Mitä voi käyttää leivinpaperin korvikkeena? Foliota?
Kommentit (23)
Itse en ole laittanut pellille edes rasvaa jos leivinpaperi on ollut loppu. Hyvin ovat onnistuneet, eivätkä jääneet kiinni.
Öljyä siis käytän. Tarttuuko folioon kiinni?
Öljyä siis käytän. Tarttuuko folioon kiinni?
Mutta pelkkää öljyä siis aion käyttää.
Yksi ystäväni paistaa aina kaiken folion päällä, luulen ettei se ole edes ikinä kuullut leivinpaperista. Kaikki leivokset, pullat, sämpylät ja pitsat jne on aina tarttunut inhottavasti kiinni folioon!!
eikä pala pohjaan tai tartu pullat peltiin.
Siispä pellille vehnäjauhoja...
Paras juttu leipomisessa. Kestää ja kestää ja voi pestä koneessa. On heti valmis käyttöön eikä tarvitse ostaa leivinpapereita ja hätäillä jos ne yllättäin loppuu.
Alumiinifoliota en käyttäisi. Alumiini on nimittäin sen verran haitallista.
Mitä meill' käytettiin, ennen kuin oli leivinpaperia? No, Flooraa! Tai mitä tahansa paistokelpoista rasvaa. Sillä voitelet pellin tai muun uuninkestävän astian. Itse asiassa leivinpaperia terveellisempi vaihtoehto, leivinpaperit on päällystetty kaikenmaailman myrkyillä.
Kyllä mulla ainakin on folio toiminut, kun on ollut hätä ja ei oo leivinpaperii löytyny. Se on sitten asia erikseen et kuinka terveellistä se on,mutta eipä ainakaan oo mulle mitään haittaa parista kerrasta tullu! Öljyä folion päälle ni ei jää kiinnikkää! :)
Mitä siinä foliolla tekee se voi tai öljy vaan pellille.
Reetta89 kirjoitti:
Folion terveysriskit:
Mitähän se kertoo (mielen)terveydestä, että nostelee vuosikausia sitten aloitettua viestiä ylös. Onko folio sinulle noin tärkeä asia?
Jopa oli typerä kommentti mielenterveydestä. Oletko sitä mieltä, ettei kukaan myöhemmin googlaisi folio asian perään?
Lienee minullakin mielenterveys ongelma. Uskalsin tulla tälle palstalle.
Pizzat menee aina ritilällä tai pellillä ilman mitään ja ei tartu kiinni hyvin toimii. Mutta nyt olisi itsellä ongelma että miten paistaisin kaurakeksit ilman leivinpaperia? Taidan kokeilla tuota pellin rasvausta tai jauhoja, mutta saa nähdä
Miten te selviätte kakun paistamisesta?
Kostutettu talouspaperi toimii hyvin.
sämpylät on paistettu jo kymmenen vuotta sitten. tai sitten ei
Folio päälle, ei alle. Se pitää maut sisällä,estää palamisen.
Jos puhdas pelti, öljyät tai rasvaa kevyesti. 
Jos jostain löytää, kannattaa ostaa muutama silikonileivinalusta. Mulla ovat kestäneet käytössä vuosikausia. Helppo huuhtaista kuumalla vedellä käytön jälkeen. Olen säästänyt jo varmaan kymmenen leivinpaperiarkkipakkauksen hinnan.
, huomasin vasta, ja sämpylät pitäisi laittaa uuniin...
ap