Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun mieheni EI pidä ruskeita silmiä kauniina!

Vierailija
12.11.2010 |

Kiitos fiksun anopin, joka itse kasvoi 10 lapsen lapsikatraassa, jossa 8:lla sisaruksista oli ruskeat silmät ja vain kahdella jään (vaalean) siniset (anoppini on toinen näistä sinisilmäisistä).

Mieheeni on tarttunut sama preferenssi; hän pitää ihan vaalean sini / harmaita silmiä kauneimpina. Itsekin tykkään, että dramaattinen meikki näyttää kauniimmalta vaaleissa silmissä kuin ruskeissa.

Siinä siis kaikille teille, jotka pidätte ruskeita piilareita! ;D

Suomessa ehkä ihannoidaan ruskeasilmäisyyttä siksi, kun se on kuitenkin harvinaisempaa kuin perinteinen sinisilmäisyys - ainakin eteläpuolella Suomea. Maailmalla sinisilmäisyys on myös kova juttu!

Kommentit (224)

Vierailija
201/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se silmien väri noin yksinkertaisesti periydy kuin aiemmin tossa laitoit.Netistä löytyy selkeitä ohjeita miten määritellä simmujen värin periytyminen.Poika saa useimmin äitinsä siniset tai vihreät silmät vaikk isällä ruskeat varsinkin jos isällä sS.

toisella tummansiniset ja toisella vaaleansiniset. Minulla ruskeat, lasten isällä puhtaan vaaleansiniset. Ekalla lapsella tummanruskeat silmät ja vaalea tukka.

Vierailija
202/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aika useat miehet ihailee tummasilmäisiä naisia. Niillä piilareilla vaan ei saa kovin kaunista jälkeä aikaiseksi.

Mitä tulee makuasioihin, niistä ei tosiaan voi kiistellä. Mutta ihan oman kokemuksen perusteella uskallan väittää, että moni mies kyllä ihailee ruskeita silmiä. Ruskeasilmäisenä olen saanut pienestä pitäen kehuja silmieni vuoksi ja kehuja tulee nimenomaan miehiltä.

Naiset sen sijaan on joskus sanoneet, että pitävät ruskeita silmiä rumana. Itselle ei tulisi mieleenkään haukkua sinisilmäisiä, tärkeintä on että kukin on tyytyväinen itseensä. On tullut mieleeni, olisiko kateuttakin tuollaisten kommenttien taustalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/224 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukekaapa immeiset mielenkiintosta faktaa silmien väristä :) http://fi.wikipedia.org/wiki/Silmien_v%C3%A4ri

Vierailija
204/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupungille mentäessä oikein laitetaan värilliset piilarit päähän ??? =D Mä en tunne yhtään ihmistä jolla olis värilliset piilolinssit enkä ole kuullut et täällä helsingin yössä sellaisilla käydään miehiä iskemässä.Mä naurasin ääneen jos ei olis kurkku kipee.=)

Että terveisiä vaan sinne.. ;D

Ap.

Vierailija
205/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä muuten ropisee kehuja mun silmistä kun laitan ne päähän. Yllättävän suuri merkitys niillä on, kaikki tuntuu huomaavan mun silmät (ja siis kehuvan niitä).

Onko niitä kehuja kiva ottaa vastaan, kun tietää, ettei se ole se "oma" silmienväri kuitenkaan? Miten suhtaudut ko. kehuihin? Ootko ihan vaan, että "joo-o on mulla kauniit silmät, kiitos kiitos" ;D - ja sitten joudut erikseen miettimään joka kerta, kun ovesta ulos lähdet, että onhan mulla nyt varmasti kulissit pystyss.. ööh.. eikun piilarit silmissä. ;D ;D ;D

Eikö se käy pidemmän päälle hankalaksi?

Ap.

Vierailija
206/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö tuo sama sitten päde kaikkeen "kaunistautumiseen"? Miksi laittaa meikkiä kun joskus joku voi nähdä mut ilman ja huomata että ei mulla olekaan noin punaset huulet tai tuuheat ripset? En koe että piilareissa olisi mitään hankalaa.

Ja kyllä muuten ropisee kehuja mun silmistä kun laitan ne päähän. Yllättävän suuri merkitys niillä on, kaikki tuntuu huomaavan mun silmät (ja siis kehuvan niitä).

Onko niitä kehuja kiva ottaa vastaan, kun tietää, ettei se ole se "oma" silmienväri kuitenkaan? Miten suhtaudut ko. kehuihin? Ootko ihan vaan, että "joo-o on mulla kauniit silmät, kiitos kiitos" ;D - ja sitten joudut erikseen miettimään joka kerta, kun ovesta ulos lähdet, että onhan mulla nyt varmasti kulissit pystyss.. ööh.. eikun piilarit silmissä. ;D ;D ;D

Eikö se käy pidemmän päälle hankalaksi?

Ap.

Vierailija
207/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tykkää ruskeista silmistä miehellä.

Vierailija
208/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sun miehes silti tyhmä jos luokittelee naiset silmien värin perusteella, ruskeiden taikka sinisten...

Mun mies taasen pitää juuri minun silmistäni, on niissä silmissä muutakin kun se väri, joka mulla nyt sattuu olemaan vihreää ja ruskeaa. En koe että ihannoisin ruskeasilmäisyttä, mutta kyllä mun tytöt vaan kauniita on kun isältään perineet ihanat suklaasimmut ja minulta vaalean ja paksun tukan, minkäs mahdat.

Vierailija
209/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä on melko sairasta, että ap:n mukaan mies ei missään nimessä voisi olla ruskeasilmäisen naisen kanssa, olipa tämä muuten miten kaunis tai luonteeltaan mahtava. Ei se ole normaalia. Luultavasti tämä mamma jolta mies on neuroosinsa perinyt on tosi hallitseva ja mies on aina tehnyt niin kuin äiskä sanoo, eikä itse edes huomaa että kaikki mielipiteet onkin äidin mielipiteitä. Vähän niin kuin Norman Bates.

Vierailija
210/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos fiksun anopin vai?? Mielestäni aika surullista, että anoppi on tartuttanut ko. "silmänvärinatsismia" poikaansa ja ilmeisesti sitä on myös ap:llä itsellään:( Silmänväri nyt vaan on se, minkä perimä itse kullekin suo. Onko tässä nyt kuitenkaan kyseessä silmänväri vai ap:n kaverit, jotka feikkaavat silmänvärinsä piilareilla? Vai ap:n huono itsetunto vai? Ota nyt selvää... Ja millähän perusteella sinisilmäisyys on maailmalla kova juttu, oletko tehnyt asiasta empiirisen tutkimuksen? Oli miten oli, kauneus on katsojan silmissä. Itse en ainakaan esim. voisi ajatellakaan pitäväni silmien väriä painavana kriteerinä kumppania valitessa - kyllä kokonaisuus ratkaisee, ei värillä niin väliä:)

Vierailija
211/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin jos ap:n fiksu anoppi olisi saanut tartutettua poikaansa vaikkapa kammon tummaihoisia ihmisiä kohtaan, ja ap ylpeänä kertoisi, kuinka hän on maailman mittakaavassa originellin vaalea ja fiilistelee sitä yhdessä tampiomiehensä kanssa, miehen mielestä tummaihoiset naiset on kauheen rumia..

Vierailija
212/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö tuo sama sitten päde kaikkeen "kaunistautumiseen"? Miksi laittaa meikkiä kun joskus joku voi nähdä mut ilman ja huomata että ei mulla olekaan noin punaset huulet tai tuuheat ripset? En koe että piilareissa olisi mitään hankalaa.

Onko niitä kehuja kiva ottaa vastaan, kun tietää, ettei se ole se "oma" silmienväri kuitenkaan? Miten suhtaudut ko. kehuihin? Ootko ihan vaan, että "joo-o on mulla kauniit silmät, kiitos kiitos" ;D - ja sitten joudut erikseen miettimään joka kerta, kun ovesta ulos lähdet, että onhan mulla nyt varmasti kulissit pystyss.. ööh.. eikun piilarit silmissä. ;D ;D ;D Eikö se käy pidemmän päälle hankalaksi? Ap.

Sinun mielestäsi siis silmiesi värin muuttaminen piilareilla on sama asia kuin meikkaaminen? Et vastannut vielä siihen, että miten reagoit, kun sinua kehutaan silmiesi (anteeksi - piilariesi) väristä? Otatko kehut vastaan?

Missä vaiheessa uudelle mieskumppanillesi paljastuisi silmiesi oikea väri? Miten menettelisit, jos silmätulehduksesi takia et voisi käyttää piilareitasi, mutta show must go on muutoin, eli esimerkiksi työ kutsuu?

Ap.

Vierailija
213/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi laita nättiä kampausta, silmämeikkiä, huulipunaa? Tai valitse tavallista sievempiä vaatteita? Värjää tukkaa? Missä vaiheessa seurustelukumppanillesi selviää, mikä on oikea hiustenvärisi? Tai miltä näytät ilman meikkiä?

Vierailija
214/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän ap, ettei tietokoneruudun tuijottaminen aamusta iltaan ole hyväksi silmille. Riippumatta silmien väristä. Ja siitä huolimatta, että tämä aihe tuntuu olevan sinulle sydämen asia. Pidäpä hieman taukoa.

Vierailija
215/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitä mitenkään salaile, eikä mun tarvisi sitä mitenkään "salailla" uudelta miesystävältäkään. Minusta tämä on ihan verrattavissa meikkaamiseen, push up -rintsikoihin tai vastaaviin. Ja jos en voisi laittaa piilareita niin sitten en voisi, so? Ihmetyttää sun asenteesi. Tykkään laittaa piilarit, ne näyttävät nätiltä mun päässä. Ei se nyt mikään elämää suurempi asia ole. Mutta sua se tuntuu kauheasti kiusaavan? Etkö ikinä kaunistaudu mitenkään, koetko että se on sinusta petosta?

Onko niitä kehuja kiva ottaa vastaan, kun tietää, ettei se ole se "oma" silmienväri kuitenkaan? Miten suhtaudut ko. kehuihin? Ootko ihan vaan, että "joo-o on mulla kauniit silmät, kiitos kiitos" ;D - ja sitten joudut erikseen miettimään joka kerta, kun ovesta ulos lähdet, että onhan mulla nyt varmasti kulissit pystyss.. ööh.. eikun piilarit silmissä. ;D ;D ;D Eikö se käy pidemmän päälle hankalaksi? Ap.

Sinun mielestäsi siis silmiesi värin muuttaminen piilareilla on sama asia kuin meikkaaminen? Et vastannut vielä siihen, että miten reagoit, kun sinua kehutaan silmiesi (anteeksi - piilariesi) väristä? Otatko kehut vastaan?

Missä vaiheessa uudelle mieskumppanillesi paljastuisi silmiesi oikea väri? Miten menettelisit, jos silmätulehduksesi takia et voisi käyttää piilareitasi, mutta show must go on muutoin, eli esimerkiksi työ kutsuu?

Ap.

Vierailija
216/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi laita nättiä kampausta, silmämeikkiä, huulipunaa? Tai valitse tavallista sievempiä vaatteita? Värjää tukkaa? Missä vaiheessa seurustelukumppanillesi selviää, mikä on oikea hiustenvärisi? Tai miltä näytät ilman meikkiä?

Uskoisin niin, että miehetkin tietävät, että on ihan yleistä esimerkiksi meikata tai värjätä hiuksia - nämä seikat helpommin huomaa ihmisestä. Mutta silmien värin muuttamiseen ei ehkä ole samalla tavalla varautunut.

Voisitko nyt vastata? Mitä sanot kehuihin? Milloin todellinen silmien väri paljastuu? Silmätulehduksen sattuessa?

Ap.

Vierailija
217/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän ap, ettei tietokoneruudun tuijottaminen aamusta iltaan ole hyväksi silmille. Riippumatta silmien väristä. Ja siitä huolimatta, että tämä aihe tuntuu olevan sinulle sydämen asia. Pidäpä hieman taukoa.

voit työstää asiaa esim. kirjoittamalla aiheesta runon, "On se kumma jos silmien väri on tumma" tai voitte toteuttaa miehen kanssa tietoiskun kouluille, "Paeta vai pysähtyä- ruskeasilmäisen naisen kohtaaminen". Selvästikään tämä nettiterapia ei oikein toimi.

Vierailija
218/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai olla asioista jotakin mieltä, vai kysytkö lupaa mieheltäsi, joka lienee elämäsi suurin auktoriteetti. Av:nkin päästävä osaksi herran järjen jättiläisyydestä. Just joo.

Vierailija
219/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kehut vastaan ja sanon että kiitos kiitos. Mutta jos multa kysytään että onko silmien väri aito niin kerron että on piilarit. En siis sitä mitenkään salaile, mutta en koe olevani velvollinen sitä mitenkään kättelyssä kertomaan.

Vierailija
220/224 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kehut vastaan ja sanon että kiitos kiitos. Mutta jos multa kysytään että onko silmien väri aito niin kerron että on piilarit. En siis sitä mitenkään salaile, mutta en koe olevani velvollinen sitä mitenkään kättelyssä kertomaan.

jos minäkin olen laittautunut ja meikannut oikein kunnolla, ja joku kehuu, että oletpa kaunis, niin kyllähän minäkin ajattelen, että no ei se välttämättä olisi samaa mieltä jos näkisi ilman meikkiä, koska monesti siinä on iso ero miltä ihmiset näyttää meikattuna ja ilman. Eli samanlaista puijausta kuin piilaritkin. Ja jos sinisilmäinen nainen paljastuu ruskeasilmäiseksi, niin normaali ihminen, joihin ap, ap:n mies eikä tämän mutsi kuulu, ei saa hysteeristä kohtausta ja sirottele ympärilleen vihkivettä avemariaa hokien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi