Turku vai Tampere, miehen kanssa viikonloppu kaksin?
Kommentit (25)
Itse valitsisin Turun. Turussa on kauniita vanhoja rakennuksia, linna, ja paljon historiaa. Turku on kaunis vanha kaupunki, riittää katseltavaa ihan vain jo ilmaiseksi kaupungilla kävellessä. Tampereessa ei ole mitään vikaa, mutta no, sehän on tunnettu työväenkaupunkina. Mustaa makkaraa ja tuulipukuja. Tampereen rakennukset ovat "tavallisia" verrattuna Turun kauniisiin taloihin. Turku on lisäksi meren rannalla. Itse siis valitsisin Turun, mutta saattaa johtua myös siitä että Tampere on minulle jo liian tuttu. Kummatkin ovat hyviä vaihtoehtoja. T:Helsinkiläinen
mutta jos Turkuun päädytte suosittelen minäkin Park-hotellia, sen lähellä ihana Enkeliravintola.
Ehdotuksia tekemiseksi: tähtien ja kaupungin katselu Vartiovuorelta, esim. Luolamies-esitys Linnateatterissa, kahviloissa istuskelua, ilmainen "lauttamatka" förillä, Wäinö Aaltosen museo, jokirannan kahvilat ja ravintolat, ensimmäisestä adventista alkaen vanhanajan joulumarkkinat Vanhalla Suurtorilla. Jjoulukaupunkitapahtumat alkavat pian ja ensi vuonna Turku on kulttuuripääkaupunki. Jokirannan lisäksi kivoja kävelypaikkoja ovat kaikki kukkulat ja keskustan lähellä oleva Portsan puutalokaupunginosa. Turussa on 20 museota, jos on niistä kiinnostunut. Shoppailla voi myös antiikkia ja vintagea. Jos juhliminen kiinnostaa Galax voisi olla teille hyvä paikka.
tai ainakin reipas mieli että viitsii keskustasta Ruissaloon tms kävellä, satamassa ei kauhean merellistä ole.
Nämä meni varmaan puoliksi ja olen itsekin ihan kahden vaiheilla. Kummassakin kaupungissa omat hyvät puolensa... Mutta kiitos ei, mihinkään kylpylöihin emme todellakaan halua mennä...