Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kotonaan imettää olohuoneessa, jos on vieraita käymässä?

Vierailija
07.11.2010 |

Meillä on kuukauden ikäinen lapsi, ja olen imettänyt häntä olkkarissa vieraiden läsnäollessa. En ole osannut edes ajatella, että siinä olisi jotain väärää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se nyt typerää, ettei omassa kodissaan saa syöttää missä haluaa.

Jos vieraita häiritsee, he voivat siirtyä siksi aikaa vaikka keittiöön.

Vierailija
2/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit omassa olohuoneessasi niin kuin teidän perheen näkemysten mukaan on sopivaa. Teidän perheellä on käsitys siitä, miten vieraanvaraisuutta osoitetaan ja mikä on sopivaa. Nämä käsitykset ovat jokaisella erilaisia ja sitä on kunnioitettava. Jos asia on miehesikin mielestä OK, voit olla kotonasi vaikka rinnat paljaana kun vieraat tulevat.

Hehän voivat tietysti ajatella asiasta mitä tahansa, mutta jättävät sitten seuraavan kutsun väliin jos sattuvat kuulumaan siihen pieneen vähemmistöön jota julkinen imetys jostain syystä vaivaa.

Mutta omassa kodissa tehdään mitä halutaan. Ei sinullakaan tietysti ole oikeutta sanella, mitä toisten ihmisten pitäisi imetyksestä ajatella tai tuntea. Ihmisillä on oikeus omiin tunteisiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä meillä ainakin saa vieraatkin imettää!

Vierailija
4/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä vieraatkin saa imettää, ihan kahvipöydässäkin :) Mutta mun mielestä omassa kotonaan voi tietysti imettää ihan kuten muulloinkin.

Vierailija
5/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraat saattavat hämmentyä.

Itse imetin makuuhuoneessa, jos tupa oli täynnä vieraita. Jaksoin kyllä ottaa ne pari askelta sinne.

En oikein ymmärrä tätä ehdoin tahdoin tissivilauttelua todellakaan. Ei siinä mitään väärää ole, mutta minusta se on ajattelematonta....

Vierailija
6/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni imetys on sellainen intiimi ja rauhallinen hetki, jolloin olen vauvan kanssa kaksin, katselemme toisiamme silmiin ja rentoudumme. En siihen tilanteeseen ole koskaan kaivannut todistajia enkä yleisöä, enkä toisaalta itsekään ole toisille silloin hyvää seuraa, kun keskityn täysin vauvaani.

Minusta sellainen seurustelun lomassa imettäminen kuulostaa tavallaan ihan rennolta ja hauskalta, mutta oma tyylini se ei ole.

Kun äitikavereitani tulee kylään, he saavat meillä ollessaan imettää ihan missä ja miten haluavat, ei minua vaivaa vaikka olisivat alasti.

Kun itse menen kylään anopille tai miehen työkaverin luo, on mukavampi MINULLE ja vauvalle mennä rauhalliseen paikkaan. Toki välitän myös siitä, jos jollekulle muullekin imetys näyttäytyy aika intiiminä ja herkkänä hetkenä, joka on ensisijaisesti äidin ja vauvan kahdenkeskeinen.

Vierailija
7/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakan ole oikein ottaa vieraita vastaan rinnat koko ajan paljaina. Huomamaton imetys ei ole verrattavissa tähän.

Kiva, että ap saa asiallisiakin vastauksia. Hänelle ei selvästi ole tullut mieleen, että hän omassa olohuoneessaan voisi häiritä vieraita imetyksellään. Nyt hän saa vastauksia.

Minä itse en menisi vauvaperheeseen kylään, jos imetys häiritsisi. Meille tuleville äideille valmista rauhallisen imetyspaikan siltä varalta että haluavat imettää rauhassa, mutta pakko ei ole sinne mennä. Meillä on ihan murrosikäisiä poikiakin talossa eikä silti ketään jaksa kiinnostaa pieni rintaa imevä vauva yhtään. Itse taas yritin pysyä valppaana toisten asenteelle omaa imetystäni kohtaan, mutta hieman vaikeaa, jos ei suoraan voi sanoa.

Mutta ap:n on hyvä pitää mielessä, että hänen imetyksensä voi vaivata jotakuta. Samalla tavalla kun hän ei tajunnut, että joku loukkaantuisi joku ei ehkä ole tajunnut että joku voisi vieraiden läsnäollessa imettää...

Vierailija
8/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä kylässä. Fiksuinta on mennä esim. makkariin jos vähänkin vieraampia kylässä.

Vierailija
9/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kehdannut, menin makuuhuoneeseen.

Osasyynä suihkutissit, jos vauva päästi väärään aikaan irti niin sitä maitoa suihkusi piiitkään matkan ja hyvässä lykyssä vieraiden päällekin. :D

Harsot ei paljoakaan auttaneet.

Vierailija
10/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin makuuhuoneeseen. Oli sitä paitsi helpompaa laittaa sitten vauva suoraan omaan sänkynsä nukkumaan kun kuitenkin siihen nukahti.

Vierailija
11/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se nyt typerää, ettei omassa kodissaan saa syöttää missä haluaa. Jos vieraita häiritsee, he voivat siirtyä siksi aikaa vaikka keittiöön.

kyllä minunkin mielestäni kotonaan saa imettää missä lystää. Mutta sen sijaan en ymmärrä sitä, että jos jollakulla sinun kutsumallasi vieraalla oikeasti olisi jokin ongelma asian suhteen, sinusta olisi kohteliasta pistää hänet vetäytymään keittiöön hämmennystään nieleskelemään.

Minä olen saanut kovin erilaisen käsityksen siitä, miten vieraanvaraisuutta osoitetaan. Luulin, että emännän/isännän tehtävä on saada vieraat tuntemaan olonsa mukavaksi ja luontevaksi.

Jos ei kykene täyttämään emännän/isännän velvollisuuksia, ei pidä kutsua vieraita. Erittäin läheiset ystävät ovat sitten asia erikseen - he ymmärtävät kyllä sinua ja ratkaisujasi, vaikkeivat aina olisikaan itse samaa mieltä.

Vierailija
12/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäntä voi laittaa kahvit siksi aikaan kun vauva ruokailee jos haluaa siirtää vieraat toiseen paikkaan, jos kovin tuttuja niin siinä sitten muiden kanssa. Jos häiriintyy joku niin voi hiukan sivummalla. Ei tämä ole ongelma, jos ei tee siksi.

Vierailija
13/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää vieraat yksikseen olohuoneeseen (etenkin kun talossa on muitakin lapsia mitä pitää vahtia).

Vierailija
14/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan vaikuttaa moni tekijä:

- Olenko yksin vastaanottamassa vieraita vai onko mieheni kotona: jos olen yksin, on melkein pakko imettää samassa tilassa, ettei vieraiden/vieraan tarvitse jäädä ilman seuraa. Silloinkin voi asettua istumaan vaikka hiukan sivuttain ja käyttää harsoa.

- Kuka on kylässä: Jos isä Ambrosius tulee käymään, en imetä sohvalla. Jos siskoni tulee kahvittelemaan, imetän vaikka kahvipöydässä, se sopii kyllä molemmille.

Vierailija
15/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylässä on eri säännöt.

Vierailija
16/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä olen sen verran kohtelias ja otan huomioon vieraani, että olen aina mennyt makuuhuoneeseen. Joku vieraista voi tuollaisesta nolostua tai vaivaantua, joten mun mielestäni näin on kaikille mukavampi.

Tuo ei ole iso vaiva. Mä otan muutenkin vieraani huomioon, joten miksi en myös tässä imetysasiassa.

Vierailija
17/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä "Kotona ollaan niin kuin halutaan" ei ole oikea politiikka. Vaikka miten olisi vapaamielinen ja tykkäis vaikka liikkua alasti ympäri, pitää kuitenkin ottaa toiset ihmiset huomioon. Minulle ei tulis mieleenkään imettää rinnat paljaina reteesti olkkarissa tai kahvipöydässä, en tee sitä muutenkaan saati vieraiden aikana.

Eli joko huomaamattomasti huivin tmv. suojissa tai omassa rauhassa.

Vierailija
18/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi kun joillekin se on iso asia. Vaikka mulle samantekevä. Joistakin tiedän että vaivaa-> vaihdan huonetta.

Vierailija
19/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen toimii kotonaan miten haluaa. Eikä imettäminen edes ole mitenkään epäkorrektia, jos sen hoitaa nätisti tissejään esittelemättä. Ihan olen samassa huoneessa vieraiden kanssa imettänyt, rauhallisesti imetysnojatuolissani vieraiden esim. istuessa ja jutellessa kahvipöydässä.

Vierailija
20/21 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tulis mieleenkään imettää rinnat paljaina reteesti olkkarissa tai kahvipöydässä, en tee sitä muutenkaan saati vieraiden aikana. Eli joko huomaamattomasti huivin tmv. suojissa tai omassa rauhassa.

Ja jos, niin johan on erikoinen imetystekniikka (tai sen puute) jos on pakko imettaa "rinnat paljaina reteesti" tai sitten "huivin suojissa"... XD XD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä