Paljonko olet unohtantu opiskeluaikana opiskelemastasi tiedosta?
Kävin läpi vanhoja opiskeluaikaisia materiaaleja kun siivosin kaappeja, ja olin ihan ällitynyt kaikesta siitä, mitä ilmiselvästi olen tuolloin tehnyt, oppinut ja muistanut. Nyt en muista kuin varmaan 10% noista opinnoista, koska ei sitä tietoa ole missään tarvinnut.
Paljonko sinä muistat kaikesta vuosien aikana oppimastasi? Ja paljonko siitä tiedosta käytät jatkuvasti?
Kommentit (6)
että muistan vanhoista opinnoistani vielä TOSI paljon. Olen oikeastaan hyvin yllättynyt ja ilahtunut siitä.
mutta toisaalta tiedän mistä tiedon löytää, jos on tarpeen.
Mutta mitä tärkeintä on, että tiedän löytäväni vastaukset alani kysymyksiin helposti ja ymmärrän alani tekstiä.
Mutta kaikki se mitä on oppinut muuttuu tiedoksi. Aivot on suunniteltu niin, että olennaiset asiat jää mieleen, yksityiskohdat unohtuu.
Löysin anatomian tentin josta olin saanut kiitettävän arvosanan. Ällistellen luin omaa viisasta vastaustani, joka vilisi sanoja joita en ymmärrä. Ja nyt tuntuu siltä etten sellaisisia ole ikinä kuullutkaan.
opinnoista aikaa 15v
ja tullut siihen tulokseen, että jos muistaisi edes kaiken lukion loppuun saakka oppimansa, niin olis aika viisas :)