Parvekkeelta heitetyt Irlanninsetterit?
Nyt kasvattaja jo antaa lausuntoja uutisissa. Voi hyvänen aika, mikä haloo. Nehän on vain koiria!!
Katsokaa ympärillenne, millaisessa hädässä ihmisetkin elävät. Voisivat rikkaat antaa joululahjoituksia vaikka vähävaraisille lapsiperheille.
Kommentit (22)
eläimet on eläimiä.
Eiköhän sivistyksen taso mitata sillä, kuinka yhteiskunta kohtelee vähäosaisiaan.
eläimet on eläimiä.
Eiköhän sivistyksen taso mitata sillä, kuinka yhteiskunta kohtelee vähäosaisiaan.
miten eläimiä kohdellaan ja miten suhtaudutaan eläinsuojeluasioihin.
Hassua, että monet kuvittelevat että jos eläinsuojelulain rikkomisiin kiinnitetään huomiota, se olisi jotenkin pois heikko-osaisilta ihmisiltä.
Eihän se niin mene.
Päinvastoin, hyvin usein usein ne, jotka välittävät heikommassa asemassa olevista ihmisistä, välittävät myös eläimistä.
Ja ne, jotka eivät välitä, ne eivät välitä muutenkaan kuin omasta itsestään ja siitä että saavat vaan lisää rahaa, omaisuutta ja valtaa.
koska nehän on vaan eläimiä?
Antaisit lapsesi hoitoon ihmiselle, joka heittää koiria parvekkeelta tai muulla tavoin rääkkää eläimiä, kunhan vaan tietäisit että hän on antanut rahallisia lahjoituksia lastensuojelutyöhön?
Jos koirilla on kipuja ja ovat pahasti vammautuneita, parasta niille olisi lopettaminen.
Ei hengissä pitäminen keinolla millä hyvänsä.
katsoin jotain jenkkiohjelmaa jossa takapäästä halvantunelle koiralle asennettiin pyörät alle. Niin irvokasta
Jos koirilla on kipuja ja ovat pahasti vammautuneita, parasta niille olisi lopettaminen.
Ei hengissä pitäminen keinolla millä hyvänsä.
katsoin jotain jenkkiohjelmaa jossa takapäästä halvantunelle koiralle asennettiin pyörät alle. Niin irvokasta
Jos toivoa on, elämästä pitää taistella. Oli kyseessä kissa, koira tai ihminen. Tai vaikka hiiri. Lopetus vain, jos kärsimystä ei voi lieventää ja toivoa ei ole.
että näitä koiria pidettäsiin hengissä hinnalla millä hyvänsä. Leikattiin lantion/leuan murtumia ja parannettiin keuhkokuumetta, ei vissiin verrattavissa pyörien asennukseen alle? Kannattaisi tutustua paremmin tapauksen taustatietoihin. Uutisissakin kävi hyvin selvästi ilmi, että kyllä näistä vielä ihan juoksevia irlanninsettereitä saadaan. Nämä eivät siis tosiaankaan vaadi pyöriä alle, enkä usko että sellaiseen eläinlääkärit suomessa edes ryhtyvät. Oma viestisi on siis lähinnä irvokas. Toki saat lopetuspiikin iskeä koiraasi, jos sen lonkka murtuu, itse en niin tekisi.
"Katsokaa ympärillenne, millaisessa hädässä ihmisetkin elävät. Voisivat rikkaat antaa joululahjoituksia vaikka vähävaraisille lapsiperheille."
Siellä huutelee yksi vähävarainen katkera kotimamma joka tekee lapsia juurikin siksi että sitten ollaan vähävarainen LAPSIperhe, ei tartte töihin mennä, tekee vaan lisää lapsia niin rahaa tulee ja toimeentulo turvattu. Itsehän ne vähävaraiset ovat lapsensa tehneet, niin itse myös hoitakoot. Rikkaat voivat laittaa ne ylimääräiset roposensa vaikka sitten niiden rääkättyjen eläimien hyväksi, eikai heillä ole mitään velvollisuutta alkaa köyhiä hyysäämään.
PS: Heitä lapsesi parvekkeelta niin ehkä sinäkin pääset sitten käsiksi niiden rikkaiden lahjoituksiin..
kuin sun vauva on VAIN vauva.
Tuntevia. Kärsiviä. Ihania olentoja. Oletko koskaan omistanut irlanninsetteriä? ET. Minä olen. Jos sen piti valita ruoka vai leikki ihmisen kanssa - se valitsi leikin. Jos minä nauroin jossain jonkun kanssa, se tuli viereen ja mukaan: "NYT on hyvä fiilis, jee, rapsutuksia! Kivaa kun on kivaa!"
Jos olin surullinen, se työnsi päänsä käteni alle: "Paijaa sitä, helpottaa." Jos olin isoon ääneen vihainen - koira väisti viisaasti ja pysyi poissa näkyvistä: "NYT on paras antaa tilanteen rauhoittua ennenkö pistää kuonon esiin!"
Siis mitä tarkoittaa VAIN koira? Lapselta menee vuosia, ennekö se kykenee tällaiseen kohtaamiseen, empatiaan... jotkut yksilöt eivät kykene koskaan!!! Niitä nähdään kouluissa ja joka äiti tietää: kaikki lapset ei vaan kykene.
Mutta irlanninsetterit ovat ystävällisiä KAIKILLE, jopa niille idioottimaisen epäempaattisille lapsille, jotka heittävät sitä kivillä... kuten omaani kerran...
Mihin tilinumeroon voisin lahjoittaa 100 e irlanninsettereille?
mäkin ihmettelin, että se oli Nelosen pääuutisten toinen pääaihe! Aika monta miestä ja naistakin lienee pahoinpidelty tänä viikonloppuna, saati sitten muut maailmantapahtumat. Lisäksi noin vanha tapahtuma ei edes ylitä uutiskynnystä, siis ei pitäisi. Nelosen uutisista onkin tullut ihan hömppä teiniuutislähetys. En katso sitä kuin sattumalta vahingossa.
lähentelee eläinrääkkäystä, koirat ovat taatusti tosi kipeitä. En ymmärrä ollenkaan tällaista auttamista.
http://yle.fi/alueet/turku/2010/11/parvekkeelta_heitetyt_koirat_tarvits…
Minäkin lahjoitin 50 euroa.
lapsi elää vuosikymmeniä ja on kosketuksissa elämänsä aikana huomattavasti suuremman ihmisjoukon kanssa kuin yksikään koira.
En minäkään käsitä että joidenkin pahasti vammautuneiden koirien hoitoon syydetään älyttömiä määriä lahjoitusvaroja kun samaan aikaan moni lapsikin kärsii.
Ei yksikään koira ole koskaan lähellekään samanarvoinen kuin ihmislapsi.
Ja tämä EI tietenkään tarkoita että koiria silti saisi käsitellä huonosti.
Mutta kannatta muistaa että ei koirakaan ketään ihmistä laita oman pentunsa edelle.
kuin sun vauva on VAIN vauva.
Tuntevia. Kärsiviä. Ihania olentoja. Oletko koskaan omistanut irlanninsetteriä? ET. Minä olen. Jos sen piti valita ruoka vai leikki ihmisen kanssa - se valitsi leikin. Jos minä nauroin jossain jonkun kanssa, se tuli viereen ja mukaan: "NYT on hyvä fiilis, jee, rapsutuksia! Kivaa kun on kivaa!"
Jos olin surullinen, se työnsi päänsä käteni alle: "Paijaa sitä, helpottaa." Jos olin isoon ääneen vihainen - koira väisti viisaasti ja pysyi poissa näkyvistä: "NYT on paras antaa tilanteen rauhoittua ennenkö pistää kuonon esiin!"
Siis mitä tarkoittaa VAIN koira? Lapselta menee vuosia, ennekö se kykenee tällaiseen kohtaamiseen, empatiaan... jotkut yksilöt eivät kykene koskaan!!! Niitä nähdään kouluissa ja joka äiti tietää: kaikki lapset ei vaan kykene.
Mutta irlanninsetterit ovat ystävällisiä KAIKILLE, jopa niille idioottimaisen epäempaattisille lapsille, jotka heittävät sitä kivillä... kuten omaani kerran...
Mihin tilinumeroon voisin lahjoittaa 100 e irlanninsettereille?
Eihän noi rahat ole teidän pussista pois, jokainen lahjoittaa sinne minne haluaa. Mä olen niin paljon lahjoittanut ihmisille rahaa että voin välillä antaa rahaa myös eläinten hyväksi.
Kasvattaja sanoi hyvin, kiitti lahjoittajia ja sanoi että "ihanaa on kun on nähnyt myös ihmisten hyvyyden se on vähän korvannut sitä yhden ihmisen pahuutta" Ja niinhän se on.
Uskon myös että ne jotka on rahaa koirille lahjoittanut ja muutkin, haluavat myös mielellään kuulla miten koirat nyt voi ja hyvä että uutiset on olleet hyviä.
Nyt kasvattaja jo antaa lausuntoja uutisissa. Voi hyvänen aika, mikä haloo. Nehän on vain koiria!! Katsokaa ympärillenne, millaisessa hädässä ihmisetkin elävät. Voisivat rikkaat antaa joululahjoituksia vaikka vähävaraisille lapsiperheille.
Veikkaisin että nuo lahjoitukset ovat tulleet toisilta koiran omistajilta. Ja olihan tuossa jutussa että myös koirien omistaja oli pahoinpidelty, onneksi ei hän lentänyt parvekkeelta alas. Mutta mikä ap on päättämään mihin ihmiset lahjoituksia antavat? Onko sekin väärin että joku lahjoittaa ulkomaille lapsille rahaa? Tai WWF:lle?
Eikö olisi parempi lopettaa koira jolloin se ei joutuisi kärsimään? Hyvässä lykyssä niin käy kuitenkin, ensin maksetaan kymppitonni ja sitten koira kuolee. Kyllä tää menee jo liiallisuuksiin...
Eikö olisi parempi lopettaa koira jolloin se ei joutuisi kärsimään? Hyvässä lykyssä niin käy kuitenkin, ensin maksetaan kymppitonni ja sitten koira kuolee. Kyllä tää menee jo liiallisuuksiin...
Hullulla on halvat huvit!
kun sen ukon joka ne koirat heitti partsilta ja hakkasi koirien omistajan.
Ihan täysiä luusereita, ei voi paljon säälittävämpää olla kuin olla kateellinen sairaille koirille!
Yhteiskunnan sivistyksen taso mitataan sillä,kuinka se kohtelee eläimiään.