Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistuuko teille mies rintamaidolla olevien vauvojen yöhoitoon?

Vierailija
06.11.2010 |

Suoraan sanottuna ottaa päähän, kun itse herään parin tunnin välein imettämään ja hyssyttämään vauvaa, mies kuorsaa autuaana vieressä. Vauva ei ole hyväksynyt pulloa, että mies voisi hoitaa jonkun syötön (jos pumppaisin). Ärsyttää olla itse väsynyt ja toinen saa nukkua. Yhteinen lapsi kummiskin...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kos ka vauvat on nukkuneet meidän välissä ja minä herkempiunisena olen ensi herännyt vauvan ähinöihin ja tuhinoihin ja ottanut rinnalle ja jatkanut uniani. Eipä paljon ole yövalvomisia ollut ;)

Vierailija
2/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä miestä tarvittu mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs siinä voisi tehdäkään, ihan mielelläni hoidan imetyksen. Mies on kyllä sitten herännyt isompia hoitamaan :)

Vierailija
4/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta mitä mies mielestäsi voisi tehdä? Hän ei voi imettää eikä ruokkia pullosta, joten pitäisikö hänen nousta joka kerta sängyn laidalle istumaan siksi aikaa kun imetät? Mitä apua siitä kenellekään olisi? Jos vauva ei tarvitse muuta kuin hyssyttelyä, niin sitten potkit miehen hoitamaan homman, mutta kun imetät niin anna ukon nukkua.

Vierailija
5/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanotte että vauva nukkuu vieressä, tissi vaan suuhun ja itselle unta palloon: vaihdatteko vauvaa keskellä yötä toiselle ja toiselle puolelle, vai imeekö aina samasta rinnasta? uskallatteko pitää miehen ja sinun välissäsi ilman pelkoa, että jää miehen alle tms? ettekö pelkää, että tukehtuu rintaan tai miten saatte nännin pysymään hyvin vauvan suussa? Mulle nämä eivät ole oikein selvinneet/toimineet meillä..

Vierailija
6/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vauva huusi vuorokaudet ympäri, joten todella sen hoitoon sai osallistua molemmat paljon enemmän kuin mitä meidän voimat riitti. Vuoroteltiin kanniskelussa ja toinen yritti sillä aikaa parhaansa mukaan nukkua.

Vierailija
7/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit nukkua päivällä kun vauva nukkuu päiväunia, tekstistäsi päättelen että kyseessä on ainoa lapsenne. Jos mies käy päivät töissä, niin anna hyvä ihminen hänen nukkua öisin vaikka miten kiukuttaisi.

Vierailija
8/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole pyytänyt enkä edellytä! aluksi syötti pullosta pumpattua maitoa. nyt siirtää vauvan lähelleni imetystä varten ja vaihtaa tarvittaessa vaipan sekä nukuttaa jos vauva herää:) kiitollinen toki olen mutta en mitenkään odota tai edellytä sitä.

Vierailija
9/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanotte että vauva nukkuu vieressä, tissi vaan suuhun ja itselle unta palloon: vaihdatteko vauvaa keskellä yötä toiselle ja toiselle puolelle, vai imeekö aina samasta rinnasta? uskallatteko pitää miehen ja sinun välissäsi ilman pelkoa, että jää miehen alle tms? ettekö pelkää, että tukehtuu rintaan tai miten saatte nännin pysymään hyvin vauvan suussa? Mulle nämä eivät ole oikein selvinneet/toimineet meillä..

puolelta toiselle tai siirryn itse toiselle puolelle tai imetän ylemmästä rinnasta kumartumalla enemmän alas. Milloin mitenkin. Ja vauvat (4kpl) on aina nukkuneet meidän välissä. En pelkää että tukehdutan tms koska se ei terveen äidin, isän ja vauvan kanssa ole käytännössä mahdollista.

Vierailija
10/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolelta toiselle tai siirryn itse toiselle puolelle tai imetän ylemmästä rinnasta kumartumalla enemmän alas. Milloin mitenkin. Ja vauvat (4kpl) on aina nukkuneet meidän välissä. En pelkää että tukehdutan tms koska se ei terveen äidin, isän ja vauvan kanssa ole käytännössä mahdollista.

Vierailija
11/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3v isompi lapsi, joka herättää suht aikaisin aamulla eikä arkena yleensä enää nuku päiväunia eli en pääse minäkään nukkumaan. Vapaa-aamuina edellytän, että mies nousee esikoisen kanssa, mutta käytännössä esikoinen juoksentelee äidin ja vauvan luo, mies nuokkuu sohvalla puoliunessa enkä minä saa mitään unirauhaa..

Vierailija
12/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän herran saada joka yö 7-8h unta, että jaksaa töissä. Jos jotain yrittää, niin hirveä marmatus alkaa, eihän herraa saa häiritä. Ei edes nuku samassa sängyssä, kun eihän siinä voi nukkua - vauva tuhisee ja heräilee syömään. Nii-in. Eipä mulla ole mitään ongelmaa jaksaa neljän vilkkaan lapsen kanssa koko päivä muutaman tunnin unilla. Sanoinkin miehelle, että turha sitten ihmetellä erinäisiä asioita. Ja mies saa ihan itse päätellä nämä asiat ja yhteydet.

Vierailija
13/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmasti kävelevä zombi, jos pitäis koko yö valvoa toisen vauvan kanssa ja välillä imettää toinenkin. Meillä siis kaksoset.

Vierailija
14/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vaan syötän ja jatkan unia. Jos vauva itkee, eikä heti nukahda, niin mies saattaa hyssytellä vauvaa. Nuorimmainen nyt 1kk.

Vierailija
15/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hakee vauvan sänkyyn ja asettaa rinnan vauvan suuhun. Odottaa kun imetän ja röyhtäyttää vauvan ja vie sänkyyn.

Millaisia sikoja te olette ottaneet mieheksenne.

Vierailija
16/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kos ka vauvat on nukkuneet meidän välissä ja minä herkempiunisena olen ensi herännyt vauvan ähinöihin ja tuhinoihin ja ottanut rinnalle ja jatkanut uniani. Eipä paljon ole yövalvomisia ollut ;)

Vierailija
17/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo aikaisemmin totesikin, niin miksi sen miehen pitäisi herätä siihen vaan seuraa pitämään ja jotta Sinulle tulisi siitä parempi mieli.

Kyllä se kieltämättä kiukutti ja tuntui pahalta, mutta miehet eivät tahdo edes herätä vauvan tuhinaan ja itkuun, kyllä se äiti on joka siihen ensimmäisenä havahtuu.

Miehen herätin vain siinä tapauksessa, että vauvaa en saanut millään rauhoittumaan.. Meillä tosin öisin riitti vaipanvaihto pimeässä, vartissa imaistiin maidot ja sitten kaikkien uni jatkui. =)

Vierailija
18/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen kun ei imettämisen jälkeen alkanut aina kiltisti nukkumaan, vaan alkoi itkemään. Sitä piti yölläkin hyssytellä monesti. Mies kun heräsi itkuun, niin välillä oma aloitteisesti alkoi kanniskella vauvaa ja käski minun mennä nukkumaan. Ja hän kävi töissä.

Tunsin tästä huonoa omaatuntoa, koska minä olin kuitenkin kotona ja saatoin nukkua päivälläkin silloin kun vauva nukkui.

Seuraavat lapset ovat vauvana alkaneet heti imettämisen jälkeen nukkumaan ja miehen ei tarvinnut edes herätä koko yönä.

Vierailija
19/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mikään ongelma ole, kun unenpöpperössä tunkee rinnan vauvan suuhun ja jatkaa unia. Ei siihen miestä todellakaan tarvita, ellei kyse ole kukkuvasta koliikkivauvasta. Sitä paitsi lapsen turha röyhtäyttely ja siirtely vaan herättää pienen ihmisen. (siis eri asia, jos tarvii röyhtäytystä, mutta meillä ei ole yksikään kolmesta lapsesta tarvinnut ja tuntuu, että monet pitää sitä itsestäänselvyytenä)

Eikä vauvan päälle tosiaan mieskään jyrää. Esikoisen ollessa pieni, olin mennyt nukkumaan miestä aikaisemmin ja mies nosti esikoisen omaan sänkyyn. Sen jälkeen yritti halata mua ja mähän tinttasin miestä rintaan täysilla samantein ja pomppasin kuulemma istumaan ja hokemaan: "missä Matti on???" Toisen lapsen synnyttyä mies testasi tarkoituksella samaa ja niin toimi taas refleksit unissaan ja työnsin miehen heti kauemmaksi. Eli kyllä naisellakin on vauvan kanssa sen verran vaistot pinnassa, ettei mies edes pystyisi runttamaan vauvaa alleen. Toiseksi: miksi ihmeessä terve ja päihteetön isä sellaista tekisi edes unissaan?

Vierailija
20/30 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun ei meidänkään vauvat pulloa halunneet. Muistan kyllä turhautumisen, kun itseä väsytti. Mutta eihän siinä mikään auttanut ja järki lopulta sanoi, että turha olisi miehen herätä. On aina parempi, että edes toinen saa nukkua. Meillä mies nukkui alkuun eri sängyssäkin, että saisi unta. Sillä tavalla eivät molemmat pimahda yhtä aikaa. Ja kanniskeli mies kyllä huutavaa esikoista iltaisin, kun ei vauvalle meinannut uni tulla. Tsemppiä ja voimia vauva-aikaan. Muutaman kuukauden kuluttua tilanne näyttää jo paremmalta! Kannattaa jaksaa ja sitoutua mieheen vaikka vähän väsyttäisi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän