***MARRASKUISET maanantaina***
Kommentit (34)
Kukaan muu herännyt tunteeseen, että on jännittänyt supistuksen aikana vatsalihakset aivan kovaksi ja työntää lasta pihalle? Viime yö oli yhtä heräilyä tähän tunteeseen, samoin vähän väliä kipeitä supistuksia. Aamulla heräsin ja nousin ylös ja lantion alue oli täynnä painetta. Ihme tunne!
Keskiviikkona neuvola pitkästä aikaa. Saa nähdä, mitä siellä taas selviää. Jospa täällä jo kohta alkaisi jotain tapahtua.
vipu ja mukelo (37+1)
tässä päätin viel pikaseen kirjotella kun kohta lähdetään tien päälle, kohti pohjois-karjalaa. ja paluu vast torstai-iltana..tai joskus jos synnytys alkaa..tässä kun on jotain limaa tullut sellasia klönttejä, tosi pieniä, sitkeitä ja värittömiä kylläkin.
mies laitto eilen turvakaukalon autoon ja sairaalakassit lähtevät myös mukaan..hieman jännittää mitä tuleman pitää..kun eilen taas supisteli kovin inhottavasti ja Toukka oli kuin kuollut..onneks sit sen jälkeen ku jo olin synnärille soittanut, alko normaali möyry mut hieman pelotti ku lauantai-ilta oli mitä oli ja eilen koko päivänä en huomannu liikkeitä. yöllä kans heräsin mahakipuun ja mietin et näinkö reissu peruuntuu ja lähetään sairaalaan mut onneks sekin sit vihdoin helpotti.
kova väsy on ja eilen oli aika flunssanen olo..johtuko " vähistä" yöunista.tiedä häntä.
mutta hei, kaikille oikein hauskaa vkoa ja tsemppiä kaikille ja kaikkeen :)
-neitoperhonen ja Toukka 34+5
Siinähän tuo vkonloppu taas meni, kävin lukemassa pinkat mut en viitsinyt iltamyöhällä enää kirjoittaa..Laiska ku laiska. Meillä ei tapahtunut kummia vkonlopun aikana, ei ees käyty missään reissussa.
(.) supistelee joskus ja jouluna. Vihloo välillä ku himpula tunkee itseään alspäin. Yksi ilta tuntui kuin hän olisi " telakoitunut" . Taitaa siis olla kiinnittynyt. Väsy meinaa välillä painaa. Mä oon sit VARMASTI se, joka on vielä joulunakin maha pystyssä..Ettehän jätä mua yksin palstailee?? Mä en jotenki osaa asennoitua siihen et vauva syntyy kohta. Tuntuu, et siihen menee iäisyys.
Viime viikol kyselin niistä ulkosynnyttimistä, hassua, ennen en näin huomattavaa turvotusta ole huomannut ja molemmat lapset ovat syntyneet alakautta. Josko nyt ei tars tikata, se ku on niin kamalaa.
Mä taidan olla aika oireeton marrasmamma, ei verenpainet, ei valkuaist tai muutakaan pissas, ei tulppia, ei hirvesti suppareita..No ehkä mäkin vielä joskus jakaannun!:o)
REIPASTA PÄIVÄÄ kaikille!! Meidän talossa pitäis tänään alkaa ikkunaremppa, YÖKS! Mä en tykkää ku vieraat miehet käy kotona. En vielä tiedä koska tulevat meille, sit lähden evakkoon..En haluu olla tääl ku 2 lasta ja pöhkö koira pyörii ja hyörii..Lisäks remppamiesten..
Hormoonihirviö ja himpula rv 34+
Meillä on miehellä kanssa läppävika, siksi ollaan käytetty yksityistä ultraa, haluttiin tietää onko vauvan läpissä jotain häikkää. Ei pitäisi olla. Ja meille gyne kyllä sanoi, että hoitoa vaativat sydänviat näkyy raskausaikana ultrassa...
Hyvä se on mieheltä kuitenkin kysellä, mä laitoin jopa tiedon siihen sairaalalappuun, että isällä läppävika..
Kirjoitin äskeisen viestin alle Hormoonihirviö ja himpula rv 43+ eli huomaattekos etten oikeesti tajua et raskausksilla on joku taka-raja!?!?!?!Huomasin korjata asian ennen ku painoin enteriä..
Hormoonihirviö ja himpula rv 34+
Kirjoitampa minäkin pitkästä aikaa tänne. Olen tässä sairaslomalla äippälomaan asti, joka alkaa torstaina. Ihanaa, sit saa vaan odottaa vauvan tulemista, eikä tarvii murehtia työasioita.
Saatiin jo pinnasänky ja hoitopöytä kasattua ja vaatteitakin laitoin paikoilleen.
Sairaalakassia en ole vielä ehtinyt edes miettimään ja mietinkin, että kuinka kiire tässä oikein vielä tuleekaan. Esikoinen kun on, niin ei oikein osaa tehdä mitään etukäteen. Vauvan kotiutumisvaatteetkin pesemättä ja villapukuun napit ompelematta..voi voi.
MITES MUUT MARRASMASUT ??? JÄNNITTÄÄKÖ JO TULEVA SYNNYTYS ?
Itseäni jännittää kamalasti. Joskus teininä olenkin äidille sanonut, että minä en lapsia halua, un en uskalla synnyttää... ja nyt se on edessä pian. AAAAAAAAPPPPPUUUUUAAAAAAAAAAA.
Nyt huoma, että supistuksia tulee jo ihan kivasti, mutta vielä ne ei oo ollu kipeitä, epämukavia kylläkin. Mistämä tiedän koska täytyy lähteä synnyttämään ??? Vai tietääkö sen kyllä ?!
Hui kamalaa.
No olo on kyllä niin kömpelö ja valas jo, että harmittaa ihan ku nyt olis aikaa, mutta mitään ai jaksa ja saa tehtyä.
Varasin perheen yhteisen talvilomamatkankin jo. Kuusamon tropiikki -kylpylään maaliskuulle. Ihanaa kun on jotain mitä odottaa. Saa nähdä miten vauvan kanssa sit pärjää. Ja meiltäkin on ajomatkaa sinne yli 500km..
Mutta on kyllä mukava lueskella teidän muiden kuulumisia ja vointeja. Että samoja vaivoja tässä on muillakin jo ;)
Hyvää viikon alkua marrasmasut.
-marica28 ja elmeri 34+3 (vasta...)
Heips!
Hormoonihirviö: mulla la 28.11 ja varmasti olen täällä vielä joulukuun puolella, että pidetään pinoa pystyssä yhdessä sitten loppuun asti :)
Mä olen kanssa ollut melko oireeton *koputtaa puupäätä* ainoo mikä vaivaa in iskias ja sekin vaan silloin tällöin. Eilen olin pelaamassa koripalloa ja jalkapalloa.. vähän nyt nivusissa tuntuu, mutta muuten olo mitä loistavin!
Eli tänään kasassa rv 34! eikä vieläkään mitään vauvaa varten valmiina.. no kaikki on onneksi hankittuna ja kohta pitäisi tätä luukkua alkaa siivoomaan siihen kuntoon, että tänne mahtuu kolmaskin asukki tavaroineen :)
No onneks tääkin ahtaus jossain välissä helpottaa kun saadaan se omakoti valmiiksi ja päästään sinne muuttamaan, sitten on sata neliöö enemmän tilaa kuin tässä luukussa..
mutta hyvää viikkoa kaikille!!!
Mukava viikonloppu takana, oli vähän vaihtelua arkeen =) Oltiin miehen kanssa kahdelleen pk-seudulla, lapset (5v ja 3v) olivat mummon ja ukin kanssa kotona. Yövyttiin hotellissa, syötiin hyvin ja käytiin Phil Collinsin konsertissa. En oo koskaan mikään suuri fani ollut, mutta onhan hänellä tosi paljon kauniita kappaleita. Vaavi melskasi koko illan, taisi ihmetellä mistä moinen meteli...Toisaalta matka väsytti, kahden päivän aikana tuli istuttua autossa melkein 1000 km. Hyvin kuitenkin meni eikä supistellutkaan sen ihmeemmin. Välillä tuntuu hassu paineentunne alapäässä, mut en uskokaan että vaavi syntyisi etuajassa.
Viime viikolla oli neuvola, kaikki ok siellä. Sf-mitta huitelee edelleen yläkäyrällä (rv 34 33,5cm) ja hemppakin oli noussut hurjan hyvin, kiitos " mehulitkun" . Vaavi on rt:ssa ja terkka tuumi ettei pää enää liiku, joten tarkoittaneeko sitä, että on jo kiinnittynyt...? Mulla kun on sama pää kesät talvet niin enpä älynny kysyä tarkemmin ;o) Torstaina onneksi äitipolille, siellä selvinnee taas jotain uutta.
Nyt syömään jotain ja nauttimaan miehen vapaapäivästä =) Hyvää vointia kaikille mammoille!
Neilikka ja Tiitiäinen rv 34+4
Harvinaisen hyvin nukuttu yö takana! Valvoin VAIN tunnin vessareissun jälkeen! Normaalisti menee se 2 h vähintään...
Monella näytti olevan viikonloppuna jo lupaavan kuulosia suppareita, kohta meitäkin rupee sitten jakautumaan enemmän!!
Selkää ja mahaa viilteli eilen illalla aikas paljon ja vihlasu kun tuli, niias polvet samalla, sen verran sattu. Vauva punki itteensä vielä alaspäin ja se aiheutti lisää vihlomista. Asettu sitten kun menin nukkumaan. Elättelin jo toiveita suppareista... siis kivuliaista, mutta ei meillä vielä mitään. Onhan tässä vielä 18 päivää laskettuun aikaan...
Nyt on ruvennut olo olemaan kuin paisuneella pullataikinalla, vaikka maha ei mikään kamalan iso olekkaan. Jotenkin rupee kyllästyttään tää kankeus ja hankala olo.
Eilen saatiin viimein pinnis kasattua ja omalle paikalleen. Onneks ei tarvinnut miettiä koko makkarin järjestystä uusiksi, vaan meni suunnitellulle paikalle. Lauantaina käytiin myös turvakaukalo ostamassa ja siinä nyt vauvan kotiinlähtökassi oottelee valmiina. Omaan kassiin pitäs vielä käydä jotain namia ostamassa niin olis sekin sitten valmiina.
Nyt taidankin tästä suunnistaa pihalle vaikka haravoimaan ettei olo muutu vallan kärsimättömäksi. Pitkäks tulee aika pelkästään odotella.
Hertta+vaava rv 37+4
Huih, alkaa olla jo syksyinen keli ulkona! Näkyy olevan oikeen nurtsi kuurassa.
Aamulla näytti että masu on jotenkin tosi alhaalla? että oli helppo hengittää ja kaveri oli siis jotenkin todella syvällä. Nythän tuo on taas noussu kun heräsi. Pitäs mökkiä lämmittää kun tais tosiaan tulla jo pakkaset.
Hei, tänään alkaa virallisesti MAMMALOMA!
Hih, vaikka olenkin kotona ollu koko ajajn tuon esikoisen kanssa. Kerkesin kyllä kyllästyä jo tuohon hoitorahalla kituuttamiseen, onneks kohta taas mania pukkaa. Tuli ihan hyvään saumaan tuo kelan uudistus, että saan nyt samoilla perusteilla päivärahan kuin viimeksikin.Muutenhan sitä ois pudonnu minimipäivärahalle ja eroa on kuitenkin useempi kymppi per päivä!
Hassua kun lukee noita omia kirjotuksia niin huomaa ihan kamalasti kirjotusvirheitä. No kaite selvän saatte?
Onko joku muu menossa keskiviikkona sinne Tikkamäelle kuunteleen sitä synnytysinfoa? Kovasti kiinnostas tuo altaassa lilluminen, toivottavasti sen sitten kun on aika.
Mitenhän PYLLERÖISEN kävi? Jänskättää---
Ja monella muullakin tuntuu olevan noita suppareita ihan kivasti. Limatulppia ja muuta. Ja kohta vauvat kainalossa ja mie vaan täälä kirjottelen että hoh kun on iso masu....ja joulukin koittaa....
No josko se sitten syntyy kun on aika.
Jokohan se vauvalehti tänään kolahtaa laatikkoon? vai vasta huomenna? Näitä elämän kohokohtia kun posti saapuu....jee...
Pilponaatti 34+6
En ehtinyt pinoja lukaista, MITÄ PYLLERÖISELLE OIKEEN KUULUU? Onnea vaan minunkin puolestani, vaikken edes tiedä mistä on kyse!!
Eilen supisti ekan kerran kipeesti sitten vuoden 1995 =)) jolloin esikoisen synnytys lähti käyntiin. Onneksi oli vaan tuo yksi, kolmannesta olisin jo voinut paniikissa lähteä sairaalaan! Sectioarvet kun ei kovia suppareita kestä.
Vauva päätti eilen illalla kääntää kylkeä tuonne oikealle puolelle, sinne missä mulla kiinnikkeet pahimmin kiristää. Seisominen ja kävely siis sinne kyljelle viiltää nyt ja kauhulla ajattelenkin kaupungille lähtöä... Olen äitini ja katraan kanssa lähdössä ostoksille hankintalistalla muksuille lämpimämmät kengät ja jonkunnäkönen hoitolaukku vauvalle. Meillä kuopuksella on vielä käytössä reissukassi, jonka eilen tyhjensin omaa tarvettani, sairaalakassia varten. Lainaan siis itselleni kuopukselta, mutta vauvalle joku nössökkä pitää ostaa.
Ihanaa, muksuilla on syysloma ja aamulla nukuttiin lähes puoleen kahdeksaan! Meille se on harvinaista, jostain syystä kuopus on valvottanut jo kuukauden päivät jokseenkin joka yö, mikä lie vaivata, poskihampaita ainakin on tehnyt jo hetken...
Kyllä tässä oikeesti alkaa käydä aika vähiin, illalla sanoin esikoiselle, että enää 11 iltaa tulen nukkumaan kotona ilman vauvaa... HIRVITTÄÄ jo suorastaan!!
Mutta nyt lähden tästä pukemaan itseä ja lapsia, saadaan shoppailla rauhassa mun kylkikivun mukaan=)
Hauskaa päivää toivottelee
Vaimo75 ja masu 36+2
Huomenia vaan kaikille!
Onpas taas jäänyt kirjoittelu vähemmälle... Mutta luen kyllä teidän muiden kuulumiset melkeen päivittäin! Aina kun mulle tulee joku " vaiva" , tulee kirjoiteltua :-) Niin, aattelin kysellä, onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia kuin mulla viime yönä? Pistettiin eilen miehen kanssa joskus klo 24 nukkumaan ja jonkun verran oli mahakipua... sitten klo 3.20 heräsin niin koviin ylävatsakipuihin, että huusin! Piti 1,5 tuntia makoilla kyljellään eikä voinut vaihtaa edes kyljeltä toisella... ihan outoa... aluksi kipu oli ylävatsassa, sitten alavatsassa ja sitten selkeempiä supistuksia... eli olen hiukka sekaisin, että pitäisikö huolestua vai ei? ja oliko kyseessä supistuksia vai ei? Kivut oli kyllä kovia, etten oo kertaakaan aiemmin tuntenut mitään sellaista... sellaista polttavaa tunnetta kuin esim. ehkä närästäessä, muttei mua kyllä närästänyt ihan yhtään. Vaikea selittää...
Muuten olo ihan ok, tosin maha alkaa olemaan tiellä, vaikkei nyt kovin iso olekaan (n. 103cm) Ajatukset alkaa pyörimään tulevassa vauvassa ja sairaalaan lähdössä...
Mutta jäänpä lukemaan muiden kuulumisia ja katselemaan, onko muilla ollut samanlaisia kipuja... ainakin joillain oli yöaikaan ollut.
T-Saga80 rv 37+4
Viime viikolla supisteli, viikonloppuna ei ja nytkin on harvinaisen hyvä olo, joskin vähän väsyttää, kun tuli nukuttua huonosti. Esikoinen on räkiksessä ja vähän valvottanut sitten reppana. Muutoinkin huolettaa, kun ei oikein syö jne. mutta kaippa se tuo tauti sen tekee. Nyt tosin on mumminsa kanssa ulkoilemassa (päivisin ihan hyvävointinen, eikä ole kuumetta), jotta minä saisin taas laittaa vauvatarvikkeita kasaan.
Jotenkin ahdistaa, kun kuvittelen aina välillä, että nyt tässä alkaa jo jotain olla kasassa, niin sitten löytää jotain klähmäisiä vaunukankaita yms. joita ei ole tullut pestyä... Samaten turvaistuimen päällisen aion vielä tuossa pesaista yms. yms.
Mutta eipä tässä nyt varmaan kiire ole, jos menee yli kuten esikoiselta. Mies tosin totesi, että kun noin puhun, niin varmaan kohta olen vauva housuissa, enkä edes tajua koko hommaa ;-) Tuo synnytys on kyllä ruvennut taas mietityttämään. Esikoiselta kesti 5 h 45 min (josta istukan irtominen kesti 50 min) käynnistettynä ja olihan se tipalla yhtä supistusta koko ajan (tai siltä siis tuntui), mutta kuitenkin aika nopea homma. Entä jos nyt tuleekin vaikka mitä ihme komplikaatioita yms. yms.? Ja sitten pelkään, että jos vauva ei ole terve tai hänelle tulee jotain synnytyksessä jne. Mun ei ainakaan pitäisi lukea yhtään mitään synnytyskertomuksia tms. (eilen illalla lueskelin lehtiä).
Maha lienee " löpsähtänyt" , kun ei oikein enää närästä ja jotenkin killuu alempana. Sekin mietityttää, kun ei ole niin iso maha kuin esikoisesta. Tosin hölmöä miettiä tuotakin, sillä yläkäyrää pyyhitään edelleen eli ei tääkään kai pieni vauva ole... (mutta esikoiselta oli sf-mitta 36 tähän aikaan, nyt on n. 34) tai niin ainakin neuvolalääkäri totesi, että kookkaalta tuntuu.
Jahas, huomenna neuvola taasen, nyt vähän laittamaan paikkoja.... Mukavaa viikkoa kaikille ja jännittävää odotusta!
nimba rv 37+0 (joka vielä keikkunee täällä marraskuun lopulla kuitenkin...)
Viikonloppuna reissattiin 400km. Hyvin meni, ainoastaan väsytti autossa ihan hirveästi ja puolinukuksissa matka taittu. Anoppilaankin oli vauvakuume iskenyt, huoneesta löyty yllättäen pinnis valmiiksi laitettuna =D
Sairaalakassi on pakattu. En ottanut vauvan vaatteita, tuokoon mies sitten kun hakee meidät kotiin. En myöskään ottanut miehelle vaatteita, kun ei tiedä saako perhehuonetta vai ei. On turhaan raahattavaa jos mies tuleekin kotiin nukkumaan. Se kun joka tapauksessa käy töissä ja kissoja ruokkimassa täällä kotona, voi samalla reissulla hakea itelleen tavaraa jos perhehuone saadaankin.
Mies asensi eilen kaukalon autoon. Täytyy sanoa, että jalustallinen malli on kyllä meidän juttu! Sen verran noitumista autosta kuulu, kun saikkas turvavöitä oikeista rakosista. Koitin lohduttaa, että kun kerran sen saat köytettyä niin jatkossapa ei tarvi enää taistella =D Alustavasti kaukaloa piti vaan kokeilla autoon, mutta se olikin niin söpön näkönen siinä takapenkillä että siihen se sitten jäi. Muutenkin alkaa olla valmista, aattelin tosin hankkia kantoliinan ja kestovaippoja vielä.
Supistuksista ei tietoakaan. Yöllä heräsin kovaan pistävään alamahan kipuun, kylkeä ei saanu käännettyä kun henki salpaantu ja oli melkonen työ päästä sängystä ylös veskiin. Luulin jo, että nytköhän alkaa mullakin viimein jotain supistuksen tyyppistä esiintyä. Vielä mitä! Pöntölle kun pääsin niin kivun syy pärähteli posliinit kaikuen ilmoille tuoksujen kera. Kaasuvaivaa se vaan olikin. Mies tuumi, että olipa äänekäs supistus...
Kitty rv 35+4
Huh, meni viime viikko vähän " paniikissa" kun oli tosiaan viimeinen työviikko ja sitä hommaahan sit riitti :( Ei oikein ehtinyt/jaksanut täälläkään kuin piipahtaa välillä lukemassa. Viikonloppukin meni hujauksessa, mutta NYT: ... hyvänen aika. Olen kotona. Ei tarvinut mennä aamulla töihin. Aivan kummallista!
Äippäloma alkaisi vasta viikon päästä, mutta onneksi oli noita lomapäiviä, niin nyt se sitten koitti -ja jo oli aikakin! :) Olo kun on enempi ja vähempi tukala, niin ihan kiva jos ehtis olla kotona edes jonkin aikaa sillain, että saa jotain tehtyäkin.
Tosin lauantaista saakka on sitten supistellut ihan kummallisen paljon :( Kivottomia ne pääasiassa ovat olleet, mutta varsin kenkkuja :( Täytyy vissiin koittaa ottaa aika rennosti, etteivät ainakaan pahentuisi.
Turvotuskin on ihan omaa luokkaansa, sormet on kuin mitkäkin nakkimakkarat. Mun pikkusormi taitaa olla sen paksuinen mitä keskisormi on normaalisti, HUH.
Mutta on tää olo muuten ihan jees :) Tosin välillä keljuttaa enempikin, kun ei meinaa kyykystä päästä ylös ja sängyssä tekee joka asennossa kipeää jonnekin. Mutta onneksi nyt sentäs saa olla kotona, että eiköhän se silläkin jo vähän helpota :)
Nyt aion viimein aloittaa vauvanvaatteiden pesun :) :) Sitten täytyisi vielä miettiä loput puuttuvat tavarat ja hankkia ne. Ei pitäis kyllä paljoa enää puuttua. Kai sitä sairaalakassiakin jossain vaiheessa pitää kasailla, eihän sitä koskaan tiedä...
Marica kyseli, joko jännittää. No nyt alkaa pikkuhiljaa hiipiä mieleen sellaisiakin aatoksia... HUI! Laskettuun aikaan on vielä 1,5kk jäljellä (tai vähän alle) ja tosiaan fakta on se, että (jos ei mitään järkyttävää satu), niin kahden kuukauden päästä meillä on jo vauva kotona :D :D
...ja jollainhan se on tuolta ulos saatava... iik... ja mistä sen ihan tosiaan sitten tietää, koska pitää lähteä... täältäkin on aika pitkä matka sairaalaan ja ihan yhtä pitkä matka on miehellä tulla mua täältä töistä hakemaan, jos tilanne alkaa päivällä. Hui...
No, johan tulikin tekstiä. Taidan tästä lähteä tutkailemaan tilannetta, että mitäs sitä seuraavaksi alkaisi puuhailla. Täytyy vissiin ainakin kylällä lähteä käymään, uskaltaiskohan sitä mennä kävellen.
Aurinkoista maanantaita marrasmasuille! =)
-Delian 33+5
...luin kyllä tekstin läpi ennen lähettämistä, mutta ei auttanut.
siis en nyt ihan tarkoittanut, että mies tulisi *minua täältä töistä* hakemaan, vaan siis... no, heh, etteköhän te ymmärtäneet =) Tuli vain hassusti kirjoitettua.
Niin se on aika vierähtänyt. En ole oikein kerennyt kirjoitella tänne, silloin tällöin olen pinkat lukenut.
Lauantaina alkaisi äippäloma. Nyt vkl:n supisteli jo kivuliaasti ja viikkoihin en ole enää voinut lenkillä käydä supisteluiden takia. Ja viikkoja on kasassa vasta 34+0. Nyt vkl:n aikana pakkasin sairaalakassin ja viimeisiä vauvan tavaroita laittelin paikoilleen, sänkyä vaille kaikki on valmista. Esikoiselle (3v.) olen yrittänyt jutustella, että kun vauva syntyy äiti joutuu olemaan sairaalassa vähän aikaa, jolloin hän on mummojen ja isin kanssa kotosalla. Saas nähä miten sit suhtautuu kun lähtö tulee. Mutta tämä omasta navasta. Hyvät jatkot kaikille Marrasmasuille.
Miitu1977 rv 34+0
Tulipa jo " piipahdettua" äitipolilla - oli ns synnytystapa-arvio. Odoteltiin yli tunti, lopulta sitten pikapikaa huiskaistiin painoarvio (n. 3kg) ja tunnusteltiin lantio. Se sattui!!! Kyyneleet puski silmistä ja lääkäri tuumi vaan, että " eihän tämä vielä mitään." Sokeriasioissa huolehdin kuulemma liikaa, paastoverensokerin mittaus kahdesti viikossa riittää. (diabeteshoitajan ohjeet on 5 mittausta päivässä kahtena päivänä viikossa.) Lantiostani kuulema " mahtuu," vauva on rt:ssä ja kohdunsuun tilannetta en muistanut kysyä eikä siitä sanottu mitään... no siis kaikki kai on ok ja normisynnytys alakautta toivottavasti edessä.
Ottaa kyllä kupoliin, että ei edes vointia kysytä ja lääkäristä poistuessa on kaikki asiat ovat edelleen yhtä kysymysmerkkiä... edes neuvolakortissa ei ole mitään muuta merkintää kuin verenpaineet (138/82), pissatulokset (puhdas) ja tuo vauvan painoarvio. Liikkeitä pitää laskea ja verenpainetta mitata, " kiitos ja hei hei."
Tänä iltana ois ensimmäinen perhevalmennus, toivottavasti päivä tästä vielä paranee. Kauhea flunssakin on. Valitusta, valitusta...
olipa taas ihana aloitus aamulle. Soitin työnantajalle kysyäkseni, miten mun ensimmäinen äitiysloman aikainen palkka maksetaan, tuleeko ihaan normaalisti niin kuin palkka aina tullut vai maksavatko jotenkin pidemmältä ajanjaksolta kerralla vai kuinka. Meidän TES:n mukaan työnantaja maksaa palkaan äitiysloman 42:lta ensimmäiseltä päivältä. Mutta mutta, koska olen ollut neljä viikkoa sairaslomalla ennen äitiysloman alkua, aloitetaan tuon 42 päivän laskeminen mun sairasloman alusta, vittu perse, eli 6 viikon sijaan saankin palkkaa vain kahden viikon ajalta ja loput kelan päivärahaa. Kuukauden palkka olisi ollut käteen 1300 euroa, päivärahana se meinaa 830 e käteen. Ja tämänkin kun olisi jotenkin tiennyt niin olisi vaikka kontannut pää kainalossa päiväksi töihin ennen äitiysloman alkua. Miten voi oikeasti olla noin?
romena ja elias 36+1
Pilponaatti, täällä toinenkin äippälomalainen!!! eka päivää tässä siis vietetään, jee jee!!
Hei, mikäs yleinen supistelu viikonloppu oli?! Mulla oli kans lauantaina ihan mehevän tuntuisia suppareita jo parhaimmillaan 10 min välein!!! Illan mittaan ne siitä sit laantui..Ja närästi ihan pirusti kaksi päivää:(
Ens viikolla olis viiminen lääkäri, toivottavasti edes jotain pehmentymistä olis tapahtunu!
Meille kävi ihan mieletön tuuri lauantaina:) Harvoin, todella harvoin lototaan. No nyt mies teki koneloton ja meillä olikin Jokerissa 5 oikein!!!!! Siis aivan mieletöntä!! ei parempata saumaa olis voinu olla sille voitolle, kun verottaja lätkäiisi joululahjan mätkyjen muodossa ja muutakin isoja menoja on tiedossa loppuvuodesta.. Joten voittorahat helpottaa meidän huushollin pyörittämistä enemmän kuin hyvin:)
Mitäs kuuluu Pylleröiselle ja Sankulle? Sankku oli muistaakseni toksemiaepäilyn vuoksi joutunut sairaalaan..? Ja emmakin taisi olla lähellä h-hetkeä..Kyllä tää homma alkaa koko ajan vaan tuntumaan todellisemmalta, kun pikkuhiljaa me kaikki aletaan olla lähellä sitä suurta poksahdusta:)!!!
Oma poksahdus toivottavasti on lähellä, 5 viikkoa laskettuun aikaan, mut pidän sitä toivonkipinää yllä että vauva saapuisi ennen sitä, niinkuin sisarruksensakin. Kaikki on vaippoja vaille valmiina odottamassa.Ja siitä jännityksestä, kyllä mielessä on jatkuvasti. ei kai varsinaisesti pelota, mut pakko myöntää että jännittäähän se.
Eipä sit ihmeempiä..Voikaapa hyvin!
Mammlomalainen äitykkä ja poikanen rv 34+6
PYLLERÖINEN : rutosti onnea käännytykseen ja täällä eletään hengessä mukana jouduitpa sitten synnyttää tai et tällä käynnillä ja tuleppa kertoilemaan kuulumiset tuoreeltaan =).
Täällä ei supistele ei yhtään mitään =(. Ja tuo kirottu kohdunkaulakin oli yli 2 cm viime torstaina, tosin pehemnny ja auki sormelle.... Ihmettä sentään että kolmessa edellisessä olen ollut jo useita viikkoja auki 2-4 cm ja tytöt syntyneet reilusti yliajan ja yhdessä on ollut em. tilanne (epätoivoinen siis) ja tytsi synty 3 päivää ennen la:aa kun vedet meni !
Tein tässä suunnitelmaa että kun la on 9.11 niin tytöthän ovat isällään 11-13.11 ja sit jos exä vois jäädä maanantaihin yöks meille niin anopin vois " tilata" meille maanantaiks 14.11. En kuitenkaan usko että pikkuinen syntys ennen aikojaan =).
No katellaan miten homma etenee. Kuulin muuten eilen illalla mieheltäni yhden KAUHU-uutisen : hää oli vähän ottanu vettä väkevämpää ja tulipa siinä hälle mieleen että onko hää kertoillu että sairastaa synnynnäistä sydänvikaa !!! No eipä oo kertonu ja tällä vauvallahan on se jokin jutska sydämessä =(((. Mitä ihmettä ? Täytyypä tänään illalla perustella tarkemmin että mikä hitto sillä on ja miten sitä tutkittu jne.
Vaavi liikkuu hyvin ja pontevasti potkii. Nyt täytyypi lähtä laittelee tyttöä perhekerhoon ja itteä kanssa.
Aurinkoista syyspäivää
Rapuäiti ja neiti-Töppönen 36+5