Kiukutteleva kummitäti
Mitä tekisitte sellaisessa tilanteessa, että lapsenne nuori kummitäti (lapsen äidin sisko) suuttuu jostain pienestä sanaharkasta, lyö luurin korvaan eikä halua enää olla missään tekemisissä? Kostaa asian tavallaan lapsille, ei ole kummilapsensa kanssa enää tekemisissä mitenkään, eikä tullut edes nuoremman lapsen ristiäisiin, saatika kommentoinut kutsua mitenkään...
Antaako asian vain olla, ja toivoo, että joskus viisastuu, ja tajuaa, että siteiden katkaiseminen lapsiin on aika tyhmää, vai mitä pitäisi tehdä? Toki ymmärrän, ettei nuorella ihmisellä ole sisaren lapset elämässä mikään tärkeä asia, kun on muutakin hauskaa, mutta jotenkin tuntuu, että vähän saisi olla selkärankaa, edes kylässäkäynnin ja lapsen tekstareilla muistamisen verran vaikkapa...
Kommentit (10)
Onko 16v kiukkuteini vai 23-vuotias "nuori"? Ja mikä oli sanaharkan syy? Kerro nuo ensin, kommentoidaan sitten...
aika korjaa asian.
Jonkun sortin välejä kannattaa koettaa saada aikaan, mutta ei suoranaisesti kummiutta korostaen eikä lapsiinkaan vedoten, ihan ns sisaruusmielessä ensi alkuun.
Ilmoita kummille että otatte uuden jos ei linja muutu.
Oliko se todella suuttuminen ihan pikkujutusta, vai oliko se pikkujuttu se viimeinen niitti, joka katkaisi kamelin selän?
Yrittäisin isosiskona olla viisaampi ja sovitella. Mutta jos ei niin sitten ei, jos toinen pitää kannastaan kiinni eikä halua olla tekemisissä, niin eihän sitä väkisinkään voi.
no oli todellakin pikku juttu mistä suuttui... en viitsi kaikkea ruotia, mutta kyseessä on vanhempieni iltatähti, joka lie vähän turhan hemmoteltu... ja tehnyt aika pinon erinäisiä lupauksien pettämisiä ja pienimuotoisia hyväksikäyttöjä vuosien varrella, jotka kaikki on painaneet villaisella. Tuli nyt vaan mainittua sitten yhdestä lupauksen pettämisestä, joka vaikeutti meidän sen hetkistä tilannetta aika lailla...
Kyse alle 20-vuotiaasta... itse olen lähempänä neljääkymmentä pikku hiljaa... Harmittaa vaan lasten puolesta tosi kovasti. Saahan minulle olla ihan miten vihainen vain, mutta jotenkin surkeaa kostaa lapsille... Mököttänyt jo lähes neljä kuukautta.
Varmaan ei edes sun lapsesi kiinnosta millään tavalla.
Huonosti valittu kummi.
mielestä tosta kummiudesta tehdään nykyään muutenkin liian iso haloo ja vanhemmat käyttävät lapsiaan tekosyynä sille, että heitä itseään ottaa päähän se, etteivät heidän pikku murusensa nyt aina olekaan kaikkien elämän keskipisteessä. Aivan järjettömiä vaatimuksia esitetään nykyään kummeille, myös sellaisille, keillä on omiakin lapsia, ja sitten syyllistetään ja lasketaan kertoja, montako kertaa olet käynyt kylässä, ja kyllä aina toisilla kummilapsilla olet käynyt kylässä enemmän kuin minun lapsillani. Aaaargh!!!
Ilmoita kummille että otatte uuden jos ei linja muutu.
voi muuten kummeja vaihtaa!!
jättäisin aapeena asian tohon.
kun lapseni kummiksi tuli ja on sitoutunut kaikkiin lapsiini todella tiiviisti. Käy usein, leikittää, muistaa joskus pienin tuliaisin ja soittelee. Tälläkin hetkellä esikoinen on hänen luonaan leikkimässä 40km päässä. Ei siis ole vältäämättä nuoresta iästä kiinni!
Kerran otettiin yhteen siskon kanssa ja n. kahteen kuukauteen ei oltu tekemisissä.
Itse annoin hänen olla ja mietiskellä rauhassa ja häntähän se riipaisi enemmän kun ei "voinut" olla tekemisissä kummilapsensa kanssa kun piti pitää vihaa yllä mua kohtaan.
Meillä on vain kolmen vuoden ikäero, sekin voi olla, että kun ollaan muksusta asti oltu tiiviisti yhdessä ja se jatkuu edelleen niin lapseni kuuluvat siihen automaattisesti myös.
Anna olla ja jos tuntuu ettei siskosi palaudu maan pinnalle niin sanomatta mitään pyydät uuden kummin tilalle.
ehkäpä se sitten viisastuu, kun on omien lapsien aika. Kovin nuoret kummit ei välttämättä ymmärrä ajatella lasta tuon kaiken keskellä. Tästä syystä valitsin itse "aikuiset" kummit, en sisaruksiani.