Järkytyin voiko lasten talvikengät maksaa 100 euroa.
Kommentit (41)
Enkä muista että niissä mitään ongelmaa olisi ollut. Päin vastoin! Kätevät kun ei tarvinnut mitään kengännauhoja miettiä, itse inhosin pienenä roikkuvia kengännauhoja, jotka aukesivat kokoajan.
Mitä vikaa Kuomissa on? Itse ainakin ostan lapselleni Kuomat, ajatelkaa mitä haluatte.
Hintahaitari on suuri niin kuin aikuistenkin kengissä. Minä ostin Anttilan tarjouksesta 20 €:n kengät. Lapsi kokeili niitä ja jotain 89 €:n Vikingejä ja valitsi ne halvemmat. Nyt täältä varmaan kyllä löytyy niitä, joiden mielestä minun olisi pitänyt silti ostaa ne kalliimmat :)
on ominaisuudet ainakin vedenpitävyydessä. Omistan itse aikuisena Kuomia vastaavat talvisaappaat ja ne ovat todella väsyttävät, nilkka todellakin rasittuu kun niitä käyttää kauan. Sopivat pakkasella puistossa seisoskeluun, eivät liikkumiseen. Varsinkaan lapsen monipuoliseen liikkumiseen!
Onko kukaan teistä tietoinen hyvän kengän kriteereistä? Yksikään niistä kriteereistä ei ole kengän hinta!
Liukkaat pakkasella ja lapset valitti aina, että varpaita palelee, toisin kuin kuomissa.
ihmettelee mummo!!
Mä ostin hyväkuntoiset Reiman talvikengät hintaan 3e kirppikseltä. Hyväkuntoisia Kuomiakin saa max 10e. Kirpparit kunniaan!:-)
lapsille ostaa kirpparilta, mutta ei käytettyjä kenkiä! Oli ne sitten ulkoisesti kuinka siistejä haluaa. Nehän muotoutuu käyttäjän jalan mukaan, vaikkei puhki kuluisikaan.
Mielestäni vikingit oli huonommat kuin kuomat. Liukkaat pakkasella ja lapset valitti aina, että varpaita palelee, toisin kuin kuomissa.
Tuon asian olisi voinut korjata sillä että olisi jättänyt ne puuvillaiset kesäsukat odottamaan seuraavaa kesää ja laittanut jalkaa villasekoitesukat sekä tarvittaessa päälle perinteiset villasukat!
maksaa, mutta onneksi niitä on eri hintaisia, 20-30eurolla saa tarjouksesta ihan kelvolliset kengät, goret ja nahkakengät on kalliimpia.
Meillä olisi varaa ostaa vaikka useammat sadan euron kengät, mutta vikingin goretexit on silti lapsella ja jalat tänään pitkän ulkoilun jälkeen oikein mukavan lämpimät, miksi siis ostaisin 100 euron kengät?
Ilman Ticketin pukuakin pärjäämme ihan hyvin, puolet halvempi ja kauniimpi käy oikein hyvin, samat ominaisuudet kuitenkin löytyy kuin niistä kalliimmistakin vaatteista. Valintakysymyksiä, mitä haluaa ostaa lapselle ja onko valmis maksamaan merkistä.
saavansa meiltä kaiken ilmaiseksi. Mekin olemme ne vaatteet ja tavarat maksaneet ja olemme ihan tavallisia duunareita.
Nyt sitten sukulaiset odottaa, että saavat kaiken ilmaiseksi kun heille tulisi niin kalliiksi ostaa kaikki uutena, kuten me jouduimme tekemään.
Alussa annoin kun kuvittelin heidän maksavan tai edes kiittävän niistä tai saavamme itse takaisin jotain apua.
Nykyään vien uffille kylmästi.
Kyllähän se kylmäsi, mutta onhan ne hyvät kengät. Onneksi olemme saaneet lähes kaikki lapsen vaatteet vanhemmilta sukulaislapsilta perintönä.. jos pitäisi pari-kolme kertaa vuodessa ostaa koko setti, rahaa menisi kyllä ihan tähtitieteellisiä summia. Meillä siis kuljetaan pääosin käytetyissä, joten välillä voi sitten ostaa vähän kalliimpaa uuttakin. Jos johonkin panostaa, niin kenkiin. Vaikka onhan 100 euroa kenkäparista aika hurja summa.
vaikka köyhästä perheestä lähtöisin jouduin pitämään isosiskon kenkiä ja kumppareita yms.
Mutta lattajaloista. Pojallani on lattajalat (peintöä isältään). Niihin kannattaa tehetyttää pohjalliset. Tk.sta saa fyssarin lähetteen ja siellä tekevät. 25 euroa maksaa pari.
Minulla oli aina lapsena erikseen nahkaiset hyvät kävelykengät, nahkaiset hyvät talvikengät ja sen lisäksi toppakengät (oli lumiset pakkastalvet), kumisaappaat, sandaalit ja noiden lisäksi tennareita, kangaskenkiä ja juhlakenkiä tarpeen mukaan, kaikki ostettiin uutena.
Kysymys ei ollut minulle, mutta vastaan...
Äiti piti tärkeänä hyviä kenkiä enkä ole itsekään koskaan niistä tinkinyt. Eipä ole selkävaivoja ollut koskaan, jaloissa ei ole liikavarpaita tai muita ongelmia, ainoastaan holvikaaret hieman madaltuneet iän ja raskauksien aikana eli kenkäkoko noussut yhdellä numerolla ikuisena.
Lapsena en ollut ainoa eikä rahaa ollut paljon, mutta tietyistä asioista ei tingitty. Ikää minulla jo reilu 40-v.
saavansa meiltä kaiken ilmaiseksi. Mekin olemme ne vaatteet ja tavarat maksaneet ja olemme ihan tavallisia duunareita. Nyt sitten sukulaiset odottaa, että saavat kaiken ilmaiseksi kun heille tulisi niin kalliiksi ostaa kaikki uutena, kuten me jouduimme tekemään. Alussa annoin kun kuvittelin heidän maksavan tai edes kiittävän niistä tai saavamme itse takaisin jotain apua. Nykyään vien uffille kylmästi.
mutta miksi sivullisille paasaat, jos heille oletettavasti on vaatteita ihan vapaaehtoisesti annettu?
Mutta ei ne kelpaa 8-vuotiaalle pojalle enää.
Aikamoinen yleistys,
eiköhän tuuokin ole aika lapsesta kiinni.
Meillä poika kävi itse kaivamassa vaatehuoneesta kuomat kun ei halunnut Goreja laittaa jalkaansa, rakastaa myös huopatossuja, joissa olisi viime talvena halunnut kulkea myös kevään rönttäkeleissä.
lapsille ostaa kirpparilta, mutta ei käytettyjä kenkiä! Oli ne sitten ulkoisesti kuinka siistejä haluaa. Nehän muotoutuu käyttäjän jalan mukaan, vaikkei puhki kuluisikaan.
Ei ne kengät muotoudu jos lapsi niitä yhden kauden käyttää. Aikuisten kengissä eri kun niitä käytetään pidempään. Ja kyse on siis siitä että ostaa kirpparilta HYVÄKUNTOISIA kenkiä!
Meillä on lapsella (3 vuotta) aika monenlaisia kenkiä, edullisia ja kalliimpia, tarpeen ja käytettävissä olevan rahan mukaan (joka sekin vaihtelee). Muutaman talvena, mm. nyt on ollut Kuomat, ja olen ollut niihin tyytyväinen, ja lapsi tykkää, kun saa ne hyvin helposti puettua itse. Autamme toki aina tarvittaessa, mutta lapset myös haluavat tehdä asioita itse.
Vikingit oli viime talvena, ja kestävät ne ovat, mutta hankalammat pukea.
Sandaaleita on ollut monen merkkisiä, Reimaa, Footia, Eccoakin kerran. Vikingin lenkkarit ovat hyvät välikausikengät. Juhlakenkinä on Din Skon keinonahka-avokkaat, ja lisäksi kankaiset Peppi-kengät. Ensikenkinä oli Superfitit.
Kenkiin saa kyllä uppoamaan todella paljon rahaa, ja siksi niiden ostamista kannattaa suunnitella hieman, esimerkkilaskelma 3-vuotiaalle:
- Kuomat 35 euroa
- Vikingin talvikengät 75 euroa
- Vikingin välikausikengät 50 euroa
- Kumitossut 20-40 euroa
- Sandaalit 30-40 euroa
- Nahkaiset kävelykengät 80 euroa
- Keinonahkaiset juhlakengät 30 euroa
- uimakengät 20 euroa
- Kumisaappaat 20-30 euroa
Harva varmastikaan hankkii noita kaikkia, koska
muitakin vaatteita pitää hankkia, esimerkkilaskelma:
- talvihaalari 80-150 euroa
- välikausipuku- tai haalari 50-100 euroa
- villapuku 60 euroa
- 5 pitkähihaista trikoopaitaa yhteensä 30-100 euroa
- 2 sammarit ja/tai farkut 20-100 euroa
- 3 collegehousut tai legginsit 30-80 euroa
- juhlamekko tai suorat housut ja paita 50 30-100 euroa
- villamyssy 20 euroa
- 2 rukkaset 15-40 euroa
- sormikkaat tai puuvillatumput 10 euroa
- kauluri tai kaulahuivi 15 euroa
- sukkia, sukkahousuja 50 euroa
- kurahousut ja sadetakki 20-60 euroa
- kesähattu 5-30 euroa
- uima-asu 10-40 euroa
ja tuokaan ei nyt lopulta sisällä kaikkea mahdollista, ja hinnat arvioita uusien vaatteiden hinnoista (akselilla edullisin Linmdex-kallein esim. Polarn 0 Pyret tai vastaava merkki).
Mistä kohden tämäkään talvi on ollut loskatalvi etelä-suomessa? :)
Kuomat on hyvät kengät lapselle, ne kestää paljon ja on lämpimät.
tyttärelle viidet talvikengät. Yhdet nahkaiset saapikkaat, hintaa oli pari euroa alle satasen ja sitten hän halusi talven muotikengät uggit, joten niitä otimme sitten neljä. Ovat jo valmiiksi sen näköiset että ei mene kuin viikko ja ovat lintaan astutut, mutta kun muodin mukana pitää mennä:)) vielä pitää sitten hiihtoloman aikaan ostaa kun toppakengät, jotta kestää lapin pakkaset
Jos olisitte ostaneet OIKEAT UGGit, niin ei menisi linttaan ja kestäisi ne Lapin pakkasetkin. Maksaahan ne, mutta paremmat jaloille ja kestävämmät.
kyllä minusta kasvavalle lapselle sopivan hintaiset kengät on 50 e.
Siis joko nahkaiset tai sitten goretex.
Kipaisen heti hakemaan!
...jo 4-kymppisenä. NAhkaisia kenkiä lapsena kyllä käytettiin, mutta kas, minulla on 3 isosiskoa ;) Ja arvatkaa ketkä kulki siskojen vanhoissa kengissä...Onko sattuma sitten että meillä kahdella nuorimmaisella selkävaivaa ;)
Tiiä häntä mutta kivaa ei ole.
Omat lapset saa uudet kengät aina, vain vähän käytetyt juhlakengät kierrätetään.
7-vuotiaalle lapselle ostin 109e kengät ja itselleni sitten 20e kengät tarjoustalosta. Mulla toi talvikenkien arkinen käyttö on lähinnä autotallista autotalliin kävelyä niin ei tarvi olla kovin kummoiset kengät. Lapsi taas liikkuu niillä samoilla kengillä päivässä enemmän mitä minä viikossa.
talvella en ulkona kävele, kuntosalit on liikuntaa varten :-)
Esim. erityisen kapeat jalat? Tai vaikka leveät jalat ja korkea jalkaholvi?
Laittaisit kuitenkin pitämään niitä halvempia kenkiä?
Minun lapsillani on molemmilla todella matalat kapeat jalat, eikä heille löydä ikinä halpoja kenkiä, ei edes niitä tarjouksessa olevia hieman parempia (Viking tai Ecco). Jalka seilaa sivusuunnassa ja kantapää nousee usean sentin kävellessä (saatikka juostessa...), sellaisillako jalkineilla pistäisit oman lapsesi kulkemaan?
Kumpparit tai Kuomat eivät todellakaan käy, ne lähtevät jalasta kun vähän potkaisee.
t. köyhä ja sen kalliissa kengissä kulkevat lapset