Pahoinvointi, en jaksa enään!!
Mä en sitten jaksa enään tätä pahoinvointia!! :/ Tällä hetkellä on rv 6.. Jotenki tuntuu että teen kuolemaa tästä raskauden pahoinvoinnista :( Pitäisikö minun alkaa syömään vitamiineja vai mikä tässä oikeen on.. herään keskellä yötäkin siihen että minua oksettaa, ja tätä jatkuu iltaan asti :/ Olen vain niin väsynyt tähän oksentamiseen ja pahaan oloon.. Lapsi on todellakin toivottu ja tiedän että pahoinvoinnit ovat normaaleja mutta ääh, en vai jaksa oksentaa aamusta iltaan!!!
Kommentit (7)
helpotti samana päivänä, kun 3kk tuli täyteen. Toivottavasti sinullakin pian helpottaa.
(se on ollut yksi syy, miksen vieläkään ole halunnut lisää lapsia, vaikka tuosta on kulunut jo 12 vuotta...)
Itselläni pahoinvointi oli ihan järkyttävää, mutta rv:lla 15 alkoi helpottamaan. Jouduin välillä käymään tipassakin, kun mikään ei pysynyt sisällä.
Jos käyt töissä, niin hae ihmeessä sairaslomaa. Neuvolasta voit kysäistä olisiko heillä sellaista ranneketta, jota voisit kokeilla (perustuu akupunktioon). Syö pieniä annoksia usein, niin pahoinvointi voi pysyä kurissa. Jos ei muuta tee mieli, niin hedelmiä tai marjoja.
Suurimmalla osalla pahoinvointi kestää vain ekat 3 kuukautta, joten muutaman viikon jälkeen saatat olla jo elämäsi kunnossa!
Mulla alkoi kans ihan järkkynä pahoinvointi, mutta rv 7 helpotti vähän. Sitten loppui kokonaan rv 12.
Hae lääkäriltä pahoinvointilääkkeitä, primperania voi ottaa. Muista syödä pienin väliajoin jotain pientä, että verensokeri pysyy tasaisena.
Tokassa raskaudessa oli jo paljon helpompaa.
Ei kaikilla ole noin paha tuo pahoinvointi. Mutta toisaalta ei tuo ole tavatontakaan, ja se pitää vain kestää.
Jotkin ruuat saattavat tehdä vähemmän pahaa kuin toiset. Vain kokeilemalla selviää. Mulla puolet pahoinvoinnista oli raskaudenaikaista refluksia. Niinpä nuo jonkun mainitsemat hedelmät vain pahensivat oloa, ne kun pahensivat refluksia. Mutta en tuota refluksia ensin tunnistanut raskauspahoinvoinnin alta, kun sitäkin oli samaan aikaan. Kun raskauspahoinvointi alkoi helpottamaan n. viikolla 14, niin ei ollut enää kahta erilaista pahoinvointia päällekkäin ja sain paremmin selvää mikä ruoka sopii.
Minulla siis huonoa tekee esim. nuo mainitut hedelmät, jugurtti ym. hapanmaitotuotteet, ruisleipä, mehut ja ylipäätään kaikki vähänkin hapan. Sipuli, mausteet ym. vahvat jutut saavat vatsan kiehumaan myös. Lähinnä olen koko raskausajan syönyt vain rieskaa ja juustoa sekä perunaa ja lihaa.
Ja selvinnyt olen alussa sillä, että hain ja sain viikko kerrallaan sairauslomaa työterveyslääkäriltä. Vaikeaa oli silti, kun en pystynyt edes kävelemään normaalisti pahoinvoinnin vuoksi. Ja miehellä oli raskasta hoitaa omat ja mun työt, koti ja lapset kaikki yksin.
Toinen apu on lääkäriltä saadut närästyslääkkeet. Niitä olen syönyt koko raskausajan. Pois jos yrittää jättää niin heti alkaa koskemaan eikä saa mitään tehtyä eikä nukuttua.
Kamalalta tuo sun olo kuulostaa. Mutta yritä jaksaa sillä, että mitä todennäköisimmin tuo ei kestä koko raskautta.
voiko lääkäristä saada mitään? Neuvola ei reagoi asiaan. Mä en jaksa enää. Pahoinvointi on aamupäivästä yöhön asti. En pysty mitään tehdä ja olo on ihan hirvee. Auttakaa joku, olo on neuvoton.
helpottuu pian, nyt tulet saamaan pahoinvoinnin lisäksi vielä pilkun... niitä, onnea vaan!