En voi vaan tajuta, kuinka joku tulee "yllättäen" raskaaksi.
Tuossa aiemmin oli mm. tällainen viesti.
Raskaaksi tulee jos harrastaa seksiä eikä käytä ehkäisyä.
Onko se niin hemmetin vaikeata tajuta!!
Kommentit (25)
Ja sitten voi olla niin, kuten meillä: lapsi on saatu vuosikausien lapsettomuushoitojen jälkeen, ja minun ei pitänyt tulla raskaaksi luomusti. Ehkäisyä ei sen takia käytetty. Vaan kuinkas sitten yllättäen kävikään... ihana oli ylläri, mutta nimenomaan yllätys.
että tällaisten aloitusten tekijät eivät ymmärrä joidenkin ihmisten olevan todella hedelmällisiä. Kummallista; ymmärränhän minäkin miksi toiset käyvät hedelmöityshoidoissa.
Katkeruutta?
rutiini tarkastuksessa gynella selvisi, että kierukka oli lähtenyt paikaltaan. Seuraavaksi tutkittiin, etten ole raskaana....
Onneksi en ollut, mutta kyllä sitä ajatuksen tasolla moneen suuntaan väännettiin, kun muutama viikko seurattiin, etten ole juuri hedelmöittynyt ennen lääkärissä käyntiä. Sit vasta voitiin asentaa uusi kierukka ja nyt seurataan pysyykö se paikallaan.
Eli todellakin olisin ollut täysin yllättäen raskaana, jos näin olisi käynyt. Ymmärrän siis hyvin, miksi joskus voi käydä "vahinko".
jos on käynyt monta vuotta lapsettomuushoidoissa tuloksetta ja tulee luomusti raskaaksi tai luulee, että kierukka on, mutta se onkin lähtenyt irti tms. muu varma ehkäisy pettää.
käytimme ehkäisynä kortsua, eikä aktin jälkeen merkkejä rikkoutumisesta. Raskaaksi kuitenkin tulin. Ja kyllä, ihan yllätyksenä.
Tein abortin. (Tästä aikaa 10 v.)
sanoo tyyliin: ei me olla vauvaa mitenkään suunniteltu, mutta on tervetullut jos tulee.
Jos ei suunnittele vauvaa, käyttää ehkäisyä, ja jos ei käytä, niin silloin mun mielestä toivoo vauvaa, koska suurin osa sillä pelillä ennemmin tai myöhemmin päätyy raskaaksi.
Vuosien yritysten jälkeen ainut mitä ollaan saatu aikaiseksi on keskenmeno :(
Kuulostaa uskomattomalta, että toiset tulee raskaaksi ihan huomaamatta.
ja varsinkin jos pari on tekemällä tehnyt lasta. Yllättäin sitten ollaan raskaana.
Olen joskus aikaisemmin täällä keskustellut siitä miksi ihmiset ei kerro yrittävänsä lasta.
ja kenties käsityskykykin...
Mikään ehkäisy ei ole sataprosenttisen varma, ei edes sterilointi!
Ja sitten voi olla niin, kuten meillä: lapsi on saatu vuosikausien lapsettomuushoitojen jälkeen, ja minun ei pitänyt tulla raskaaksi luomusti. Ehkäisyä ei sen takia käytetty.
Vaan kuinkas sitten yllättäen kävikään... ihana oli ylläri, mutta nimenomaan yllätys.
Oli saanut tietää olevansa raskaana, suunnitelmallisuudesta ei maininnut mitään. Syystä tai toisesta ei halunnut vielä kertoa työpaikallaan.
ei-ollenkaan-varmaa ehkäisyä. En silti halua raskaaksi enkä lisää lapsia. Raskaus olisi yllätys. Onneksi ehkäisy on toiminut.
kuuden vuoden jälkeen, luomusti vaikka mitkään ivf-hoidotkaan ei olleet tepsineet aikanaan. Oli kyllä todellinen yllätys!
Mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Ehkäisyä käyttävä ei kuitenkaan suunnittele tulevansa raskaaksi, joten jos raskaus kuitenkin alkaa, on se varmasti yllätys.
Mikä tässä on sinulle ylivoimaisen vaikeaa tajuta?
ja varsinkin jos pari on tekemällä tehnyt lasta. Yllättäin sitten ollaan raskaana. Olen joskus aikaisemmin täällä keskustellut siitä miksi ihmiset ei kerro yrittävänsä lasta.
Olisi aika raskasta kuunnella sitten uteluja siitä, että joko, joko, joko, jos raskaaksi tuloon meneekin vuosia. Tai jos lasta ei toiveista huolimatta tule lainkaan.
Ihmiset ovat erilaisia. Eivät kaikki halua kertoa lapsisuunnitelmistaan jokaiselle vastaantulijalle.
parin vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen saimme esikoisemme lapsettomuushoidoilla ja sitten käytimme kyllä ehkäisyä pääsääntöisesti kuitenkin, mutta välillä kortsu unohtui.
Meidän seksielämä ei kovin kiihkeää ollut, joten seksiä harrastettiin suhteellisen harvoin ja kun esikoista oltiin oikein kunnolla yritetty eikä luonnollisesti tärpännyt niin oletimme etten raskaaksi tule kuitenkaan mutta yllätykseksemme kuopus ilmoitti tulostaan.
no entäs jos vaikka on kerrottu, ettet voi saada lapsia ...syystä tai toisesta..?
sitten tänne kirjoittelemaan, kun yllätys sattuu omalle kohdallesi...
Onneksi minulla on ihan toivottu lapsi.
Itse käytin epillereitä ja tulin raskaaksi. Yksinkertaisesti: asia oli yllätys, koska lasta ei ollut suunniltu. Tulin raskaaksi ja lapsi on siitäkin huolimatta tervetullut eikä hetkeäkään käynyt mielessämme että hänestä luopuisimme.
Esimerkiksi epillerithän ovat kuitenkin "vain" 99% varmoja. Laskekaan siitä mielessänne montako sadasta voi siis tulla raskaaksi käyttämällä epillereitä. Ja montako sataa naista epillereitä käyttää. Ja montako sataa pariskuntaa pitää epillereitä ainoana raskaudenehkäisynään.