Hävettää olla suomalainen - todella hävettää
Olen töissä työpaikassa, jossa on israelin juutalainen, pari muslimia lähi-idästä ja venäläinen. Voi sitä junttisuomalaisten määrää, jotka rääkkäävät näitä sivistyneitä ja laajakatseisia ihmisiä. Koulutettuja, työssä käyviä ja maailmaa nähneitä ihmisiä jokaikinen ja sitten juntit haukkuvat pakolaisiksi.
Arvatkaapa kuinka vaikeaa on saada työsuhdeasunto jos nimi on Mohammed Shier?!
Kommentit (92)
No Englannissa ei ainakaan syyllistytä tuollaiseen
Työpaikalta lentäisi kuin leppäkeihäs jos alkaisi tinkiä poliittisesta korrektiudesta.
erityisen rasistisia. Pahinta rasismia on juuri jossain Kiinassa tai Thaimaassa tai vaikka tuossa Venäjällä.
Ruotsalaiset on musta pahimpia piilorasisteja. Mitään ei sanota ääneen ja ollaan niin "kansankotia", mutta pinnan alla on sellaisia asenteita, joita muualla länsimaissa kohtaa.
Jos siellä on yksi tai kaksi vääränväristä tai uskoista, heitä voi varmaan kiusata merkittävästi helpommin kuin siinä tapauksessa että heitä on esim. puolet tai enemmän.
Esim. englantilaisissa sairaaloissa suurin osa työntekijöistä on muualta tulleita, joten kiusaaminen on varmaan vaikeampaa kuin Mikkelin S-marketissa, jossa on yksi tai kaksi värivammaista työntekijää.
Jos siellä on yksi tai kaksi vääränväristä tai uskoista, heitä voi varmaan kiusata merkittävästi helpommin kuin siinä tapauksessa että heitä on esim. puolet tai enemmän. .
johan tämä keskustelukin vastaa siihen kysymykseen!
kukkahattutäti se sielä!
olehyvä ja muuta pois täältä,sillähän sustakin päästäs!
Että pitää loukkaavana ja rasismina kehoitusta opetella sen maan kieltä missä asuu??? Mua hävettäis enempi tollaiset kommentit AP ??? !!!!!!!
Mulle ei tulis mieleenkään muuttaa toiseen maahan ja vaatia etuoikeuksia vedoten milloin mihinkin.Turistinakin mä haluan viimiseen asti ainakin yrittää kyseisen maan omalla kielellä vaik se kuin olis vaikeeta ja nolottais väärin ääntäminen.Rasismi loppuis kuin seinään jos kieli opittais ja nopeasti eikä niitä seitsemän-kymmenen lapsen kotiäitejä piiloteltais siellä kotona ummikkoina.
Jos siellä on yksi tai kaksi vääränväristä tai uskoista, heitä voi varmaan kiusata merkittävästi helpommin kuin siinä tapauksessa että heitä on esim. puolet tai enemmän. .
johan tämä keskustelukin vastaa siihen kysymykseen!
Käytin termejä 'vääränvärinen' ja 'vääräuskoinen' ironisesti. Onko käsite tuttu?
pelkäävät erilaisuutta.
Kaikkien on toimittava samalla tavalla, näytettävä samalta, pukeuduttava samanlaisiin saman merkin vaatteisiin, kaikki juoksevat päätä pahkaa hakemaan vaikka sen typerän nomination-korun kun se nyt vaan on in.
Pakko olla samanlainen kuin muut jotta varmasti kuuluu joukkoon ja ei joudu syrjityksi. Hanakasti ollaan aina arvostelemassa muita, jos ollaan itse jossakin "ryhmässä" mukana.
Ulkomaalainen on jo niin vahvasti erilaisen näköinen ja erilaisuus pelottaa suomalaisia, että suomalaisten on pakko alkaa nokkia ja ruokkia samalla sitä huonoa itsetuntoa sen nokkimisen ja arvostelun kautta.
Todella noloa kerrassaan, onneksi en asu siellä.
pelkäävät erilaisuutta.
Kaikkien on toimittava samalla tavalla, näytettävä samalta, pukeuduttava samanlaisiin saman merkin vaatteisiin, kaikki juoksevat päätä pahkaa hakemaan vaikka sen typerän nomination-korun kun se nyt vaan on in.
Pakko olla samanlainen kuin muut jotta varmasti kuuluu joukkoon ja ei joudu syrjityksi. Hanakasti ollaan aina arvostelemassa muita, jos ollaan itse jossakin "ryhmässä" mukana.
Ulkomaalainen on jo niin vahvasti erilaisen näköinen ja erilaisuus pelottaa suomalaisia, että suomalaisten on pakko alkaa nokkia ja ruokkia samalla sitä huonoa itsetuntoa sen nokkimisen ja arvostelun kautta.Todella noloa kerrassaan, onneksi en asu siellä.
Terveisin: Häpeämätön, ei-nolo suomalainen
että pystyn yleensä suvaitsemaan suomalaisiakin! Joskus on tosin kotona sanottava suorat sanat, mutta päällepäin näyttää, että tulen suomalaisten kanssa juttuun ihan ookoosti. Maailmassa nyt on paljon erilaisia ihmisiä ja jos minun riesakseni on tulleet suomalaiset, osaan nähdä siinäkin hyviä puolia.
[/quote]
Muuten hyva juttu juu, mutta kun tastakaan maasta ei loydy riittavan koulutettua porukkaa hoitamaan niita hommia. Toisilta vaan todellisuus tuppaa unohtumaan......
[/quote]
Sama juttu meidän alalla. Sekös suomalaisia v*tuttaakin ja moni mulle on sanonut, että eikö olisi helpompaa jos kaikki olisi suomalaisia. Voisi ollakin, mutta ei puoliksikaan niin mielenkiintoista. Eilen lounaalla puhuimme Jumalasta muslimin ja juutalaisen kanssa!
ap
Muuten hyva juttu juu, mutta kun tastakaan maasta ei loydy riittavan koulutettua porukkaa hoitamaan niita hommia. Toisilta vaan todellisuus tuppaa unohtumaan......
Sama juttu meidän alalla. Sekös suomalaisia v*tuttaakin ja moni mulle on sanonut, että eikö olisi helpompaa jos kaikki olisi suomalaisia. Voisi ollakin, mutta ei puoliksikaan niin mielenkiintoista. Eilen lounaalla puhuimme Jumalasta muslimin ja juutalaisen kanssa!
ap
että riittääkö töitä niin sitten kannattaa miettiä Suomessa rasistisuuttaan. Uskoakseni tuolla kriteerillä moni suomalainen on rasisti. Mielestäni tulee työllistää suomalaiset kun heitä on päteviä, koulutettuja työttömänä ja mitättömillä pätkätyösuhteilla aivan järjettömän paljon. Onko ihme, että aavistuksen verran ottaa aivoon kun muualta tuodaan työntekijöitä vaikka hei, täällä etsin töitä ja haen aivan samaa paikkaa. Uskoakseni olen aivan yhtä pätevä ja hyvä työntekijänä kuin se vaikkapa Thaimaasta lennätetty, pikakoulutettu hoitaja.
suurimman osan siitä saksalaisen firman palveluksessa, samoin mieheni, joka on ihonväriltään tumma.
Meille kummallekaan ei ole tullut tähän mennessä (koputtaa puuta) kukaan huutamaan/sanomaan rasisteja asioita, saatikka mitään fyysistä - ei yksin tai erikseen.
Tätä on ainoastaan tapahtunut Suomessa, kun olemme olleet kesälomilla. Yhtenä esimerkkinä: Olimme viime kesänä pyöräilemässä, keskisuuressa kaupungissa Suomessa - kaksi n. 10 vuotiasta poikaa alkoi huutaa miestäni neekeriksi ja minua vitun huoraksi, toiselta puolelta tietä. Kiitin vain luojaani, ettei lapsemme olleet silloin mukana. En ollut edes vihainen tapahtumasta, vaan surullinen - mistä voi tuollainen viha kummuta? Sitä en ymmärrä!!
meilläkin on 6 hengen tiimi ja yksi työkaveri ei koskaan sano huomenta eikä näkemiin..
että riittääkö töitä niin sitten kannattaa miettiä Suomessa rasistisuuttaan. Uskoakseni tuolla kriteerillä moni suomalainen on rasisti. Mielestäni tulee työllistää suomalaiset kun heitä on päteviä, koulutettuja työttömänä ja mitättömillä pätkätyösuhteilla aivan järjettömän paljon. Onko ihme, että aavistuksen verran ottaa aivoon kun muualta tuodaan työntekijöitä vaikka hei, täällä etsin töitä ja haen aivan samaa paikkaa. Uskoakseni olen aivan yhtä pätevä ja hyvä työntekijänä kuin se vaikkapa Thaimaasta lennätetty, pikakoulutettu hoitaja.
[/quote]
kun ihan hyvin voisi kouluttaa suomalaisista naisita hoitajia. Ja onhan niitä työttöminäkin vaikka kuinka.
suurimman osan siitä saksalaisen firman palveluksessa, samoin mieheni, joka on ihonväriltään tumma.
Meille kummallekaan ei ole tullut tähän mennessä (koputtaa puuta) kukaan huutamaan/sanomaan rasisteja asioita, saatikka mitään fyysistä - ei yksin tai erikseen.
Tätä on ainoastaan tapahtunut Suomessa, kun olemme olleet kesälomilla. Yhtenä esimerkkinä: Olimme viime kesänä pyöräilemässä, keskisuuressa kaupungissa Suomessa - kaksi n. 10 vuotiasta poikaa alkoi huutaa miestäni neekeriksi ja minua vitun huoraksi, toiselta puolelta tietä. Kiitin vain luojaani, ettei lapsemme olleet silloin mukana. En ollut edes vihainen tapahtumasta, vaan surullinen - mistä voi tuollainen viha kummuta? Sitä en ymmärrä!!
Monesta suomalaisesta tuntuu, että noi muunmaalaiset saavat kaiken tarjottimella ja itse ei saa edes lämmintä kättä. Muistatkos miten ensimmäisiä tänne tulleita somaleita asutettiin HOTELLEISSA. Ei ihme jos suomalaisia vähän otti pannuun.
henkilö, jolla on riittävät tiedot matematiikasta ja tietokannoista ja joka on suomalainen, voi hyvin hakea meille töihin. Suurin osa meidän duunareista on opiskelleet jenkeissä, kuten minäkin.
Ei kaikki ole hoitsuja ;-) ja osalla aloista tarvitaan erikoislahjoja ja taitoja.
Enkä usko, että suomalaiset on sen parempia kuin muutkaan, joten mun mielestä on kasvattavampaa työskennellä monikulttuurisessa ympäristössä kuin jo tuttujen suomalaisten kanssa. Miksi suomalainen olisi parempi kuin ulkomaalainen? Ihmisiä me kaikki olemme.
ap
minä luulen että olisin varmasti kopistanut niitä pentuja.
Saksassahan käydään jatkuvasti keskustelua maan historiasta. Lehdissä, kirjoissa, museonäyttelyissä.
Että en tiedä häpeävätkö ne, mutta ainakin he käsittelevät kansakuntansa historiaa.