Vauvarutiinin rikkominen
Millä te pienten vauvojen äidit saatte puuduttavan tunteen rikottua ja "ravisteltua" ittenne pirteämmiks välillä? Meillä nyt 7 vkon ikäinen vauva, mies pitkät päivät töissä ja välillä tuntuu että tähän syötä-röyhtäytä-vaihda vaippaa-hyssytä masuvaivoja-nukuta-syötä... -ralliin puutuu niin että välillä huomaan että vauva onkin hyvällä tuulella ja hymyilee jne mutta en välttämättä edes kunnolla huomaa sitä! Monesti unohdan jutella hoitotoimenpiteissä ja havahdun vasta kun vauva kiljahtaa tms. Vinkkejä millä pysyisi virkeämpänä?
Kommentit (7)
niin esikoiseni lumoissa, että seurustelin jokaisen hänen hereilläolohetkensä. Rallateltiin keikuteltiin ja juteltiin. Joo, olin ihan hullaantunut. En edes ehtinyt telkkaria katsella ym. Vasta lapsen ollessa 4kk tajusin, että voishan sitä kutsua kavereita ja käydä jossain. Siitä tulikin sitten sellainen tapa, että vierailuja tai vieraita kävi 2x viikossa. Se piti ihan hyvin virkeänä ja kun vauva kasvoi ja tuli toinen ja kolmaskin vauva niin alettiin retkeillä omalla sekä kaveriporukoilla. Ei kadonnut vire ja vallannut apatia. Nyt suorastaan nautin, jos on joku päivä ettei ole menoja tai lasten harrastuksia.
etten yhtään tylsistynyt. Joka päivä ulkoiltiin yhdessä koiran kanssa ja muutenkin. Näin kyllä kavereitakin kerran viikossa tai jotain. Kolmekuisena ryhdyttiin harrastamaan kaikenlaista.
Ootko ap varma, ettet kumminkin ole aika väsynyt?
Asutaan niin keskustassa, että jos lähtee vaunulenkille, menee siitä suurin osa jonkun vilkasliikenteisen autotien varrella. Parikuisen vauvan kanssa ei oikein innosta lähteä puistoon, kun vauva vaan pötköttää vaunuissa, eikä ole niin helppo päästä leikki-ikäisten mammapiireihin sellaisen kanssa. Leikkipuistoissa on perhekahviloita tms., mutta sielläkin tuntuu olevan vain isompia lapsia. Yhdessä vauvaryhmässä käyn, mutta se on pari tuntia kerran viikossa.
Mulla ihan oikeesti hajoaa kohta pää, kun ei pääse juttelemaan höpö-järkeviä aikuisten kanssa päiväsaikaan. Vauva on ihana, nukkuu hyvin ja kaikki on muutenkin hyvin, mutta kuolen tylsyyteen, päivällä on yksinäistä eikä aina viitsisi lähteä rahaa kuluttamaan kaupoille, kirppareille tms. Ääh.
Askartelua on koitettu mutta vauva ei anna tehä oikein mitään muuta kun sylitellä ja hyssytellä kun on masuvaivaa... Kai se on sitten se aika vaan mikä korjaa, sitä neuvolassakin puhutaan että 3kk:n kohdalla helpottaa. Ootan sitä ku hepo kesää, vauvoissa taitaa tapahtua isoja muutoksia siinä 3kk:n iässä :o)
...joka on kyllä hiukka väsykin, mies on töissä 13h päivässä kun matkoihin kuluu aikaa. 9 toi kuulostaa hyvin tutulta! tuntuu et joka paikka on täynnä vertaistukee ja kaikenlaista ryhmää mut sitten niihin ei vaan jotenkin sovi. meilläkin koiria että ulkoiltua tulee mut silti on vaan yksinäistä ja tyyyyyylsää.
ap
yhteystiedot pitäis löytyä nyt profiilin takaa kun kirjauduin, me ollaan tytön kaa pirkanmaalla mut mailihan ei siitä välitä :o)
-ap
Eka lapsemme on nyt 6 viikkoa. Jokainen päivä on erilainen ja olen kehitellyt joka päivälle jotain tekemistä, vaikka ihan pientäkin.
Käyn kävelyllä, olen käynyt juoksemassa vaunujen kanssa, shoppailen, siivoilen jne. Mua ei puuduta.
Koeta keksiä itsellesi jotain järkevämpää tekemistä. Askartele vaikka joulukortteja.