Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ylipäätään tietää nykyään onko pari avoliitossa vai avioliitossa?

Vierailija
14.11.2010 |

En minä ainakaan tiedä esim. lasteni luokkakavereiden vanhemmista ketkä mahdollisesti on naimisissa ketkä ei.

Sinänsä mua ei kenenekään siviilisääty sen kummemmin kiinnosta, mutta jäinpä vaan tätä miettimään kun joku sanoi avioliiton olevan julkinen osoitus sitoutumisesta. Millä tavalla julkinen? Ei se avioliitto kellään otsaan tatuoituna ole.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ne joille ollaan kerrottu.

Miehen kanssa pidettiin kumpikin omat sukunimet eikä haluttu kihlasormuksia.

Vierailija
22/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"käymään kirkossa". Ensi kesänä lähdetään kaksin etelään (lapset 8 v ja 5 v pääsevät mummilaan) ja olenkin vihjaillut kavereille, että oliskohan siellä jokin kiva pieni kirkko, jossa voitaisiin miehen kanssa "käymään kirkossa".

Naimisissa ollaan oltu 10 v, eli ollaan menossa 10 v häämatkalle :). Maistraatissa vihitty pari. Molemmat piti omat nimensä. Sormuksia ei hankittu, josko tuolta matkalta ostettais mulle sormus :). Mies ei halua itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yleensä aviopareilla on hääkuva esillä :-)

mitää kuvia esillä, koska ei tykätä sellaisesta, mutta on kyllä sormukset ja yksi nimi ovessa.

Vierailija
24/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"käymään kirkossa". Ensi kesänä lähdetään kaksin etelään (lapset 8 v ja 5 v pääsevät mummilaan) ja olenkin vihjaillut kavereille, että oliskohan siellä jokin kiva pieni kirkko, jossa voitaisiin miehen kanssa "käymään kirkossa".

Naimisissa ollaan oltu 10 v, eli ollaan menossa 10 v häämatkalle :). Maistraatissa vihitty pari. Molemmat piti omat nimensä. Sormuksia ei hankittu, josko tuolta matkalta ostettais mulle sormus :). Mies ei halua itselleen.

On varmaan kiva, kun on puoliso joka menee naimisiin lakipykälien takia, eikä edes suostu kertomaan muille, että on naimisissa. Miksi miehesi häpeää sinua?! Miksi hän ei halua ihmisten tietävän, että olet hänen vaimonsa? Nolo heppu, en muuta sano.

Vierailija
25/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voihan sen kysyä, jos kovasti askarruttaa.

Itse olen ollut aviossa 10 vuotta, oma nimi, ei sormuksia, ei hääkuvia. Mies kyllä puhuttelee minua rouvaksi ja mies kyllä kantaa myös sormusta, jotta siitäpä voisi ulkopuoliset sitten vetää omat johtopäätöksensä.

Vierailija
26/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkista niille jotka itse tunnen, ei jokaiselle vastaantulijalle julkista. Toki nekin voivat sormuksista arvailla, mutta se ei ole mulle tärkeää.

Halusin tuntemieni ihmisten todistaessa sitoutua avioliittooni, ei tässä sen julkkiksempaa statusta suhteelleni kaivata.

Vierailija
27/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan kiva, kun on puoliso joka menee naimisiin lakipykälien takia, eikä edes suostu kertomaan muille, että on naimisissa. Miksi miehesi häpeää sinua?! Miksi hän ei halua ihmisten tietävän, että olet hänen vaimonsa? Nolo heppu, en muuta sano.

Emme ole siitä muille toitottaneet, toki vastaamme jos joku keksii kysyä. Meille avioliitto on puhtaasti juridinen sopimus, jolla ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Eikä häpeän!

Vierailija
28/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tarvitse tietääkään, joten ongelmaa ei ole.

Joillain naimisissa olmattomilla on sormukset, ehkä kihlasormukset, ei niistä päällepäin tiedä.

Ja joillain naimisissa olevilla ei ole sormuksia lainkaan.

Mutta eipä sitä tarvitse tietääkään, joten ongelmaa ei olekaan.

Vierailija
29/29 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihkisormukset, kun liki kaksikymmentä vuotta aiemmin hankitut kihlasormukset ei ole enää aikoihin sopineet. En edes muista, missä ne ovat. Häät oli ihan oman perheen kesken, vanhemmille ja kavereille ilmoitettiin asiasta jälkeen päin. Kumpikin piti oman nimensä eikä hääkuvissa käyty.

Avioliittoa en piilottele, mutten myöskään vieraille itseäni esittele tyyliin "olen siis naimisissa". Mies puhuttelee minua jukisestikin rouvaksi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme