Pärjääkö enää ilman pankkikorttia?
Korttini on jäämässä vanhaksi ja voimassa enää vain tämän marraskuun. Pankista eivät enää lähetä automaattisesti uutta vaan pitäisi mennä sopimaan millaisen uuden haluan. Mutta entäs jos en halua mitään? Ilmeisesti pelkkää automaattikorttia ei enää ole? En halua credit- enkä electronkorttia. Debit olisi sitten ainut vaihtoehto, mutta en tiedä saanko kun ei minulla ole tuloja.
Onko ketään jolla ei ole pankkikorttia lainkaan? Onko elämä hankalaa?
Kommentit (16)
ja hyvin voisin elää ilman sitäkin. Rahaa tosin pitäisi käydä nostamassa sitten aina valmiiksi lompakkoon.
samalla kun käy kaupassa. Siksi mietin tarvitsenko Nordeaa enää mihinkään.
ap
Saahan siitäkin pelkän automaattikortin, poistaa vaan kaikki muut käyttörajat ja sovit pankin kanssa, että pystyt nostamaan sillä ainoastaan käteistä. Tämä kyllä onnistuu.
Debit sun pitäisi kyllä saada, jos ei ole mitään luottohäiriöitä ja olet muutenkin hoitanut raha-asiasi hyvin. Ei tilinylityksiä, rästejä tai muita. Ja tokihan tuosta debitistäkin saadaan pelkkä automaattikortti jos niin haluat.
Itse en ymmärrä, miksi joku haluaa tehdä elämästään tarkoituksella hankalaa ja jättää kortin pois. Ajattelitko jonotella pankissa kilpaa mummojen seassa?
että sinulla on s-tili. Eli ajattelitko nostaa rahaa kassalta vai käyttää sitä automaattikortin tapaan? Jälkimmäinen on varmasti kyllä viisaampi ratkaisu.
Korkeintaan Prisman kassalla. Nordeassa kortti maksaa ja vähistä rahoistani olen tarkka. Miksi maksaa ns. tyhjästä jos en käytä korttia. Automaattikortti olisi minulle kaikkein kätevin. Saako siitä debit- kortista tosiaa jotenkin muokattua sellaisen?
ap
on siis s-pankin kortti, koska ne ovat ilmaisia. Debit-korttikaan ei maksa mitään ja sillä voi maksaa ympäri maailmaa. Ihan samanlainen debit-kortti, jota ne Nordeasta sulle tarjoavat maksullisena.
debit-kortista tosiaan sellaisen, että sillä voi nostaa vain automaatista rahaa. Mutta samanhintainenhan se kuitenkin on, joten jos ajattelit säästää, niin sitten kannattaa unohtaa koko asia.
Ei mulla oo yleensä paljoo rahaakaan lompakossa, ehkä 50e. Sillä saa ihan hyvin ruokaostokset.
Miehellä on kortti, joten jos ollaan yhessä kaupassa niin hän tietysti maksaa.
Ihan hyvin pärjää ilman korttia, eikä oo ees hankalaa.
yksi käteisellä pärjäävä, tyyliin automaatilta rahaa ja menoksi. Nyt olen miettinyt muitakin vaihtoehtoja.
Mitä eroa on Visa Electronilla ja Visa Debitillä?
Milloin luottokorttia tarvitsisi? Netissä en ole mitään ostellut (käykö sinne tuo Debitkin?), autoa en vuokraa. No matkoilla voisin käydä, mutta käyhän siellä tuo Debit, käsittääkseni. Onko luottokorteissa minkälaisia kk-maksuja?
T: Tietämätön (toistaiseksi)
Otin visa electronin, kun pankkikortti jäi käytöstä. Kuukausimaksu on halvempi kuin visa debitissä tai tavallisessa visassa. Voi käyttää pelkkiin automaattinostoihin tai myös maksamiseen. Maksut veloitetaan tililtä heti. En ole huomannut käytännössä eroa. Maksan aina kortilla ja kerran on käynyt niin, ettei kortti toiminut. Electronien toimintavarmuus kun taitaa olla heikompi kuin pankkikortilla.
Niin ja junassa ei voi ostaa lippua electronilla. Luottotietojen ei tietääkseni tarvitse olla kunnossa.
johonkin luottokorttiin (Visa tai Mastercard) on ilmainen. Pelkkä pankkikortti olisi maksanut aika paljon vuodessa.
Mulla on sulle idea. Tee niin, että et mene pankkiin nyt marraskuussa, vaan katsot joulukuun ajan, miten asiasi hoituvat ilman korttia.
Tiedän yhden ihmisen, joka pärjää ilman korttia. Hän ei tee nettiostoksia, vaan ostaa kaiken kaupasta. Ei myöskään matkustele. Ja aina kuun vaihtuessa hakee pankista 500 euroa käteistä ja kuun puolivälissä toiset 500.
Minä en ainakaan pystyisi elämään noin...
olen 30-v ja mulla ei ole mitään pankkikorttia ollut 5vuoteen, meni vanhaksi ja uusi jäi hakematta.... ukon kortilla nostan rahaa jos tarvis.meillä kuitenkin yhteinen tili...
johonkin luottokorttiin (Visa tai Mastercard) on ilmainen. Pelkkä pankkikortti olisi maksanut aika paljon vuodessa.
Mulla on sulle idea. Tee niin, että et mene pankkiin nyt marraskuussa, vaan katsot joulukuun ajan, miten asiasi hoituvat ilman korttia.
Tiedän yhden ihmisen, joka pärjää ilman korttia. Hän ei tee nettiostoksia, vaan ostaa kaiken kaupasta. Ei myöskään matkustele. Ja aina kuun vaihtuessa hakee pankista 500 euroa käteistä ja kuun puolivälissä toiset 500.
Me ihmiset onneks ollaan erilaisia:)
Mies maksaa ruokaostokset, minä laskut. Lisäksi mies nostaa minulle aina tarvittaessa rahaa. Miehellänikään ei ole pankkikorttia vaan ihan visa electron ja hyvin pärjätään. Toki jos olisi visakortti niin olisi helpompi tilata ulkomaisista nettikaupoista.
Nettiostokset pitäisi tehdä paikoissa, joista saa laskun. Voisin pitää kotona puolen kuun käyttövaroja, vaikken nyt käytä käteistä koskaan. Suurin ongelma on se, että pitäisi mennä mummojen kanssa jonottamaan sinne pankkiin! Ruokatunnilla tai töiden jälkeen, voi kauheaa. Maksaisin vaikka parikymppiä, että sen hirveyden välttäisi. :)
ilman pankkikorttia, mutta luulisin että se on suht hankalaa. Totta kai saat debit-kortin, se on ihan tavallinen pankkikortti, siinä ei ole luottoa.