Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko lapsesi leikkiä kaverin kanssa, joka on MRSA-kantaja?

Vierailija
06.11.2010 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko idiootti?

Vierailija
2/9 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tietäisin, että lapsen kaverilla hepatiitti tai hiv, en ehkä antaisi. Kun pelkäisin, että sattuu jotain, missä kaverin verta joutuu lapseeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut lukemattomia mrsa positiivisia ja omapotilas oli myös leikki-ikäinen mrsa-pos. Ei mrsa terveisiin juuri tartu ja varsinkaan sairaalan ulkopuolella.

Vierailija
4/9 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on mrsa?

Vierailija
5/9 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vinkiksi: ei sitä lue teidän lastenne kavereiden otsassa mitenkään, joten tuskin edes voitte päätöstä leikkimisestä tehdä itse

Vierailija
6/9 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meistä kuka vaan voi olla kantaja ja me kaikki tavallaan kannetaan sitä.

Eli kantajia on vähän enemmän kuin vain joku muutama satunnainen.

Sinäkin varmaan olet kantaja.

Vierailija
7/9 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina mukana testitikut esim. kerhossa, päiväkodissa, koulussa ja puistossa. En anna lasteni leikkiä kenenkään kanssa ennen kuin olen ottanut näytteet nielusta ja nenästä tikuilla sekä lapsesta että vanhemmista ja sisaruksista ja ne on todettu negatiivisiksi.

Tulosten tulemiseen menee kaksi viikkoa, joten joskus se on hankalaa esim. jos luokalle tai päiväkotiin tulee uusi lapsi, niin pitää hakea sairaslomaa, että voi sen pari viikkoa hoitaa lasta kotona. Samaten jotkut tiukkapipovanhemmat eivät ymmärrä, että lapseni terveys on minulle tärkeämpää kuin heidän lastensa fyysinen koskemattomuus. Myös kavereiden ulkomaanmatkat tuottavat hankaluuksia, koska näytteethän pitää ottaa joka matkan jälkeen uudestaan ja jotkut kehtaavat matkustella ulkomailla jopa 3-4 kertaa vuodessa!

Vierailija
8/9 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina mukana testitikut esim. kerhossa, päiväkodissa, koulussa ja puistossa. En anna lasteni leikkiä kenenkään kanssa ennen kuin olen ottanut näytteet nielusta ja nenästä tikuilla sekä lapsesta että vanhemmista ja sisaruksista ja ne on todettu negatiivisiksi. Tulosten tulemiseen menee kaksi viikkoa, joten joskus se on hankalaa esim. jos luokalle tai päiväkotiin tulee uusi lapsi, niin pitää hakea sairaslomaa, että voi sen pari viikkoa hoitaa lasta kotona. Samaten jotkut tiukkapipovanhemmat eivät ymmärrä, että lapseni terveys on minulle tärkeämpää kuin heidän lastensa fyysinen koskemattomuus. Myös kavereiden ulkomaanmatkat tuottavat hankaluuksia, koska näytteethän pitää ottaa joka matkan jälkeen uudestaan ja jotkut kehtaavat matkustella ulkomailla jopa 3-4 kertaa vuodessa!

Vierailija
9/9 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnäriltä saatiin tämä pöpö. Ei ole vaikuttanut elämäämme mitenkään eikä ole tullut mieleenkään edes puhua tästä kenellekään. Julkisen th:n potilastietojärjestelmissä asiasta on maininta. Tietääkseni todella moni kantaa MRSA:a tietämättään eli aika Michael Jacksoniksi saa ryhtyä jos meinaa lapsensa siltä suojata.