Minun mieheni EI pidä ruskeita silmiä kauniina!
Kiitos fiksun anopin, joka itse kasvoi 10 lapsen lapsikatraassa, jossa 8:lla sisaruksista oli ruskeat silmät ja vain kahdella jään (vaalean) siniset (anoppini on toinen näistä sinisilmäisistä).
Mieheeni on tarttunut sama preferenssi; hän pitää ihan vaalean sini / harmaita silmiä kauneimpina. Itsekin tykkään, että dramaattinen meikki näyttää kauniimmalta vaaleissa silmissä kuin ruskeissa.
Siinä siis kaikille teille, jotka pidätte ruskeita piilareita! ;D
Suomessa ehkä ihannoidaan ruskeasilmäisyyttä siksi, kun se on kuitenkin harvinaisempaa kuin perinteinen sinisilmäisyys - ainakin eteläpuolella Suomea. Maailmalla sinisilmäisyys on myös kova juttu!
Kommentit (224)
Mutta asiaan. Jos unohdetaan miehesi, voin sanoa, että suuri osa miehistä kyllä ihailee ja kehuu ruskeita silmiä. Ruskeasilmäiset naistähdet menestyvät hyvin myös aina äänestyksissä, kuka on maailman kaunein nainen.
joku mielipiteesi yhteiskunnan ilmiöistä?
sieluni silmin ap:n silmät, niissä on sellainen tyhjä, tuijottava katse..
sivustolla tuhannet käyttäjät äänestävät aina joka vuoden 99 kauneinta naista, tänä vuonna top kympissä kaikilla oli ruskeat silmät paitsi numero kymmenellä...hmm, mitähän voisi päätellä siitä, mistä miehet tykkää? Jos vertaa ap:n tutkimukseen, jossa on yksi osanottaja.
joku mielipiteesi yhteiskunnan ilmiöistä?
Mua huolestuttaa tulevien vaalien kannalta se, että niin harva seuraa ruohonjuuritason politiikkaa vaalikausien aikana, ja äänestyspäätöksiä sitten tehdään vaalien alla kauniiden vaalipuheiden perusteella. Ihmisten tulisi pyrkiä seuraamaan politiikkaa enemmän, ja muodostaa sen jälkeen paremmin informoituja mielipiteitä siitä, mitä vaaliteemoja he kannattavat omalla äänellään - ja millaisen hallituksen he haluavat tekemään tämän maan politiikkaa tulevalle vaalikaudelle. (Poliittinen ajankohtainen ilmiö, oleppa hyvä).
Toinen ilmiö, mikä minua huolestuttaa on tämä ihmisten massaeroaminen kirkosta - ei nähdä lainkaan sitä kaikkea hyvää, mitä kirkko yhteiskunnassamme esimerkiksi diakoniatyön muodossa tekee, takerrutaan vaan yhteen asiaan, ja sen perusteella tehdään näin merkittäviä päätöksiä. Ihmiset eivät myöskään tarkemmin ajattele mihin se voi johtaa, jos valtio ja kirkko erotetaan selvästi toisistaan.
Näistä muun muassa meillä on keskusteltu viime aikoina myös. =)
Ap.
ovat aivan tusinakamaa verrattuna minun perheeni vihreisiin silmiin; ollaan siis todella paljon paremmassa asemassa kuin ap:n siniperhe :D
sivustolla tuhannet käyttäjät äänestävät aina joka vuoden 99 kauneinta naista, tänä vuonna top kympissä kaikilla oli ruskeat silmät paitsi numero kymmenellä...hmm, mitähän voisi päätellä siitä, mistä miehet tykkää? Jos vertaa ap:n tutkimukseen, jossa on yksi osanottaja.
Niin eikös se perinteisesti mene niin, että tumma mies ja vaalea nainen? ;)
Ap.
Mua huolestuttaa tulevien vaalien kannalta se, että niin harva seuraa ruohonjuuritason politiikkaa vaalikausien aikana, ja äänestyspäätöksiä sitten tehdään vaalien alla kauniiden vaalipuheiden perusteella. Ihmisten tulisi pyrkiä seuraamaan politiikkaa enemmän, ja muodostaa sen jälkeen paremmin informoituja mielipiteitä siitä, mitä vaaliteemoja he kannattavat omalla äänellään - ja millaisen hallituksen he haluavat tekemään tämän maan politiikkaa tulevalle vaalikaudelle. (Poliittinen ajankohtainen ilmiö, oleppa hyvä).
Toinen ilmiö, mikä minua huolestuttaa on tämä ihmisten massaeroaminen kirkosta - ei nähdä lainkaan sitä kaikkea hyvää, mitä kirkko yhteiskunnassamme esimerkiksi diakoniatyön muodossa tekee, takerrutaan vaan yhteen asiaan, ja sen perusteella tehdään näin merkittäviä päätöksiä. Ihmiset eivät myöskään tarkemmin ajattele mihin se voi johtaa, jos valtio ja kirkko erotetaan selvästi toisistaan.
Näistä muun muassa meillä on keskusteltu viime aikoina myös. =)
Ap.
olisi pitänyt arvata että ap on uskonnollinen hihhuli. Mitä puoluetta mahdat kannattaa ja mitkä sen vaaliteemat ovat?
Niin eikös se perinteisesti mene niin, että tumma mies ja vaalea nainen? ;)Ap.
musta mies ja vaalea nainen? No se ei kuule ole koskaan ollut mikään kauneuden arkkityyppi. Eikä liity mitenkään siihen, että minulla on enemmän faktaa siitä, minkäväriset silmät vetoavat miehiin eniten. Eihän se ole sattumaa, että ne kauneimmiksi äänestetyt ovat kaikki ruskeasilmäisiä.
että kukaan mies voisi ihailla ruskeasilmäisiä naisia. Vaikka jostain syystä ruskeasilmäiset naiset pärjää aina hyvin kaikissa äänestyksissä, joissa miehet saa itse kertoa mielipiteensä.
Vaikka naama olisi muuten kuin petolinnun perse ei haittaa kunhan on oikean väriset silmät.
Mua huolestuttaa tulevien vaalien kannalta se, että niin harva seuraa ruohonjuuritason politiikkaa vaalikausien aikana, ja äänestyspäätöksiä sitten tehdään vaalien alla kauniiden vaalipuheiden perusteella. Ihmisten tulisi pyrkiä seuraamaan politiikkaa enemmän, ja muodostaa sen jälkeen paremmin informoituja mielipiteitä siitä, mitä vaaliteemoja he kannattavat omalla äänellään - ja millaisen hallituksen he haluavat tekemään tämän maan politiikkaa tulevalle vaalikaudelle. (Poliittinen ajankohtainen ilmiö, oleppa hyvä). Toinen ilmiö, mikä minua huolestuttaa on tämä ihmisten massaeroaminen kirkosta - ei nähdä lainkaan sitä kaikkea hyvää, mitä kirkko yhteiskunnassamme esimerkiksi diakoniatyön muodossa tekee, takerrutaan vaan yhteen asiaan, ja sen perusteella tehdään näin merkittäviä päätöksiä. Ihmiset eivät myöskään tarkemmin ajattele mihin se voi johtaa, jos valtio ja kirkko erotetaan selvästi toisistaan. Näistä muun muassa meillä on keskusteltu viime aikoina myös. =) Ap.
olisi pitänyt arvata että ap on uskonnollinen hihhuli. Mitä puoluetta mahdat kannattaa ja mitkä sen vaaliteemat ovat?
En siinä mielessä mikään perinteinen "uskonnollinen hihhuli", että liityin kirkkoon vasta aikuisena tarkan harkinnan jälkeen. Olen siis myös vuosia seurannut ko. instituutiota sen ulkopuolelta nähden sen heikkoudet ja vahvuudet ulkopuolisen silmin. ;)
Ap.
en ymmärrä, mikä ihmeen agenda ap:lla on ruskeasilmäisiä vastaan. Minulle on ainakin aivan sama, minkäväriset silmät kelläkin on, ei ole tarvetta julistaa omista poikkeavia silmiä rumiksi. Jotenkin tämä tuntuu liittyvän niihin ap:n ruskeita piilareita käyttäviin kavereihin, tai sitten ap:lla on mielettömän huono itsetunto.
että kukaan mies voisi ihailla ruskeasilmäisiä naisia. Vaikka jostain syystä ruskeasilmäiset naiset pärjää aina hyvin kaikissa äänestyksissä, joissa miehet saa itse kertoa mielipiteensä.
Tottakai sen myönnän, miksi en myöntäisi? Mutta on myös miehiä, joita ei ruskeasilmäisyys sytytä. Jos omaa itse (uuh upeat ?) siniset / vihreät silmät, miksi ei nauttisi niistä ja ottaisi kaikkea irti omasta originellistä kauneudestaan? Miksi kukaan sinisilmäinen edes haluaisi vokotella piilareiden avulla sellaista miestä, joka preferoi ruskeita silmiä? En tajua.
Ap.
Miksi miehet äänestävät useammin ruskeasilmäisiä naisia, kun pitää äänestää kauneinta naista?
vaan toista miestä joka ei vastaa Ap:n tunteisiin! Tuo toinen mies on korviaan myöten rakastunut...
...ruskeasilmäiseen neitokaiseen! Eih!
Voi Ap:ta! Tukekaamme siskot Ap:ta, älkäämme pilkatko! Lukekaamme syvien rivien välistä Ap:n todelliset tunteet ja kovan kovan kohtalon! Ah katsokaamme Ap:n suruisia sinisiä silmiä, tuskansekaista jähmettynyttä hymyä, tuntekaamme yhdessä käsi kädessä hänen epätoivonsa!
Nuo kuranruskeat silmät veivät Ap:n sinisilmien eestä...hänen elämänsä rakkauden.
Tottakai sen myönnän, miksi en myöntäisi? Mutta on myös miehiä, joita ei ruskeasilmäisyys sytytä. Jos omaa itse (uuh upeat ?) siniset / vihreät silmät, miksi ei nauttisi niistä ja ottaisi kaikkea irti omasta originellistä kauneudestaan? Miksi kukaan sinisilmäinen edes haluaisi vokotella piilareiden avulla sellaista miestä, joka preferoi ruskeita silmiä? En tajua.
Ap.
originellista kauneudesta? Ruskeat silmät ovat varmasti maailman mittakaavassa yleisimmät, mutta asumme kuitenkin Skandinaviassa, jossa yleisimmät on ne siniset, harmaat ja vihreät. Voit siis olla kaunis, mutta et originelli. Sitä varten sun pitäisi muuttaa Afrikkaan, mitä et varmaan tee.
Olet nyt ihastunut tuohon verbiin preferoida, joten sanon, että tuskin sun kaverisi ajattelee, että on pakko etsiä mies, joka preferoi ruskeita silmiä? Ehkä ne vaan haluaa vaihtelua. Ja suurimmalle osalle miehistä on kuitenkin loppupeleissä varmaan aika sama, minkäväriset silmät naisella on. Että jos muuten on täydellinen, niin ei ne mieti, että ei, en voi ottaa, kun sillä on siniset silmät..
Miksi miehet äänestävät useammin ruskeasilmäisiä naisia, kun pitää äänestää kauneinta naista?
Maailmalla on paljon enemmän ruskeasilmäisiä kuin sini-/vihreäsilmäisiä naisia (ylipäätään ihmisiä). Kauniita ihmisiä löytyy monenlaisista naisista, mutta todennäköisyys sille, että seksikäs / kaunis nainen omaa ruskeat silmät on siis tämän tosiseikan valossa aika korkea! =D
Ap.
vaan toista miestä joka ei vastaa Ap:n tunteisiin! Tuo toinen mies on korviaan myöten rakastunut... ...ruskeasilmäiseen neitokaiseen! Eih! Voi Ap:ta! Tukekaamme siskot Ap:ta, älkäämme pilkatko! Lukekaamme syvien rivien välistä Ap:n todelliset tunteet ja kovan kovan kohtalon! Ah katsokaamme Ap:n suruisia sinisiä silmiä, tuskansekaista jähmettynyttä hymyä, tuntekaamme yhdessä käsi kädessä hänen epätoivonsa! Nuo kuranruskeat silmät veivät Ap:n sinisilmien eestä...hänen elämänsä rakkauden.
Mutta kiitos proosallisesta tuokiosta! =D
Ap.
Osataan meillä keskustella muustakin.. ;D; kuten politiikasta, lasten kasvatuksen psykologiasta, yhteiskunnan ilmiöistä yms. Mutta myös tästä.
Ap.