Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yövuoro, lapset kotihoidossa...

Vierailija
11.11.2010 |

"höh, viesti katosi johonkin"... ihme homma...

Eli kotona olen pienten lasten kanssa, mies tekee vuorotyötä. Riitaa syntyy paljon. Mies tietysti tarvitsee yövuoron jälkeen unta. Miten sitä järjestää, siis hiljaisuutta kotona, esim. 7-14 välillä? Ei millää kyetä lasten kanssa olemaan ihan hiirenhiljaa. Enkä ala siihenkään, että meidän pitäisi kotoa mennä aina ulos koko päiväksi, että mies voi nukkua. Ei suostu edes korvatulppia käyttämään ja vihoittelee sitten väsymystään ja sehän on minun ja lasten vika, kun pidetään ääntä eikä hän saa nukkua.

On kyllä hankalaa. Pitäisköhän lähteä töihin ja laittaa lapset päivähoitoon, luopua kotihoidosta?

Miten teillä toimii arki, joilla vuorotyö on toisella tai jopa molemmmilla?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko saa infarktin ennen pitkää, jos ei saa nukkua. Tämä on nähty.

Vierailija
2/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on niin hyväuninen, että ei herää, vaikka kuuluisi kuinka kovaa ääntä.

Ihan huutoa yritän hillitä, mutta muuten eletään normaalisti.

En minäkään suostuisi lähtemään minnekään, jos mies olisi kuten teillä. Miksei voi käyttää korvatulppia? Hänen ongemansahan se on kuitenkin.

Ei koko muu perhe voi elää hissutelen sen takia, että yksi ei voi käyttää korvatulppia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan lapsia itse kotona yövuoron jälkeen. Ei tulisi mieleenkään ruikuttaa, jos saisin nukkua koko päivän ja joku muu hoitaisi niitä sen aikaa.

Pistä äijä autoon nukkumaan.

Vierailija
4/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pientä lasta, minä hoidan lapset kotona ja mies tekee 3-vuorotyötä. Ihan hyvin mies saa nukuttua yövuoroissaan: aamupäivisin me ulkoillaan, mutta muuten ollaan ihan kyllä kotona. Kai meistä vähän meteliä lähtee, mutta minkäs sille mahtaa. Mies kyllä käyttää korvatulppia, ja ihan omasta aloitteestaan.

Vierailija
5/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse saan ihan erinomaisesti nukuttua yövuoron jälkeen vaikka mies ja lapsi on kotona,koska väsy on niin kova,

Tottakai mies laittaa korvatulpat jos ei muuten saa nukuttua. Vai mikä sitä nyt vaivaa?Outo ongelma

Vierailija
6/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut, että laittaa korvatulpat ja ei se halua ja asia on sitten piste. Anoppi on kyllä ehdottanut, että he ottaa lapset aina pariksi yöksi kylään, kun mies tekee yövuoroa. Itse karsastan tuotakin ajatusta, miksi lapset pitäisi ajaa kotoa pois? Mies ei ole edes innostunut siitä, että lähtisin työhön. Nyt hänellä on melko toimiva arki, koska koetan helpottaa sitä juuri tuon väsymyksen vuoksi. Hoidan melko pitkälle kodin asiat, ettei miehen tarvitse ainakaan työpäivinä tehdä paljon mitään.

Vierailija
7/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei lapset saa olla kotona kun isi nukkuu:DDDHitto mikä urpo.

Tulis ikinä mieleenkään ajaa perhettä pois omasta kodistaan

Vierailija
8/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies nukkuu yövuoron jälkeen korvatulpilla. Helppoa, kun ei tarvi edes stressata heräämisestä, kun minä herätän tarvittaessa. Muuta ratkaisua ei ole tai sitten vuorotyön lopettaminen.

Vierailija
9/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Miksi mies ei voi mennä äitinsä luo parina päivänä nukkumaan?

Vierailija
10/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea motkotus, että missä välissä hän saa taas nukkua ja hermostuin sitten. Sanoin, että älä tule työstä kotiin, vaan ilmoita äidilles että tulet sinne nukkumaan. Mies veti herneen nenuun tästä tietty, "eihän hän nyt kotoa mihinkään lähde"... Puuh, mutta muun perheen pitäis..

Kun ei lapset saa olla kotona kun isi nukkuu:DDDHitto mikä urpo.

Tulis ikinä mieleenkään ajaa perhettä pois omasta kodistaan

Vierailija
11/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen organisoinut noille aamuille kaikenlaista puuhaa kodin ulkopuolella. lapset tietää että isi nukkuu ja pitää olla hissukseen. aamu ollaan kotosalla, mutta esim. ysiltä mennään kauppaan ja kirppiskierrokselle tai jollekkin aamuihmiselle kylään. lounasaikaan ollaan sitten kotosalla ja ruoan jälkeen naperot nukkuu päikkärit ja niiden jälkeen mieskin voi sitten jo herätä. näin meillä :) kyllä sinun kannattaisi joustaa tässä tilanteessa, jotkut on vaan huono unisia ja loppuviimein unenpuute tappaa teidän suhteen ja miehen terveyden.. :/

Vierailija
12/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tehdä asiat hankalemmiksi kuin ne oikeasti ovat??!! Korvatulpat korviin ja that's it!!

Vierailija
13/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim.kieltäytymästä korvatulpista koska ei halua niitä käyttää vaan muun perheen pitää armollisesti joustaa:DD

Vierailija
14/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen oma vika jos ei käytä korvatulppia, piste. Turha valittaa.

Vierailija
15/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sinun kannattaisi joustaa tässä tilanteessa, jotkut on vaan huono unisia ja loppuviimein unenpuute tappaa teidän suhteen ja miehen terveyden.. :/

miten ap:n kuuluisi mielestäsi joustaa??!! miksi ap:n mies on mielestäsi kykenemätön joustamaan, kun ei kerran niitä korvatulppiakaan voi käyttää?

en ymmärrä.

Vierailija
16/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 3-vuorotyössä ja mies 2-vuorotyössä. Esikoinen on koulussa ja toinen päiväkodissa, ei vuoropäiväkoti.

Työaikoja on sovitettu niin, että vuoroviikoin vuorotellen tehdään miehen kanssa aamu tai iltavuoroa. Minä olen työssä myös joskus sunnuntaisin, mies aina sunnuntait vapaalla. Omaan työhöni kuuluu yövuoroja ja työnantajalle olen toivonut, etten tee niitä viikonloppuisin. Viikolla voin tehdä, kun lapset ovat aamun koulussa ja päiväkodissa. Hyvin on toiminut.

Jos tekisin yövuoroa viikonloppuna, olisin tosi väsynyt, koska lapset eivät anna nukkua. He käyvät kysymässä mitä mitäkin vähän väliä. Eivät ymmärrä, että äiti on valvonut yön työssä, vaikka olen yrittänyt selittää.

Vierailija
17/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitää korvatulppia. Lasten kanssa eletään normaalia elämää, mutta huomaavaisesti, eli en imuroi juuri silloin ja TV pidetään tavallista hiljaisemmalla. Käymme aamupäivällä kaupassa tai ulkoilemme.

Jos jompi kumpi tarvitsee muutoin nukkumisaikaa ihan rauhassa, pannaan tulpat korviin ja muut elävät ihan tavalliseen tapaan. Sähkökitaraa ei tarvitse silloin soittaa kovin kovaa.

Vierailija
18/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äiti sanois, että "laita ne korvatulpat aikuinen ihminen korviis" eikä että "no tuo ne lapset tänne että saat kultamussu nukuttua".

Huh.

Itsekästä,itsekästä

Vierailija
19/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin omasta kokemuksesta sanoa että väsymyksen vuoksi loppuunpalaminen on lähellä ja parisuhteen pilaaminen helppoa jos ei saa levättyä kunnolla. Toisaalta en haluaisi kenellekkään muulle sitäkään, että koko ajan pitää lapsia hyssytellä ja varoitella että "isi nukkuu, ollaan hiljaa". Jutelkaa ihmeessä, tee ehdotuksia tilanteen korjaamiseksi ja anna miehen valita sopiva (kun kerran on vähän känkkäränkältä tuntuva mies) vaihtoehto niistä. Pitäkää siitä sitten kiinni.

Ei sitä montaa vuotta kestä.

Vierailija
20/26 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytti kyllä korvatulppia, mutta ei se silti riitä. Järjestin myös niin, että olimme aamupäivisin ulkona ja kerhoissa yms.

Nimittäin jos ei saa nukuttua niin romahdus tulee jossain vaiheessa.

Nyt niin päin, että itse teen pelkkää yötä. Ja en voi edes käyttää korvatulppia, koska painavat ja ahdistavat (hui, olenpa itsekäs paska). Nukun huonosti päivisin ja heräilen koviin ääniin (korvatulpat muuten ei estä kuulemasta tappelunnujakointia ja itkua). Jo kolmannen yövuoron jälkeen jos en saa nukuttua, alkaa rytmihäiriöt.

Onneksi mies ymmärtää sen ja yrittää myös järjestää minulle hiljaista nukkuma-aikaa.

Tämän asian ymmärtää vain se, joka on vuosia tehnyt pelkkää yövuoroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme