Eroaisitko miehestä joka meni kerran kännissä rattiin? Viime vlop
Kommentit (7)
Tuskinpa arvomme ja periaatteemme kävisivät muutenkaan yksiin.
Oma mies kärähti juhannuksena ratista (puhalsi 0.6) ja papereiden mukaan yritti vielä poliisiakin karkuun. Noh, sakot tuli ja kortti meni.
Mä olin (ja olen kyllä vieläkin) todella pettynyt, mutta en eroaisi tuon takia. Eiköhän mies ottanut jo opikseen.
Missä tilanteessa? Oliko lapsia kyydissä? Onko teillä lapsia? Onko muutoin ilmennyt ongelmia alkoholin kanssa?
Jos perheessä lapsia ja miehellä alkoholin käyttö muutoin hallinnassa, mutta KERRAN lähtisi esim suutuspäissään pienessä humalassa autolla pois kotoa niin en jättäisi.
Jos lapsia ja alkoholinkäyttö muutenkin huolettaisi minua hiukan niin vaatisin häntä käymään AA:ssa tai muussa vastaavassa ettei mahdollinen ongelma pääsisi hoitamattomana pahenemaan.
Jos lapsia ja alkoholin käytössä selkeitä ongelmia jättäisin varmasti. Ihan jo etteivät lapset kasvaisi siihen.
Jos ei lapsia niin jättäisin ellei kyse mistään "hätätilanteesta" esim ollut todella huolissaan toisesta ihmisestä ja lähtenyt siksi vaikka oli humalassa. (esim ei saanut puhelimella yhteyttä 20km päässä asuvaan vanhaan äitiin vaikka pitäisi ja halunnut tarkistaa ettei tämä ole esim kaatunut ja loukannut itseään). Mutta muutoin lähtisin välittömästi lapsettomasta suhteesta jos HerraAlkoholi alkaisi edes mietityttämään.
Jos ajaisi humalassa lapset kyydissään, ottaisin eron välittömästi.
t:yhden miehen alkoholiongelmissa itsensä kuluttanut
mutta asiasta kyllä keskusteltaisiin hartaasti, olisi niin kummallista käytöstä.
Miten mies itse suhtautuu humalassa ajamiseensa.
Niin tekohetkellä kuin jälkikäteenkin.
Minä en ala enää äidiksi miehelle. Hänen on ihan itse tajuttava mokansa, hävettävä niitä ja kasvettava niistä. Mies joka ajaa humalassa eikä pidä sitä ongelmana tekohetkellä tai edes jälkikäteen on minulle mahdoton kuvitelma turvallisesta ja luotettavasta kumppanista. Jälkikäteen katumista voisi katsoa toistaako tekoaan. Jos jo tilanteessa tajunnut ettei pitäisi ajaa mutta kokenut ettei ole muuta vaihtoehtoa niin en jättäisi.
Aika ratkaisevaa kokeeko mies itse mokanneensa vai ajatteleeko vain että akka prkele taas kiukkuaa.
t: 6
Siis en ole eronnut. Mieheni on kerran kärähtänyt, uskotteli itselleen että voi ajaa x oluen jälkeen.
Lienee ottanut opikseen, eikä minusta ollut mikään eron syys - vakavan keskustelun paikka kylläkin.
vaatisin kyllä tekemään asialle jotain