Mitä keksiä, kun mikään ehkäisy ei käy? Mihin te olette lopulta päätyneet?
Pillereitä oon kokeillu 3 eri sorttia, niissähän nyt olis vielä varaa kokeilla..rengasta oon kokeillu. Kortsua ollaan koitettu käyttää mut jumaliste se perseestä. Aivan kamalan tuntunen. Sama olla ilman kokonaan sitten. Ikää eikä lapsia oo tarpeeks et sais sterilisaation kumpikaan (eikä haluakaan) kuparikierukkaa en uskalla koittaa runsaitten ja kivuliaitten kuukautisten takia. Hormonikierukkaa en kans oo kokeillu kun ei pilleritkään sovi. Hohhoh. Mitä ihmettä? Mieli tekee silti, ja lapsia ei just nyt haluttas lisää.
Kommentit (46)
siinä hormonimäärä on tosi pieni, paljon pienempi kuin pillereissä. Ja käy hyvin jos on runsaat kuukautiset, multa jäi kukautiset pois kokonaan.
Mulla sama tilanne kuin ap:llä, kunnes uskaltauduin kokeilemaan kuparikierukkaa. Ei mitään pahennusta kuukautisiin, päinvastoin tulevat selkeämmin, pari runsasta päivää,pärjään kuitenkin kuukupin kanssa, kivut ei lisääntynyt yhtään. Hieman ehkä enemmän valkovuotoa kuin normisti, mutta sama oli hormonikierukankin kanssa (vierasesine kohdussa epäiltiin syyksi).
Olen todella tyytyväinen :D
Me harrastetaan vain anaaliseksiä päivinä, jolloin munasolu voi hedelmöittyä (mulla tasainen 28 vrk kierto ollut aina) Muina kierron päivinä sitten "tavallista" seksiä.
Miksi käytätte perseestä tulevia kondomeja? Anaaliseksin jälkeen kondomi tulee vaihtaa.
ampuu seinälle, minun päälle tai mihin nyt osuu :)
Kuparikierukka ei sopiut sitten ensinkään kun on valtavat holinat. Mutta sitten uskaltauduin kokeileen hormonikierukkaa,vaikka mulle ei pillerit sopineet.
Hormoonikierukan hormooni ei vaikuta koko kroppaan, vaan ainoostaan kohdun limakalvoon ja vähentää tai vie menkat kokonaan pois. Kierukka ei tunnu miltään eikä se satu kun laitetaan. Epämiellyttävältä on ehkä oikee sanamuoto, miltä sen laitto tuntuu.
Negatiivista on hormoonikierukassa se että sen vuoksi saattaa alussa tippassa viikotolkulla. Mutta sitten kun se tippasu loppuu niin ei helpommasta olosta tietookaan!
Suosittelen lämpimästi sulle sitä kertomasi perusteella.
Mitkä ovat nyt sitten ne päivät jolloin se munasolu ei voi hedelmöittyä? Eihän tuollaista kannata ehdottaa ejkäisykeinoksi kenellekään että harrastetaan vaan ihan normaalisti seksiä mutta sitten välillä peppuun... :(
Toinen kirjoittaja sanoi että käyttäisi mieluummin vaikka jälkiehkäisyä (mikä ei siis ole ehkäisyä vaan tilanteen korjaaminen jälkikäteen) kuin kortsua. Ihmettelen vaan että sen jälkiehkäisypillerin hormoonitko sopii elimistölle jos tavalliset e-pillerit ei millään sovi?
Aika erikoisia näkemyksiä :D
Meillä ne puikot saivat aikaan kummallekin pahan virtsatulehduskierteen. Virtsatulehdukset loppuivat heti, kun loppui puikkojen käyttö. Keskeytetyllä + varmoilla päivillä mennään.
hormonikierukka. Paras oli kuparikierukka, mutta tällä hetkellä mennään kortsuilla ja keskeytetyllä yhdynnällä. Eli riskipäivät (noin 8.-18.pv kierrosta) mennään ainakin kortsuilla. Meillä toiminut ihan hyvin, ei kaikki kortsulaadut ole pahantuntuisia.
Itse en taas suosittele hormonikierukkaa kenellekään sellaiselle, joka HALUAA harrastaa seksiä, meinaan halut sillä kyllä häviää. Eikä ne runsaat valkovuodotkaan ole kovin kivoja mitkä hormonikierukalla tulee.
pillereita en saa terveydellisistä syistä syödä, kuparikierukka aiheutti kivuliaat ja todella runsaat kuukautiset, lisäksi tulin raskaaksi sen kanssa joka päättyi keskenmenoon. Hormonikierukkaa kokeilin vuoden ja olihan se tosi tehokas ehkäisykeino kun seksi ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Niinpä päädyimme keskeytettyyn+kondomiin. Meillä uusi vauva ei olisi kamala juttu, vaikka juuri nyt emme sitä suoranaisesti halua, mutta kuitenkin sinänsä OK että jos keskeytetty ei toimi jostain syystä niin ei ole katastrofi.
Näin on nyt menty 2 vuotta ja hyvin on toiminut.
Katselin tässä vanhoja Sinkkuelämää-jaksoja ja aloin miettiä, miten tuollainen käytännössä toimisi... Suomessa taitaa olla harvinaisuus.
Moi! Minulle kanssa pillerit eivät sopineet (menkat tulivat paljon runsaammiksi -> anemia sekä todella kovat menkkakivut). Tosin kestin niitäkin pari vuotta, ennen kuin luovutin. Toiseksi pakko oli pillereistä luopua veritulpan vuoksi. Olin kauhuissani, että onko ainoo vaihtoehto kortsu. No kuparikierukkaa ei suositeltu, runsaiden vuotojen vuoksi ja sitten löysin hormonikierukan ja laittoivat näin ei synnyttäneelle sen puudutuksessa. Menkat hävisivät kokonaan ja todella tyytyväinen olin koko ajan, vaihdoin jopa uuteen 5 vuoden määräajan jälkeen. Laittaessani sitä olin n. 21 v. Hormonikierukassa on niin vähän hormoneja ja ne vaikuttavat paikallisesti, joten jopa veritulpan saaneena sain sen ja lääkäritkin suosittelivat. Normaalistihan en mitään hormonaalista hoitoa/lääkkeitä voi koskaan enää kaiketi saada tuon veritulppariskin vuoksi. Kannattaa kokeilla!
Kukaan kokeillu? Mä ajattelin kokeilla jossain vaiheessa... mitään hormonaalista ehkäisyä en enää halua.
pillerit, laastarit, renkaat, kierukkan. Mies ei pysty kondoomin kanssa toimiaan.
Halusin steriloinnin mutta Kätilöopistolla lääkäri vänkäsi ja pelotteli niin paljon etten uskaltanut.
Päädyin kokeilemaan hormoonikierukkaa ja tämä on loistava! Runsaat vuodot kokonaan poissa.Iho on myös hyvä. Ainut haitta on se että seksi ei kiinnosta pätkääkään...
Eli vaikka hormonaalinen ehkäisy ei muuten sovi, kannattaa kokeilla koska hormonipitoisuus on niin matala ja vaikutus paikallinen. Moni muukin jo ehti sitä suositella. Toimi ainakin minulla, jolla pillerit nostivat verenpainetta. E-rengas taas meinasi aina unohtua laittaa takaisin paikalleen ja olin ihan varma puolet ajasta, että lienee tippunut :) Ehkäisykapselia en ole kokeillut, enkä minipillereitä... Niistäkin voi apu löytyä.
sen jälkeen ei mitään ongelmia. Käytetty nyt n. 8 vuotta, välissä kaksi suunniteltua raskautta.
T. 8
Meillä ne puikot saivat aikaan kummallekin pahan virtsatulehduskierteen. Virtsatulehdukset loppuivat heti, kun loppui puikkojen käyttö. Keskeytetyllä + varmoilla päivillä mennään.
Sitten tuli päätös lapsen tekemisestä, ekat rojut ränniin ja nyt 6 raskauskk menossa. Että toimii!
Laitetaan ihon alle, kestää kolmisen vuotta (voi aikaisemminkin ottaa pois) kertamaksuna aika arvokas, laittoineen n.170€, mutta toimiva ja maksaa kyllä itsensä takaisin. Kannattaa kysäistä gyneltä lisää infoa :)
jollakin vaikka kokemusta noista uudemmista pillereistä..