Järkytyin voiko lasten talvikengät maksaa 100 euroa.
Kommentit (41)
Kyllähän se kylmäsi, mutta onhan ne hyvät kengät. Onneksi olemme saaneet lähes kaikki lapsen vaatteet vanhemmilta sukulaislapsilta perintönä.. jos pitäisi pari-kolme kertaa vuodessa ostaa koko setti, rahaa menisi kyllä ihan tähtitieteellisiä summia. Meillä siis kuljetaan pääosin käytetyissä, joten välillä voi sitten ostaa vähän kalliimpaa uuttakin. Jos johonkin panostaa, niin kenkiin. Vaikka onhan 100 euroa kenkäparista aika hurja summa.
Ja lapsi ei edes käytä niitä kuin yhden talven, itselleen jos ostaa kalliit saappaat, niin ne menee sitten useamman vuoden.
Lisäksi lapsen kengät on tosi kovalla käytöllä. Aikuinen ei rymyä maassa ja potki hiekkaa ja ties mitä, eli lapsella (ainakaan meidän pojalla) ei halvat kengät kestä edes sitä yhtä talvea. ELi ihan säästösyistä kannattaa ostaa kalliit kengät.
Ihmettelen niitä, jotka sanoo, että esim. kirpparilta saa halvalla vaatteita lapsille. Kuka löytää aina sopivan kokoiset vaatteet kirpparilta joka vuodenaikaan? Ja esim. kunnon kenkiä ei sieltä mun mielestä saa.
Lasten vaatettaminen ei ole halpaa!
mutta kun ei ole laittaa tuollaista summaa lapsen kenkiin, niin ostettiin halvemmat. 45 e lämminvuorisen nahkakengät joissa kengät alaosa samanlaisat ainetta kuin esim. kelkkakengissä. Toivottavasti kestää maassa möyrimisen Helsingin loskatalvessa...
Laatu maksaa. Kunnolliset lasten tukevat kengät maksaa, koosta ja mallista riippuen noin 70-110€.
Toimiva yhdistelmä on myös karvavuoriset kumisaappaat ja edulliset Kuoma-talvisaappaat.
Jos mummolta pyydetään kohtuuton määrä rahaa, niin anna se 30-40e ja sano että noilla saa kunnolliset talvikengät, ja että jos vanhemmat haluavat maksaa merkistä niin maksakoon sen merkin hintaosuuden itse.
Toimiva yhdistelmä on myös karvavuoriset kumisaappaat ja edulliset Kuoma-talvisaappaat.
Joo toimii kyllä sun kukkarossa, mutta ei lapsen jaloissa.
kuomilla ja kumppareilla koko talvikauden. Ne kun oikeasti ei oo hyviä kenkiä nähneetkään!
kyllä niitä kuoman pitkävartisia kenkiä saa 40 eurolla. Mutta ei ne kelpaa 8-vuotiaalle pojalle enää.
kuomilla ja kumppareilla koko talvikauden. Ne kun oikeasti ei oo hyviä kenkiä nähneetkään!
KUomat saa alle 40 euron ja tytölle löytyi mieluiset 20 eurolla. Ei niitä kalliita tarvitse edes katsoa.
Onpas. Ne on hyvät. Mitäs itse käytit lapsena?
jotka hankaa kannan takaa, pie niitä kasvavan lapsen jalasssa.
Minä olen käyttänyt lapsena kumppareita ja kuomia, tai sit sellasia toppalenkkareita kuin oli 80-luvulla. Nuo toppalenkkarit oli varmaan vielä surkeammat kuin kuomat, siis tukevuuden suhteen. Lämpimät ne ainakin oli pakkasella. Mulla on ihan terveet jalat eikä mitään ongelmia (paitsi lievä supinaatio mut se ei haittaa).
Minulla oli aina lapsena erikseen nahkaiset hyvät kävelykengät, nahkaiset hyvät talvikengät ja sen lisäksi toppakengät (oli lumiset pakkastalvet), kumisaappaat, sandaalit ja noiden lisäksi tennareita, kangaskenkiä ja juhlakenkiä tarpeen mukaan, kaikki ostettiin uutena.
Kysymys ei ollut minulle, mutta vastaan...
Äiti piti tärkeänä hyviä kenkiä enkä ole itsekään koskaan niistä tinkinyt. Eipä ole selkävaivoja ollut koskaan, jaloissa ei ole liikavarpaita tai muita ongelmia, ainoastaan holvikaaret hieman madaltuneet iän ja raskauksien aikana eli kenkäkoko noussut yhdellä numerolla ikuisena.
Lapsena en ollut ainoa eikä rahaa ollut paljon, mutta tietyistä asioista ei tingitty. Ikää minulla jo reilu 40-v.
joissa oli teddyvuori, jotain nailonia varmaan. Käytettyjä kenkiä ja kumisaappaita, tämä 70-luvulla. Ja ei ole minullakaan ole ikinä ollut selkä- eikä jalkavaivoja. Ja ikää 39 nyt. Ehkä jos on jotain ongelmia muutenkin, vääränlaiset kengät voivat pahentaa sitä. Siis ehkä. Muuten Kuomat ja talvikumpparit toimivat loistavasti.
Minulla oli aina lapsena erikseen nahkaiset hyvät kävelykengät, nahkaiset hyvät talvikengät ja sen lisäksi toppakengät (oli lumiset pakkastalvet), kumisaappaat, sandaalit ja noiden lisäksi tennareita, kangaskenkiä ja juhlakenkiä tarpeen mukaan, kaikki ostettiin uutena. Kysymys ei ollut minulle, mutta vastaan... Äiti piti tärkeänä hyviä kenkiä enkä ole itsekään koskaan niistä tinkinyt. Eipä ole selkävaivoja ollut koskaan, jaloissa ei ole liikavarpaita tai muita ongelmia, ainoastaan holvikaaret hieman madaltuneet iän ja raskauksien aikana eli kenkäkoko noussut yhdellä numerolla ikuisena. Lapsena en ollut ainoa eikä rahaa ollut paljon, mutta tietyistä asioista ei tingitty. Ikää minulla jo reilu 40-v.
Minulla oli muoviset tummansiniset saappaat joissa oli teddyvuori, jotain nailonia varmaan. Käytettyjä kenkiä ja kumisaappaita, tämä 70-luvulla. Ja ei ole minullakaan ole ikinä ollut selkä- eikä jalkavaivoja. Ja ikää 39 nyt. Ehkä jos on jotain ongelmia muutenkin, vääränlaiset kengät voivat pahentaa sitä. Siis ehkä. Muuten Kuomat ja talvikumpparit toimivat loistavasti.
Minulla oli aina lapsena erikseen nahkaiset hyvät kävelykengät, nahkaiset hyvät talvikengät ja sen lisäksi toppakengät (oli lumiset pakkastalvet), kumisaappaat, sandaalit ja noiden lisäksi tennareita, kangaskenkiä ja juhlakenkiä tarpeen mukaan, kaikki ostettiin uutena. Kysymys ei ollut minulle, mutta vastaan... Äiti piti tärkeänä hyviä kenkiä enkä ole itsekään koskaan niistä tinkinyt. Eipä ole selkävaivoja ollut koskaan, jaloissa ei ole liikavarpaita tai muita ongelmia, ainoastaan holvikaaret hieman madaltuneet iän ja raskauksien aikana eli kenkäkoko noussut yhdellä numerolla ikuisena. Lapsena en ollut ainoa eikä rahaa ollut paljon, mutta tietyistä asioista ei tingitty. Ikää minulla jo reilu 40-v.
oli semmoiset muoviset teddyvuoriset saappaat.
Jalkavaivoja oli kyllä ihan pienestä lähtien (lattajalat) ja selkävaivat alkoivat teini-iässä.
Kunnollisilla kengillä virheasentoja ja vaivoja oltaisiin varmasti voitu vähentää :/
Jonkun lääkärin olen joskus kuullut väittäneen, että hyviä ja terveitä jalkoja ei saa pilattua huonolaatuisilla kengillä, mutta huonoille jaloille huonoista kengistä on paljon haittaa.
Itse ostin Nahkapaikasta kengät hintaa 35 euroa, Lohjalla samat kengät maksoivat 44 euroa...
Lähes kympin ero O :
Mutta en maksaisi, enkä maksa tuollaisia summia lasten kengistä. 50-60 e on raja.
Asian vierestä, mutta muistakaa kävellä ja antakaa lapsienne kävellä kesällä ilman jalkineita metsässä tai nurmikoilla, yleensä luonnossa paljasjaloin, tietysti paikoissa, joissa niin voi tehdä. Todella hyvää jalkajumppaa!
niin laskehan mummo huvikses joskus kaupassa siihen päälle haalarien hinta, hattu, parit rukkaset, villainen välihaalari...
On siinä työssäkäyvälläkin ihmettelemistä.