Harmaata peitettä kielen päällä, maistuu pahalta
Kieli ei ole kipeä, mutta ällöttävä harmaa peite on liki koko kielen päällä. Miten sen saa pois? aikuisesta siis kyse, ei tupakoi, eikä ennen ole ollut tällaista ongelmaa
Kommentit (5)
Sukupuolitauti, keneltä otit viimeksi poskeen? Olisiko kannattanut ensin miettiä?
söin viime viikolla vahvan antibioottikuurin ja minulla on myös astma-lääkitys, voisiko näiden yhdistelmä aiheuttaa sieni-infektion suuhun? koskaan aikaisemmin ei ole tällaista ollut, vaikka astma-lääkettä olen käyttänyt jo vuosia. Antibioottikuurin tuoteselosteessa oli maininta yleisistä haittavaikutuksista; suun limakalvojen tulehdukset. Kai sitä sitten lääkärissä on käytävä.
Antibiootit ja inhaloitavat astmalääkkeet hyvinkin voivat aiheuttaa jotain sientä tai hiivaa.
Jos ei puolukka tai sitruuna tai ihan joku vichy auta, pitää varmaan mennä lääkäriin.
Lisäksi apteekista saa niitä kielen puhdistimia, kaapimia. Ovat osa tosi tehokkaita. Ei ikinä uskosi, miten hirmuinen määrä johonkin kielen päälle normaalistikin kertyy ilman sientäkin.
Voit vielä kokeilla vaikka apteekista saatavaa Paroex-suuhuuhdetta pari kertaa vuorokaudessa esim. 10 pvän ajan.
Lähtee ihan muutamien päivien jälkeen pois. Sammasta, hiiva. Inhottavaa ja olen itsekin saanut antibiootin seurauksena.
Ensiavuksi voisi kokeilla puolukkamehua mutta eiköhän tuo ihan ab-kuurin vaatine kun on harmaata ja koko kielessä. Lääkäriin siis.