Miehen raivokohtaus
Eli olen raskaana viimeisillään ja aika herkkänä käyn, eli itku on herkässä ja taloudellinen tilannekin huolettaa suuresti. Mies perusti firman, mutta ei oikein tulla toimeen niillä tuloilla.
Mies ei voi sietää jos kyselen mitään taloustilanteeseemme liittyvää. Hänen mielestä minun ei pidä sekaantua asioihin jotka ei mulle kuulu. Musta taas yhteisen talouden tilanne kuuluu kyllä yhtälailla molemmille. Vähän väliä tulee rivien välistä että olen "hyödytön" kun olen jäänyt äitiyslomalle, enkä näinollen tienaa.
No, viikonloppuna ukko sai raivarin ja riuhtoi,puristi niskasta ja leuasta, huusi ym. Ja mikä ikävintä, oli meidän 5v tyttö todistamassa tätä ja itki hysteerisesti.
Mitä helvettiä mä teen? Lapsi syntymässä ja kaikki tuntuu olevan päin helvettiä. Mies lähti kotoa tuon kohtauksen jälkeen pariksi tunniksi, niinkuin monesti aiemminkin, ja laittoi tekstarin jossa pyysi anteeksi, mutta syytti tilanteesta minua! Sen jälkeen hän on ollut kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.!
Minä koen lähinnä vihaa ja epätoivoa. Mun oikeustajuun ei mahdu että voi käydä toiseen käsiksi ja sitten ihan pokkana selittää että itse kerjäsin.
Ei ole oikein ketään kelle tästä kertoisin, kun ukkohan on niin täydellinen muiden silmissä, ettei kukaan kuitenkaan usko.
Toivottavasti tästä sai jotain tolkkua..
Kommentit (18)
Jos mies ei edes itse näe typeryyttään, niin eipä ole paljon tehtävissä
Ei sillä, totta kai jokainen elää sen oman ongelmansa eikä voi täysin samaistua toisen kirjoittamaan tilanteeseen, vaikka ongelma on kerrasta toiseen se sama: mies lyö. Eikä tiedä mitä pitäisi tehdä.
No mieti, mitä itse vastaisit naiselle tässä tilanteessa?
Helvetti sitä äijää, mikä OIKEUS niillä on pilata kaikki!? Joo, varsin puolueellinen näkökulma, mies varmaan näkee tämänkin omalla tavallaan, mutta ei jumalauta toiseen käydä käsiksi! Eikö silläkään ollut mitään merkitystä, että tyttärenne näki isän kilahtavan? Pthyi.
Lähtisin. Sinä teet niin kuin parhaaksi katsot, mutta mä en väkivaltaista äijää en katsoisi en yhtä hetkeä.
Sulle, voimaa...
Turvakodissa ainakin uskovat sinua ja auttavat uuden kodin hommaamisessa. Vauhtia nyt!
että nimen omaan sellainen, jolla on mennyt hyvin ja lujaa ja pitkään tai joka on pitänyt itsestä täydellistä kuvaa on juurikin kotona asiat ihan rempallaan.
Älä mieti uskooko joku. Ei sinun tarvitse miestäsi lähteä kenellekään mustamaalaamaan. Jos nyt kuitenkin haluat toimia tilanteessa fiksusti, niin lähde lapsinesi jonnekin, missä tämä raivoava otus ei pääse purkamaan teihin vihaansa. Miehesi ei selvästikään osaa purkaa paineita oikein. Lisäksi ei näemmä usko, että sinusta olisi tukea hänelle. Saattaa myös hävetä kykenemättömyyttä elättää perhettään. Lisäksi uupumus ja vitutus ja soppa on valmis.
Mutta pääasia on, että menet vaikka vanhemmillesi ja pidätte breikin. Miehesi tarvitsee selvästi apua, eikä ole osannut sitä pyytää. Nyt ei vaan riitä enää taloudellinen apu, vaan myös agression halliintaan ja asioiden käsittelyyn tarvitsee myös apua.
soittaa rikosuhripäivystykseen? Siellä on puolueeton ihminen vastaamassa, joka osaa neuvoa ja kuuntelee!
miehellä olisi migreeni, univajausta, konkurssi niskassa ja vaikka auto naarmutettu parkkiksella, ei hänellä ole mitään oikeutta käydä käsiksi keneenkään, kaikkein vähiten raskaana olevaan vaimoonsa pienen lapsen silmien edessä.
Älä jää, vaikka kyse olisi pelkästään siitä että miehellä nyt on "vähän stressiä", tilanne ei varmasti ole nyt pahimmillaan joten tulee pahenemaan vielä kun vauva syntyy ja olette kaikki väsyneitä. Jos kyse taas on muuten vaan ikävästä ukosta eikä edes mitään erityistä stressiä niskassa, niin lähde niin pian kuin pääset. Miehellä ei ole kaikki kunnossa jos käy tuolla lailla käsiksi, ei ole siis viattomista päästä vaimonhakkaajia. Ja sinä et pysty häntä auttamaan jos hän ei itse halua apua, ja sittenkään et voi varsinkaan lasten kanssa tulla hänen ulottuvilleen ennen kuin on varmaa ettei tilanne tule toistumaan.
Voimia!
Soita poliisille tai paikkakunnan sosiaaliviranomaisille ja kysy, minne voit mennä.
Tai jos sinulla on mahdollisuus mennä vanhempiesi, muiden sukulaisten tai ystävien luo, tee se.
Soita sieltä turvapaikasta sitten miehelle ja sano, ettet uskalla tulla takaisin, ennenkuin on varmaa, ettei hän enää käy käsiksi. Tosin, joka on kerran lyönyt, lyö helposti uudelleenkin.
Miehesi on valitettavasti tehnyt sen virheen, että on perustanut yrityksen ja jättänyt taloutenne sen varaan. Olen yrittäjäperheestä ja ainoa järkevä tapa perustaa yritys - ellei ole suuri pääomia - on ensimmäiset vuodet pyörittää yritystä oman vakinaisen työn ohella.
Vasta, kun yritystoiminta on lähtenyt käyntiin ja firmasta oikeasti voi nostaa samaa kuukausipalkkaa kuin aiemmasta työstä, voi keskittyä pelkästään yrityksen pyörittämiseen. Yleensä menee 2-3 vuotta ennenkuin yritys tuottaa sen verran, että sen varassa voi edes kuvitella elävänsä.
Kehota miestäsi menemään yrityksen vetämisen ohella takaisin palkkatöihin. Tosin sitten ei ole vapaailtoja, ei vapaita viikonloppuja eikä lomia muutamaan vuoteen - mutta se on yrittäjän arkea.
Tämä voisi olla ihan konkreettinen ratkaisu ongelmaanne.
piti sanoa. Olen tosi pahoillani sinun puolesta ja koko teidän perheen puolesta, mutta älä jää, jos jotain selviteltävää on niin sitä ei voi tehdä nykyisessä tilanteessa. Missä päin asut, voimmeko auttaa etsimällä vaikka turvakotien tms. osoitteita?
Jos olet viimeisilläsi raskaana niin alkaa olla jo kiire toimia, että tyttärelläsi on joku turvallinen paikka olla kun synnytys käynnistyy. Ei sillä ettäkö isänsä välttämättä lapseen kävisi kiinni, mutta kuitenkin. Onko esim. läheisiä isovanhempia joiden luokse voisitte mennä, vaikka olisi junamatka tms. edessä niin menkää silti, voit synnyttää toisella paikkakunnallakin sitten kun sen aika on.
Mä alan epäillä, että joku tehtailee näitä ihan huvikseen.
Normaalisti palstamamman mies ei ikinä lyö. Juo kyllä ja pettää mutta ei lyö.
Asun paikkakunalla jossa ei omaa sukua ole. Kaikki läheiset on 400 km:n päässä, ja tosiaan tällä paikkakunnalla ei oikein ole ketään kenen puoleen kääntyä. Lähteminen kotiseudulle yhtäkkiä vähän hankalaa kun tonen tyttö on koululainen.
Miestä puolustettakoon sen verran että en voisi kuvitellakaan että käy lapsiin käsiksi, ainoastaan minä olen hänen vihansa kohde, jos alan esittää hankalia kysymyksiä yhteisistä asioista tai kyseenalaistamaan jotain asiaa, niinkuin nyt toimeentuloamme, en kuulemma kannusta riittävästi. Tosin en muista koska herra olisi sanonut minulle jotain positiivista tai kannustavaa.. Kaikki ikävät asiat pitäisi hänen mielestä lakaista maton alle, eikä niistä pidä puhua!
Olen kyllä ehdottanuit töihin menoa, mutta hän ei halua/ei uskalla hakea kun pelkää ettei pääse. Mikä voi toisaalta olla hyvinkin mahdollista, koulu jäi aikoinaan kesken, sitäkin ollut tarkoitus saada loppuun mutta ei saa aikaiseksi. Hirveän vaikea myöntää heikkouksia, aina pitää yrittää näyttää ulospäin kaiken olevan hyvin. Rahan käyttö vastuutonta, lainoja on joka lähtöön, takaisinmaksu vaan tuottaa ongelmia. No joka viikko on hällä lotto vetämässä. Se varmaan sitten pelastaa kaiken..
Hirveetä valitusta.. oon vaan niin väsynyt..
-ap-
lähti lapsuuden kotini helvetti irralleen. Pikku hiljaa väkivalta lisääntyi, yritys aiheutti stressiä, salakavala juominen tuli kuvioihin ja kappas, muutama vuosi meni ja lapsetkin sai selkäänsä. Äitini on jälkeenpäin sanonut ettei ikinä olisi voinut uskoakaan että isämme käy käsiksi lapsiin. Mutta niin se vain kävi. Jos pystyy käymään lasten äitiin käsiksi, ei ole enää suuri kynnys huitaista lasta.
Ei tuo teidän tilanne ole enää mikään sellainen että sitä pitäisi kestää, että kyllä se siitä. Ehkä sitä voisi vielä jotenkin ajatella kestävänsä, jos mies välillä purkaa turhautumistaan sanallisesti puolisolle ja muuna aikana yrittää parhaansa olla sotkematta asioitaan ja osaa myös puolestaan kuunnella puolison murheita. Mutta teillä ilmeisesti ei ole tällainen tilanne, vaan ukkosi on pahasti hukassa ja luulee olevansa vastuussa vain itselleen, vaimon tehtävä on kyselemättä tukea eli ottaa vastaan kaikki mitä annetaan ja lukea ajatuksia. Lisäksi on nyt käynyt käsiksi. Voi olla että teillä on pikkuhiljaa mennyt asiat tuohon suuntaan, mies on voinut olla ihana ennen ja sinäkin olet voinut tietysti oman osasi perheen ongelmiin tuoda. Mutta ei se muuta sitä että tilanne on nyt liian pitkällä ja se pitää saada poikki ennen kuin käy huonommin, ja on ihan varmaa että miehesi ei sitä tilannetta näe yhtä vakavana. Mieti mihin joku tuollainen raskaana olevan naisen hyväntahtoinen (...) riuhtominenkin voi johtaa, tönäisee sinut jotain kaappia päin tai kompastut ja kaadut mahallesi...
Jos et voi lähteä sukulaisten luo, ota yhteyttä turvakotiin. Jos miehesi ei ole ennen käynyt käsiksi niin nyt on oikea aika lähteä, käytä vaikka sitä momenttina (eli antamassa vauhtia itsellesi) että 5-vuotias tyttö näki mitä tapahtui eikä mies välittänyt. Tyttö ei tule unohtamaan mitä näki. Jos nyt et tee mitään, et lähde etkä katkaise kierrettä, lähteminen tulee entistä vaikeammaksi seuraavalla kerralla kun kerran olet jo päättänyt jäädä.
Ja niin edelleen sitä vaikeammaksi se tulee mitä vaikeammaksi tilanne muuttuu, koska olet jo ummistanut silmäsi niin monta kertaa.
Jos miehesi haluaa alkaa selvitellä asioitaan ja haluatte alkaa yhdessä korjata parisuhdettanne, sen voi tehdä vaikka ette asuisi saman katon alla. Jonkun ajan päästä voi harkita että voitteko vielä palata yhteen, mutta nyt ainakin pitäisi saada välittömästi aikalisä ja kaikki väkivallalle alttiit turvaan. Sen jälkeen se on miehestäsi kiinni, näkeekö vikaa itsessään vai ei. Jos ei näe niin sinä et voi sille asialle mitään.
jos hällä raha-asiat rempallaan..ja käy raskaana olevan kimppuun!!hemmetti ryhdistäydy ja lopeta ruikutus ja LÄHDE!!
on tilanne jo aika surkea. Yleensä väkivaltaiset miehet aloittaa vaikka potkimalla niin että mustelmat voi peittää.
jos meinaat lapset pelastaa niin karkuun ja äkkiä. Jos mies olisi yhtään terve, hän olisi jo hakeutumassa terapiaan tms. Hakkaa nyt raskaana olevan vaimonsa lapsen nähden. Mieti nyt itsekin oikeasti.
vauva voivat olla hengenvaarassa.
Minä koen lähinnä vihaa ja epätoivoa. Mun oikeustajuun ei mahdu että voi käydä toiseen käsiksi ja sitten ihan pokkana selittää että itse kerjäsin.
Ei ole oikein ketään kelle tästä kertoisin, kun ukkohan on niin täydellinen muiden silmissä, ettei kukaan kuitenkaan usko.
Toivottavasti tästä sai jotain tolkkua..
[/quote]