Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut sinkut pitävät sormusta vasemmassa nimettömässä?

Vierailija
10.11.2010 |

Voiko missään määrin yrittää päätellä ihmisten siviilisäätyä sormuksista? Olen monesti huomannut, että ihmiset (yl. lähinnä naiset) pitävät sormusta vasemmassa nimettömässä, vaikka tietäisin ettei henkilö ole kihloissa eikä naimisissa.

Mikään laki ei tätä tietenkään kiellä, mutta onhan se sosiaalisissa tilanteissa harhaanjohtavaa. Puuttuuko minulta yleissivistyksestä joku pala - onko sinkun sormus esim. joku kannanotto jonkun asian puolesta? (Kuten sen puolesta, että koruja saa pitää missä haluaa riippumatta siviilisäädystä?)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun avoliitossa, kihloissa ei olla. Pidän kyllä usein rakasta sormustani vasemmassa nimettömässä, lähinnä siksi että siihen se parhaiten mahtuu (pikkusormesta tippuisi ja keskisormessa kuristaisi). Touhotan paljon oikealla kädelläni, siksi en voi pitää sormuksia tai rannekoruja oikeassa. Sormukseni on myös näyttää jo sadan metrin päähän niin feikiltä, ettei tyhminkään usko minun sitä kosion jälkeen saaneen.

En ajattele sormustani viestinä siviilisäädystäni, sillä oma äitini ei koskaan avioliiton aikana käyttänyt sormustaan. Mieheni on puhunut, että kihlojen/naimatouhujen aikaan voin pistää parisuhdesormukseni haluamaani sormiini. Ei se korusta tai sen paikasta ole kiinni.

Vierailija
22/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saalistaja ja varattu kiinnostaa aina. Jos haluaa iskuyrityksiä, kannattaa siis laittaa sormus vasempaan nimettömään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mua huvittaa.

Ei sen kummempaa, ei siitä mitään voi päätelläkään onko sormus vai ei.

Osa miehistäkin piilottaa sormuksen lähtiessään baariin, olen nähnyt.

Vierailija
24/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai silloin kun muistan sitä käyttää.

Vierailija
25/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni ortodoksi pitää kihla- ja vihkisormusta OIKEASSA kädessä, heille vasen nimetön on vain sormi sormien joukossa, eikä se mistä kytätään siviilisääty...

Vierailija
26/33 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikään sormistani ei ole minkään avioliittoinstituution kolonisoima, ajattelivat muut mitä hyvänsä. Pidän sormuksia niissä sormissa joissa haluan. Esim. rippilahjaksi saamani sormus sopii nykyään vain nimettömään, joten käytän sitä siinä, joko vasemmassa tai oikeassa, jos ylipäätään käytän.

Vierailija
27/33 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt pari viikkoa huomannut erään neitokaisen olevan selvästi kiinnostunut minusta. Tänään sitten spottasin että mimmillä on sormus, itseasiassa kaksi, vasemman käden nimettömässä joten häivyin saman tien paikalta. Ajattelin vain että mitä hittoa. En varmuudella tiedä kyseisen neitokaisen siviilisäätyä, mutta jos muka on sinkku ja kiinnostunut niin tuolla kyllä karkoittaa kaikki paitsi yhtä yötä hakevat pelurit.

Vierailija
28/33 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoo sormi mihi voin sormuksia laittaa on vasen nimetön. Kyllä mä ne sormukset saan muihinki sormiin laitettua, mutta sit se pois otto on yhtä helvettiä. Voi kyllä olla et ne sormukset mitä mulla on on vaa liia pieniä..

Vierailija
29/33 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musliminaisistakin useimmat pitävät vihkisormusta oikeassa kädessä, joten vasen nimetön on heille yhdentekevä, siinä voi pitää naimatonkin sormusta.

Tosin vihkisormusten käyttö ei ole muslimien alkuperäistapa, vaan länsimainen trendi, eli kaikki islamilaiset eivät käytä vihkisormusta. Heille nimettömällä ei siten ole sitäkään vähää symboliarvoa.

Vierailija
30/33 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin teininä kahta "kultaista" feikkisormusta juuri noin, ja sen takia että sain olla rauhassa. Äiti ja sukulaiset olivat raivoissaan :D

Matkoilla on ihan hyvä kaikkien naisten käyttää, ostaa vaikka jostain halpis-timanttisormuksen ja pitää sitä. Helpottaa kummasti elämää esim. eteläisessä Euroopassa.

Vierailija
31/33 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinkkumiehen kannata päinvastoin laittaa sormus sormeen kun menee ravintolaan. Eikö naiset tykkääkin varatuista miehistä?

Vierailija
32/33 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musliminaisistakin useimmat pitävät vihkisormusta oikeassa kädessä, joten vasen nimetön on heille yhdentekevä, siinä voi pitää naimatonkin sormusta.

Tosin vihkisormusten käyttö ei ole muslimien alkuperäistapa, vaan länsimainen trendi, eli kaikki islamilaiset eivät käytä vihkisormusta. Heille nimettömällä ei siten ole sitäkään vähää symboliarvoa.

Vasen käsihän on muslime'lle saastainen - tämän takia eivät syö haarukalla ja veitselläkään, mistä on tullut riitaa esimerikiksi joissakin kouluissa, kun opettaja on kehottanut näitä henkilöitä syömään länsimaisen tapakulttuurin hyvien tapojen mukaan.

Myös korut miehillä ovat ainakin joillain tuon uskonnon suuntauksilla kokonaan kiellettyjäkin.

Vierailija
33/33 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisaa, että tästä nyt nostettiin ketju, kun juuri muistelin yhtä vanhaa ketjua, jossa minut tuomittiin tapoja tuntemattomaksi moukaksi, kun olin sitä mieltä, että vasemmassa nimettömässä voi käyttää muutakin kuin kihla-tai vihkisormusta. Mulla on muovinen sormus, jossa on noin tuuman levyinen pantterikuosinen rusetti, mutta kuulemma sitä luullaan kihlasormukseksi, jos se on vasemmassa nimettömässä. Tämä on ilman muuta selvää ja minä olen sivistymätön (ja muutama muu haukkumasana päälle). No, jos joku luulee, niin luulkoon mun puolesta 🤣 ne sivistyneet sitten, että olen kihlautunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän