Mahdoton rakkaus :(
Vietin ihanan yön ihanan miehen kanssa. Olemme tunteneet jo vuosia, mutta nyt vasta välillämme on toden teolla leimahtanut. Tämä oli ensimmäinen yö yhdessä, ja voisin sanoa että monella tapaa unelmieni täyttymys. Olen tajunnut, että olen rakastunut häneen, hänkin on puhunut että tunteita alkaa olla enemmän.
Mutta.
Olen naimisissa. Niin on hänkin. Hän on parhaan ystäväni mies, erittäin hyvä perhetuttumme.
Yritän nyt vain kestää tämän tuskan, ja vierottautua hänestä, mutta en tajua miten.
Avioero ei tule kyseeseen.
Kommentit (65)
Miehesi ja ystäväsi tulee aina olemaan petettyjä puolisoita, ei se ohi mene vaikka kuinka taistelisit. Tehty mikä tehty.
Kyllä tämä menee ohi ennen pitkää, siihen vaaditaan taistelutahtoa, enkä ajatellut antaa periksi. Ja vaikka täälläkin on kivitetty (miksi ei olisikaan), tulen kulkemaan tuolla keskuudessanne, eikä kukaan arvaa päältäpäin mitä olen tehnyt. Miettikää sitä! ap ps. kiitos haukuista, kyllä ne oikeaan osoitteeseen tuli
Ei meidän muiden asia ole elää toisten puolesta. Jokainen elää itse omien ratkaisujensa kanssa.
Noiden halujen ja tahtomisten kanssa jokainen joutuu taistelemaan. Minusta seksin harrastaminen ei suinkaan ollut tässä mikään viimeinen niitti tai pahin asia. Ikävämpää se rakastuminen on, se, että se toinen, väärä ihminen, on koko ajan mielessä.
Minulla oli kesällä salamaihastuminen tuttuun mieheen. Sama tilanne kuin ap:lla, kiva perhe ja kaikki ok, tiettyä jännitystä vain puuttui ja kun sitä sattui kohdalle, sitä oli vaikea vastustaa. Enkä siihen pystynytkään. Mutta päätin haluta kuitenkin lopettaa homman lyhyeen, joten lopetin yhteydenpidon mieheen kokonaan. Pari kuukautta meni siihen, että unohdin tuon toisen miehen. Se on mahdollista ja oikeastaan ainoa vaihtoehto, jos ero ja avoin suhde ovat poissa laskuista.
yhtään miettinyt tämän parhaan ystäväsi tuskaa sitten kun hän saa tietää että sekä häne paras ystävänsä että aviomiehensä ovat pettäneet hänet pahimmalla mahdollisessa tavalla?
Tuollaisen kommentin voi tosiaan kuulla vain pettäjän suusta! ;D
Kuten itsekin sanoit, ei ole muiden asia elää toisten puolesta. Kerro siis puolisollesi totuus ja anna hänen elää omaa elämänsä ja tehdä ne omat ratkaisunsa itse äläkä kuvittele tietäväsi mikä on hänelle parhaaksi!
Teko ei ole reilu, mutta tuomitseminenkin on vähän kummaa.
Ei meidän muiden asia ole elää toisten puolesta. Jokainen elää itse omien ratkaisujensa kanssa.
Noiden halujen ja tahtomisten kanssa jokainen joutuu taistelemaan. Minusta seksin harrastaminen ei suinkaan ollut tässä mikään viimeinen niitti tai pahin asia. Ikävämpää se rakastuminen on, se, että se toinen, väärä ihminen, on koko ajan mielessä.
Minulla oli kesällä salamaihastuminen tuttuun mieheen. Sama tilanne kuin ap:lla, kiva perhe ja kaikki ok, tiettyä jännitystä vain puuttui ja kun sitä sattui kohdalle, sitä oli vaikea vastustaa. Enkä siihen pystynytkään. Mutta päätin haluta kuitenkin lopettaa homman lyhyeen, joten lopetin yhteydenpidon mieheen kokonaan. Pari kuukautta meni siihen, että unohdin tuon toisen miehen. Se on mahdollista ja oikeastaan ainoa vaihtoehto, jos ero ja avoin suhde ovat poissa laskuista.
ja opetella tunteiden hallintaa ja ohjailua erityisesti. Ei pidä ruokkia vahigollisia haluja ja ajatuksia. Se on sitä vastuuntuntoa ja aikuisuutta.
hyvin uomiinsa asettuneita asioita? Koska sinä tahdot?
Aikanaan olemme miehen kanssa molemmat todenneet toisillemme, ettemme halua tietää, jos joskus tapahtuu jotain jonkun toisen kanssa. Paitsi tietysti silloin, jos tämä johtaa johonkin. Meidän kateuskäsityksemme ei ole sieltä mustasukkaisimmasta päästä. En katso omistavani miestäni, eikä hän minua.
Uskon että olemme kaikki onnellisempia näin. Kertominen oman omantuntonsa puhdistamiseksi ei ole minusta yhtään sen vastuullisempaa kuin unohtaminen ja jatkaminen tästä eteenpäin.
hyvin uomiinsa asettuneita asioita? Koska sinä tahdot? Aikanaan olemme miehen kanssa molemmat todenneet toisillemme, ettemme halua tietää, jos joskus tapahtuu jotain jonkun toisen kanssa. Paitsi tietysti silloin, jos tämä johtaa johonkin. Meidän kateuskäsityksemme ei ole sieltä mustasukkaisimmasta päästä. En katso omistavani miestäni, eikä hän minua. Uskon että olemme kaikki onnellisempia näin. Kertominen oman omantuntonsa puhdistamiseksi ei ole minusta yhtään sen vastuullisempaa kuin unohtaminen ja jatkaminen tästä eteenpäin.
Olen todella ahdistunut tästä, mutta tiedän selviäväni ajan kanssa. Tiedän hyvin mitä haluan, haluan jatkaa liittoani ja ystävyyttä. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, miksi siirtäisin tämän ahdistuksen syyttömien niskaan? Helpottaisi se omaa oloa varmasti siltä osin, että saisin todella sen mitä olen ansainnut, eli välirikon ja ystäväni sekä mieheni vihan. Mutta heille jäisi ikuiset arvet ja paha olo, epäluottamus ja ahdistus. En minä sitä halua.
Minä kärsin tämän nyt, ja kyllä, olen todella ansainnut jokaisen kiven jonka heitätte. Että lisää vaan. Eikä tämä ole marttyyriutta vaikka joku olisi sitä haistavinaan.
ap
Ensin sanoit pettäneesi miestäsi ja seuraavassa viestissä teillä onkin sopimus siitä. Eihän se silloin ole pettämistä!!!
Olen itsekin elänyt vapaassa suhteessa, mutta ei olisi ikimaailmassa tullut mieleenkään kertoa että olen pettänyt miestäni, sillä en ole! Pettäminen tarkoittaa luottamuksen pettämistä, ei seksiä!
Jos nyt kuitenkin olet sitä mieltä että olet pettänyt, niin sinun pitäisi vähän miettiä omia mielipiteitäsi ja arvojasi. Et voi olla samaan aikaan kahta eri mieltä samasta asiasta; joko puolisolle pitää kertoa pettämisestä ja antaa jokaisen elää omaa elämäänsä, tai sitten on ihan ok päättää toisten ihmisten elämästä. Molemmat eivät voi pitää paikkaansa samaan aikaan ja moraalisääntöjä ei voi tehdä koskemaan vain toisia ihmisiä.
42
Olen todella ahdistunut tästä, mutta tiedän selviäväni ajan kanssa. Tiedän hyvin mitä haluan, haluan jatkaa liittoani ja ystävyyttä. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, miksi siirtäisin tämän ahdistuksen syyttömien niskaan? Helpottaisi se omaa oloa varmasti siltä osin, että saisin todella sen mitä olen ansainnut, eli välirikon ja ystäväni sekä mieheni vihan. Mutta heille jäisi ikuiset arvet ja paha olo, epäluottamus ja ahdistus. En minä sitä halua.
Minä kärsin tämän nyt, ja kyllä, olen todella ansainnut jokaisen kiven jonka heitätte. Että lisää vaan. Eikä tämä ole marttyyriutta vaikka joku olisi sitä haistavinaan.
ap
Tiedät hyvin itsekin, että nyt et joudu kärsimään kuin murto-osan siitä mitä tapahtuisi jos jompi kumpi petetyistä saisi tietää. Uskottelet itsellesi ja muille, että omantunnontuskat ovat pahinta mahdollista ja voi kuinka sinä nyt kärsitkään. Olet jopa tarpeeksi röyhkeä väittääksesi, että sinä tässä nyt kärsit niiden viattomien puolesta, ettei heidän tarvitsisi!
Kaiken tämän lisäksi olet näköjään vielä varma, että miehesi ja ystäväsi eivät voisi ikimaailmassa löytää parempaa naista/ystävää, vaan he kärsisivät ikuisesti ahdistuksesta ja pahasta olosta!
No, mikään ei ole niin suloista kuin itsepetos...
Täällä on taas palsta täynnä hurskastelijoita jotka heittävät ensimmäisen kiven.
Elämä ei ole aina niin helppoa ja hallittavissa. Moni näistä tekopyhäilijöistä huomaa sen kyllä, kun jotakin vastaavaa tapahtuu omalla kohdallaan.
Ap voimia. Yritä luottaa siihen, että asia ratkeaa niin kuin sen kuuluu ratketa. On lopputulos sitten mikä tahansa.
Tiedät hyvin itsekin, että nyt et joudu kärsimään kuin murto-osan siitä mitä tapahtuisi jos jompi kumpi petetyistä saisi tietää. Uskottelet itsellesi ja muille, että omantunnontuskat ovat pahinta mahdollista ja voi kuinka sinä nyt kärsitkään.
Juuri siksi heidän ei tarvitse tietää! Juuri noin ajattelen.
Et ole luultavasti ikinä kokenut riittävän kovia omantunnontuskia, kun et ymmärrä kuinka paljon niistä voi kärsiä.
ap
Mutta heille jäisi ikuiset arvet ja paha olo, epäluottamus ja ahdistus. En minä sitä halua. ap
Mutta kyllä niillä teidän puolisoilla on jo nyt paha olo, epäluottamus ja ahdistus. Ei se totuuden kertominen tekisi heille pahaa vaan toisi helpotuksen, kun saisivat aavistuksilleen varmistuksen. Nyt he syyttävät itseään harhaluuloisiksi, ja sinä haluat heille sitä.
Olet ajatuksinesi lapsellinen.
Tiedät hyvin itsekin, että nyt et joudu kärsimään kuin murto-osan siitä mitä tapahtuisi jos jompi kumpi petetyistä saisi tietää. Uskottelet itsellesi ja muille, että omantunnontuskat ovat pahinta mahdollista ja voi kuinka sinä nyt kärsitkään.
Juuri siksi heidän ei tarvitse tietää! Juuri noin ajattelen.
Et ole luultavasti ikinä kokenut riittävän kovia omantunnontuskia, kun et ymmärrä kuinka paljon niistä voi kärsiä.
ap
Eli toisinsanoen myönnät itsekin, että sepustuksesi heidän kärsimyksensä helpottamisesta ja omista omantunnontuskista oli potaskaa ja oikeasti pelkään vain sitä, miten sinun kävisi jos he saisivat tietää!
ajatuksiani. Lasten isä on minulle edelleen ainoa oikea mies, vaikka olen toisen kanssa seurustellut. Ex ei minua ottaisi takaisin, uusi elämä hänellä.
En suosittele kenellekään oman kokemukseni jälkeen tuhoamaan suht hyvää liittoa.Paluuta menneeseen kun ei ole.
Tahtoisin pyyhkiä pois elämästäni muutaman vuoden, mutta eihän se niin mene.
Exän kanssa olisi kuitenkin ollut turvallista elää yhdessä, vanhetakin. Nuoruudesta asti kun on tunnettu ja tiedämme toistemme tavat aika hyvin. Kukaan uusi ei korvaisi häntä.
Minun on vaan elettävä tämän asian kanssa ja toivon exälle kaikkea hyvää.
aloitusviesti. Siinä ei ole halaistua sanaa siitä kuinka paha olla sulla on petettyäsi miestäsi ja ystävääsi, ainoastaan siitä että sulla on paha olla kun te ette voi olla yhdessä.
Vietin ihanan yön ihanan miehen kanssa. Olemme tunteneet jo vuosia, mutta nyt vasta välillämme on toden teolla leimahtanut. Tämä oli ensimmäinen yö yhdessä, ja voisin sanoa että monella tapaa unelmieni täyttymys. Olen tajunnut, että olen rakastunut häneen, hänkin on puhunut että tunteita alkaa olla enemmän. Mutta. Olen naimisissa. Niin on hänkin. Hän on parhaan ystäväni mies, erittäin hyvä perhetuttumme. Yritän nyt vain kestää tämän tuskan, ja vierottautua hänestä, mutta en tajua miten. Avioero ei tule kyseeseen.
Mä en sun omantunnontuskiisi usko, ja syynä on tämä aloitusviesti. Siinä ei ole halaistua sanaa siitä kuinka paha olla sulla on petettyäsi miestäsi ja ystävääsi, ainoastaan siitä että sulla on paha olla kun te ette voi olla yhdessä.
Okei. Olen sitten vissiin vaan paha ihminen? Ehkä jopa itse piru.
ap
Ihme marttyyri.
Lue nyt toi aloitusviestisi uudestaan ja mieti oletko siinä sanallakaan tuonut esiin sitä että sulla on huono omatunto ja kauheat kärsimyksen tuskat siitä, että olette pettäneet puolisoitanne ja ystäviänne.
Ei, siinä on vaan itkua siitä että rakkautenne on mahdotonta ettekä voi olla yhdessä.
Ihme marttyyri. Lue nyt toi aloitusviestisi uudestaan ja mieti oletko siinä sanallakaan tuonut esiin sitä että sulla on huono omatunto ja kauheat kärsimyksen tuskat siitä, että olette pettäneet puolisoitanne ja ystäviänne. Ei, siinä on vaan itkua siitä että rakkautenne on mahdotonta ettekä voi olla yhdessä.
Luuletko sä että tähän tilanteeseen ei liittyis monenlaisia ristiriitaisia tunteita?
Mutta menee rautalankaväännökseksi, en jaksa vaivautua.
ap
mutta mitä sitten? Alhaiseksi haukkuminen ei muuta asiaa miksikään, eikä tuo mitään ratkaisua tai apua, kenellekään.