Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marrasmasujen loppuviikko 19.-22.7

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sitten pinon koko loppuviikolla, kun kuitenkin viikonloppuna taas hiljenee palsta.

Täällä sataa taas vettä ja on ankeen näköistä. Mä en voi käsittää että heinäkuukin on jo yli puolenvälin ja samoiten koko kesä. Minä oon jotenkin ihan mieltänyt että nyt ois vasta alkukesä. Ehkä johtuu siitäkin ettei vielä hirveästi oo hellekelejä pitänyt. Mitä nyt ihan alkukesästä jonkun verran oli.

Käytiin eilen kavereiden luona kylässä, jotka äskettäin ostivat talon. Kylläpä tuli taas kauhea talokuume. Meille on sentään vauvakin tulossa ja asutaan kuppasessa vuokrakaksiossa. On tämä niin epäreilua :( Siis toki hienoa heille että ovat uuteen kotiin päässeet, en minä sillä. Heidän entinen asuntonsa tod.näk. olikin homekämppä, joten hyvä että pääsivät pois, mutta haluan minäkin!!

Juu mutta nyt aamupalalle ja sitten miettimään että miten sitä tämänkin päivän viettäs.

Sanle ja DJ 23+2

Vierailija
2/24 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

En muista, milloin olisin viimeksi kirjoitellut tänne. Lukenut olen kyllä ahkerasti, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa.

Mulla oli viime viikolla lääkäri ja siinä kävi just niin kuin olinkin arvellut. Eli en mene enää töihin. Kivuliaita suppareita on ollut päivittäin ja raskausajan diabeteskin on puhjennut. Eli töihin ei mitään asiaa. Tuntuu aika surulliselta, kun niin yllättäen jouduin pois jäämään. Pitäis jaksaa joku päivä käydä työhuone tyhjentämässä sijaista varten. Haikeaa.

Päivät on menneet pienen touhuilun parissa. Remonttia tehdään ahkerasti, jotta meillä olisi vauvan tullessa kylppäri ja sauna kunnossa. Nyt on onneksi rantasauna, joten ei ihan pulassa olla. Kaappeja olen järjestellyt ja miehen veljeltä saatiin vauvajuttuja. Eli sitteri, turvakaukalo, kantoreppu, makuualusta ja jotain muuta pientä. Nyt vähän tietää, mitä pitää itse alkaa hankkimaan.

Nyt täytyy lähteä puita pinoamaan kasaan. Eli ensi talven polttopuita laittelemaan. Tää maaseudulla asuminen omakotitalossa on aika touhun täyteistä, mutta ehdottomasti antoisaa.

Carmine + Kuutti 24+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo teidän maalla asuminen kuulostaa ihanalta. Mekin miehen kanssa suunnitellaan talon rakentamista maalle. Vaikka onhan siellä sitä kotihommaa enemmän kuin ehkä taajama-alueella asuessa, mutta kyllä se on sen arvoista kun saa oman rauhan rantasaunoineen ja kaikkineen. ja kun tietää tekevänsä itselleen, niin mielelläänhän sitä tekee.

Vierailija
4/24 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanle; Mie kans unelmoin ees isommasta asunnosta, vaikka tääkin nykyinen 65neliön on jo luksusta entiseen, n.30neliön vuokrayksiöön, missä miehen kans kahelteen asuttiin..onneks kävi ees niin hyvin että tää asunto saatiin ostettua, kun mies sai vakipaikan just ennen tytön syntymää.

Vähän harmittaa kun tuossa alakerrassa vapautui kolmio,melkein 20 neliöö isompi kuin tää, mut milläs sen nyt ostais, kun tässäkin maksut pahasti kesken ja mies sivarissa ja pitäis tääkin saada äkkiä myytyy..joten tässä ollaan sit..

Masukki on taas pitänyt vaihteeks jumppaa, taitaa tällä hetkellä sanoa et meehän äiti syömään ennen ku pääsee nälkä yllättää:)

No nyt pitääki lähtee vessattaa tytsi..

Rv 23+5

Vierailija
5/24 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vietetty kesälomaa niin antoisasti, että on unohtunut palstailu ihan kokonaan. Oltiin juuri 6 päivää kiertämässä suomea. Oli ihan mukavaa vielä matkustaa autossa, kun yöksi pääsi aina sänkyyn nukkumaan. Oltiin mökillä päijänteellä, omenahotellisssa turussa ja enoni luona seinäjoella.

Täällä on monta päivää masussa jumpattu ihan hulluna. Onneksi niin. Eilen kävin kelassa viemässä äippälomapaperit ja lähetin samalla työnantajalle ilmotuksen. 20.9 ois tarkotus alottaa vapaa... Samassa varasin kättäriltä meille paikan haikaranpesästä. Aika kivaa mennä synnytysvalmennukseen ja kaikkiin muihin aktiviteetteihin. Näkee samalla sitten muitakin odottavia. :D

Mulla on ollut taas himotuskausia. Jäätelöä vaan söisin kyllä kokoajan. Paino vaan ei tykkää siitä mitenkään kovin paljoa... Ei kai sen kummempia, nyt voisin lähteä rannalle viettämään lomapäivää ja syömään sitä jädeä.

Miizuli ja toukka 24+1 (hurjan pitkällä jo mennään muuten)

Vierailija
6/24 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti aamulla laittaa pitkikset housujen alle ettei palellu ulkona. Kuvitella että heinäkuu on jo yli puolessa.

Maha on kohdun kohalta, ollut kipeä ja vatsan muotokin on muuttunut. Taitaa perhonen vaiohdella asentoa. Toisaalta esikoinen on kova painimaan, joten maha on jatkuvasti " vaarassa" . Esikoisella käy aika pitkäksi kotona kun ei ole muita kuin äiti saatavilla. Täytynee kohta lähteä asioille.

Olen ollut aika tyytyväinen tähän viikkoon. Kävin pesemässä kaksi mattoa ja tooooosi likaisia olivatkin. Mansikoita pakastin laatikollisen (5kg) mutta olivat aivan törkeän hintaisia. 30 ¿/ laatikko, joten raaskin ostaa vain yhden.

Ollaan suunniteltu helsingin reissua pojan kanssa. Kohteena rautatieaseman (vr.n) kivimiehet ja korkeasaari. Täytynee shoppaillakin vähän. Kengät ja syyshaalari ovat listan kärjessä.

muuten menee ihan kivasti. Perhonen liikkuu välillä aika vähän ja kerkeän huolestua, mutta ilmoittelee sitten illalla itsestään. Mies kärttää koneelle, niin jatkan toiste.

germit ja perhonen 24+4

Vierailija
7/24 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tosiaan mieleen jo et onks ne kesän parhaat säät menny. Eli vaikka ulkona oiski aurinkoista ni nyt on parina päivänä tuullu ja sadettaki on ollu lähiviikkoina enemmän ku koko alkukesästä. No ehkä tässä vielä hellettäki saadaan.

Miehellä on vielä lomaa pari viikkoa ja ainaki ois Lintsi käymättä. Lauantaina lähetään mökille taas pariks päiväks ni pääsee rentoutumaan valmiiden ruokien ääreen, ihanaa! Mun vanhemmat on kyl niin mahtavia ku jaksaa häärätä isompaaki sakkii ja vielä nauttii siitä ku pikkusia palleroita kirmaa mökillä. Nyt ku veljellä ja sen vaimolla on vauva ni on tullu lisää tohinaa ja ens kesänä meijänki vauva on touhuissa mukana ;)

Mä oon kans alkanu miettii mitä ostetaan vauvalle ku se 140¿ tulee. Sitteri ainaki, uudet pinnasängyn suojukset ja sit uudet renkaat vaunuihin. Tietääks kukaan mistä saa ostettuu kokokumirenkaita jotka sopii Oran vaunuihin? En haluis ilmakumirenkaita ku tuplissa meil oli ja niitä sai pumppailla ja sit ku meni rikki ni oli vaikee päästä ostaa uutta ku ei meil ollu autoo sillon.

Tarald ja tiitiäinen joka just jumppaa masussa 22+5

Vierailija
8/24 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku jo saanu äitiyspakkauksen? Ja mietin että kuin kauan siinä tulemisessa kestää? Tää mamma on jo ihan täpinöissä venaamassa sitä, vaikka paperit vasta meni kelaan...

Miizuli

Vierailija
9/24 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Piti ruveta heti kommentoimaan pariin juttuun eli:

Tarald, millaiset Oran vaunut teillä on? onko olleet hyvät? Itse mietin, millaiset vaunut olis hyvät...

-Miizuli- mulle tuli viikon kuluttua äitiysavustuksen hakemisesta päätös ja ilmoitus, että pakkaus tulee postin kautta parin viikon sisällä. Eli pari viikkoa pitäis jaksaa vielä kärvistellä ja odottaa.

Onko muuten kellään kokemuksia rintapumpuista? Mikä ois hyvä ja kannattaako sellaista hankkia?

Nyt jatketaan aamupalan syöntiä. Päivällä ois neuvola. Vähän jännittää. Mun painoa seurataan nyt tiiviimmin, koska ei ole vielä lähtenyt nousuun. Nyt oon ainakin viikon ajan mässyttänyt siihen tahtiin, että ihme, jos ei ala painossa näkyä;-)

Carmine+ Kuutti 24+3

Vierailija
10/24 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miizuli tuossa kyseli pakkauksen toimitusaikaa. Itse tosiaan sain pakkauksen kaksi viikkoa sitten, ja toimitus kesti alle kaksi viikkoa siitä kun vein paperit Kelaan, eli aika nopeasti se tuli. Päätös Kelalta tuli postitse perjantaina niin maanantaina pakkaus oli jo postissa... Toivottavasti saat pakkauksen pian kotiin;)

Tänne ei muuten mitään ihmeempiä, muutakuin että alaselkä on niin pirun kipee! Ei saa oltua selällään, kyljellään vain. Aamulla kun heräsin, niin selkä oli niin jumissa kun olin tietenkin koko yön nukkunut selällään. Pikkusuppareita tulee päivittäin, olen rehkinyt töissä ehkä enemmän kuin sais. Vauva liikuskelee päivittäin, aika jänskä tunne. Vielä olis kuusi viikkoa töitä ja sitten alkaa " loma" . En millään enää jaksaisi odottaa. Syyskuunn aikana olen vielä suunnitellut tekeväni suursiivouksen, vaikka ollaan asuttu vasta neljä kuukautta tässä ihka uudessa kodissa. Mut mä olen vähän sellainen neuroottinen tuon siivuoksen suhteen. Kaikki kaapit aion vielä käydä läpi ja joka ikisen nurkan. Niin ja ikkunat pitää pestä, taas kerran... Nyt huomaa et kuinka kauhea homma niissäkin on kun niitä on paljon.

Hankintoja en vielä suuremmin ole tehnyt, kovin odottelen niitä vaunuja Saksasta. Lupailivat elo-syyskuun vaihteessa... Turvakaukaloa ollaan käyty hankkimassa ja pinnasänky saadaan tutuilta piakkoin. Vaatteita on kertynyt ihan mukavasti, kun olen niitä ostanut pikkuhiljaa. Olen vähän sellainen ihminen, että haluan et kaikki on ajoissa valmiina. Syyskuussa meinaan laittaa kaiken valmiiksi, kun niin monelle tutulle on syntynyt vauva kuukaudenkin ennen laskettua aikaa. Ei sitä koskaan tiedä, vaikka kovin sitä toivoo, että vauva syntyisi ajallaan. Haluaisin ainakin tulla vauvan kanssa yhdessä kotiin...

Vähän jänskättää, ensi viikolla sokerirasitustesti. Niin ja mies tulee huomenna kotiin kahden viikon työmatkan jälkeen, jippii! On ollut kesän aikana vaan kaksi viikkoa kotona. Nytkin pitää kaksi viikkoa lomaa ja lähtee sitten kuukaudeksi taas reissuun. Onneksi ei sitten enää sen jälkeen tarvitse lähteä, vaan saa olla ihan normaalisti täällä töissä. Mutta aurinkoista viikonloppua kaikille!

24+4

Vierailija
11/24 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintapumpusta: mulla oli käytössä sellanen ihan perusmalli, käsikäyttöinen. Oli ihan toimiva, mutta meillä ei sille sitten ollut paljon käyttöä, kun esikoinen huoli maidon ainoastaan suoraan rinnasta.

Meitä ei ole nämä säät häirinneet. Lomalla oli kuitenkin koko ajan lämmin, vaikka olikin paljon sadekuuroja. Esikoisella on niin hyvät sadesään tamineet, että päästiin aina menemään sinne minne oli suunniteltukin. Tällä viikolla vasta on ilma viilentynyt, mutta sekään ei haittaa, kun tässä tilassa pukkaa hikeä pintaan turhankin helposti:) On ihanaa, kun ei ole ihan kamalaa turvotusta helteiden takia. Lisäksi saa yöt nukuttua hyvin.

Mä odotan jo syksyä ihan hulluna, kun se on mun lempi vuodenaikani. Ihanaa, kun illat pimenee ja ilma kylmenee. Silloin sitä jotenkin herää ja tarmoa riittää vaikka mihin. Joulukin on vuoden paras juhla ja nyt vielä entistä hienompi, kun on pieni käärö kainalossa...jos kaikki siis menee hyvin. Esikoinenkin osaa varmaan jo nauttia lahjoista ja joulupukista. Viime jouluna ei niiden päälle vielä ymmärtänyt.

Löpinät sikseen ja nyt töihin:) Mukava viikonloppua kaikille!

Hömme ja pikku-i 24+6

Vierailija
12/24 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata aamupäivää. Ehkä se kesäkin vielä tulee.

Aika monella tuntuu jo olevan erilaisia vaivoja ja sairaslomaa. Tsemppiä jaksamiseen! Itsellä menee nyt aika hyvin, tosin alaselkä on alkanut vaivata, ja häntäluu.

Terveisiä neuvolasta. Vähän kauhistutti nousta vaa' alle, uusi kymmenluku paukkui ja lisäkiloja on tullut nyt reilut 7! Terveydenhoitaja ei pitänyt liikana, lähtöpaino oli normaali. Ja onneksi paino on kaikki tuossa mahakummussa, tosin kyllä siihen kohdun ulkopuolelle on kertynyt mukavan pehmeä suojakerroskin :)

Saatiin nyt se todistus kelaa varten, täytyy ensi viikon lomareissun jälkeen palauttaa ja sitten alkaakin kuumeinen äitiyspakkauksen odottaminen. Tosin tuntuu että vaatteita on jo nyt ihan hirveästi, vaikka olen yrittänyt itseäni hillitä kaupoissa - lahjaksikin on tullut jo aika paljon. Siskon kanssa oltiin aleostoksilla ja piti hillitä sitä, ettei se sentään ostaisi shortsiasuja vastasyntyneen kokoisina. Onko moni neulonut ahkerasti? Minä en ole vielä aloittanut, saapa nähdä jääkö mummien osaksi koko puuha.

Mennään lomareissulle Saksaan ja ajattelin vilkaista, josko sieltä saisi alesta vaunuja kovasti halvemmalla. Täytyy mennessä tosin kysyä, mitä koneessa veloittavat vaunujen tuomisesta. Vauvan kanssahan tulisivat ilmaiseksi, mutta en silti taida teeskennellä, että kantoliinassa nukkuu lapsukainen ;)

Mukavaa viikonloppua ja ensi viikkoa kaikille!

Manna + poikanen 22+2

Vierailija
13/24 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Eilen tuli käytyä neuvolassa. Kaikki ok, hb oli vielä 133 joten rauta kuurille ei sentään joudu. Verenpainekin oli kivunnut 106/62 joka mulle jo korkea luku =). terkka jo kysyi onko stressiä =). Rh kokeet otettiin ja esikoinen kauhulla seurasi vierestä verinäytteen ottoa. " Koska äiti rupeat itkemään??" hän totesi kun neulaa työnnettiin käteen =). Lääkäri ajan sain kuukauden päähän, sitten alkaakin jo käynnit 2 viikon välein! Huisia! Sf- mitta oli huimat 23cm! Onko ketään muuta jolla se hipoo taivaita??Kelan paperit ois tarkoitus pistää vetäåmään ens viikolla. Saas kattoa mikä sotku niistä äippärahoista oikeen tulee ja minkä mukaan ne sit oikein lasketaan..

Tarald, soitahan oran tehtaalle Noormarkkuun. Uskoisin että renkaat vois järjestyä sieltä. Itsellä ainakin kaikki varaosat saatu sieltä aina. Onni tietty se kun asuu ihan liki tehdasta.

Nyt täytyisi lähteä ajelemaan ympäri suomea muutamaksi päivää. Tarkoitus olisi käydä asuntomessuilla, särkänniemessä, mummolassa... Saas kattoo mitä selkä ja liitoskivut tykkäävät asiasta!

Eli rattoisaa ja hyvävointista viikonloppua kaikille!!

Eppuliina+potkija rv 24

Vierailija
14/24 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit rintapumpusta. Mulla on kokemusta Ainun käsikäyttöisestä pumpusta, ja ainakin mulla se on toiminut loistavasti! Suosittelen siis sitä =)

Terkuin Yaz rv 22+1 ja beibiliini

Vierailija
15/24 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpas tuossa auton siivottua, oli ihan kauhean paskanen. Joka paikka täynnä hiekkaa ja koirankarvaa. Huomenna ois serkun emännän polttarit j apitäs muutamaa kaveria kuskata. Pakko oli auto siivota, kun muuten ei kehtais niitä edes kyytiin ottaa :)

Minulla kans menee tuo sf mitta yläkäyrillä. Minulla se mitattiin keskiviikkona, jolloin oli rv 23+1 ja mitaksi saatiin tuo 23. Mut ei se terkka sitä kummeksunut. Sanoi vain että aina alussa tahtoo mennä yläkäyrille ja kyllä se siitä tasaantuu. Mulla on vielä tuo istukkakin etuseinässä, niin sekin vähän kasvattaa tuota mittaa.

Joo mut eikai tässä sen kummempia, ruuan laittoon kai sitä sais lähteä.

Sanle ja DJ 23+3

Vierailija
16/24 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä nyt kirjottelis taas kun ei oo tos vähään aikaan tullu mittään rustailtuakaan.

Tänään oli neuvola ja sain miehenkin rahdattua mukaan kuunteleen sydänäänet kun molemmilla oli tää viikko lomaa, seuraavan kerran onkin sitten lokakuussa kun jään äippälomalle.

pikkusella oli kaikki hyvin, on kyllä pitäny semmosia jumppatuokioita et ei oo kyl jääny epäselväks et onko kaikki ok vai ei :) eilen illallakin piti sellaset jytinät et rupes jo mahaan sattuun, koitti punkee tost nahanläpi itteensä pihalle koitin kyl kertoo et ei kannata viä sielt mahast hötkyillä pois hetkeen et koittaa nyt vaan viihtyä siä :)

Vauvan syke oli semmoset 140 ja ittellä 93, alkaa pikkuhiljaa laskeen oli tos viä hetki sit ittelläkin yli 100. Hb oli 119 alkaa onneks nouseen vaik en oo rautaa syönykkään viimeks oli 112. verenpaine oli 127/78 ja painoo oli kyl tullu mut ei onneks ihan mahottomasti, täytyy vaan nyt repiä ittensä lenkille. mahakin mitattiin ekan kerran ja näytti sellasta 20 cm joten ihan keskikäyrillä mennään. Synnytysvalmennukseen itteni ilmotin myös, ukko ei tuu kun ei ollu kuulemma viimekerralla mitään hyötyä ja onhan se ollu tos 5 vuotta sit livenä paikalla et eiköhän se muista et mitä siä tapahtuu.

selkäsäryt alkaa jo helpottaa kun on pystyny tekeen pitempiä kävelylenkkejä (ennen rupes supisteleen ni en paljoon uskaltanu rehkiä mut nyt on jo parempi) ja kävin tänäänkin hierojalla ni sai lihakset auki, mahallaan ei pystyny enään olee mut otettiin sit istualteen.

täytyy visiin ruveta täyttään noita kelan papereita kun nekin tänään saatiin :)

Hyvät viikonloput kaikille tasapuolisesti

toivoopi möhö ja kääpä rv 23+1

Vierailija
17/24 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanle kertoili [b]talokuumeesta[/b]. Mulla on ollut oman kodin kuume jo muutaman vuoden, ja välillä roikun etuovi.comissa tuntikausia. Mun kuumeilu ei kyllä aina ole vain omakotitaloon, vaan haaveilen välillä helposta rivitaloasumisesta ja joskus jopa kerrostalosta. Kun se oma olisi oma! Mutta meidän on nyt järkevämpää asua vuokralla ainakin puoli vuotta, katsotaan sitten tilannetta uudelleen. Talokuume on muuten laantunut valtavasti tämän raskauden myötä. Nyt ajatukset seilaavat vain tulevassa pienokaisessa :-)

[b]Hankintoja[/b] vauvalle alkaa olla jo pelottavankin paljon. Minäkin olen sellainen aikaisin kaikkeen varautuja, joten vauvanvaatteita tuli hankittua jo ennen raskauttakin (lähinnä kirppareilta). Kirpputorilta ostimme myös yhdistelmävaunut tuossa reilu kuukausi takaperin. Tällä viikolla teimme suurimmat vauvavalmistelut käymällä IKEA:ssa. Meidän oli aivan pakko saada uusia säilytysratkaisuja tähän kaksioon, jotta vauva saadaan mahtumaan makuuhuone-työhuoneeseemme. Ostimme sellaisen kätevän kulmakaapin tietokoneelle ja kaikille toimistoroinille. Tilaa tosiaan tuli lisää! Samalla hankimme pinnasängyn, jota en sitten millään malttanut olla kokoamatta valmiiksi sille varattuun koloon. Voi että on söpö!

Olen myös [b]neulonut[/b] vauvalle myssyjä, tossuja, neuleasuja ja hahtuvahousuja. Tykkään kuitenkin enemmän surautella ompelukoneella, joten olenkin ommellut tosi paljon vaatteita, vaippoja ja vuodevaatteita. Tilkkupeitteitäkin on vauvalle jo kaksi, tosin toinen on tarkoitettu lattialle leikkimatoksi. Vaunuihinkin ajattelin vielä tehdä yhden täkin. Eilen ompelin sitten vielä sellaisen ison hiirilelun tillkukankaiden lopuista, joten on pinnasänkysetti valmiina :-)

[b]Manna[/b] kyseli sf-mitoista. Mulla se oli 19,5 cm raskausviikolla 18, joten aika korkea. Saa nähdä, onko kasvu jatkunut yhtä kovana edelleen, kun ensi viikolla olisi neuvola.

Raskausvaivoja ei juurikaan ole. Hieman joskus närästää ja masu on nukkuessa tiellä. Allergia on sitten valvottanut senkin edestä. Voi että odotan syksyä!

Joku kertoili pakastaneensa juuri mansikoita. Päätin tänä vuonna syödä kaikki ostamani mansut, koska ne tuppaavat itselläni jäädä käyttämättä sitten talvella. Mansikat ovat niin paljon parempia tuoreina. Mutta mustikoita olen noukkinut pari litraa ja huomenna olisi tarkoitus poimia lisää. Vadelmiakin haluaisin, vaikka nekin huononevat suuresti pakkasessa. Jospa edes pari vadelmapiirakkaa saisi tehtyä näin heinäkuun kunniaksi.

Nyt lopetan romaanini. Aurinkoa odotellessa,

RvaRuljanssi ja Nuu 21+3

Vierailija
18/24 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti taas miettiä onko nyt torstai vai perjantai... Täällä on kivan viileä sadesää ja raikas ilma, oli hyvä nukkua pitkästä aikaa. Jotenkin oon viime aikoina nukkunut hirveän huonosti. Joka kerta herään kun pitää kääntää kylkeä, tai sit kädet puutuu tai niska jäykistyy tai jotain muuta mukavaa... Tänään kuitenkaan en tainnut herätä kuin kerran vessaan.

Käytiin ostamassa turvakaukalo, Gracon Logico jossa on siis alusta mukana. Nyt on sitten kai kalliimmat hankinnat tehty, vaikka vielä onkin miljoona pienempää asiaa jäljellä.. Vaatteita en oo ostanut yhden yhtä. Pitäis tässä joskus loppukesästä vielä kierrellä vaikka kirppareita, kun pikkuisten vaatteita saa kai paljon halvemmalla niiltä. Eikä ne kai niin kulukaan samalla tavalla kuin isompien lasten vaatteet. Mitä kirppareita suosittelisitte pääkaupunkiseudulla?

Asunnoista oli puhetta: Sit kun vauva syntyy, me asutaan 80 neliön vuokrakolmiossa Jyväskylässä. Tilaa on reilusti, mikä on ehdottomasti mukavaa. Asunto oli rempattukin juuri ennen kuin muutimme siihen, keittiössä uudet kaapit yms. Omaa asuntoa ei olla juurikaan edes harkittu vielä... Tietäis nyt ensin missä päin Suomea haluaa asua, voisi sitten ruveta miettimään talon ostoa tai rakentamista. Koskaan en kyllä ajattelisi ostavani kerros- tai rivitaloasuntoa, metsän keskellä kun olen kasvanut. :)

Neuvola oli mullakin tällä viikolla. Ei ollut mitään erikoista, kaikki hyvin masussa ja minulla. Sf 20cm eli ihan käyrillä. Painoa oli tosin tullut, mun mielestä liikaa, mutta ei täti siihen sen kummemin puuttunut. Sain kelan paperit, nyt vain oon miettinyt että mitä siihen hakemukseen oikein pitää kirjottaa. Aika epäselvästi ohjeistettu mun mielestä kyllä. Varmaan helpointa olis kun ottais laput mukaan ja menis toimistoon kelan tätin kanssa täyttämään sen. Eihän sillä muuten olis kiirettäkään, mutta kun tekis mieli saada se pakkaus jo ihasteltavaksi. :)

Nyt ei enää ollut niin jännää sydänääntenkään kuuntelu, kun jatkuvasti tuntee sen elämöinnin mahassa. :) Mieskin on nyt saanut useamman kerran tuntea papuusin taklaukset kädellään.

RvaRuljanssi teki muhun kyllä vaikutuksen ahkeruudellaan! Itekin suunnittelin ompelevani ja neulovani vaikka sun mitä, mutta en kerrassaan oo saanut mitään aikaiseksi, ainakaan vielä. Ihanalta kuulosti tuo sun lista hahtuvahousuista ja tilkkupeitoista... melkein kateeksi käy. :) No jospa sitä itekin vielä syksymmällä ehtisi jotain tekemään, vaikka sitten syyskuussa kun työt on ohi. Nyt vain tuntuu että kaikki aika menee töihin ja nukkumiseen.

Huomenna ollaan lähdössä pitkää viikonloppua viettämään armaaseen Keski-Suomeen. Pitäis ostaa kunnollinen arkkupakastin, ja sit haaveilen ehtiväni käydä mustikassa. Pitäähän pakastimeen täytettäkin saada!

Siis mukavaa viikonloppua marrasmammoille ja -masuille!

-Ama-riia rv 23 tasan (jeejee, taas!!!!!)

Vierailija
19/24 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas tapahtumarikas päivä: ensin mentiin leikkipuistoilemaan ja sinne kans syömään, sit Hesaan vähän kiertelee ja vielä mun mummin luo kylään. Veljen perheki tuli ja meijän mummi näki niiden vauvan ekaa kertaa. Kävin muuten Hesassa Ruohonjuuressa ostamassa harsoliinoja ku satuttiin ohi menee. Oon aatellu alkaa käyttää vauvalle kestovaippoja ainaki kotosalla. Kuopuksella käytin vasta puolentoista vuoden iän jälkeen ja kotona vaan. Oon tässä ostanu jo muutamia kestovaippoja ja täytyis kattoo jos löytys käytettynä vähän halvemmalla. Onkos täällä sellasia äitejä jotka on vanhempien lasten kaa kestovaippaillu? Onko vinkkejä? Ite ku en oo pienen vauvan kaa ollenkaan...

Carmine1011: Meillä on Oran Carletot vuodelta 2001. Oon ite tykänny vaunuista ja ihan kestäviltä tuntuu edelleen. Ostettiin tosin nää käytettynä kuopukselle ja renkaat täytyy kyl nyt uusia. Meil oli Oran tuplatki tytöillä ja neki oli loistavat!

eppuliina: Mullakin on sf-mitta ihan huipuissaan eli viikolla 19 oli 19cm ja viikolla 22 oli 22cm. Ens kerralla mulla on neuvolalääkäri ja jos kasvu yhtä kovaan ni varmaan sit sokerirasitus edessä. Mulla muuten kanssa istukka etuseinässä niinku sanlellaki. Kiitos vinkistä eppuliina: voisin soittaaki Oran tehtaalle ja kysellä niitä renkaita :)

Meijän vauva on kanssa toisinaan tosi vilkkaalla päällä. Tänäänki aamulla viideltä jumppas oikeen kunnolla niin et tuli itelle oikeen hyvä mieli. Mulla on kans nukkuminen välillä hankalaa. Ku joutuu nukkuu jommallakummalla kyljellä ni puutuu paikat. No täytyy vaan vaihtaa kylkee tarpeeks usein.

ama-riia: iteki mietin et mistä pääkaupunkiseudulta tekis parhaita kirppislöytöjä vauvalle. Ja mä etin varsinki nyt noita kestovaippoja ja muuta siihen liittyvää.

Huomenna lähetään taas pariks päiväks mökille eli ens viikolla sit taas tuun kattomaan teijän kuulumisia!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tarald ja tiitiäinen 22+6

Vierailija
20/24 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otettiin taas varaslähtö tähän aamuun..ei ois millään jaksanut nousta, mutta mitäpä ei lapsiensa takia tekis. Tyttö valitteli nälkäänsä(illalla nukahti " liian aikasin" ) ja noustiin sit ja jätettiin mies nukkuu, hän kun nous viime viikon jo kuudeks töihin ja myö nukuttiin myöhempään.

Nyt jo huvittaa ku mies eilen illalla sanoi et, ihanaa, aamulla saa nukkua piitkään..sitä ei kannattais ikinä sanoa, silloin se ei toteudu:)

Hankinnoista; Me saatiin jo vaunutkin lainasta, turvakaukalo on vielä miehen siskolla, tod. näk. sen saa vasta sitten kun heijän poika kasvaa siitä yli. Ennen la tod. näk., on sen verran jo potra poika:) Ihana pallonaama..

Pinnis ja hoitopöytä meillä onkin ollut tuolla varastossa esikon jäljiltä, ja vauvan vaatteetkin on siel miehen siskolla vielä..kovasti tekis mieli jotain pientä jo hankkia, mut en kuitenkaan oikein osaa..

Rintapumpusta; Viimeks ei tarvittu semmoista, tyttö viihtyi sen verran hyvin rinnalla, ettei maitoa silleen yli tullut..välillä tosin nukkui niin pitkiä pätkiä että tuntui melkein että ois tarvinnut, mut ei siis olla hankittu sitä, ainakaan vielä.

Nyt tyhjeni pää, enkä muista mitäs muuta oli keskusteltu..palailen siis astialle jos jotain sattuu mieleen:)

Milenna ja Onni-Ilona rv 24+0