Mieheni mielestä käytän paljon alkoholia. Antakaa tuomio.
Juon siis viikolla n. kolmena päivänä yhden annoksen, siideriä tai viiniä. Viikonloppuisin kuluu pullo viiniä.
Kommentit (29)
Tässä muutamia varoitusmerkkejä alkoholiongelmasta:
* Työ tai opiskelu kärsii juomisen vuoksi.
* Autolla ajaminen alkoholin vaikutuksen alaisena.
* Pakonomainen tarve juoda.
* Lisääntynyt alkoholintarve.
* Yli seitsemän alkoholiannosta viikossa
* Yksin juominen tai juomisen aloittaminen varhain aamusta.
Eli kyllä tuossakin on rajana seitsemän alkoholiannosta viikossa. Ei kai tutkijat ja muut näitä juttuja ihan päästäänkään keksi?
tällä viikolla olen juonut JOKAISENA iltana KAKSI lasia viiniä kun olen lapsen saanut nukkumaan.
tuohan tekee jo reippaasti yli rajan
Kaikki alkoholistit ja alkoholistien lapset täällä kysyy syytä, miksi juot jne. Eikö tule mieleen, että "normaali" ihminen juo ilman syytä tai korkeintaan syynä on aterian täydentäminen tms. Ei siinä tarvitse aina ongelmia hakea. Onko se nyt niin vaikea tajuta, ettei viinipulloa avatessa mietitä, mihin vaivaan nyt vedän....?
Itse juon usein punaviiniä, koska pidän sen mausta. Sama juttu kokiksen kanssa. Juon sitä, koska pidän siitä. Tarviiko sitä nyt alkaa pohtia, miksi minä jälleen kaadoin itselleni lasillisen?
Käyn työn puolesta illallisilla ja jos sen
lisäksi viikonloppuna jotain, niin yhteensä tuo määrä voi mennä viikossa mullakin, mutta sitten on välissä viikkoja, joskus kuukausiakin kokonaan ilman.
Käyn työn puolesta illallisilla ja jos sen
lisäksi viikonloppuna jotain, niin yhteensä tuo määrä voi mennä viikossa mullakin, mutta sitten on välissä viikkoja, joskus kuukausiakin kokonaan ilman.
Mieheni otti asian puheeksi tänään ja aloin miettimään asiaa... Äiti-ihminen olen kyllä, kun joku sitä mietti.
Itse juon usein punaviiniä, koska pidän sen mausta. Sama juttu kokiksen kanssa. Juon sitä, koska pidän siitä. Tarviiko sitä nyt alkaa pohtia, miksi minä jälleen kaadoin itselleni lasillisen?
juot molempia, koska olet addiktoitunut niihin. Jos et olisi, et tarvitsisi kumpaakaan usein.
tällä viikolla olen juonut JOKAISENA iltana KAKSI lasia viiniä kun olen lapsen saanut nukkumaan.
tuohan tekee jo reippaasti yli rajan
suomessa raja on naisilla 16 ja tossa on 14. Olettaen että sun lasit on 12cl
Kaikki alkoholistit ja alkoholistien lapset täällä kysyy syytä, miksi juot jne. Eikö tule mieleen, että "normaali" ihminen juo ilman syytä tai korkeintaan syynä on aterian täydentäminen tms. Ei siinä tarvitse aina ongelmia hakea. Onko se nyt niin vaikea tajuta, ettei viinipulloa avatessa mietitä, mihin vaivaan nyt vedän....?