Painogallup raskaana oleville - millä raskausviikkolla olet ja montako kiloa paino muuttunut?
Mielenkiinnosta pystyttäisi sellaisen gallupin, jossa tulisi ilmi raskauden tuoma painonmuutos.
Kerro siis raskausviikkosi ja painonmuutoksesi lähtötilanteeseen nähden. Mikä oli painoindeksisi ennen raskautta?
Itse raskausviikolla 16, painoa tullut + 4 kiloa, lähtöpainoindeksi oli 21,5.
Kommentit (56)
painoa tullut nyt 10kg.
ja painoindeksi on ollut korkea ennen raskautta.
Edellisestä tuli koko aikana 7 kiloa, harmittaakin, mutta ei oo dieettiruokavalio tai lenkit auttaneet ja turvotus on hirveä :(
Lähtöpainoindeksi oli 30. Kiloja tullut nyt +15,5kg. Neuvolassa ei ole kommentoitu mitenkään painonnousuun. Turvotusta on paljon.
Painoa tullut 3,5 kg, painoindeksi oli 23,4. Masu on kuitenkin jo komea... Kolmas tulossa.
Painoa nyt n. +9 kiloa. LähtöBMI 22.
painoa tullut 1kg ja lähtö bmi 19
Aika hurjaa raskauspahoinvointi koko tämän ajan :/
ja +2kg. Toinen raskaus. Edellisestä tuli +24kg joista lähti n. 22kg pois ennen tätä raskautta (paljon turvotusta). Lapsille tulee ikäeroa alle 1,5 vuotta.
34 viikkoa täynnä ja painoa tullut 6,5 kg. Alku bmi 27.
Laitan vertailuksi vielä kaksi aikaisempaa raskautta
esikoinen: lähtöpaino 59,8kg / rv13+4 +400g
toinen lapsi lähtöpaino 74,8kg / rv 14,3 -1000g
tämä raskaus lähtöpaino 73,4kg / rv 14+6 -300g
Silloin, kun otettiin kierukka pois ja alettiin yrittämään toista lasta, niin paino nous kymmenen kiloa vajaassa puolessa vuodessa kierukan poisoton jälkeen (en osaa sanoa miksi). Esikoisen jälkeen painoni vakiintui noin 64kg ja ekassa neuvolassa kakkosen kohdalla paino oli 74,8. Ekan lapsen syntymän aikoihin, kun menin synnärille synnyttämään painoa oli myös tuo 74,2kg.
Toisen lapsen jälkeen jumppasin, täysimetin pitkään, yritin syödä terveellisesti "kevyttä" ruokaa ja paino tippui raskauden jälkeisestä 80,8kg painosta tuohon seitsemänkymmenen kilon hujakoille (edellisestä raskaudesta on nyt vajaa vuosi). Nyt tavoitteeni on pystyä pitämään paino samana eli mennä synnyttämään kolmas lapsi suunnilleen samanpainoisena kuin menin synnyttämään esikoista.
Ennen raskautta painoin 63kg, olen 171cm pitkä. Siitähän sen indeksin saisi kun jaksaisi laskea ;)
ja +3 kg. Kuinka herkästi teille muille sanotaan neuvolassa painosta? Edellisessä raskaudessa terkkari oli leppoisa tyyppi, joka ei paljoa stressannut painoasioista, mut nyt on nuorempi terkkari joka joka kerta takertuu painonnousuun. Mä alan jo inhota neuvolassa käyntiä. Olihan mun lähtöpaino korkea (164/71) mut elän terveellisesti ja ei tää omasta mielestäni mikään maailmanloppu ole.
Painoa tullut 5 kiloa, kolmas raskaus lähtöpainoa oli 75 edellisissä vain 65 :/
Painoa tullut 5 kiloa, kolmas raskaus lähtöpainoa oli 75 edellisissä vain 65 :/
painoindeksi lähtötilanteessa 24 eli normaali.
Mulla tuli yhdestä + 25 kg ja sain vuoden imettämällä kaikki pois!
Minulla kaksosraskaus nyt rv 34 + 2 ja painoa tullut 30 kg. BMI ennen raskautta 28. Kaksoset (vieläpä potria poikia molemmat) on tietty asia erikseen, mutta kyllä silti hirvittää, miten voi noin paljon tulla. Lääkäri lohdutteli, että suurin osa nestettä, turvottaakin kyllä niin ettei esim. yhdetkään omat kengät mahdu jalkaan. Ihan sama vaikka söis miten kevyesti niin paino nousee yli 1,5 kg/vko. Sf-mittakin huitelee lähempänä 50 senttiä :D Onneks ei oo kauaa tätä jälellä, huh.
BMI ennen raskautta 20,66. Alkupahoinvointien aikana paino -5kg ja nyt raskausviikkoon 25 mennessä takaisin tullut 4kg. Eli -1kg tällä hetkellä.
kiloja +1,5, lähtöBMI 18,6