esimies poissa joka ma ja ti---
Kommentit (13)
Onko siis sairaslomalla vai jotain muuta?
Jääkö siis jotkut hommat hoitamatta vai miksi olet huolestunut?
Jääkö siis jotkut hommat hoitamatta vai miksi olet huolestunut?
jossain muussa hoidossa?
vittu että ap olet ilkeä ja katkera ihminen....
...sellaiset mahdollisuudet kuin osittainen sairauspäiväraha, opintovapaa yms. Jospa henkilö on sopinut sellaisesta järjestelystä oman esimiehensä kanssa.
se on pointtini
t. ap (ei katkera eikä v-mainen- oikeudenmukaisuutta vaativa kyllä)
että pomolla on työtehtävä, joka vaatii häntä olemaan poissa joka ma ja ti. Tai hän tekee lyhennettyä työviikkoa tms. Jos se vaivaa, kannattaa kysyä!
jos on jokin työsyy niin selittää varmasti ja jos kilahtaa niin tietää ttä kaikki ei oo kunnossa.
"missäs se pomo luuraa, kun me täällä paiskitaan töitä..." =)
Toimin esimiehenä ja minulla on vapaus päättää miten käytän työaikani. Yleensä teen töitä ma-pe n. klo 8-16 mutta välillä saatan tulla myöhemmin tai lähteä aikaisemmin. Välillä teen töitä myös viikonloppuisin ilman erillistä korvausta. Minun työaikaani ei mitata tunneissa ja sitä työntekijöideni (joilla siis ns. normaali 38h/vko) on todella vaikea ymmärtää. Esimiehenä minulla on myös työtehtäviä, joiden takia en välttämättä ole aina toimistolla; puhelimitse minut tavoittaa lomia lukuunottamatta 24h/7. Eli koen kyllä tekeväni töitä ihan koko rahan edestä vaikka suurin osa töistäni on "näkymättömiä" hallinnollisia paperiasioita ja sen varmistamista, että työt kaikissa toimipisteissä sujuvat (esim. sijaisten hankkiminen).
Yleensä esimiehelläkin on esimies, joka tarvittaessa puuttuu poissaoloihin - jos ne siis ovat sellaisia joista ei ole sovittu. Minusta työntekijöiden tulee huolehtia ensisijaisesti omasta työstään ja valittaa esimiehen työstä vasta siinä tapauksessa, jos hän ei huolehdi työtehtävistään ja työt selvästi kärsivät poissaolojen takia. Esimiehen mahdollisesti sovitut vapaapäivät arkena, lyhennetty työviikko tms. eivät välttämättä kuulu työntekijöille (itse kertoisin, jos syy olisi heidän kannaltaan oleellinen).
on tilanne?