatepulassa siitä, että kaappi on täynnä vaatetta, joissa on 20 senttiä kasvunvaraa ja lapsi kompastelee käännettyihin lahkeisiin,yms.

Vierailija
39/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeetä menoo et ollaan valmiita jättämään jouluruoat ostamatta sen takia et äidin värisilmää miellyttäis mielummin mustat kengät kuin siniset jotka taas lämmittävät lapsen jalkoja ihan yhtä hyvin kuin mustat. Ja ettei lapset saa laittaa päällensä vaatteita jotka ei miellytä äidin värisilmää vaan vaatteet jätetään mielummin kaappiin. Eikö sen lapsen hyvinvointi ole kumminki se tärkein eikä äidin värisilmä?

Vierailija
40/45 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset voivat syödä aattona isällään ja minä voin käydä kaupungin tarjoamalla vähävaraisten joululounaalla. Yleensä sieltä on saanut vielä lahjoitusvaatteita itse valikoida ja ruokapussit mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi