Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettää olla suomalainen - todella hävettää

Vierailija
12.11.2010 |

Olen töissä työpaikassa, jossa on israelin juutalainen, pari muslimia lähi-idästä ja venäläinen. Voi sitä junttisuomalaisten määrää, jotka rääkkäävät näitä sivistyneitä ja laajakatseisia ihmisiä. Koulutettuja, työssä käyviä ja maailmaa nähneitä ihmisiä jokaikinen ja sitten juntit haukkuvat pakolaisiksi.

Arvatkaapa kuinka vaikeaa on saada työsuhdeasunto jos nimi on Mohammed Shier?!

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakihan nyt kuitenkin on sama kaikille.

Olen aivan umpinormaali suomalaissyntyinen suomalainen, enkä edes minä olisi niin tyhmä, että uskoisin tämän. Laki ei todellakaan ole sama kaikille, ja varmasti kaikenlaisilla laeilla ja säännöillä lyödään päähän niitä, joita halutaan kiusata. Ja Suomessahan nämä ihmiset ovat kaikki, jotka jollain tavalla poikkeavat aika ahtaasta normaalin muotista.

Vierailija
42/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiasta kirjoitat siinä, ettei ihmistä saa tuomita kansalaisuuden perusteella. Mutta menehän nyt itseesi ja mieti mitä juuri tulit itse kirjottaneeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jenkeissä, Kanadassa ja Myanmarissa. Missään ei ole näin rasistista kuin suomessa. Voin hyvinkin mennä itseeni ja tulla siihen tulokseen, että tämä on todella rasistinen maa, jossa pelätään kaikkea erilaista, jopa enemmän kuin mustia miehiä Myanmarissa. Siellä oltiin enemmänkin uteliaita kuin mitään muuta!

ap

Vierailija
44/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä. Poliisi kysyi ensimmäiseksi oliko ne ählämeitä vai lakunaamoja. Miten niin tämä ei ole rasistinen maa, jos poliisikin suhtautuu etnisiin vähemmistöihin tuolla tavalla.

Vierailija
45/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo usein käytetty sanonta: Kyllä nyt hävettää olla Suomalainen.

Minkämaalaiset eivät syyllisty tuollaiseen? Mistä löytyy maa, missä ei tuollaista tapahdu?

Ruotsista, Saksasta, Venäjältä, Englannista vaiko Boliviasta?

Vierailija
46/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouti väliaikaisesti toiseen työpisteeseen. suurin osa työkavereista on naisia, taitaa olla vain yksi mies siellä.

Hän sanoo että aamulla harva vastaa hänen aamutervehdykseensä. Katsovat vain pitkään ja jatkavat sitten jutteluaan työkaverin kanssa vastaamatta hänen huomenen toivotukseensa. En tiedä miksi näin on, pelkääkö he jotain tms. Mieheni on hyvin kasvatettu eikä ymmärrä tuollaista käytöstä. Ei sitä kyllä ymmärrä moni suomalainenkaan.

Omassa työpisteessään (johon hän onneksi pääsee pian takaisin) hän on ollut oikein tykätty.

Vierailija
47/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on niin kovin suoria ja rehellisiä, että väkisinkin siinä joku ählämi loukkaantuu.

Vierailija
48/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä. Poliisi kysyi ensimmäiseksi oliko ne ählämeitä vai lakunaamoja. Miten niin tämä ei ole rasistinen maa, jos poliisikin suhtautuu etnisiin vähemmistöihin tuolla tavalla.

Eli Helsingin poliisissa kaikki tekevät tuota?

Ihan sama juttu, kun yksi kauppatäti ei sano kiitosta, niin sitten sulla hävettää koko S-konsernin puolesta?

Vierailija
49/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalta lentäisi kuin leppäkeihäs jos alkaisi tinkiä poliittisesta korrektiudesta.

Vierailija
50/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään. Kaikkein vähiten toisten tekoja. Onneksi aina voi muuttaa jonnekin muualle asumaan. Silti en oikein jaksa uskoa, että kukaan pystyy tekemään luotettavaa vertailua "rasistisuudesta"....mitenkään kieltämättä, etteikö Suomessa sitä olisi. Aina katsot, ap:kin, omasta näkökulmastasi, muuta et voi. Ja jotenkin uskon, että jenkit ovat aika kunnostautuneita tässäkin lajissa. Missä päin siellä asuit,ap? On eroa suurkaupunkien välillä, entäpä mitä sanot etelä-valtioista.....? Kaiken kaikkiaanhan joka puolelta löytyy kaikenlaisia ihmisiä, vaikea laji "kilpailla".

Vierailija
51/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abu Dhabiko ei ole sitten rasistinen maa? Työilmoituksissa jo usein mainitaan kelle työtä tarjotaan Western, Indian jne. ja palkka sen mukainen. Abu Dhabissahan ihmisarvo menee kansalaisuuden mukaan. Mitä köyhemmästä maasta sitä vähemmän ihmisarvoa. Mutta annas mun arvata. Olit siellä expat-sopimuksella ja kaikki kannettiin nenän eteen ja nautit siitä, kun sait elää orjien panoksella? Tunsitko yhtään sydämenpistoa siitä miten vaikkapa asuntosi ja käyttämäsi ostoskeskukset oli rakennettu nykyaikana? Orjatyövoimalla siis.

Olen asunut Abu Dhabissa, jenkeissä, Kanadassa ja Myanmarissa. Missään ei ole näin rasistista kuin suomessa. Voin hyvinkin mennä itseeni ja tulla siihen tulokseen, että tämä on todella rasistinen maa, jossa pelätään kaikkea erilaista, jopa enemmän kuin mustia miehiä Myanmarissa. Siellä oltiin enemmänkin uteliaita kuin mitään muuta!

ap

Vierailija
52/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä "musta mies" ei ole kauheen hyvä tuntomerkki enää nykyään kun niitä alkaa olla aika paljon liikenteessä.

no joo olishan se voinut sanoo et muslimi (=ählämi) ja neekeri (lakunaama) niin olsihan se vähän kai parempi ollut

Vierailija
53/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että miehesi pääsee omalle työpisteelle, jossa hän on tykätty.

Kyllä he varmaan pelkäävät miestäsi, että hän on ottaa sapelimiekan ja halkaisee jonkun kahtia?

Aamulla, kun juon työpaikalla naama kurtussa aamukahviani, niin lähinnä v*tuttaa ylipirteät huomenen toivottelijat. Oli sitten muslimeja tai juutalaisia.

Vierailija
54/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinne ei ole israelilaisilla asiaa, kuten ei koko Arabiemiraatteihin. Mitenkäs ne homojen oikeudet siellä suvaitsevaisessa Abu Dhabissa? Ai niin, ei niitä olekaan.

Vierailija
55/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouti väliaikaisesti toiseen työpisteeseen. suurin osa työkavereista on naisia, taitaa olla vain yksi mies siellä.

Hän sanoo että aamulla harva vastaa hänen aamutervehdykseensä. Katsovat vain pitkään ja jatkavat sitten jutteluaan työkaverin kanssa vastaamatta hänen huomenen toivotukseensa. En tiedä miksi näin on, pelkääkö he jotain tms. Mieheni on hyvin kasvatettu eikä ymmärrä tuollaista käytöstä. Ei sitä kyllä ymmärrä moni suomalainenkaan.

Omassa työpisteessään (johon hän onneksi pääsee pian takaisin) hän on ollut oikein tykätty.

Moni tuntemani ulkomaalainen ihmettelee tätä Suomalaisten 'umpimielisyyttä'. Miksi ei voi edes tervehdykseen vastata? Todella omituista ja jotenkin antaa vähän sellaisen hölmön kuvan, kun vaan suu auki toljottaa toisen tervehdittyä.

Vierailija
56/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Englannissa ei ainakaan syyllistytä tuollaiseen Työpaikalta lentäisi kuin leppäkeihäs jos alkaisi tinkiä poliittisesta korrektiudesta.

Oletko joskus käynyt kielimatkalla Englannissa, kun näin varma olet asiasta?

Olen työskennellyt Englannissa (Sheffield) 15 vuotta ja usko pois, samanlaista käytöstä löytyy täältäkin.

Vierailija
57/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ähläminä tai neekerinä suomessa. Et ole varmastikaan asunut muualla kuin suomessa pitkiä aikoja.

kylla kuule maailmasta loytyy aika rasistisia maita, oletko esim. asunut Thaimaassa? Kiinalaisetkin on rasisteja, pitavat itseaan maailman ykkoskansana.

Itse asun Singaporessa. Australiaiselle ihan lansimaalaisen nakoiselle ystavalleni on kassan kauppajonossa sanottu, etta lahde takaisin kotimaahasi, alaka vie meidan tyopaikkoja.Muuten hyva juttu juu, mutta kun tastakaan maasta ei loydy riittavan koulutettua porukkaa hoitamaan niita hommia. Toisilta vaan todellisuus tuppaa unohtumaan...

KAIKKIALTA loytyy rasismia kaikenlaisia kansallisuukisa vastaan. Suomessa se on kuitenkin aika pieni vahemmisto, ja suurin osa varmaan "kervossa asuvia tyottomia" -tyyliin....

Vierailija
58/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos niillä on niin hyvä olla noissa kotimaissaan, niin miksi niiden on pitänyt tänne kylmään, ankeaan ja pimeään Suomeen muuttaa?

Jos on kaikenhuipuksi pelkkiä juntteja.

Pysyisivät vaan sielä ihanissa omissa maissaan.

Olisi noikin työpaikat saanut joku suomalainen, joka on tällä hetkellä työttömänä.

Kyllä näillä ulkomaalaisilla riittäisi töitä omissa maissaankin ja kukaan ei luulisi pakolaisiksi.

Vierailija
59/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan törmännyt moiseen junttiuteen Suomessa enkä missään muuallakaan. Jos minun tervehdykseeni ei vastata, jään juttelemaan niin pitkään, että saan toisesta väkisin ulos vähän keskustelua, ja seuraavalla kerralla tervehdykseeni vastataan hyvin nopeasti, koska sillä voi välttyä pidemmiltä keskusteluilta. Olen suomalainen, joten tunnen heidän heikkoutensa.

Vierailija
60/92 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt Englannissa (Sheffield) 15 vuotta ja usko pois, samanlaista käytöstä löytyy täältäkin.

Minäkin olen ollut töissä Sheffieldissä sairaalassa joitakin vuosia, ja siellä kyllä tummemman värityksen omaava henkilökunta tunsi oikeutensa oikein hyvin. Jos heitä olisi mennyt haukkumaan tai arvostelemaan heidän nähtensä rasistisin perustein, ihan varmasti olisi mennyt työpaikka alta tai ainakin joutunut itse pahasti kiusatuksi. Eri asia on tietenkin mitä kukin yksityisesti sanoo, mutta työpaikalla ei tuollainen syrjintä olisi käynyt.