Perustele miksi lapsesi ei saa syödä kuin kotona?
Karjalaisen verenperinnön omistava intohimoinen leipoja ja ihmisten hyysääjä ihmettelee ihan loputtomasti tätä asiaa ja vaatii rautalankaa, että ymmärtäisi.
Sosiaalista hyvinvointia luovat yhteiset ruokahetket, ruokaperinteiden siirtäminen, juhlatilaisuudet ja vieraanvaraisuus.
Miksi lapsesi ei sitten saa syödä meillä?
Kommentit (97)
ja meillä on kiva piha, jossa voi keinua vaikka sen aikaa kun perhe syö. Tai vaikka lukea lapsen huoneessa jotain. Kaikki syö kotonaan, luonnollisesti.
Lisäksi mä tykkään myös siitä että ruoka-aikana ollaan kaikki koossa. Syödään maha täyteen ja käydään kuulumisia läpi, sovitaan asioista.
on ihan eri asioita.
En mä ainakaan halua, että mun tokaluokkalainen haahuilee pitkin stadia tulossa syömään tai menossa kaverille. Jos menee kaverille, syökööt siellä ja minä haen sen sitten kotiin. Jos kaveri tulee meille, syökööt kaveri meillä ja vien sen sitten tai vanhemmat hakee.
Toivon todella, että tämä sopisi kaikille, eikä juoksutettaisi lapsia ympäri kaupunkia.
on ihan eri asioita.
En mä ainakaan halua, että mun tokaluokkalainen haahuilee pitkin stadia tulossa syömään tai menossa kaverille. Jos menee kaverille, syökööt siellä ja minä haen sen sitten kotiin. Jos kaveri tulee meille, syökööt kaveri meillä ja vien sen sitten tai vanhemmat hakee.
Toivon todella, että tämä sopisi kaikille, eikä juoksutettaisi lapsia ympäri kaupunkia.
Ja harvoin siitä poikkeusta tehdään. Mun tokaluokkalaiset ei oo ikinä pitkin stadia haahuilleet. Ei oo ollut lupaa tossa iässä. Ihan on omat lähikorttelit riittäneet siihen haahuiluun.
kaikki eivät asu maalla. Helsingin keskustassakin voi asua!
siksi, että yhteiset ruokahetket ovat tärkeitä. Haluamme siksi syödä yhdessä, perheenä.
Jos lapsemme on teillä yökylässä, muutoin pidempään tai olemme jostain muusta syystä sopineet, että hän syö teillä, se on luonnollisestikin ok (en pakkaa hänelle omia eväitä kotoa mukaan;)).
365 päivää vuodessa?
Lapset menevät kaverille, tulevat kotiin syömään ja saavat lähteä taas kaverille?!
Miten muuten te toimitte matkoilla; viettekö omat ruuat kaikkialle mukananne?
Olen matkustanut kaikilla viidellä mantereella ja sairastanut Kiinassa yhden vatsataudin hotelliruuasta. Tottakai syön paikallista ruokaa. Ei ulkomaille lähetä hernekeittoa syömään vaan tutustumaan paikalliseen ruokakulttuuriin.
Entä ravintoloissa; uskallatteko syödä mitään?
Hoh hoi jaa. Tietysti.
Minulla ei ole pakko-oireita, enkä kuvittele minkään olevan saastunutta ;-)
365 päivää vuodessa?
Lapset menevät kaverille, tulevat kotiin syömään ja saavat lähteä taas kaverille?!
Ei aina mutta usein! Eikä tää ole meille mikään ongelma, joten ei siitä tartte ottaa kenenkään muunkaan ongelmaa. Välipalat on asia erikseen. Meillä on nyt naapurin poika tuolla keittiössä jugurttia syömässä, mutta ruoka-aikaan se menee kotiin. Sama se olis jos meidän poika oli siellä.
kaikki eivät asu maalla. Helsingin keskustassakin voi asua!
Me asutaan helsingissä, mutta asutaanko me maalla? ei asuta! Herraisä että täällä on yksinkertaista porukkaa!
Toivon että minulta kysyttäisiin jos tarjotaan ruokaa. Koska kaikilla lapsillani on ruokarajoitteita. Yksi voi esim syödä soijaa mutta vain reilun desin päivässä. Lapset ei välttämättä muista itse ovatko jo syöneet sitä vai voivatko vielä syödä soijaa tälle päivälle. Tietysti parhaiden kavereiden kotona tiedetään tärkeimmät sopimattomat ja he osaavat tarvittaessa antaa ruokaa niin ettei isoja vahinkoja tapahdu ja heille olen neuvonut lapsen mukana olevien lääkkeiden annon hätätapauksissa...
Teetkö aina kaikki ruuat ja leipomukset gluteenittomina ihan vain siltä varalta, että naapurin keliaakikkolapsi saattaisi olla teillä leikkimässä ja haluaisi jäädä syömään? Tuskinpa, ja siinä syy miksi meidän lapsi ei saa jäädä teille syömään. Toivon myös, ettet tuputa hänelle mitään välipalojakaan, samasta syystä. Lapsi saa syödä kaverin luona vain jos asiasta on etukäteen sovittu ja olen varmistanut kaverin vanhemmilta että tarjottava ruoka on OK.
teen maidotonta. Jos teidän keliaakikko ravaisi meillä, tottakai tekisin! Olen oikeasti innokas ja kätevä kokki.
ap
teen maidotonta. Jos teidän keliaakikko ravaisi meillä, tottakai tekisin! Olen oikeasti innokas ja kätevä kokki.
ap
Ymmärrätähän että ihmisiä on erilaisia? Jos olet niin ihmisystävällinen kuin aloituksessasi väität olevasi niin sitten kunnioitat muita ihmisiä ja heidän ehkä sinusta poikkeavia tapojaan. Eli kysyt luvan onko ok, että lapsi syö luonasi.
Meillä on perhe ruoka-aikaan kotona, sen jälkeen ehtii vielä ulos. Ja jos sovitaan niin saa syödä muualla, mutta en halua tehdä ruokaa turhaan...
keksejä, mun pitää soittaa pojan äidille, että saako se syödä yhden?! Jep!
vieraiden lasten on pakko syödä heillä? Ei ole mun mielestä normaalia. Normaalia on, että perheet syö keskenään yhdessä, joskus toki jossain kylässä, jos on sovittu. Ei ole normaalia, että joku naapurintäti tyrkyttää ruokaa joka päivä. Mulla ainakin herätyskellot kyllä alkaisi soimaan... Mikä motiivi???!!
tapana, että lapset menee suoraan koulusta kylään, hengailee tunnin pari ja haetaan? tokaluokkalaiset?!
Miksi se on sille niin tärkeää, että muidenkin lapset syövät heillä. Kuulostaa pikkusen omituiselle.
Itse tykkään laittaa ruokaa, leipoa ja hyysätä omaa perhettä, vieraita, sukulaisia, lasten kavereita yms. Meille ovat aina lasten kaverit tervetulleita ruokapöytään.
MUTTA haluan varmistaa aina että lasten ystävien vanhemmat hyväksyvät sen että lapsi syö meillä. Perheellä voi olla omia suunnitelmia, herkkuruokapäivä, tulossa vieraita yms. Lapsella voi olla myös allergioita ja muuta sellaista mikä vaikeuttaa kylässä syömistä, eikä lapset sellaisia aina muista kertoa.
Annan myös mielellään omien lasten syödä ystäviensä luona. MUTTA toivon että lapseni/heidän ystäviensä vanhemmat kertovat minulla asiasta etukäteen (soittavat ennen kun alkavat syömään yms.). Silloin tiedän etten odota lasta kotiin syömään, voin tarvittaessa kertoa lapsen allergioista, mahdollisista esteistä ettei lapsi voi syödä kylässä.
Minusta asian varmistaminen kyläilevän lapsen perheeltä on huomaavaista. Lapset, varsinkaan pienet, eivät aina muista onko jotain menoa, tulossa vieraita, omia allergioitaan... Siksi pidän tärkeänä varmistaa aina että lapsen perheelle sopii että hän syö meidän kanssamme.