Äkkiä! Paljonko laitan palkkatoivomukseksi? Titteli Executive Assistant
Työkokemusta erilaisista sihteerin ja johdon assarin hommista 15 vuotta. Pk-seudulla. Yritys on sijoitusalan yritys. Töitä kuulemma paljon ja haasteita riittää.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2010 klo 19:50"]
Kertokaa esimerkkejä työviikosta.
[/quote]
Purin päivittäin esimieheni sähköpostin ja hoidin osan tehtävistä itsenäisesti, osan valmistelin hänelle valmiiksi esim palaveriin (raportit mitä kysyttiin, luvut tms). Sovin ympäri maailmaa isojen yritysten pääjohtajien assistenttien kanssa tapaamiset, hoidin matkat ja matkaplänit, tilaisuudet ja konferenssit. Ilmoitin esimieheni noihin konferensseihin ja keräsin hänelle materiaalin presentaatiohin, tein alustavat presot jotka hän viimeisteli.
Eli tein aika paljon töitä esimieheni puolesta 1/3 palkalla häneen nähden.
65
[/quote]
eikun mun palkka olikin 1/4
TYÖAIKALAKI KOSKEE MYÖS YLEMPIÄ TOIMIHENKILÖITÄ
http://www.ekonomilehti.fi/tyoaikalaki-koskee-myos-ylempia-toimihenkiloita/
Palkkahan riippuu ihan siitä kuinka hyvään diilin onnistuu nappaamaan. Itse tienasin tradenomiksi opiskellessani 2700€/kk toimistosihteerin hommissa, kyseessä pk-yritys Helsingissä. Kelpasi :)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 19:24"]
Palkkahan riippuu ihan siitä kuinka hyvään diilin onnistuu nappaamaan. Itse tienasin tradenomiksi opiskellessani 2700€/kk toimistosihteerin hommissa, kyseessä pk-yritys Helsingissä. Kelpasi :)
[/quote]
Niin, ja tein siis vain 7-tuntisia päiviä kaiken lisäksi.
Noissa tilanteissa naiset lähestyy miehiä ja yrittää tehdä parhaan mahdollisen vaikutuksen. Virkistävää vaihtelua :D
Ei oo noilla palkkatoiveilla ihme, että tilanne on päässyt tällaiseksi:
"15 alaa, joilla on ylitarjontaa työvoimasta:
Ensimmäiset viisi ammattia alla olevasta listasta ovat sellaisia, joilla ylitarjontaa työvoimasta on paljon.
1. Yleissihteerit
2. Vaatturit, pukuompelijat, turkkurit, hatuntekijät
3. Johdon sihteerit ja osastonsihteerit
4. Elektroniikka- ja automaatiolaitteiden asentajat
5. Huonekalupuusepät"
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1418743593680.html
No, minä olen aina pyytänyt ainakin 500 e enemmän kuin oikeasti uskon saavani. Ei oikeaa toivetta kannata sanoa, parempi sitten neuvotella alaspäin vähän. Palkkani oli 5000 e/kk, toki täysin eri alalla kuin sinä, mutta tällä keinolla (ja ammattitaidolla tietty) sen sinne hilasin kymmenessä vuodessa. Mieti, mitä mies pyytäisi! Naiset tyytyvät tutkitusti myös huonompaan alkupalkkaan ekasta työstä, eikä palkka uran aikana siten koskaan nouse miesten lukemiin. Siksi luin tutkimukset ja aloin tehdä täsmälleen miten miehet niissä sanoivat toimineensa, vaikka nainen olenkin.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 19:24"]TYÖAIKALAKI KOSKEE MYÖS YLEMPIÄ TOIMIHENKILÖITÄ
http://www.ekonomilehti.fi/tyoaikalaki-koskee-myos-ylempia-toimihenkiloita/
[/quote]
Mulla on kyllä niin että on hiljaisesti sovittu työnantajan kanssa joustamisesta molemmin puolin ja vastaavasti kuukausipalkka on reilummanpuoleinen. Molemmat ovat tyytyväisiä enkä ymmärrä mitä tämä asia ulkopuolisille kuuluu?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2010 klo 19:50"]
Kertokaa esimerkkejä työviikosta.
[/quote]
Purin päivittäin esimieheni sähköpostin ja hoidin osan tehtävistä itsenäisesti, osan valmistelin hänelle valmiiksi esim palaveriin (raportit mitä kysyttiin, luvut tms). Sovin ympäri maailmaa isojen yritysten pääjohtajien assistenttien kanssa tapaamiset, hoidin matkat ja matkaplänit, tilaisuudet ja konferenssit. Ilmoitin esimieheni noihin konferensseihin ja keräsin hänelle materiaalin presentaatiohin, tein alustavat presot jotka hän viimeisteli.
Eli tein aika paljon töitä esimieheni puolesta 1/3 palkalla häneen nähden.
65