Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyrkkisääntö pesukoneen täyttömääräksi

Vierailija
09.11.2010 |

Taidan jättää aina varmuuden vuoksi liian tyhjäksi...

Paljonko on sopiva enimmäismäärä kuivaa pyykkiä? Onko puoleen väliin rumpua sopiva? Ja älkää nyt höpiskö mistään kiloista...

Talon pesulan koneesta kysymys, eli mallia järeämpi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on että nyrkki menee pyykin ja rummun väliin..

Vierailija
2/23 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kämmenen pitää mahtua pyykkien päälle.

Kerran mietin, että tarkoittaako tuo vaakaan vai pystyyn ja tulin siihen tulokseen, että otan varman päälle ja pidän pystyssä :D Eli kymmenisen senttiä tyhjää rummun yläosaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.yhteishyva.fi/pukeutuminen/vaatehuolto/kysymyksia_pyykinpesu…

"Ensimmäinen nyrkkisääntö:

Kone on täynnä, kun pyykin laittamisen jälkeen käsi mahtuu nyrkissä pyykkikasan ja rummun väliin.

Toinen nyrkkisääntö:

Kolmen kilon pyykkimäärä mahtuu 10 litran sankoon, kun se ahdetaan tiukasti. Se ei siis ole parisängyn alus- ja pussilakanat, 4 tyynyliinaa ja vielä kylpypyyhkeet – eli se määrä on aivan liikaa kolmen kilon koneeseen.

Markkinoilla on myös “älykoneita”, jotka näyttävät digitaalisesti pyykin täyttömäärän maksimissaan."

Monenko kilon koneita nuo lie

Vierailija
4/23 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä, kiitos. Voin siis laittaa jatkossa vähän enemmänkin sinne samalla kerta... :) Jäi vaan joskus sellainen kammo, kun oli jäänyt pesuainetta pesun jälkeen vaatteisiin, niin ajattelin että oli ollut liian täynnä eikä siksi huuhtoutunut kunnolla.

Vierailija
5/23 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 8 kg kone ja yleensä pesen sen verran samanväristä pyykkiä, mitä sitä sattuu olemaan. Parisängyn lakana, kaksi pussilakanaa ja 4 tyynyliinaa taitaa olla maksimi täyttö. En ole mitään nyrkkiä koneeseen alkanut tunkea. Sitten, kun alkaa olla jo ihan survomisen makua koneen tääytössä, totean, ettei mahdu enää.

Vierailija
6/23 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea määrä on 2-3 rkl. Eli oikeasti todella vähän, pienen pieni keko.

Vierailija
7/23 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea määrä on 2-3 rkl. Eli oikeasti todella vähän, pienen pieni keko.

40-50 ml.

Vierailija
8/23 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koneesta täytin 3/4 pyykillä. Vaihdoin nestemäiseen pesuaineeseen ja pääsin tahroista.

Vierailija
9/23 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse yleensä laittaa niin paljon kuin ohjeessa neuvotaan.

Vierailija
10/23 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa sitten jossain ohjelmassa testattiin pyykinpesuainemääriä, todettiin että on aika yläkanttiin laittettu pakettiin annosteluohjeet. Muistaakseni kokeili ruokalusikallisella pestä ja silläkin tuli puhdasta.

Itse laitan noin kolmasosan vähemmän pesuainetta kuin annosteluohjeessa ja meillä on kaikki pyykit puhdistuneet, myös vauvanpyykit.

Vierailija
11/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri laittoi taloyhtiön pesukoneeseen liikaa pyykkiä niin kone simahti

Vierailija
12/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulin joskus jostain että tyynyn pitäisi mahtua vielä siihen pyykkien päälle.

Vierailija
13/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/4 koneesta pyykkiä.

Pesupähkinöitä käytän 5 kpl murskattuna täyteen koneelliseen 😄

Jauheet ja nesteet ovat poistuneet käytöstä 😃

Vierailija
14/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se nyt nyrkissä pehmeän pyykin joukkoon mahtuu hyvinkin. Tämä ohje ei mene jakeluun mulla.

Vierailija
15/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyesti laittaen täyteen. Ei saa sulloa tiiviisti.

Vierailija
16/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai se nyt nyrkissä pehmeän pyykin joukkoon mahtuu hyvinkin. Tämä ohje ei mene jakeluun mulla.

Ei joukkoon, vaan päälle. Eli pyykit löyhästi, tunkematta, rumpuun, ja päälle pitää jäädä nyrkin (itse käytän kämmentä sivuttain) mentävä tyhjä tila.

Vierailija
17/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ahdan aina koneen aivan täyteen! Siinä sitten on hupia kun ei meinaa saada pyykkejä pois koneesta.

En tietenkään omaa konetta näin kohtele vaan taloyhtiön ja onhan nuo matotkin tullut pestyä sillä koneella. Pitää muuten aika jännää ääntä kun 6kg koneeseen änkeää 10 kiloa pyykkiä. :D

Vierailija
18/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttömäärä on hyvä, jos pystyy vielä normaalikokoisen pyyhkeen tunkemaan sinne. Pelkkä nyrkki voi olla hiukan liian tiukka, jos koneessa on "raskaita" vaatteita. Myös pesuaineen annosteluohjeet pakkauksen kyljessä ovat mielestäni melko yläkanttiin eli vähempi pesuainetta riittää, niin ei varmasti jää ainejäämiä. Huomioi myös, että olet valinnut sellaisen ohjelman, jossa kone linkoaa riittävästi. Jos linkouksen määrä on alhainen, niin pyykkiin voi silloinkin jäädä pesuainetta.

Vierailija
19/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ahdan aina koneen aivan täyteen! Siinä sitten on hupia kun ei meinaa saada pyykkejä pois koneesta.

En tietenkään omaa konetta näin kohtele vaan taloyhtiön ja onhan nuo matotkin tullut pestyä sillä koneella. Pitää muuten aika jännää ääntä kun 6kg koneeseen änkeää 10 kiloa pyykkiä. :D

Mitä järkeä tuossa on? Tulee varmaan tosi puhdasta pyykkiä, kun ne eivät edes mahdu peseytymään sinne. Ja olet kenties valmis korvaamaan taloyhtiölle, jos tulet hajottaneeksi pesukoneen?

Vierailija
20/23 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä tuossa on? Tulee varmaan tosi puhdasta pyykkiä, kun ne eivät edes mahdu peseytymään sinne. Ja olet kenties valmis korvaamaan taloyhtiölle, jos tulet hajottaneeksi pesukoneen?

No ei aina kaikessa tarttee olla järkeä! Katos pikkasen pelisilmää ja jekkua peliin! :D

Ja varmaan mä en maksa mitään taloyhtiön konetta! En mä merkkaa ees mitään sinne kun käytän konetta ja mulla on siis täys oikeus käyttää konetta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi