G: Mitä lautapelia pelaat itse mielelläsi lasten kanssa?
Kommentit (33)
ja oon hurjasti tykästynyt Hello Kitty Muffinipeliin. :-D Sitä on kiva pelata aikuisenkin. Toinen kiva peli on Zoopanic. Afrikan tähdestä en itse niin kamalasti diggaa, ja lisäks lapset harvemmin jaksaa sen pelata loppuun asti, se on niin pitkä peli. Kimble on yks mun suosikki, mut lapset ei vielä oikein jaksa sitäkään.
esim. 2h ja sen päätyttyä lasketaan rahat (muutetaan mahd. talot ja kadut ensin kaikille taas rahoiksi) ja rikkain voittaa.
Afrikantähteä on pelattu myös paljon mutta se kyllästyttää jo, samoin kuin Kimble.
kehitelty versio Monopolista. Sen pelin oppineena en jaksa pelata Monopolia, on paljon tylsempää! :)
En ole mikään suuri lautapelifani itse, mutta lasten kanssa tulee jotain joskus pelattua.
Itse tykkään lähinnä jostain Aliaksesta ja Pictionarysta. Junnuversiot tosin alkaa jo onnistua. 4-vuotiaskin osaa selittää kyllä sanoja kuvista ja ekaluokkalaiselta sujuu sit piirtäminenkin.
Eniten pelataan kuitenkin jotain simppeleitä noppahyppelyitä, Candy landia, Piikkisiiliä, Arvaa kuka?, joskus Afrikan tähteä, Picturekaa...
Isomman kanssa kyllä menee Disney-triviaalikin, mutta sekin on niin hiton pitkä peli...
samoin perinteinen Afrikan tähti ja uudempi Inkan aarre. Scrabble on suuri rakkauteni, melkeinpä en kestä sen pelaamista;-D! Mun pitää aina voittaa, en voi sietää selittelyjä, tulee helposti riitaa (mun ja miehen kesken..). Esikoiseni oli/on myös tuossa tosi hyvä. Kunniakysymys, siksi mulle tosi vaikea peli, vaikka niin rakas. Viime aikoina olen tosi usein sekä esikoisen että kuopuksen kanssa pelannut Blokusta, samoin nuo kaksi ovat keskenään pelanneet sitä. Häviämme kaikki aina esikoiselleni:-o.
Esim. Arvaa kuka, hiirilabyrintti, Muumi sananselitys -peli ja monet muut ovat kivoja. Ei liian monimutkaisia pelejä, jotta samalla voi hassutella ja uhota ja liioitella pelin tärkeyttä ja ehkä joskus herkutella. Enemmän pidän korttipeleistä, kuten Unosta.
Kokeilkaa ihmeessä. Pelasin sitä itse jo tarhaikäisenä. Ja älkää ikärajaa kunnioittako liikaa. Mielenkiintoinen ja samalla yksinkertainen strategiapeli.
Monopoli on myös hieno peli, kun voi käydä läpi ostamista ja myymistä. Sekä panttaamista ja koron laskua. Ei tässä nyt siis kapitalistia kasvateta, vaan elämän realiteetteja kerrotaan.
afrikan tähti, mullin mallin maatilalla, monopoly, arvaa kuka, labyrintti,kimble... siinä muutama mitä pelataan...
Afrikan tähti oli kyllä ehdoton ykkönen. Samoin sitten myöhemmin Carcassonne.
Poika on nyt 16, joten ei olla paljon viime aikoina pelattu. Ajattelin ehdottaa jouluaattona, josko pelattaisiin for old times sake ( ;
Joskus olemme onnistuneet niin, että samassa pelissä on koko perhe 2-54v. Jouluna tietty taas. No, myönnetään, se 2-vuotias on tuolloin pelaamassa yhdessä jonkun kanssa , hän saa esim. heittää noppaa.
9v poika on hirmu innoissaan Legon Monster 4-pelistä jota pelaa aina kaverillaan. Aion joulun pyhinä pelata sitä itsekkin jos sellainen ilmestyy joulupaketista ;).
se on lähinnä ok. Myös muistipelit on ok. Tietovisapelit ok. Afrikantähti kohtuullinen, mutta siinä tulee aina sääntöerimielisyyksiä kun niitä on muutettu sitten meidän nuoruuden.
Monopolit, kimblet js scrablet on huonoja, tylsiä, loputtoman pitkiä...
Meidän jätkällä pyöris varmaan sukkien lisäksi housutkin jalassa, kun tommosen saisi! :O