Tietääkö lapsesi, että mikä tuhkakuppi on?
Kommentit (12)
lapsi on 6v
(arvatenkin kukaan lähipiiristä ei polta)
Ei varmaan kaikkia tuhkakuppeja tunnista, mutta osan kyllä.
Tuntee kaksi ihmistä, joiden on nähnyt polttavan. Kumpaakin tapaa harvoin ja aluksi aina tupakanstumpin jossain kadulla nähdessään, luuli toisen noista käyneen siellä ;)
mieheni polttaa minä en koskaan ole säännöllisesti polttanut kerran pari vuodessa pari tupakkaa.
Pakko oli nyt vähän päteä ettette polta,vaikka olisi voinut vain vastata kysymykseen
varsinkin kun isänsä polttaa... Eikö maahan stumppaaminen ole vielä typerämpää kuin tuhkakuppiin...
Ja itse ainakin olen sanonut joissain ulkotiloissa olevista tuhkakupeista tarkoituksella mitä ovat, ja että niihin ei siis kosketa! Miten lapsi muuten oppisi...
kumpikaan. Itse käytän kannellisia lasipurkkeja.
Pakko oli nyt vähän päteä ettette polta,vaikka olisi voinut vain vastata kysymykseen
jos joku lähipiirissä polttaisi niin kai tuo jo ymmärtäisi, ei siinä sen kummempaa.
silloin tällöin. Muutaman kerran on "narahdettu" lapsellekin. Tupakka-sanankin kuuli vasta hiljakkoin päiväkodissa, kun hoitaja oli manaillut tupakantumppeja liukumäen vierellä. Kysyi mieheltä illalla, mikä on tupakka...
muttei välttämättä tunnista esinettä. Ainakaan siis sellaista vanhanaikaista lasista tai metallista, mitä sisällä joskus kauan sitten käytettiin sisätiloissa. Muut roskiksethan on roskiksia, kyllä ne tunnistaa, varsinkin ulkona. Mut noita menneitten aikojen esineitä ei. Ne on pojalle vaan tyylikkäitä kippoja, joissa voi pitää vaikka karkkia tai muistikortteja tms. Tämä käy ilmi aina silloin tällöin.
Ikää pojall anyt 13. Me ei itse polteta, mutta onhan se muiden nähnyt polttavan jo tuossa iässä. Sisällä vaan ei enää polta kukaan, joten noi kipot on vaihtaneet käyttötarkoitustaan.
varsinkin kun isänsä polttaa... Eikö maahan stumppaaminen ole vielä typerämpää kuin tuhkakuppiin...
Ja itse ainakin olen sanonut joissain ulkotiloissa olevista tuhkakupeista tarkoituksella mitä ovat, ja että niihin ei siis kosketa! Miten lapsi muuten oppisi...
ja ulkona lasipurkki parempi tuhkakupista tiedä vaikka söisivät ne tupakat lapsista sitä koskaan tiedä, siksi.Ja nykyään mies laittaa tupakin ulkoroskikseen , eipähän lapset mene tupakeihin tai kesällä pallogrilliin sekään ei oikein hyvä paikka.
7v