Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko 2 lasta todella näin raskasta?!

Vierailija
10.11.2010 |

Voi jumankekka, en olisi ikinä uskonut, että kaksi lasta on näin työlästä. Ei hetken hetkeä päivässä mihinkään; ei siis HETKEÄKÄÄN. vauva on nyt 4kk ja esikoinen 2v. Täähän on ihan kamalaa.Helpottaako tää koskaan; ihan hirveää imettää yöllä pari kolme kertaa ja sitten pitäisi aamulla olla virkeänä 2 vuotiaan kanssa ja koko päivä kanniskella kitisevää vauvaa kainalossa. Voi helvetti ja taas toi vauva tuolla itkee; MIKSEI SE JO NUKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla ikäeroa 1v10 kk. Nyt 2v4kk ja 6 kk. Esikoisella uhmaikä, nuorin koliikkivauva. Vitsit et oli rattosaa alkuaika! Muistan KAIKEN tuon mitä kerrot viestissäsi. Odota pari kk, sit helpottaa, ihan varmana!! Itse nautin elämästä nyt ihan täpöllä. Vauva herää vielä 1-2 kertaa yössä, nukkuvat päikkärit samaan aikaan jne. Esikoinenkaan ei ole enää mustis. Vauva katselee lattialla siskon touhuja ja ottaa kovasti kontaktia.

Tsemppiä!!! Rankkaa toi on, mutta ihan kohta helpottaa!!

Vierailija
2/56 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyä kannattaa käyttää, niin jaksaa paremmin. Sääliksi käy ipanoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla ikäeroa 1,5v sekä 3,10v. Tavallista lapsiperhe-elämää. Asennekysymys.

Vierailija
4/56 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen muinoin vaan ei ollut av-palstaa, missä valittaa ;)

Vierailija
5/56 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on raskasta.myöhemmin helpottaa.Huolehdi jollakin järjestelyllä et saat jossakin vaiheessa nukkua.Se on kaiken a ja o.Voimia

T.Eräs, jonka lapset on kahden vuoden ikäerolla mut nyt 6- ja 4-v.

Vierailija
6/56 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyä kannattaa käyttää, niin jaksaa paremmin. Sääliksi käy ipanoita.

Kyl teit idiootti-kommentoijia sit löytyy tältä palstalta!!!

Vierailija
7/56 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ikä jo painaa ja lapsettomuudesta kärsittiin vuosia. sisarus on tosi tärkeä. ja onko lapset parkoja jos äiti kokee tämän elämän vaiheen rankkana? haista paska.

Vierailija
8/56 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se rankkaa.

Mutta nyt helpompaa, vaikka viides tulossa, ja vanhinkin on vasta 7-vuotias.

Se helpottaa kun kasvavat ja toisista alkaa olla seuraa.

Vierailija
9/56 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta: millaista uskoit ensi kuukausien olevan, kun lapsillasi on ikäeroa vain 1 vuosi ja 8 kuukautta?

Uskoitko, että se kaksivuotias auttaa sinua vaipanvaihdossa, kun on itsekin vielä vaipoissaan?

Vai siis mikä oli niin yllättävää?

Vierailija
10/56 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tuollaisena jatku, vaan kohta ne leikkivät yhdessä ja isompi alkaa olla yllättävänkin omatoiminen. Minusta jokaisen lapsen syntyessä on ensin ollut tuollainen rankempi sopeutumisjakso, ja sitten koko perhe tottuu uuteen tilanteeseen ja kaikki alkaa sujua. (Lapsia nyt 4.)

Yritä järjestää vaikka kiven alta itsellesi aikaa nukkua. Pyydä rohkeasti apua, yritä saada lapset päiväunille samaan aikaan ja nuku itsekin jne.

Kyllä se siitä, juuri nyt on se vaikein aika!

Vierailija
11/56 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tosin nyt on kyllä jo helpompia päiviä, kun kuopuskin nukkuu jo suurimmaksi osaksi. On tietysti vielä öitä kun molemmat kömpivät väliimme ja valvottavat mua sitten potkimisellaan ym.

Meidän muksut on nyt 8 v. ja 2,5 v. Isoja jo, sun lapsiin verrattuna, ja isolla ikäerolla, mutta niin vaan mulla menee edelleen hermot. Lähinnä nykyään siihen että esikoinen valittaa tekemisen puutetta (mukamas!) ja on toivottoman hidas, häntä saa olla jatkuvasti hoputtamassa ja vieressä kyttäämässä että esim. aamulla pukee, syö, ja lähtee ajoissa kouluun. Vetkuttelee ihan uskomattoman paljon, ja aina.

Ja toka taas on järkyttävä sotkija, ja tekee edelleen tuhojaan (tänään pudotti esimerkiksi ison kukan, ruukku hajosi ja mullat pitkin olkkaria!) ei tainnut tehdä sitä tahallaan, mutta sotkua silti.. huoh, kaiken muun "normaalisotkun" lisäksi. Ja jotain uhmaikää hänellä on, on joitakin päiviä kun hän on aivan täysi riiviö aamusta iltaan saakka!

No, ehkä tää tästä.. välillä kyllä mietin malttamattomana, kuinka ihanaa, rauhallista ja siistiä elämä mahtaakaan olla kun lapset joskus muuttavat omilleen ja me saamme jälleen miehen kanssa asua vain kahdestaan :D

Tsemppiä sulle!

Vierailija
12/56 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi musta olis ihanaa herätä vain imettämään 2-3 kertaa yössä. Mutta sen lisäksi 4-vuotiaat kaksoset herättää mut 2-6 kertaa yössä. Usein on pärjättävä koko päivä 4h yöunilla. Jotenkin sitä vaan jaksaa, kun on pakko tai sitten itkee ja jaksaa. Mitään ylimääräistä en kyllä silloin tee. En ulkoile, käy kaupassa, siivoa tms. Eipä mullakaan paljon rauhan hetkeä löydy. Sulla sentään ei tämän päälle vielä isommat muksut ole verisesti tappelemassa, kiljumassa tai rikkomassa paikkoja 5 minuutin välein.

Jos käy ylivoimaiseksi, niin laita 2v päiväkotiin minimipäiville tai osa-ajalle.

T: Äiti ja lapset 7v, 2x4v ja 2kk

Vierailija
13/56 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun isompi on liki kolme niin osaa jo itekin leikkiä.

Välillä kunnolla nukkumista ja lapset isän vastuulle, isäkin saa paremmin tutustuttua lapsiinsa.

Vierailija
14/56 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sulle ap!

Kyllä se vielä helpottaa.

Voimahali!

t. eräs äiti

Vierailija
15/56 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehiänne laita hoitovapaalle? Saako kirkkaamman kruunun kun itse kotona?

Vierailija
16/56 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko sitä mieltä, että EI ole raskasta hoitaa itkevää vauvaa ja vilkasta taaperoa huonosti nukutun yön jälkeen, jos "asenne" on oikeanlainen? Miten siinä pitää sitten asennoitua. En ole ap, ja meillä lapset ovat vähän isommalla ikäerolla, mutta muistan kyllä vauvavuoden todella väsyttävänä. Vauva herätteli 1-2 tunnin välein joka ikinen yö, ja aamulla klo 6 oli isompi sängyn vieressä odottamassa aamupalaa. Normaalia lapsiperheen arkea varmasti, mutta olihan se nyt raskasta, hyvänen aika.

Tsemppiä ap:lle! Ota käyttöön sitteri, tutti, isovanhemmat ja dvd:t, jotta jaksat. Ja mies hommiin yöllä, että saat välillä nukuttua. Kyllä se siitä helpottaa, ja sitten on kiva, kun ne sisarukset leikkivät yhdessä.

Lapsilla ikäeroa 1,5v sekä 3,10v. Tavallista lapsiperhe-elämää. Asennekysymys.

Vierailija
17/56 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkevän vauvan mä vielä ymmärrän mutta miten se 2v sut työllistää? Ja huutaako se vauva kokoajan? Kerro vähän esimerkkiä miten päiväsi kuluu. Mulla lapset reilun 2v ikäerolla eikä meillä tollasta ollut...

Vierailija
18/56 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpottaa.. Muistan tuon vaiheen itsekin. Ajattelin silloin samoin kuin sinä ap, että ei voi olla totta, tätäkö tämä nyt aina on. Ensimmäinen vuosi kahden lapsen kanssa oli aika raskas, varsinkin kun pienempi itkeskeli koko ajan.

Nyt kun lapset ovat 3v. ja 4v., niin on paljon helpompaa ja lapset ovat mitä mainiointa seuraa toisilleen ja myös minulle.

Tsemppiä ap!

Vierailija
19/56 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme tytärtä, ensimmäisen kahden ikäero on 1v3kk ja nyt kun menneitä muistelen niin se oli helppoa aikaa vaikka olikin kaksi pientä vaippapeppua hoidettavana.

Nyt kun on kaksi vanhempaa + tämä uusin pieni niin nyt se on himpun verran haastavampaa, mutta ei vaikeaa.

Siskoni on ihan loppu, hänellä on yksi 9kk vanha lapsi ja hänen mielestä elämä on rankkaa ja vaikeaa. Mielestäni siskon muksu on "helppo" vauva sen perusteella mitä hän on meillä yötä ollut hoidossa.

Sanoinko muuten jo että odotan neljättä?

Odotan innolla ja ilolla.

Se on vaan oikeasti kiinni astenteesta.

Nim. kaksi pientä koliikki vauvaa takana päin

Vierailija
20/56 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äidillä on oikeus sanoa, että vituttaa ja ankarasti!

Mulla on kaveri, joka teki työelämän takia melko myöhään kaksi tenavaa. Eka tytär oli tosi riiviö, huuti, potki ja mekasti aina. Iskä oli poliisi ja aina töissä ja kuntosalilla. Esikoinen teki tihutöitä, kun äiti imetti kuopusta.

Molemmat nukkuivat keskessä parivuotessa, koska kumpikaan ei nukkunut ikinä. Parisuhde näivettyi ja ero tuli. Mutta en syyllistä. Jokainen jaksaa omien henkilökohtaisten valmiuksiensa rajoissa. Toinen jaksaa ne 12 lasta, toinen selviää hädintuskin yhdestäkään.

Mulla oli 3 vuotta ja 3 kk väli noilla kahdella. Ei enää vaippaikäistä esikoista. Esikoinen nukkui hyvin ja ei saanut mustasukkaisuusraivareita imetyksen takia. Ja kuopus oli vahinko ja sattui keskelle opiskeluaikaa! Esikoispoika auttoi monessa asiassa, vaikka olikin pieni. Leikitti helistimellä vauvaa, kun juoksin koiraa käyttämässä pissalla.

Jotenkin vain selvittiin ja tässä ollaan edelleen. Lisää en jaksaisi enää tehdä ja jouduin abortinkin teettämään myöhemmin.

Mulle ei tulisi mieleenkään tuomita ketään mistään ikäeroista. Meidän naisten tulisi pitää yhtä ja auttaa toisiamme. Mutta aina ollaan nokkimassa ja haukkumassa siskoa. En voi käsittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä