Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eih.. Arvasin tämän, meidän poikaa karsastetaan ulkomaalaisen taustan takia. :(

Vierailija
07.11.2010 |

Eikä mun mies ole edes mitenkään etninen tapaus. Ihan eurooppalainen mies.

Silti tuntuu aina täällä suomessa vierailtaessa, että kaikki sukulaiset katsoo lasta hirveän pahasti!

Poika on tosi tumma (hiukset lähes mustat) iholtaan kuitenkin "vain" ruskettuneen suomalaisen tasoa, ei siis todellakaan ihon väriltään erotu joukosta.

Sukulaiset aina kauhistelee pojan isoja ruskeita silmiä ja piiitkiä tummia silmäripsiä, että eihän pojalla pitäis tuollaisia olla! :o Siis onhan suomalaispojillakin joskus tosi pitkät silmäripset, nehän on vain niin vaaleat, että ei varmaan näy noin selkeästi?

Ähh! Mun mielestä meidän poika on _todella_ kaunis ja suloinen! :/ Harmittaa vaan kun sukulaiset eivät tätä näe, vaan kauhistelevat pojan jokaista piirrettä. Ikää on siis pojalla 18 kuukautta, joten ei ihan vielä ymmärrä näitä arvosteluja vaan on tosi iloinen ja nauravainen lapsi!

Pelottaa sitten kun lapsi kasvaa vähän.. Toivottavasti sukulaiset tajuavat lopettaa arvostelunsa silloin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ne puhuu susta..

Vierailija
2/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut, että kukaan KAUHISTELISI pitkiä ripsiä ja isoja silmiä.

Yleensä niitä ihaillaan vilpittömästi. Mun pojalla on tosi pitkät ripset (vaaleat kyllä) ja niitä on aina ihailtu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vrt. tuo yksi "kannattaako tehdä kolmas lapsi ruskeiden silmien toivossa". :D Meillä ihan supisuomalainen lapsi, mutta iho keskieurooppalainen oliivi-iho, helposti ruskettuva, silmät tummanruskeat, tukka tumma ja silmäripset piiitkät ja tummat. Ja poika kyseessä. Nyt yläasteiän lähestyessä on kummasti kysyntää tuolla tyttöjen suunnalla ja aina saa kaikilta kehuja etenkin ruskeista silmistään. Vaikkei jossain Ranskassa tai Italiassa paljon erottuisi joukosta, niin Suomessa pistää sen verran silmään, että kommenttiraita aukeaa. Ei se haittaa, aniharva on vittuilumielellä liikenteessä.

Vierailija
4/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ymmärrä äänensävyjä, onko ihmettelyn takana kuitenkin ihastus vai pahansuopaisuus.

Vierailija
5/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä ainakin ulkonäkökuvaus kuullosti.

Ja joss kyseessä on romaanin lapsi niin enpä yhtään ihmettele miksi vierastavat..

Vierailija
6/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joss kyseessä on romaanin lapsi niin enpä yhtään ihmettele miksi vierastavat..

aika villi veikkaus tosiaan.

Ootko hei kutonen koskaan käynyt Euroopassa kattelemassa, miltä ne ihmiset näyttää? Olisko aika usealla saksalaisella, ranskalaisella, tsekillä, puolalaisella, italialaisella, espanjalaisella jne ruskeat silmät ja tumma tukka..ja apua, mä tunnen ihan supisuomalaisia lappilaisia, jotka näyttää tuolta! Hui!

Ap, jos tuo pitää paikkansa niin on kyllä juntteja sukulaisia sulla. En voi ymmärtää.

Vierailija
7/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi "kauhistelee", kun on ihan liian pitkät ripset pojaksi, ei pojalla tarvitsisi olla sellaisia. Ja liian tuuhea tukka. Ja muutenkin oikeastaan liian nätti lapsi. Ja ihan suomalaisia ollaan.

Sillä on vaan tuollainen tapa puhua kaikesta kauhistellen, vaikka tykkää pojanpojastaan hirveästi eikä minuakaan vastaan ole mitään. Jotkut ihmiset eivät taida osata kehua "liikaa" vaan se pitää kätkeä jotenkin negatiiviseksi.

Vierailija
8/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat nähneet vain punakoita, suomalaisia sikaniskoja? Itse vastaavassa tilanteessa kuittailisin hienostuneesti takaisin, kehuisin lapseni ulkonäköä ja samalla vaivihkaa arvostelisin sukulaisten ulkomuotoja.

Vierailija
9/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule on munkin pojilla tummat hiukset ja tummat pitkät ripset,että ei tuo nyt niiin harvinaista ole! ja ainahan ne omat lapset on söpöjä! että se siitä.

Vierailija
10/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ulkomaalaisen nimen. En yhtään ajatellut että tulevaisuudessa esim. työnhaussa tms. saattaa tulla ongelmia. Tai ihmiset voivat kehittää muita ennakkoluuloja ihan vain nimen perusteella.

Vaikka lapsen isä onkin tumma ja ruskeasilmäinen mies etelä-Euroopasta, on lapsi onneksi kuitenkin vaaleahiuksinen ja sinisilmäinen.

Vierailija
11/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoluulot ovatkin sinun päässäsi!

Vierailija
12/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas nähdään rasismia missä sitä ei ole.*huokaus* hysteerikko!

Vierailija
13/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ulkomaalaisen nimen. En yhtään ajatellut että tulevaisuudessa esim. työnhaussa tms. saattaa tulla ongelmia. Tai ihmiset voivat kehittää muita ennakkoluuloja ihan vain nimen perusteella.

Aika lohdutontahan se muuten olisi...

Omilla lapsillani on myös ulkomaalaiset nimet.

Vierailija
14/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tummia silmiä ihastellaan yleisesti ja lapset saavat ihastelua.

Mutta jos miehellä ei ole tummia silmiä tai sinulla niin sitten ymmärrän...jos alakerran Ramilla.

Vierailija
15/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan väärin, tuskin on kyse arvostelusta ainakaan negatiivisessa mielessä ;). Ainahan isoja ruskeita silmiä ihaillaan täällä Suomessa ainakin ja pitkiä ripsiä!

Mun tytöllä on isot ruskeat silmät ja pitkät tummat silmäripset mutta hiukset ihan vaaleat. Tosi paljon on saanut ihailuja aivan vierailta ihmisiltä tästä yhdistelmästä, aivan kuten minäkin olen saanut koko elämäni ajan (mulla myös ruskeat silmät pitkillä ripsillä ja (tuhkan)vaaleat hiukset).

Vierailija
16/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus: Miehes (ja nyt lapsesi) ovat taustaltaan romanialaisia? siltä ainakin ulkonäkökuvaus kuullosti.

Vierailija
17/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun lapsi edes kuulosta mitenkään eksoottiselta eikä perheesi muutenkaan. Outoja tyyppejä sukulaisesi tuntuvat olevan.

Ehkä he eivät ole koskaan itse matkustaneet muualla kuin Tallinnan ja Tukholman risteilyillä... Tai sitten kuulet kommentit väärin, äänensävy onkin ihaileva tms.

Oma perheeni on paljon eksoottisempi, mies paljon kauempaa ja lapset paljon tummempia, mutta silti olen välttynyt kaikilta hölmöiltä kommenteilta. No, meillä tosin onkin pitkälle opiskellut ja hyvin kansainvälinen suku, jonka jäsenet asuvat monessa eri maassa.

Vierailija
18/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset puoliksi mustia, eikä mitään negatiivista olla koettu sukulaisten tai kenenkään muun taholta näiden seitsemäntoista vuoden aikana.

Vierailija
19/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohis

Vierailija
20/26 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on ruskeatukkaisia (keskiruskea, tummanruskea) ja silmien väri harmaanvihreä. Kukaan ei ole katsonut yhtään kieroon vaikka lapsista kaksi on jo koululaisia (10 v ja 8 v) ja pienimmät päiväkodissa (5 v ja 1 v). Ei suku, ei naapurit, ei kukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi